Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 28 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Do you believe in fairytales? Because i do!

 
Profiel   

Zaterdag 13 februari was het weer tijd voor de hengstenkeuring van het NWPCS
En nadat mijn eigen fokproduct vorig jaar werd goedgekeurd moesten we dit jaar weer heen!
Blue Dyfa's Jaimy is een 4 jarige welsh sectie A hengst.

De hengstenkeuring was live te volgen via Clipmyhorse en zoals nu bekend hebben ruim 52000 mensen meegekeken!
Genieten jullie ook mee van mijn vriendje, mijn maatje, mijn kindje en gewoon mijn droom <3

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Helaas werd er niet geplaatst en werd er enkel commentaar gegeven per pony maar het commentaar was zeer positief en vooral zijn beweging viel op <3

Vanaf 1:30 begin hij te draven <3 kijk en geniet mee <3


Het leukste commentaar wat ik ooit over Jaimy heb gekregen was 2 weken voor de hengstenkeuring van mijn hoefsmid, hij was hem aan het bekappen en Jaimy tilt zijn achterbeen op en rekt zich eerst even uit en geeft daarna heel braaf zijn been terug het commentaar was; "mijn god die pony is wel heel er verliefd op zichzelf dat hij weet dat hij ook alles kan hé? "
En om daar eerlijk antwoord op te geven, ja hij houd heel erg van zichzelf en kijkt het liefst de hele dag in de spiegel en hoort mensen graag klappen voor hem *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
Het viel dit jaar dus even tegen dat er geen publiek mocht zijn voor hem :+ :+
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-21 19:25 



 
Profiel   

Ontzettend mooie pony zeg! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-21 20:20 



 
Profiel   

Wat leuk dat ze zo positief waren, daarbij het is ook een schatje om te zien <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-21 12:39 



 

Wat een knapperd, zeg! En dat verhaal over dat uitrekken, haha :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-21 12:42 



 
Profiel   

culaccino schreef
Wat een knapperd, zeg! En dat verhaal over dat uitrekken, haha :D


Nou de grap is dat hij het bij mij ook altijd doet :')
Als mijn vader hem pakt loopt hij blij de stal uit en gaat mee naar de wei of de bak of dekken en dan kom ik eraan zonder dat hij weet wat ik ga doen en meneer rekt zich eerst helemaal uit voor hij mee wil :') :')

Dankjewel voor de andere reacties! Ben zo gek met die pony dat ik hem iedereen wil laten zien *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-21 19:28 



 
Profiel   

Wauw prachtige pony.... dit maakt gewoon de Penny in een mens wakker :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-21 19:50 



 
Profiel   

echt een prachtige pony!! wat een draf ook, heel mooi.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-21 21:16 



 
Profiel   

Knappe en lieve Jaimy! Klein showpikkie!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-21 08:53 



 
Profiel   

Wauw ik ben verliefd <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-21 09:58 



 
Profiel   

<3

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-21 14:11 



 
Profiel   

Sjeetje, wat een stoere vent met een mooie nek en borst. En die kleur is ook prachtig.
Ik wist niet dat er nog paardenkeuringen waren? Keuren ze paarden op afstand (ben alpaca's gewend en daarbij moet je in de vacht kijken en onder de staart voelen)?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-21 15:49 



 
Profiel   

Hij is echt fantastisch <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-21 15:52 



 
Profiel   

Het blijft een enorm knap dier <3 !
Heb je hem in de dekdienst?
(Wat een waardeloze voorbrenger overigens := )

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-21 16:25 



 
Profiel   

Wat een plaatje <3. Dat vlechtje is zo schattig :D.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-21 18:59 



 
Profiel   

BriPi schreef
Sjeetje, wat een stoere vent met een mooie nek en borst. En die kleur is ook prachtig.
Ik wist niet dat er nog paardenkeuringen waren? Keuren ze paarden op afstand (ben alpaca's gewend en daarbij moet je in de vacht kijken en onder de staart voelen)?


Ze keuren vanachter de tafel en het is een gesloten keuring dus alleen voor de eigenaren :)


BarbaLala schreef
Het blijft een enorm knap dier <3 !
Heb je hem in de dekdienst?
(Wat een waardeloze voorbrenger overigens := )


Jaimy staat ter dekking bij mij :)
Overigens vind ik zijn voorbrenger absoluut niet waardeloos! Ik kan me geen betere voorstellen met super veel respect richting de pony en hij kon hem tenminste nog bij houden, dat had bijna niemand gered :+


Verder iedereen bedankt voor de lieve reacties!! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-21 19:40 



 

BarbaLala schreef
Het blijft een enorm knap dier <3 !
Heb je hem in de dekdienst?
(Wat een waardeloze voorbrenger overigens := )
Altijd nog minder waardeloos dan de uitspraak van de commentator. :')

Wat een onwijs gave pony! <3 Soms zie je dieren op foto's en lijken ze heel wat, maar valt het bewegende beeld nogal tegen, maar deze is zowel op stilstaand als op bewegend beeld prachtig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-21 19:56 



 
Profiel   

De voorbrenger heeft een goede conditie waarvoor respect!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-21 19:57 



 
Profiel   

Fotografie91 schreef
BriPi schreef
Sjeetje, wat een stoere vent met een mooie nek en borst. En die kleur is ook prachtig.
Ik wist niet dat er nog paardenkeuringen waren? Keuren ze paarden op afstand (ben alpaca's gewend en daarbij moet je in de vacht kijken en onder de staart voelen)?


Ze keuren vanachter de tafel en het is een gesloten keuring dus alleen voor de eigenaren :)


BarbaLala schreef
Het blijft een enorm knap dier <3 !
Heb je hem in de dekdienst?
(Wat een waardeloze voorbrenger overigens := )


Jaimy staat ter dekking bij mij :)
Overigens vind ik zijn voorbrenger absoluut niet waardeloos! Ik kan me geen betere voorstellen met super veel respect richting de pony en hij kon hem tenminste nog bij houden, dat had bijna niemand gered :+


Verder iedereen bedankt voor de lieve reacties!! <3


Oke, dus paarden worden niet aangeraakt ofzo bij keuringen? Als ik dan toch aan het vragen ben, waar letten ze op? Ik weet dat de paarden natuurlijk een rondje door de ring moeten en ze in een bepaalde positie moeten staan, maar waar kijken ze nou naar bij bijvoorbeeld zo'n hengst als die van jou? Ik heb alleen indirecte kennis van paarden fokken en keuren, dus vind het best interessant te horen waarom jouw paardje goedgekeurd was. :)
Ik vraag het ook, omdat bij de alpaca's alles van dichtbij wordt bekeken (naast dat ze van een afstandje het lopen en de stand/de bouw bekijken), dus ik ben benieuwd waar ze op letten dat het allemaal van een afstandje kan.
Hierna zal ik niet meer afdwalen, ben gewoon nieuwsgierig en leer graag nieuwe dingen. :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-21 20:59 



 
Profiel   

Bripi ik heb dezelfde vragen want weet er weinig van af. Dit paardje vind ik erg "sound"......daarmee bedoel ik dat het allemaal klopt imo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-21 21:19 



 
Profiel   

Wat een gaaf dier! Die staart erop ook, zo mooi. Heerlijk behang!
Ik neem aan dat je zijn manen geknipt hebt? Anders zouden ze aardig lang zijn lijkt me?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-21 21:40 



 
Profiel   

De pony's worden beoordeeld op type, hoofd en hals, romp en bovenlijn, benen en bewegingen. Hoe bepaald wordt hoeveel punten een Welshpony krijgt op elk van deze onderdelen weet ik dan weer niet zo goed :) Voor zover ik weet wordt er echt naar de rasbeschrijving gekeken die bekend staat bij het NWPCS. Zeg ik dat zo goed TS?

Jeetje TS, Jaimy blijft wel echt heel knap :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-21 21:55 



 
Profiel   

Wat een plaatje. Hij is mega gaaf!!

Misschien een rare vraag. Ik zie meerdere pony’s voorbij komen voor bijv de hengstenkeuring. Ik denk elke keer, WOW wat een bodybuilders. Hoe worden de pony’s getraind. Zijn daar speciale trainingen voor?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-21 22:38 



 
Profiel   

Knappe Jaimy!

Ik zat al te wachten op een topic :P

Bij het Nwpcs werken ze niet met een puntensysteem. Ze schrijven de positieve en negatieve punten op en vergelijken dat met de rasbeschrijving en het fokplan. Bij de hengstenkeuring kijken ze daarnaast ook naar de bloedvoering.
Heeft een hengst hele interessante of vernieuwd bloed, zijn ze soms eerder bereid ergens anders op toe te geven.

Hengsten worden vaak getraind om spieren te kweken en betere balans te krijgen. Hoe die training er uit ziet is nogal wisseld per fokker/voorbrenger. Daarnaast worden de hengsten over het algemeen goed gevoerd, waardoor ze wat dikker zijn dan sportconditie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-21 00:12 



 
Profiel   

Vivian legt het beoordelen perfect uit :D

Jaimy is een echte sportpony kwa alles <3
Ook in training loopt hij goed voor de wagen onder het zadel en aan de dubbele longe!
Goed voer goede dekens en goede afstemming van de training maken een pony zoals Jaimy <3

De manen van Jaimy zijn getrokken en flink uitgedund. Jaimy heeft van nature mega manen! Aan zijn staart kan je de aanleg wel een beetje zien haha :')

Dit was Jaimy als 2 jarige daar zie je zijn mega manen wel <3
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-21 00:26 



 
Profiel   

Met al die jaren als fotograaf en liefhebber pik je nog wel eens wat op :P
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-21 00:48 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 28 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen