Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 5 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Ruiters TeamNL voor The Dutch Masters Indoor Brabant bekend

 
Profiel   

Persbericht KNHS
Sport

[ img ]
Emmelie Scholtens met Desperado. Foto: Aniek1985


Bondscoaches Rob Ehrens en Alex van Silfhout hebben de namen van de ruiters bekend gemaakt die over drie weken deelnemen aan The Dutch Masters Indoor Brabant. Het topsportevenement in de Brabanthallen in Den Bosch zal dit jaar zonder publiek worden verreden. De internationale wedstrijden, waaronder de FEI Wereldbeker dressuur en de Rolex Grand Prix springen, worden live gestreamd op verschillende kanalen.

The Dutch Masters Indoor Brabant Horse Show van 12 tot en met 14 maart aanstaande is voor de Nederlandse dressuurcombinaties de eerste internationale wedstrijd in eigen land sinds maanden. Voor bondscoach Alex van Silfhout zijn de Grand Prix op vrijdag en de FEI Wereldbekerwedstrijd op zaterdagmiddag belangrijke meetpunten op weg naar de Olympische Spelen van Tokio. “Ik mag vijf combinaties inschrijven. Het liefst had ik er meer gehad, maar onder deze omstandigheden is het niet anders. Het was moeilijk om een keuze te maken, ik heb er best wel even over gedaan. Ik heb gekozen voor de top drie van het NK in september met Edward Gal, Hans Peter Minderhoud en Emmelie Scholtens. Thamar Zweistra heeft al deelgenomen aan wereldbekerwedstrijden afgelopen maanden en Marlies van Baalen heeft vorige week in Tolbert bij de Kaderwedstrijd opvallend gepresteerd met Go Legend. Dat zijn de vijf die in Den Bosch aan de start komen.”

Springen met Rolex Grand Prix
Voor de internationale springruiters zijn er tijdens het evenement zeven rubrieken uitgeschreven. Daarvan is de hoog gedoteerde vijfsterren Rolex Grand Prix op 1.60m niveau op zondagmiddag de belangrijkste. Bondscoach Rob Ehrens heeft negen ruiters van TeamNL ingeschreven. Naast regerend Nederlands kampioen Marc Houtzager zijn dat Bart Bles, Willem Greve, Eric en Maikel van der Vleuten en Jur Vrieling, die allen lid zijn van het Olympisch Kader. Verder krijgen Jeroen Dubbeldam, Harrie Smolders en Leopold van Asten de kans zich weer op het allerhoogste niveau te meten met hun concurrenten.

De Nederlandse springruiters bereiden zich op dit moment op verschillende concoursen in Europa voor op The Dutch Masters Indoor Brabant Horse Show. Bondscoach Rob Ehrens liet eerder al weten dat het in aanloop naar de Olympische Spelen van Tokio belangrijk is dat er wedstrijden als die in Den Bosch verreden worden om de paarden en ruiters optimaal voor te bereiden op het belangrijkste sportevenement van het jaar.

Zonder publiek
The Dutch Masters Indoor Brabant Horse Show vindt dit jaar plaats zonder publiek. Het topsportevenement kan doorgaan door het naleven de strenge regels die gelden tijdens de huidige Corona-pandemie. Alle wedstrijden zullen online live gestreamd worden. Hierover is de organisatie nog in overleg met verschillende partijen. De NOS heeft toegezegd dat de FEI Wereldbekerwedstrijd dressuur en de Rolex Grand Prix uitgezonden worden. Of dat online is of rechtstreeks op TV zal later bekend gemaakt worden.

Dressuurcombinaties TeamNL bij The Dutch Masters Indoor Brabant Horse Show
Edward Gal (Oosterbeek), GLOCK’s Toto jr N.O.P. (v.Totilas)
Emmelie Scholtens (Gorinchem), Desperado N.O.P. (v.Vivaldi)
Hans Peter Minderhoud (Oosterbeek), GLOCK’s Dream Boy N.O.P. (v.Vivaldi)
Marlies van Baalen (Brakel), Go Legend (v.Totilas)
Thamar Zweistra (Schore), Hexagon’s Double Dutch (v.Johnson)

Springruiters TeamNL bij The Dutch Masters Indoor Brabant Horse Show
Leopold van Asten (Duizel)
Bart Bles (Babberich)
Jeroen Dubbeldam (Weerselo)
Marc Houtzager (Rouveen)
Willem Greve (Markelo)
Harrie Smolders (Lage Mierde)
Eric van der Vleuten (Someren)
Maikel van der Vleuten (Someren)
Jur Vrieling (Holwierde)

Programma The Dutch Masters Indoor Brabant Horse Show
Vrijdag 12 maart
10.00 FEI Dressage World Cup™ Grand Prix
14.00 Springen Internationaal, Twee Fasen Speciaal, 1m40
16.30 Springen Internationaal, op tijd, 1m45
19.00 Springen Internationaal met barrage, 1m55.

Zaterdag 13 maart
13.00 FEI Dressage World Cup™ Freestyle to Music
17.00 Springen Internationaal, op tijd, 1m45
19.30 Springen Internationaal met barrage, 1m55.

Zondag 14 maart
10.00 Springen Internationaal, progressief, 1m45
14.00 Rolex Grand Prix springen Internationaal met barrage, 1m60.

Programma en tijden zijn onder voorbehoud en kunnen wijzigen


Klik hier voor de website van de The Dutch Masters Indoor Brabant Horse Show


Laatst bijgewerkt door Aurora3 op 22-02-21 10:51, in het totaal 2 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-21 20:03 



 
Profiel   

Hoe kan dit nu? Onze wedstrijden in maart zijn gecanceld. Indoor sport wedstrijden kon toch niet ivm Corona? Ik snap er niks meer van

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-21 11:35 



 
Profiel   

Topsport zijn uitzonderingen voor.
Dressuurlijstje.. Tsjah.. ik had Patrick vd Meer en Dinja van Liere graag mee gezien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-21 11:40 



 
Profiel   

Flauw, ik wil ook zo graag weer...

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-21 11:47 



 
Profiel   

Leuk dat Anne er ook aan toegevoegd is inmiddels. Wel jammer dan Vincent van Gasselt en Dinja er niet bij zitten.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-21 15:57 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 5 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen