Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 7 [ 171 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Nero de Ferrero - van veulen tot rijpaard

 
Profiel   

Ik open dit topic omdat ik gewoon heel trots en blij ben :)

3 jaar geleden werd ik verliefd op dit knappe koppie

[ img ]

[ img ]

En toen begon het opgroeien, samen met zijn maatje heerlijk bij mij thuis :)

[ img ]

[ img ]

En dan nu, 3 jaar later.... ik ben gewoon zo trots als een pauw vandaar dit topic.
Nero de Ferrero is een 3 jarige KWPN hengst van For Ferrero x Riant x Ferro.
Nu 5 weken onder het zadel en alles zelf gedaan samen met een goede vriendin. Je veulen naar zo een lief, mooi, fijn en werkwillig rij paard zien opgroeien is zo ontzettend bijzonder. Nero is een geweldig paard die hopelijk een mooie toekomst tegemoet gaat bij een eigenaar die de potentie in hem ziet die ik in hem zie :)

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Voor de mensen die het leuk vinden om een filmpje te zien bij deze:
https://www.youtube.com/watch?v=b5cWXjX ... e=youtu.be

Ik open dit topic omdat ik het gewoon heel leuk vind om dit te delen net zoals ik het leuk vind om topics van andere mensen te bekijken. Ik heb niet de intentie om alleen maar leuke opmerkingen te willen maar ik heb ook zeker niet de intentie met dit topic om een discussie te starten over de leeftijd van zadelmak maken of een manier van van rijden. Iedereen mag er iets van vinden en dit ook zeker zeggen maar ik ga er verder niet op in om discussies te vermijden.

Dit is mijn eerste paard die ik zadelmak maak en ik ben geen wereld ruiter maar ben wel overtuigd dat ik het beste doe voor mijn paard en dat hij hier niet onder lijdt.

Hopelijk vonden jullie het leuk om ons proces te zien :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-21 22:24 



 
Profiel   

Wat heerlijk ontspannen en braaf. Netjes gereden!! Ik vind 3 jaar zelf wel heel erg jong. Maar hij ziet er sterk uit en lijkt al een goede balans te hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-21 22:36 



 
Profiel   

Het ziet er idd heel netjes uit, dat vind ik bijna wat shockend voor zijn leeftijd. Hij is echt net aan 3, doe alsjeblieft rustig aan! Met 4 jaar beleren met zo'n vreselijk talentvol paard heb je ze alsnog met 6 of 7 in het Z als het moet, daar heb je geen jaren voor nodig :)

Maar het ziet er netjes en fijn uit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-21 00:54 



 
Profiel   

Knap paard en wat doet hij dat al goed!

Hier gaan ze ook nu allemaal onder het zadel op 3 jarige leeftijd, op twee uitzonderingen die echt guppie zijn, en dan nu even aan de bak (lees basis aanleren) en vanaf mei tot eind oktober weer op het land en daarna echt doortrainen.
Nooit problemen mee gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-21 01:03 



 
Profiel   

Wat een prachtig paard, ik snap dat je daar trots op bent!
Persoonlijk vind ik het ook vroeg, lekker rustig opbouwen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-21 01:14 



 
Profiel   

Jester_ schreef
Het ziet er idd heel netjes uit, dat vind ik bijna wat shockend voor zijn leeftijd. Hij is echt net aan 3, doe alsjeblieft rustig aan! Met 4 jaar beleren met zo'n vreselijk talentvol paard heb je ze alsnog met 6 of 7 in het Z als het moet, daar heb je geen jaren voor nodig :)

Maar het ziet er netjes en fijn uit!


Hij is nog geen 3, dat wordt ie pas eind juni.

Maar het ziet er wel netjes uit! Leuk dier!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-21 07:40 



 
Profiel   

Oeh net iets ouder dan 2,5 jaar vind ik wel erg vroeg.
Ondanks dat het er goed uitziet zou ik rustig aan doen met hem!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-21 07:43 



 
Profiel   

Wat een knap paard! Als hij nu al zo loopt en zich nog verder moet ontwikkelen zou ik het wel weten...

Het gevaar is vaak dat je zulke paarden moet remmen omdat ze al zoveel aanbieden. Maar ziet er fijn uit zo. Lijkt me een erg fijn paard voor de toekomst. Maar als ik het goed begrijp hou je hem niet?

Hoe hoog is hij nu?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-21 07:54 



 
Profiel   

TS zegt dat hij 3 is toch?

Buiten dat ik net 3 alsnog jong vind om zo te lopen vind ik dat hij erg netjes en ontspannen loopt. Ziet er echt goed uit :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-21 09:19 



 
Profiel   

Amado7 schreef
TS zegt dat hij 3 is toch?

Buiten dat ik net 3 alsnog jong vind om zo te lopen vind ik dat hij erg netjes en ontspannen loopt. Ziet er echt goed uit :j


Volgens het KWPN gerekend zijn alle paarden op 1 januari een jaar ouder idd, maar hij zal eind juni pas echt 3 worden.
Misschien daarom de verwarring?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-21 09:26 



 
Profiel   

Knap dier en het ziet er al goed uit! Daar gaat vast iemand heel blij mee worden. :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-21 09:39 



 
Profiel   

Cayenne schreef
Amado7 schreef
TS zegt dat hij 3 is toch?

Buiten dat ik net 3 alsnog jong vind om zo te lopen vind ik dat hij erg netjes en ontspannen loopt. Ziet er echt goed uit :j


Volgens het KWPN gerekend zijn alle paarden op 1 januari een jaar ouder idd, maar hij zal eind juni pas echt 3 worden.
Misschien daarom de verwarring?

Oh zo. Ik snap hem. Snapte al niet hoe jij Juni kon weten :)

Dan vind ik het écht te jong, 2.5 jaar. Ik zou rustig aan doen als ik jou was!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-21 09:49 



 
Profiel   

Los van alle opmerkingen over de leeftijd, vind ik het er wel heel prettig en vriendelijk uitzien, denk dat er iemand heel vrolijk gaat worden van dit paard :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-21 10:03 



 
Profiel   

xmarliez schreef
Dit is mijn eerste paard die ik zadelmak maak en ik ben geen wereld ruiter maar ben wel overtuigd dat ik het beste doe voor mijn paard en dat hij hier niet onder lijdt.

Je doet het echt super goed!! Keurig voorgesteld... vriendelijk gereden... een 3 jarige hoeft eigenlijk niet meer te kunnen dan dit... dat geeft jou ruimte om hem in het weide seizoen een poosje weg te zetten zodat hij weer verder kan groeien en ontwikkelen....

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-21 10:09 



 
Profiel   

Ziet er super vriendelijk uit en lijkt me een heel fijn paard ook! Knap dier! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-21 10:18 



 
Profiel   

Ehm... pardon? Wordt dit tegenwoordig ook al weggewuifd op Bokt, een 2-jarige inrijden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-21 10:23 



 
Profiel   

Bedankt allemaal voor de reacties! :D

MiniMaxi schreef
Wat een knap paard! Als hij nu al zo loopt en zich nog verder moet ontwikkelen zou ik het wel weten...

Het gevaar is vaak dat je zulke paarden moet remmen omdat ze al zoveel aanbieden. Maar ziet er fijn uit zo. Lijkt me een erg fijn paard voor de toekomst. Maar als ik het goed begrijp hou je hem niet?

Hoe hoog is hij nu?

Hij is nu ongeveer 163 en zal verwacht ik uitgroeien tot 166/167cm. Echt een dames paardje :D
Hij gaat inderdaad na zijn zomer break de verkoop in!

JeanneV schreef
xmarliez schreef
Dit is mijn eerste paard die ik zadelmak maak en ik ben geen wereld ruiter maar ben wel overtuigd dat ik het beste doe voor mijn paard en dat hij hier niet onder lijdt.

Je doet het echt super goed!! Keurig voorgesteld... vriendelijk gereden... een 3 jarige hoeft eigenlijk niet meer te kunnen dan dit... dat geeft jou ruimte om hem in het weide seizoen een poosje weg te zetten zodat hij weer verder kan groeien en ontwikkelen....

Bedankt! We gaan het inderdaad precies zo doen! Uiteraard had ik in theorie ook nog langer willen wachten maar het was kiezen. De vriendin die mij helpt is boerin dus de hele zomer niet beschikbaar en dan zou ik hem weg moeten brengen maar omdat hij zo een gevoelig, lief en werkwillig paard is wil ik dat er juist op een rustige manier mee wordt om gegaan. Dus ben ik er graag zelf bij (en het liefst er dus zelf op). Vandaar dat we nu zijn begonnen zodat we beide alle tijd en rust er voor hebben om dit op Nero zijn tempo te doen en dan aankomende zomer kan hij lekker chillen met zn maatje op de wei en na de zomer zal hij verkocht gaan worden :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-21 10:29 



 
Profiel   

Lijkt alsof inrijden op 2,5 jarige leeftijd ineens wel mag, als het beeld maar vriendelijk is? Kortsluiting in mijn hoofd. Maar goed, blijkbaar kan je het voor jezelf wel verantwoorden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-21 10:43 



 
Profiel   

Liiesjjj schreef
Lijkt alsof inrijden op 2,5 jarige leeftijd ineens wel mag, als het beeld maar vriendelijk is? Kortsluiting in mijn hoofd. Maar goed, blijkbaar kan je het voor jezelf wel verantwoorden.


Nee, echt bizar. En Bokt maar miepen dat steeds meer mensen paardrijden willen verbieden :roll: Heb het ook getemd, vind dit echt niet kunnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-21 10:48 



 
Profiel   

Sommige mensen hebben wel erg veel last van hun vooroordelen... Ik weet niet wat je moet temmen,,, dit paard ziet er al behoorlijk tam uit.

xmarliez schreef
Bedankt! We gaan het inderdaad precies zo doen! Uiteraard had ik in theorie ook nog langer willen wachten maar het was kiezen. De vriendin die mij helpt is boerin dus de hele zomer niet beschikbaar en dan zou ik hem weg moeten brengen maar omdat hij zo een gevoelig, lief en werkwillig paard is wil ik dat er juist op een rustige manier mee wordt om gegaan. Dus ben ik er graag zelf bij (en het liefst er dus zelf op). Vandaar dat we nu zijn begonnen zodat we beide alle tijd en rust er voor hebben om dit op Nero zijn tempo te doen en dan aankomende zomer kan hij lekker chillen met zn maatje op de wei en na de zomer zal hij verkocht gaan worden :)


Zou het precies zo doen!! In de winter staan paarden door het weer toch meer binnen en dan kan je er maar beter wat mee aan de gang gaan. Er zijn ook veel onderzoeken die zeggen dat je een paard al op jonge leeftijd rustig aan het werk moet laten wennen... Met een kleiner en compacter paard als deze kun je ook makkelijker aan de slag als zo een grote slungel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-21 10:58 



 
Profiel   

Prachtig en talentvol paard en netjes gereden.
Eerlijk gezegd begrijp ik de haast niet.
Vriendin die in de zomer geen tijd heeft vind ik persoonlijk een bijzondere reden.

Er zijn natuurlijk meer mensen op de wereld dan de Vriendin die in de zomer geen tijd heeft.
Evenmin snap ik niet waarom hij niet na de zomer zadelmak gemaakt had mogen worden. Dan is hij nog steeds piepjong.

Maar goed, verschillen in inzicht zullen er altijd blijven. Wees zuinig op dit talentje, dan blijft hij het langste heel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-21 10:59 



 
Profiel   

Ondanks dat ik er niet op in wilde gaan voel ik toch de noodzaak dit wel te doen.

Het is mijn paard, mijn keuze, mijn redenen etc. Ik ben geen prutser en ik weet hoe ik dit paard een goede basis opleiding kan geven zonder hem te overbelasten. Ik respecteer ieders mening en aanpak maar zodra je afwijkt van de bokt standaarden dan is het hek van de dan.
Ik post dit topic niet omdat ik advies wil ik post dit topic omdat ik blij ben met mijn paard en iedereen mag er van alles onder schrijven wat ik in de OP ook al schreef maar ik vind het jammer als dit weer het zoveelste rel topic wordt. Naar mijn idee verdient dit leuke paard dat niet.

Je mag mij altijd pb-en als je die behoefte hebt.
Maar zoveel mensen zoveel wensen als iedereen het nou op zijn eigen manier doet en een ander in zijn waarde laat zou de wereld en Bokt er toch wel mooi uit zien, nietwaar? :)

Nou ik zou zeggen op naar de 10 pagina’s met ‘je bent een dierenmishandelaar en je helpt je paard naar de mallemoeren’. Ik ben er klaar voor :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-21 11:06 



 
Profiel   

boemel schreef
Prachtig en talentvol paard en netjes gereden.
Eerlijk gezegd begrijp ik de haast niet.
Vriendin die in de zomer geen tijd heeft vind ik persoonlijk een bijzondere reden.

Er zijn natuurlijk meer mensen op de wereld dan de Vriendin die in de zomer geen tijd heeft.
Evenmin snap ik niet waarom hij niet na de zomer zadelmak gemaakt had mogen worden. Dan is hij nog steeds piepjong.

Maar goed, verschillen in inzicht zullen er altijd blijven. Wees zuinig op dit talentje, dan blijft hij het langste heel.

Even in het kort wil ik hier nog op inhaken. Maar mensen die paarden zadelmak maken weten dat er niet ‘zo maar’ iemand bijgehaald kan worden. Of wat zeg ik, het kan zeker wel maar als je wil dat alles goed gaat en het paard geen stres en spanning ervaart dan is het noodzaak dat de ruiter en diegene op de grond 1000% vertrouwen in elkaar hebben. Zonder vertrouwen in diegene die je helpt ben je al verloren voor dat je begint.
En inderdaad daarna ook nog genoeg tijd, helemaal gelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-21 11:10 



 
Profiel   

BaileyMix schreef
Ehm... pardon? Wordt dit tegenwoordig ook al weggewuifd op Bokt, een 2-jarige inrijden?

Eh, wat? Er zijn echt mega veel opmerkingen over.

Zoveel dat ik het absoluut onnodig vond om het nog een keer te zeggen. Persoonlijk had ik een andere keuze gemaakt, omdat ik dit zelf niet verantwoord vind. Ik laat mijn merrie dit jaar dekken, en ben van plan het veulen straks met 4 of 5 jaar eens kalmpjes te gaan inrijden :)

Maar 't is niet alsof je mensen zomaar van gedachten verandert, en soms zet ik mijn commentaren vooral neer voor meelezers, mensen die twijfelen kun je wel van mening laten veranderen met goede argumenten, maar je erop storten met de hele bende zonder dat je met een zinnig argument komt, heeft imo geen nut.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-21 16:39 



 
Profiel   

Avalanche81 schreef
Eh, wat? Er zijn echt mega veel opmerkingen over.

Zoveel dat ik het absoluut onnodig vond om het nog een keer te zeggen. Persoonlijk had ik een andere keuze gemaakt, omdat ik dit zelf niet verantwoord vind. Ik laat mijn merrie dit jaar dekken, en ben van plan het veulen straks met 4 of 5 jaar eens kalmpjes te gaan inrijden :)

Maar 't is niet alsof je mensen zomaar van gedachten verandert, en soms zet ik mijn commentaren vooral neer voor meelezers, mensen die twijfelen kun je wel van mening laten veranderen met goede argumenten, maar je erop storten met de hele bende zonder dat je met een zinnig argument komt, heeft imo geen nut.


Dan lezen we een ander topic denk ik, ik zie namelijk welgeteld 2 hele tamme opmerkingen erover. "megaveel" en "erop storten met een hele bende" lijkt me wat overdreven. Terwijl dat juist wel zou moeten, in plaats van zo lafjes wegkijken en "ja leuk paard hoor". Vind je het gek dat heel de paardensport verboden wordt, als dit blijkbaar wel door de beugel kan bij velen.

Je verandert mensen niet van gedachten, maar er mag wel gewoon een duidelijk signaal worden afgegeven dat dit buiten alle grenzen gaat.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-21 17:11 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 7 [ 171 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen