Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 3 [ 75 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Nog meer slechte slapers?

 
Profiel   

Ik ben nooit een goede slaper geweest, mijn moeder heeft altijd veel moeite moeten doen om mij als baby in slaap te krijgen.

Tijden ging het prima, als zijnde ik kon ermee omgaan, maar ik heb het idee dat het me lichamelijk en geestelijk wat aan het opbreken is. Ik kan heel veel moeite hebben met inslapen, het is zo dat als ik om 23.00 naar bed ga dat het dan niet gek is dat ik om 02.00 nog wakker ben. Wat oké is als ik kan uitslapen, dan slaap ik langer door. Maar daardoor is optijd opstaan op dagen dat het niet perse hoeft een hele opgave voor mij.

Wel een telefoon, geen telefoon, melatonine van de drogist, lavendel kussentje, wandelen voor het slapen, kalmerende thee.. Ik heb al wat dingen geprobeerd, soms heeft het voor een keer effect en soms gewoon totaal niet.

Ik ben van plan hiervoor contact op te nemen met de huisarts. Merk dat de frustratie bij mij hoog op loopt af en toe. Nu al helemaal als ik om half 5 op moet staan voor stage... Dan loop ik geregeld op een uur of 2 slaap. En dat lukt.. Ik kan goed functioneren op weinig slaap (tot ik thuis kom), maar ik weet niet hoelang dat nog goed gaat.

Maar ik was wel benieuwd of er hier lotgenoten zijn? Meer mensen met slaapproblemen? (nu aanwezig of gehad) En hoe ga je ermee om?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-21 07:02 



 
Profiel   

Jazeker. Ik heb een meervoudige slaapstoornis, meerdere keren vastgesteld door oa het ziekenhuis en slaapklinieken dmv oa EEG's. Ik ben ook een paar nachten intern geweest zodat ze het oa door middel van video opnames konden vastleggen. Bij mij is een inslaapstoornis, doorslaapstoornis en een REM stoornis vastgesteld.
Je zou je dokter kunnen vragen naar een doorverwijzing voor een slaaponderzoek. Dan krijg je waarschijnlijk ook een EEG waaruit ze veel informatie kunnen halen en eventueel een behandelplan kunnen opstellen.

Ik heb er zelf in ieder geval al jaren last van. Soms slaap ik 2 a 3 uur (niet aan elkaar helaas, vaak met een interval van uren er tussen en ook nog met levensechte nachtmerries) en soms slaap ik de hele nacht niet.
Bij mij is het zo geëscaleerd dat ik mijn werk er niet meer door kan uitoefenen en depressief en uitgeput ben geraakt. Ik heb wel slaapmedicatie gehad (zo ongeveer alle soorten medicatie en behandelingen die hiervoor bestaan), maar tot nu toe is er nog geen oplossing gevonden.


Laatst bijgewerkt door Cayenne op 22-02-21 07:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-21 07:07 



 
Profiel   

Oh ik kan mij hier ook melden :+ niet zo zeer een hele slechte slaper (slaap makkelijk in), maar een hele lichte. Ik word echt van alles wakker. Een tijdje oordoppen geprobeerd maar daar werd ik zo zenuwachtig van dat ik nog slechter sliep :')

Bij mij helpt weinig.. eens in de zo veel tijd heb ik een weekje dat ik 9 a 10 uur slaap en dan kan ik weer paar maanden vooruit :')

Ik heb ooit mee gedaan aan een hele uitgebreide studie naar slechte slapers (incl MRI, op locatie slapen met sensoren en nog meer) maar daar was niks uitgekomen eigenlijk. Niet veel hersenactiviteit in de nacht bijvoorbeeld. Gewoon een lichte slaper. Ik heb mij er een beetje bij neergelegd. Gelukkig kan ik verder prima functioneren, af en toe een slechte dag

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-21 07:11 



 
Profiel   

Ik krijg binnenkort een slaaponderzoek, maar als ik de verwijsbrief lees lijkt het of ze alleen maar apneu kijken en of alleen daar wat aan gedaan kan worden. Ik heb alleen niks wat lijkt op apneu, maar wil wel graag dat m'n slaap onderzocht wordt. Ik twijfel of ik de poli hierover zal bellen, maar ik denk om gewoon het onderzoek te laten doen (thuis slapen met apparatuur) en dan krijg ik in principe daarna gesprek met een kno arts dan kan ik misschien nog kijken waar ik anders terecht kan en is er in ieder geval vast een beeld.

Ik heb vaak hele intense dromen zo'n twee soms drie die ik daarna dus ook goed kan herinneren en wordt altijd heel heet in de nacht, soms ook nachtzweten waardoor ik er echt uit moet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-21 08:17 



 
Profiel   

Fijn om wat herkenning te lezen.

@Cayenne . jeetje, jij hebt wel echt de loterij gewonnen wat betreft slaapproblemen. Wat rot dat het in zoverre beïnvloed... Daar wou ik inderdaad ook naar vragen bij de huisarts, morgen ga ik bellen, een slaaponderzoek lijkt mij wel wat. Goed dat je dat benoemd, had daar nog niet zoveel naar gekeken. Ben wel benieuwd waar het nou misgaat.


@Lagona, oh dat is herkenbaar inderdaad. Af en toe heb je dan een moment dat je wat beter slaapt en voor je het weet slaat dat weer om.

@moonsparkle, hm. dat is irritant dat het lijkt of ze maar naar één ding onderzoek doen. Het kan geen kwaad om eventueel even te bellen.


Merk bij mijzelf dat ik me mentaal niet goed voel. Dat is al een tijdje zo en het gaat de laatste tijd wat achteruit (depressie achtige klachten). Het zou mij niet verbazen als dat slaap gerelateerd is. Ik merk dat de frustratie groter word de laatste tijd, de tranen sprongen me laatst in de ogen. Ik wil gewoon een keer 8 uur kwalitatief goede slaap hebben, mij uitgerust voelen. Vooral nu ik stage moet lopen merk ik dat het mij opbreekt. De vele stage uren (32), wisselende diensten (zorg), druk om te presteren en stress om de schoolopdrachten is moeilijk vol te houden wanneer je zo moe bent. Wanneer ik op stage ben gaat het prima, want dan moet ik wel. Eenmaal thuis kun je me opvegen. Ik kan het volhouden, maar het breekt me op.

Morgenochtend even bellen met mijn huisarts. Ik denk dat een slaaponderzoek zoals jullie die noemen wel interessant is. Ben benieuwd of ze er daarmee achter komen waar het probleem ligt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-21 23:39 



 
Profiel   

Ik slaap al een aantal jaar niet zo goed. Droom zo onwijs veel dat ik moe wakker wordt.
Maar sinds ik recent een smakker heb gemaakt en bewusteloos ben geweest, is het helemaal ruk....
Inslapen een probleem en heb idee dat ik niet diep slaap.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-21 23:54 



 
Profiel   

Ik kan hierover ook mee praten. Hier ook ontzettend veel moeite met in slaap komen. Voor mij maakt het ook niet uit wel/geen telefoon, wel/geen boek lezen, wel/niet iets actiefs doen.
Als ik dan eindelijk slaap slaap ik heel licht en hoor alle geluiden.
Ik word ook vaak midden in de nacht wakker.
Tegenwoordig functioneer ik redelijk oké op weinig slaap, maar fijn is het niet. Wordt er chagrijnig van en uiteindelijk ontbreekt mij de energie dan ook.

Nu ik herstellende ben van Corona lijkt het alleen maar weer erger te zijn geworden.ook werkt mijn lichaam niet mee (rug pijn, pijn in schouders)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-21 23:54 



 
Profiel   

Ja ik! Ik slaap thuis als een roos en binnen een kwartier. Echter ergens anders dan mijn eigen bed lig ik nachten klaarwakker, heb ik lucide dromen enz. Ik heb geen hymwee, maar met mn baan is het erg vervelend. Als iemand tips heeft graag!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-21 23:56 



 
Profiel   

Ik ben altijd iemand geweest die heel erg veel slaap nodig heeft maar tegelijk ook moeilijk in slaap kon komen. Toen slapen steeds moeizamer ging en ik uit eindelijk ook in een depressie zakte kreeg ik slaap medicatie.

Ik slik zopiclon oxazepam en topiramaat. De zopiclon en oxaxepam slik in niet meer dagelijks maar enkel als ik echt een paar nachten van slecht slapen heb gehad.

De topiramaat is van oorsprong een anti epileptica maar ik slik het tegen mijn vreselijke nachtmerries en dat werkt wel erg goed

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-21 23:57 



 
Profiel   

Ik meld mij ook. Ik slaap enorm moeilijk in en doorslapen lukt niet al te best. Ik heb hetzelfde als jou, ik kan makkelijk om 22u mijn bed induiken en pas om 2u in slaap vallen. Eenmaal ik dan eens wat vroeger inslaap heb ik soms nachten dat ik om 5u wakker wordt doodmoe en pas 2 of 3 uur later terug in slaap val. Heel vermoeiend, want die dag zelf ben ik meestal een stuk chagrijn, last van hoofdpijn en bovendien voel ik mij de hele dag vermoeid en uitgeput. Ik had pilletjes van mijn huisarts om in te slapen en deze werken opzich heel erg goed. Gebruik deze niet dagelijks, maar heb ze opgespaard voor mijn examenperiodes. Anders moest ik met 2 uur slaap een examen afleggen. Kan je zeggen dat het niet al te best ging :+ Helaas geraken mijn pilletjes stilaan op, dus ga vragen voor een slaaponderzoek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-21 02:23 



 
Profiel   

Yep, vreselijk.

Als klein kind konden mn ouders me overal neerleggen en sliep ik overal. Later, maar nog wel vrij jong, kreeg ik problemen met niet in slaap vallen en echt wild slapen. Ben tientallen keren uit bed gevallen.
Maar werd wel heel moeilijk wakker. Verder fit en niet moe.

Als puber/jongere kan ik me amper herinneren dat ik heb geslapen. Veel gaan stappen, doorhalen etc. Maar kon wel goed uitslapen.

Nu slaap ik al jaren niet goed en veel te weinig. Ik val op zich goed in slaap, maar slaap nooit door. 2, soms 3 uurtjes aan 1 stuk is echt de max.
In 2016 een nieuw bed gekocht en daarna ook nieuwe dekbedden. Alles om beter te slapen en dat helpt deels. Ik slaap minder wild, dus mijn man kan beter slapen :)
Maar ik droom nog wel vaak heel heftig.

Als kind is er wel ooit ingebroken via mijn slaapkamer en iets van 20jr geleden heb ik inbrekers betrapt. Heb vaak gedacht dat ik daar toch waakser op ben gaan slapen.
Daarnaast heb ik reuma en moeite met omdraaien, dus daar word ik sws wakker van.

Overdag ben ik niet echt moe. Heel soms ben ik 's avonds wat rozig, maar sta altijd weer op om een laatste ronde buiten te doen.

Het lukt me heel af en toe in het weekend wel om meer uurtjes te slapen, maar dan word ik er eigenlijk juist minder van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-21 02:45 



 
Profiel   

Ik ben niet zozeer een slechte slaper, maar ik heb wel een slaap'probleem'. Misschien dat mensen zich hierin herkennen. Ik heb het namelijk pas laten onderzoeken toen ik van iemand hoorde dat dat kon. Ik wist niet beter. Ik ben mijn hele leven niet anders gewend en heb er mijn leven naar ingericht.

Ik heb het vervroegd slaapfase syndroom (ASPS, advanced sleep phase syndrome). Dat betekent dat mijn biologische klok een uur of 4-6 vroeger is afgesteld dan normaal. Biologisch gezien heel logisch. Zo heb je mensen die vroeg slapen, normaal slapen en laat slapen zodat er gedurende de nacht altijd iemand wakker is om de groep te beschermen. De tegenhanger van mijn slaapstoornis is Delayed Sleep Phase Syndrome (DSPS), waar mensen niet voor 3 uur snachts kunnen inslapen. Die variant is veel bekender.

Mensen zijn jaloers op mijn slaap. Inslapen binnen een paar minuten, goed doorslapen en acht uur later uitgerust wakker worden en meteen kunnen opstaan. Maar, ik kan dus niet uitslapen en in de winter lig ik al om 19.00u op bed en heb ik geen sociaal leven. Ik val gewoon in slaap bij alles wat ik doe (bios, theater, autorijden, in gesprekken) als het donker is en ik niet fysiek actief ben. Zelfs na het sporten kan ik binnen een half uur slapen :D En als ik wel laat naar bed ga, ben ik standaard rond 5.00u wakker. Met een paar van die nachten ontwikkel ik dus een enorm slaapgebrek. Ik kan dus geen ploegendiensten draaien, dat wordt levensgevaarlijk. Ik zorg savonds dus altijd dat ik niet langer dan 30 minuten in de auto hoef te zitten, dus ik carpool, ga met ov of blijf slapen. Daar hou ik rekening mee. Als ik überhaupt al afspreek savonds, want ik val gewoon in slaap terwijl we in gesprek zijn :') (alleen in de winter ivm vroeg donker).

Ik ben onderzocht in het ziekenhuis (slaap sonogram, slaap dagboek, slaap horloge, melatonine onderzoek van 8 en 24 uur). Er is niets mis met mijn slaap, ik ben alleen errug vroeg. Mijn melatonine spiegel is normaal, alleen hij begint al vroeg met aanmaken. Hij wordt enorm getriggerd door licht. In de winter is mijn natuurlijke ritme 19.00-4.00u in de zomer 23.00-6.00u. Ik zet nooit een wekker :D

Ik ben nu bezig met onderzoeken of melatonine innemen in de ochtend kan helpen. Onder begeleiding van een slaapkliniek. Melatonine moet je nooit zomaar innemen. De werkende dosis is bij iedereen anders (0,5-5mg) en het tijdstip van innemen ook (hangt van dlmo af die je kunt meten met een melatonine onderzoek). Je kunt namelijk niet alleen slaperig worden van melatonine, maar ook wakker en je slaapritme enorm verstoren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-21 05:16 



 
Profiel   

Ah wat een herkenbare verhalen zeg! Wat fijn om te lezen dat ik niet de enige ben.

Ik sliep als baby al dramatisch. Daarna heb ik altijd prima geslapen tot een jaar of 7/8 geleden. Toen veel gaan reizen voor werk en veel last van jetlags gehad en sindsdien is het echt niet zo best.

Ik heb een sterke biologische klok. Donker= bekaf. Ik ga in de winter t liefst rond 21 u slapen.
In de zomer pas na 23 u. Ik ben altijd rond 6.00 klaar wakker alleen in de zomer rond 5 uur.

Ik slaap in blokjes van ongeveer 2 uur en dan word ik wakker. Soms draai ik me om en slaap ik weer rond de 2 uur, vaak lig ik een half uurtje te draaien en dan val ik weer in slaap vóór een blokje van 2 uur. Als ik pech heb ben ik klaar wakker en was het dat voor de rest van de nacht.

Eens in de zoveel tijd heb ik een hele nacht dat ik doorslaap echt zo genieten! Overdag gaat t wel meestal krijg ik tegen de middag hoofdpijn. Ik heb een redelijk goed ritme gevonden tussen genoeg koffie om de dag door te komen zonder er nachts last van te hebben.
Verder alle bekende tips met verlichting, wel geen telefoon wel niet wandelen voor t naar bed gaan wel of geen rustgevende thee,pillen,muziekjes etc etc geprobeerd maar t inslapen is nooit een probleem. Ik kan overal slapen en ik slaap ook snel in maar dat door slapen

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-21 07:24 



 
Profiel   

@nimber dat herken ik ook, als het licht buiten uitgaat gaat het ook bij mij uit :') of althans dan heb ik nergens meer energie voor

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-21 07:29 



 
Profiel   

Ik ben met vlagen een slechte slaper.
Ene moment slaap ik met gemak van 22.00u tot 7.00
Andere moment lig ik halve nachten wakker.
Het in slaap vallen gaat nog wel. Alleen doorslapen niet.
Word ook vaak tussen 3 en 4 wakker omdat ik dan moet plassen. Regelmatig heb ik daarna problemen met terug in slaap vallen.
En indien dat dan wel lukt ben ik rustig om 5 of 6 uur weer klaar wakker.

Heel irritant.
Maar mijn moeder slaapt nog veel slechter, dus ik zal daar wel iets van geërfd hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-21 07:46 



 
Profiel   

Zou de lockdown eigenlijk effect hebben op slaapproblemen? Ik merk dat ik de laatste tijd ook moeilijker slaap.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-21 07:59 



 
Profiel   

Nimber schreef
Ah wat een herkenbare verhalen zeg! Wat fijn om te lezen dat ik niet de enige ben.

Ik sliep als baby al dramatisch. Daarna heb ik altijd prima geslapen tot een jaar of 7/8 geleden. Toen veel gaan reizen voor werk en veel last van jetlags gehad en sindsdien is het echt niet zo best.

Ik heb een sterke biologische klok. Donker= bekaf. Ik ga in de winter t liefst rond 21 u slapen.
In de zomer pas na 23 u. Ik ben altijd rond 6.00 klaar wakker alleen in de zomer rond 5 uur.

Ik slaap in blokjes van ongeveer 2 uur en dan word ik wakker. Soms draai ik me om en slaap ik weer rond de 2 uur, vaak lig ik een half uurtje te draaien en dan val ik weer in slaap vóór een blokje van 2 uur. Als ik pech heb ben ik klaar wakker en was het dat voor de rest van de nacht.

Eens in de zoveel tijd heb ik een hele nacht dat ik doorslaap echt zo genieten! Overdag gaat t wel meestal krijg ik tegen de middag hoofdpijn. Ik heb een redelijk goed ritme gevonden tussen genoeg koffie om de dag door te komen zonder er nachts last van te hebben.
Verder alle bekende tips met verlichting, wel geen telefoon wel niet wandelen voor t naar bed gaan wel of geen rustgevende thee,pillen,muziekjes etc etc geprobeerd maar t inslapen is nooit een probleem. Ik kan overal slapen en ik slaap ook snel in maar dat door slapen


Handig dit scheelt me typen :)) enige toevoeging is dat soms in slaap vallen ook niet lukt tot een uur of 4 in de ochtend of gewoon helemaal niet. -O- en mijn blokken slaap wisselwn tussen 1,5 en twee uur. Alleen slaap ik wel duidelijk slechter dan met zijn tweeen. Alsof ik onbewust in waakstand sta of zo. En de nachten dat ik goed slaap kan dat rustig 10 uur of meer zijn.

Ik heb slaaponderzoek gehad op zich is mijn slaapritme ok. Als ik slaap maak ik mooi de slaapfase af. Alleen omdat ik licht slaap word ik dan wakker voor wel of geen volgende slaapfase. Alleen is het door het wakker worden domweg te weinig, gemiddeld een uur of 6 maximaal per nacht, -O- terwijl ik wel veel slaap nodig heb. :z

Ik heb geleerd me er niet meer druk over te maken. Goddank heb ik meest geen verplichtingen op de dag. Gebruik op advies van arts ook geen medicatie ervoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-21 08:15 



 
Profiel   

Jullie hebben hele heftige slaap problemen zeg..

Ik ben ook altijd een moeilijke/ lichte slaper geweest, maar ga tegenwoordig goed met melatonine om eerder in te slapen. Zorgen dat ik fysiek moe genoeg ben en vooral dat ik heel erg ontspannen ben. S"avonds op tijd prikkels afbouwen en medidatie met ademhalingsoefeningen helpen mij heel erg om in de diepere laag van ontspanning te komen waardoor ik beter slaap.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-21 08:35 



 
Profiel   

Hier geen echte slaapproblemen, in de zin dat het mijn functioneren niet belemmerd (behalve mijn humeur, maar iedereen weet ondertussen dat ik een giga ochtendhumeur heb).

Maar ik ben dus wel een late slaper. Ik kan moeilijk inslapen en als ik slaap wil inhalen, moet dat 's ochtends. Vroeger gaan slapen heeft geen zin, ik lig gewoon wakker.
Soms nachten dat ik ook op onmogelijke uren wakker wordt en wat lig te staren.

Na jaren studeren en werken heb ik mezelf wel sort of in een grote mensen slaappatroon gekregen.
Maar toen ik jonger was sliep ik niet voor 2u en werd niet wakker voor de late voormiddag.
Zelfs als klein kind kon ik nachten wakker liggen, en dan indommelen op school, zonder reden.
Nu is het wakker liggen vaak wel te wijten aan stress.

Het komt nog voor dat ik niet kan inslapen, of om 4-5 uur wakker wordt om wat te liggen peinzen.

Wat ik wel nog heb zijn lucide dromen. Vooral 's ochtends als ik moet opstaan. Dan droom ik dat ik opsta, aankleed en ontbijt. Levensecht en ik wordt pas écht wakker als er iets in de droom niet klopt. Zo heb ik laatst een croissant met ham en bloemkool in kaassaus klaargemaakt. Ik lust geen croissants en zou het nooit combineren met bloemkool in kaassaus dus dat was mijn wake up call :+ .
Als ik dan echt wakker ben heb ik wel even tijd nodig om te beseffen dat ik wakker ben en dus nu ook echt moet opstaan, aankleden en ontbijten.

Heb er verder nooit medicatie voor genomen od. Omdat het me dus verder niet echt belemmert, het is hooguit vervelend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-21 08:36 



 
Profiel   

interessant dit.
zijn er hier ook mensen die een algeheel bloedonderzoek hebben laten doen waarbij ook echt alle organen en alle vitamines zijn bekeken?

welke supplementen hebben jullie al geprobeerd ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-21 08:44 



 
Profiel   

Ellepel ja ik ben ook voor andere dingen helemaal doorgelicht, er is wel meer mis maar door slikken en spuiten en hulp,van ziekenhuis dietiste zijn vitamines en mineralen huishouding inmiddels op orde. :j de rest is weinig aan te doen.

Enige wat een factor is dat het echt stil moet zijn in de zin van geen continue achtergrond geluiden als een brom, zoem tril enz. Een van die geluiden aanwezig en mijn hoofd gaat in onrustige ontplof stand en is slapen gewon onmogeljk. Licht maakt weinig verschil maar geluid is wel een grote verstorende factor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-21 09:20 



 
Profiel   

Nog een lotgenoot hier. Als kind (vanaf 7 jaar oud) zo ontzettend last van heel levendige nachtmerries dat ik alles deed om maar niet in slaap te vallen. Geen idee of het ermee te maken heeft. Ik slaap vrijwel altijd slecht. Of ik kan niet inslapen, of ik kan niet doorslapen, of allebei. Ik ben nu al stokoud en het speelt nog steeds. Wat de ene keer werkt, werkt de andere keer niet. Van alles geprobeerd.

Ik probeer me er vooral niet te druk over te maken, want dan wordt het allemaal nog moeilijker. Meestal lukt het wel om na 3 nachten vrijwel niet slapen, een nacht van minstens 5 uur te maken. Dan gaat het weer even.

Geluid is heel storend, maar heb geleerd om de daarvoor zoveel mogelijk voor af te sluiten en me er vooral niet aan te ergeren. Als je je erop gaat focussen slaap je uiteraard niet meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-21 09:34 



 
Profiel   

Ik ben ook bij een slaap kliniek geweest. En ik heb ook verschillende problemen, inslaap problemen en heb last van hyper alertheid. Mijn zintuigen blijven op scherp staan en daardoor slaap ik heel licht. Ook slaap ik eigenlijk nooit aan een stuk door maar wordt ik om de 2 a 3 uur wakker. En dan ben ik gelijk klaarwakker en in slaap komen gaat dus ook niet makkelijk. Een baan volhouden lukt daarom ook niet want op een gegeven moment kun je gewoon niet meer. -O-

Oorzaak: psychische jeugdtrauma. En dat is niet op te lossen met trauma verwerking omdat het nu bij mn persoonlijkheid stoornis hoort.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-21 09:47 



 
Profiel   

Ja hier nog iemand, sinds een jaar of 9, na mijn ongeluk, slaap ik slecht, word meerdere keren per nacht wakker, lig dan niet lekker meer of moet naar het toilet, ga er maar uit, even een rondje door het huis of het toilet en weer naar bed, probeer niet op de wekker te kijken hoe laat het is of hoe lang ik dan al weer wakker lig. Ben er gemiddeld 2 tot 3 keer per nacht uit, de ene keer ben ik zo weer in slaap en de andere keer lig ik lang wakker, merk wel dat het me opbreekt het slechte slapen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-21 10:18 



 
Profiel   

ellepel schreef
interessant dit.
zijn er hier ook mensen die een algeheel bloedonderzoek hebben laten doen waarbij ook echt alle organen en alle vitamines zijn bekeken?

welke supplementen hebben jullie al geprobeerd ?


Ja ik, alles top in orde.

Ik gebruik geen supplementen.
Wel een tijd de melatonine gebruikt als ik na de eerste 2 uur wakker was en echt niet meer kan slapen. Werkt wisselend. Soms word ik dan wel loom en val ik na een half u wel in slaap. Andere keren doet t niet zoveel
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-21 06:41 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 3 [ 75 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen