Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 45 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Kamerplanten tips

 
Profiel   

Aangezien de tuincentra nog steeds dicht zijn en het daardoor ook lastiger is om advies te krijgen, beroep ik mij op de alwetendheid van bokt :D

Voor in de vensterbank van mijn woonkamer zoek ik een kamerplant die goed tegen zon kan.
Ik heb de ochtendzon en vroege middagzon. (= 's zomers bloedheet)

Aloë Vera, Orchidee, Calathea en lepelplant vinden het niet leuk in mijn vensterbank. Die doen het allemaal beter als ze een stukje de kamer in staan.

Ik heb het liefste een groene plant, bloeien mag, maar na de bloei moet het nog wel een leuke plant blijven. Liefst niet al te groot, denk aan potmaat 10-12 cm.

Wie heeft een goede tip?

Oh ja. Hij moet ook niet al te veeleisend zijn. Ik geef mijn lepelplant elke week een plens water en dat gaat top. De orchidee doet na zijn bloei vorig voorjaar niets meer, hij heeft wel mooie stevige groene bladeren :') De calathea's kregen altijd na verloop van tijd lelijke bladeren en vetplanten heb ik tot nu altijd (per ongeluk) verzopen. Heel handig ben ik dus niet.
Verder heb ik wel katten, in principe eten zij geen planten, tenzij het wel erg veel op gras lijkt, dus bij voorkeur ook niet giftig.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-21 16:55 



 
Profiel   

Sanseveria! Ik heb de mijne al heel lang en groeit ontzettend. Staat bij mij regelmatig in de volle zon.
1 keer per week een beetje water en klaar is Kees!

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-21 16:59 



 
Profiel   

De sanseveria is inderdaad wel een optie, die schijn je niet dood te kunnen krijgen :D :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-21 18:06 



 
Profiel   

Martine schreef
Sanseveria! Ik heb de mijne al heel lang en groeit ontzettend. Staat bij mij regelmatig in de volle zon.
1 keer per week een beetje water en klaar is Kees!

[ [url=m/NoMxfH.jpg]Afbeelding[/url] ]


Deze inderdaad! Heb ze zelf bij ons in het slaapkamerraam en badkamerraam staan, nu al zo’n 2 jaar en doen het top. Ze groeien niet te hard en als je ze een weekje vergeet water te geven doen ze ook niet moeilijk over :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-21 18:17 



 
Profiel   

Sanseveria is hufterproof, doen! Je hebt ze van klein tot groot. Ook wel verschillende bladpatronen.

Ik zeg altijd dat deze plant het goed doet op verwaarlozing :') Ik geef de mijne max. 1x per maand water en hij groeit als kool. Toen ik eens een half jaar geen water gaf, was er zelfs een groeispurt met 3 nieuwe 'bladeren'.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-21 18:18 



 
Profiel   

Als je naar bijv. https://www.bakker.com gaat, dan kun je bij filters en dan bij 'standplaats' volle zon aanklikken. Dan heb je wel aardig keus..

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-21 18:19 



 
Profiel   

Sanseveria of drakenbloedboom zijn niet dood te krijgen en erg mooi. :j Geldboom is ook relatief makkelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-21 11:09 



 
Profiel   

Ik doe dan toch iets fout met mijn drakenbloedboom :') die staat er maar sneu bij.

Ik vind de pannenkoekenplant ideaal. Die groeit bij mij als een malle in de volle zon. Met warm weer krijgt hij wel bijna dagelijks wat water

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-21 11:12 



 
Profiel   

Download de app van Plantsome, die is echt waanzinnig! Kun je precies zoeken op de omstandigheden van waar de plant komt te staan, je kan je planten registreren én je krijgt als je dat wilt meldingen over wanneer ze water moeten. Ook nog eens super leuke teksten en mooi vormgegeven. Die app heeft mijn plantenliefde gered!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-21 11:18 



 
Profiel   

Een strelitzia reginae <3.

Heeft heel veel zonlicht nodig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-21 11:37 



 
Profiel   

capopjekop schreef
Ik doe dan toch iets fout met mijn drakenbloedboom :') die staat er maar sneu bij.

Ik vind de pannenkoekenplant ideaal. Die groeit bij mij als een malle in de volle zon. Met warm weer krijgt hij wel bijna dagelijks wat water


Pannenkoek vind ik ook wel leuk, maar die wordt wel wat breed geloof ik. Zoek wat dat betreft iets wat niet te groot en breed wordt :D


_San87_ schreef
Een strelitzia reginae <3.

Heeft heel veel zonlicht nodig.


Die vind ik wel leuk! Wel wat te groot voor in de vensterbank, maar ik heb nog een grote pot over straks van een Medinilla die ik heb vermoord :')
Zat ook te denken aan een Yucca voor die pot. Drakenbloedboom is dan misschien ook een optie.


Het dilemma is dat ik planten hartstikke leuk vind maar eigenlijk niet zoveel ruimte heb en ik goed in het vermoorden ben ;( :')

Misschien wil ik nog wel een grotere plant voor in de slaapkamer, die heeft de volle middagzon (ook bloedheet in de zomer :'))

Tot nu toe klinkt de Sanseveria ideaal voor in vensterbank, deze gaat niet de breedte in, dat is wel fijn. En ik zag dat er verschillende soorten zijn, de ene vind ik mooier dan de andere.

Voor alle planten in mijn huis geldt eigenlijk wel, ze mogen de lucht in, maar bij voorkeur niet erg breed worden.

Heb een mega lepelplant die het al heel lang goed doet (want makkelijk) maar hij is best groot :D Een slankere plant zou beter passen, maar ga een goede plant ook weer niet wegdoen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-21 12:11 



 
Profiel   

Yucca is heel tof!
Lepelplanten vinden het in de zon inderdaad minder. Die van mij kreeg na een weekje al hele lichte bladeren. Oops.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-21 12:16 



 
Profiel   

Op de site van plantsome staat ook heel informatie en ook een plant keuze hulp! Wij hebben daar ook een hele set besteld en de planten zijn echt top!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-21 12:29 



 
Profiel   

VuurVleugels schreef
Download de app van Plantsome, die is echt waanzinnig! Kun je precies zoeken op de omstandigheden van waar de plant komt te staan, je kan je planten registreren én je krijgt als je dat wilt meldingen over wanneer ze water moeten. Ook nog eens super leuke teksten en mooi vormgegeven. Die app heeft mijn plantenliefde gered!


Dat klinkt goed, zeker de reminders :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-21 12:47 



 

Ik heb nu zo'n Emerald Palm vol in de zon staan. Die doet het ook goed met mijn beperkte verzorgingsskills. :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-21 06:51 



 
Profiel   

Ooh ik had hetzelfde probleem, echt irritant dat veel niet in de volle zon kan :z

We hebben nu deze, tot nu toe gaat het goed :D
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-21 07:40 



 
Profiel   

Drakenbloedboom verbrandt hier in de vensterbank dus dat zou ik niet doen. Volle zon achter een glas is best een lastige combinatie heb ik gemerkt. Ik denk dat je het beste voor een Sansevieria kan gaan! Of een banenenboompje, die houdt juist van de volle zon

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-21 08:33 



 
Profiel   

Inmiddels heb ik de dode Medinilla vervangen voor Johan de Yucca:
[ img ]

Mijn kat Guus vond hem héél interessant! Ik weet dat ‘Johan’ giftig is, maar de katten eten hem niet op :)

Nu nog op zoek naar een leuk modelletje sanseveria voor in de vensterbank. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-21 18:24 



 

Haha die kat :D Leuk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-21 19:21 



 
Profiel   

Oké help! Ik ben mijn Yucca nu al aan het killen geloof ik.... Teveel water?? Te weinig??? Met het overpotten had ik geen water gegeven omdat ze zeiden dat hij misschien al wat veel had gehad. Nu heb ik gisteren maar een klein beetje water gegeven (half glas) omdat ik twijfelde en nu zie ik droge bladeren bij de kleine stammen van de Yucca. Bovenin ziet er goed uit.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Doe ik nú al iets verkeerd? ;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-03-21 11:19 



 
Profiel   

1x per maand een half glas water is genoeg!

Maar het is normaal dat de onderste bladeren geel worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-03-21 11:42 



 
Profiel   

Muisbal schreef
Oké help! Ik ben mijn Yucca nu al aan het killen geloof ik.... Teveel water?? Te weinig??? Met het overpotten had ik geen water gegeven omdat ze zeiden dat hij misschien al wat veel had gehad. Nu heb ik gisteren maar een klein beetje water gegeven (half glas) omdat ik twijfelde en nu zie ik droge bladeren bij de kleine stammen van de Yucca. Bovenin ziet er goed uit.

[ [url=m/SB2P5R.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/LEsZDM.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/aBjdX6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Doe ik nú al iets verkeerd? ;(


Zolang hij er niet uitziet als de mijne doe je het nog goed. Die heb ik wel vermoord

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-03-21 11:48 



 
Profiel   

:')

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-03-21 12:17 



 
Profiel   

Muisbal, heb je de plant rechtstreeks in de sierpot gepland?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-03-21 12:48 



 
Profiel   

Sanseferia doet het idd super in de zon en is niet dood te krijgen. En in verschillende bladsoorten verkrijgbaar voor de variatie.


[ img ]


Deze rechter weet ik de naam niet van, de linker is een Ripsalis Chasero.

Dit is ons raam op het zuiden, dus volle bak zon.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-03-21 13:04 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 45 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen