Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 23 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Mijn dolle duo in de sneeuw

 
Profiel   

Ik wil toch ook even meedoen met het risico dat iedereen de sneeuw foto's al uit de keel hangen.

Voor Meriva was dit de eerste keer echt sneeuw. Ze vond er wel wat van
[ img ]

Even een selfie met Zafira
[ img ]

Zie die ijspegels dan :')
[ img ]

Ik wil oooooook
[ img ]

Lekker spelen zonder jas
[ img ]

[ img ]

[ img ]

Even een blokje om met Zafira
[ img ]

Vanaf hier kan ik nog meer sneeuw zien!
[ img ]

Verkleed partijtje
[ img ]

[ img ]

[ img ]
(Jammer van m'n blubber laarzen :+)

[ img ]

Sfeerplaatje
[ img ]

En nog even donderjagen op de laatste dag sneeuw
[ img ]

Hoop dat jullie ook genoten hebben van mijn blije stuiterballen :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-21 20:41 



 
Profiel   

[quote="Qimm"]Ik wil toch ook even meedoen met het risico dat iedereen de sneeuw foto's al uit de keel hangen.

Voor Meriva was dit de eerste keer echt sneeuw. Ze vond er wel wat van
[ img ]

:D

Leuke sneeuwfoto's, vervelen nooit wat mij betreft. En je kostumering maken ze sowieso apart!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-21 20:46 



 
Profiel   

Ik moest echt heel hard lachen om die eerste foto. :)) Geweldig!
En inderdaad, sneeuwfoto's zoals deze vervelen nooit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-21 21:13 



 
Profiel   

marley93 schreef
Ik moest echt heel hard lachen om die eerste foto. :)) Geweldig!
En inderdaad, sneeuwfoto's zoals deze vervelen nooit!


Haha ze was ook een soort sneeuw-stofzuiger. Vet grappig :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-21 22:20 



 
Profiel   

Jaaaaa, de leukste pony paardjes van bokt *\o/*

Toffe foto's en sneeuw foto's blijven gewoon geweldig aangezien sneeuw redelijk zeldzaam is in Nederland. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-21 23:16 



 
Profiel   

Nice! Blij dat ik je knappe dames weer op de foto mocht zetten. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-21 23:20 



 
Profiel   

Koekeroekus schreef
Jaaaaa, de leukste pony paardjes van bokt *\o/*

Toffe foto's en sneeuw foto's blijven gewoon geweldig aangezien sneeuw redelijk zeldzaam is in Nederland. :')


Haha bedankt. Maare...jouw eigen poownies dan :') :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-21 08:17 



 
Profiel   

maj0 schreef
Nice! Blij dat ik je knappe dames weer op de foto mocht zetten. :D


Zonder jou had ik veeeeeel minder mooie foto's!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-21 11:05 



 
Profiel   

Qimm schreef
Koekeroekus schreef
Jaaaaa, de leukste pony paardjes van bokt *\o/*

Toffe foto's en sneeuw foto's blijven gewoon geweldig aangezien sneeuw redelijk zeldzaam is in Nederland. :')


Haha bedankt. Maare...jouw eigen poownies dan :') :D


Dat zijn geen pony paardjes maar pony's :Y) die uiteraard de beste pony's zijn van bokt...

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-21 13:30 



 
Profiel   

Ben ik de enige die schrikt van hoe strak deze hackamore met lange scharen aangehaald is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-21 07:14 



 
Profiel   

oji schreef
Ben ik de enige die schrikt van hoe strak deze hackamore met lange scharen aangehaald is?

Ik heb geen verstand van bitloze hoofstellen en ik vroeg me af of dit zo hoorde. Bij een s&t zou je zeggen dat de stangteugel iets te strak was aangenomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-21 07:26 



 
Profiel   

oji schreef
Ben ik de enige die schrikt van hoe strak deze hackamore met lange scharen aangehaald is?


Ik vond het op de foto's ook dramatisch uitzien, dus ik snap zeker wat je zegt. Maar het kwam totaal niet overeen met het gevoel. Er zit veel ruimte in de neusriem waardoor hij erg makkelijk ver door slaat. De druk in de hand zit op de teugel die rechtstreeks aan de neusriem zit

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-21 07:44 



 
Profiel   

TS, ik vrees dat in dit geval je gevoel toch je bedriegt en dat je de plaatjes als een wake-up call moet zien.

Een hackamore heeft niet dezelfde werking als een stang bij een stang&trans hoofdstel. Bij een hackamore maakt het niet uit hoe los je de neusriem hebt zitten, de inwerking is op de bovenkant op de brug van de neus, ongeacht hoeveel ruimte aan de onderkant van de neus. Als je hackamore met zulke lange scharen zo doorslaat, is de werking op de neus als een scheermes. Zeker omdat er ook nog een rond-gevlochten neusriem aanzit wat de inwerking nog scherper maakt op de neusbrug.

Een dergelijke optoming zou alleen gebruikt mogen worden door (prof) ruiters met extreem veel balans en een hand die ALTIJD zacht en voor is. Ik bedoel dit niet banketstaaf, maar jouw hand werkt voor deze optoming echt teveel terug. Met dergelijke scharen is de krachtinwerking van elke minimale ophouding of beweging van de hand aan jouw kant, enorm op de neusbrug en dat die inwerking er is is heel duidelijk te zien op de foto's, ongeacht jouw gevoel.

Mijn advies zou zijn, haal hem eraf, rij alleen met de teugel direct aan de neusriem (of een hele andere optoming). Met zo'n rond-gevlochten scherpe neusriem (met of zonder ketting erin?) is dat echt al inwerking genoeg en als je inderdaad de druk alleen op die teugel hebt zoals jij denkt te voelen, dan zou je paard daar hetzelfde op moeten reageren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-21 08:39 



 
Profiel   

Bedankt voor je uitgebreide uitleg

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-21 08:54 



 
Profiel   

Wat een plaatje zijn jullie twee zeg met die jurk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-21 09:28 



 
Profiel   

Heerlijk he, van die sneeuwpaarden!
Ik word er wel blij van hoor!

En ja, ik word ook blij van het lente-weer dat we nu hebben, maar heb ook echt genoten van de week wintersport in eigen land met de paarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-21 11:06 



 
Profiel   

sassycas schreef
Wat een plaatje zijn jullie twee zeg met die jurk!


Dank je wel :)
Marije_jiplover schreef
Heerlijk he, van die sneeuwpaarden!
Ik word er wel blij van hoor!

En ja, ik word ook blij van het lente-weer dat we nu hebben, maar heb ook echt genoten van de week wintersport in eigen land met de paarden.


Het was heerlijk, zafira is wel gewend aan sneeuw. Maar Meriva heeft nog nooit zo veel sneeuw meegemaakt.
Vond het echt leuk haar dat te zien ontdekken. Maar lente is toch echt wel mijn favo seizoen <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-21 14:22 



 
Profiel   

Hele leuke foto's! Sneeuwpret foto's vervelen mij ook niet, ik moet straks weer een jaar of langer zonder he. Je verkleedpartij is wel heel erg uitgedost met die bontkraag, geweldig! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-21 15:06 



 
Profiel   

Wat gaaf! :D
Mooie foto's.

Het is al bijna niet meer voor te stellen dat dit amper 2 weken geleden is geweest :')
Nu zitten we in een t-shirtje buiten in de zon.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-21 19:13 



 
Profiel   

Dank je. En, jaaaa. Idioot he? Iets met klimaatverandering of zo :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-21 19:40 



 
Profiel   

Hee! Wat leuk! En die hoofden.. net een eland.

Maar wat voor hoofdstel/bit rij je? Bijzonder ding

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-21 19:46 



 
Profiel   

Haha eland :') Ik heb het idee dat de jongste verwant is aan lama's, maar eland kan ik er ook wel van maken :D

Het is een hackamore met lange scharen. Wordt alleen afgestoft als we een verkleedpartijtje houden. Als extra heb ik ook een teugel aan de neusriem waar ik eigenlijk het gros van de communicatie mee doe. Althans, dat is de bedoeling. Ik kan de scharen niet helemaal loslaten want dan gaat ze zulke dingen doen:
Spoiler:
[ img ]
Ze pakt het stabilisatie stangetje vast en schiet dan in de 'stress' dat ze 'vast' zit :') en dan moet ik weer handmatig dat stangetje tussen haar tanden wegduwen

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-21 21:07 



 
Profiel   



Voor de mensen die zich zorgen maakten over de hackamore. En ik heb het nog even getest met mijn hand onder het neusdeel en dan druk toevoegen. Het gevoel komt overeen met het gevoel van een strakke bloeddrukband wanneer je er echt veel druk op zet. Oncomfortabel? Ja. Een mes? Zeker niet


[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-21 10:57 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 23 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen