Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 9 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Paard dat op hol sloeg in Bredene geëuthanaseerd

 
Profiel   

Equnews.nl
Algemeen

[ img ]
Foto: Prugelpiet


Een paard dat zondagmorgen op hol sloeg tijdens een wandeling op het strand in Bredene moest helaas een spuitje krijgen. Het dier was te zwaargewond om in leven te laten. “Een hartverscheurende beslissing, maar de enige juiste”, aldus de amazone.

A.D. (25) uit Oostende ging zondagmorgen met drie andere paardenliefhebbers en hun paarden wandelen. Ter hoogte van een strandpost in Bredene ging het echter plots helemaal fout. Haar paard Crack begon te lopen en A. verloor uiteindelijk haar evenwicht. “We waren met vier en niemand begrijpt waarom hij plots op hol sloeg”, zegt ze. “We waren rustig aan het terugwandelen en er was absoluut geen aanleiding. Maar ik was mijn stijgbeugel verloren en toen hij begon te lopen vond ik geen steun meer en ben ik gevallen.”

De jonge vrouw bleef liggen in het zand. De hulpdiensten werden verwittigd en de brandweer evacueerde haar uiteindelijk met een jeep van het strand. Daarna werd ze naar het ziekenhuis overgebracht. “Ik ben in orde. Ik heb wat last van mijn heup en mijn nek, maar ik mag niet klagen”, zegt ze.

Gevangen in cowboystijl
Haar paard, een negen jaar oude ruin, werd niet veel later op de Koninklijke Baan gesignaleerd. Het dier was in paniek en liep tussen Bredene en De Haan. De politie moest de drukke baan een tijdje afsluiten voor het verkeer. Het was uiteindelijk een politieman die Crack in ware cowboystijl tot stilstand kon brengen. Hij reed met de combi naast het paard en kon de teugels grijpen en zo vertragen.

Al snel bleek Crack ernstig gewond te zijn aan zijn benen. Het was de vader van A. die hem kwam halen en naar de dierenarts in Merelbeke bracht. “Ik had telefonisch contact met mijn vader”, zegt ze. “Maar al snel was duidelijk hoe erg het was. Zelfs met een operatie zou de kans op herstel of zelfs een pijnvrij leven nihil geweest zijn. Dus dan moet je van je hart een steen maken en de beste beslissing voor je paard nemen.”

A. kent Crack ondertussen ongeveer een jaar. Drie maanden geleden kocht ze hem ook officieel. “Het was eigenlijk liefde op het eerste gezicht tussen ons. Het was een ongelofelijke lieverd die genoot van alle aandacht die hij kreeg. Het doet dus wel veel pijn om hem zo te verliezen.”
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-21 18:57 



 
Profiel   

Wat een naar verhaal zeg, dat hoop je nooit mee te maken :n

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-21 19:06 



 
Profiel   

Debbie schreef
Wat een naar verhaal zeg, dat hoop je nooit mee te maken :n

Nou inderdaad! Wat een sneu verhaal, met een nare en verdrietige afloop :n Sterkte voor de betrokkenen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-21 20:00 



 
Profiel   

Wat een verdrietig einde van een tragisch ongeluk :\
Die agent die het paard heeft gevangen is wel echt een held!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-21 20:20 



 
Profiel   

Wat een naar verhaal :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-21 20:29 



 
Profiel   

Ach wat vreselijk voor die amazone!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-21 21:50 



 
Profiel   

Wat verdrietig. :( Heel veel sterkte voor de betrokkenen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-21 22:22 



 
Profiel   

Ongelooflijk verdrietig
Sterkte voor alle betrokkenen

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-21 22:45 



 
Profiel   

Wat een nachtmerrie, heel veel sterkte voor alle betrokkenen
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-21 08:24 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 9 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen