Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 20 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Vrouwelijke lage/platte schoenen bij jurk

 
Profiel   

Sinds ik ben afgevallen draag ik graag jurkjes. Ik begin inmiddels een leuke collectie te verzamelen en draag ze bijna dagelijks.

Op dit moment draag ik mijn jurkjes met hoge laarzen, maar dit wordt echt te warm.

Ik loop nu alleen vast op welke schoenen ik er dan bij kan dragen. Ik heb wel sneakers, maar dit vind ik te lomp lijken.

Als ik voorbeelden zoek kom ik biker boots of loafers tegen, maar die vind ik wat te stoer.
Een laag hakje kan wel en ik heb verder geen moeilijke voeten.

Voorbeeldfoto's of linkjes zijn van harte welkom.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-21 15:48 



 
Profiel   

een lage of klassieke pump met een bandje?
Deze hebben een lage voor wat bredere hak?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-21 15:50 



 
Profiel   

Ik draag eigenlijk altijd Vans slip on's onder jurkjes. :) Maar die vallen onder sneakers geloof ik haha. Je kan ook kijken naar bijvoorbeeld Sperry's boat shoes of Toms. Ook hebben veel merken wel slip on schoenen die iets 'vrouwelijker' zijn. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-21 15:53 



 
Profiel   

In de winter draag ik vaak enkellaarsjes bij jurken. Zoiets bijvoorbeeld (even gauw gegoogled). Maar ook veterschoenen vind ik vaak leuk onder jurken. Ik vind sneakers onder een jurk niet mooi als je er nog een panty/maillot bij draagt (dan krijg ik altijd een beetje zo'n Zwarte Piet-idee), maar in de zomer, met blote benen dus, vind ik het vaak wél weer leuk. Dus wie weet kun je dan nog eens je sneakers uit de kast trekken als je een jurk draagt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-21 15:54 



 
Profiel   

Misschien zoiets?

https://www.zalando.nl/bugatti-anamica- ... a-o11.html

https://www.zalando.nl/tamaris-vetersch ... 3-o11.html

Ietsjes simpeler
https://www.zalando.nl/anna-field-veter ... e-k11.html

Of zoiets
https://topvintage.nl/nl/vintage-retro/ ... -off-white

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-21 15:55 



 
Profiel   

Ik draag inderdaad ook liever platte schoentjes of iets met een laag hakje als het een enkellaarsje is: in ieder geval absoluut geen pumps. :P En jup, net als Many draag ik hier ook zulke soort enkellaarsjes als 't nog niet heel warm is. Verder loafers als 't wat chiquer mag en in de zomer leef ik in schoentjes van Toms (naast sandalen, maar dat vind ik voor werk niet altijd kunnen).

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-21 16:06 



 
Profiel   

Ik doe er vaak lage witte canvas sneakers onder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-21 16:10 



 
Profiel   

Ik vind dat het ook zeer afhankelijk is van de stijl jurk/rok. Onder een strakke kokerrok past minder dan onder een waaierige, losse, casual rok.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-21 16:13 



 
Profiel   

Misschien Mary Jane stijl iets voor je?

https://www.koifootwear.com/collections/mary-janes om een voorbeeld van de stijl te geven

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-21 16:15 



 
Profiel   

Ik draag vaak enkellaarsjes of chelseaboots onder jurkjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-21 16:17 



 
Profiel   

Bootschoenen van het merk Sperry. Deze heb je in mooie canvas stoffen of leer

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-21 16:19 



 
Profiel   

Komen al leuke dingen voorbij. Vooral die blauwe veterschoenen en de enkellaarsjes.

Sneakers in de zomer met blote benen kan inderdaad nog wel. Niet echt met de sneakers die ik nu heb, maar ik dacht aan een paar lage All Stars hiervoor.

De jurken in kwestie zijn vooral fleurige zwierende jurken. Op of net over de knie.

Edit:
Deze zijn ook leuk zeg, van Sperry. Bedankt voor de tip.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-21 16:26 



 
Profiel   

Ik herken je probleem.
Ook hier na afvallen jurkjes gaan dragen. Leuk met laarsen maar in de zomer...
Ik heb ook nog eens maat 44, dus een sneaker staat onder een jurkje altijd lomp.

Nu draag ik vaak lage alstars er onder, dit ziet er prima uit. Deze heb ik in verschillende kleuren.


Zulke bootschoenen als hier boven genoemd wordt lijkt mij ook wel wat!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-21 17:08 



 
Profiel   

Als dagelijkse-jurkjes-drager herken ik je probleem :')
Ik ben gegaan voor schoenen met zg. 'kitten heels'.
Dat zijn eigenlijk dus gewoon minihakjes van 2,5 - 5cm. Ideaal om op te lopen maar toch een hakje te hebben.

Verder draag ik in de zomer veel ballerinas of heb ik van die lage sneakers zoals die Sperry's :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-21 17:18 



 
Profiel   

Bootschoenen zijn echt mijn lieflings schoenen voor de hele zomer
Ik heb wel de versie die wat opener zijn. Ze zijn trouwens ook goed tweedehands te vinden op bijvoorbeeld vinted

Deze witte passen overal bjj

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-21 19:20 



 
Profiel   

Ballerina's te tuttig?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-21 20:17 



 
Profiel   

Ik vind canvas schoentjes van Toms erg leuk onder jurkjes, zit ook lekker met blote voeten als t warm is.

Al heb ik de goedkope versie: https://www.scapino.nl/canvas-dames-ins ... 1290001410

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-21 22:07 



 
Profiel   

Ik heb Toms als een sandaaltje niet kan (werk) en ik even geen hakken aan wil.

Je hebt ze in 100kleuren maar ik heb lichtgroene en grijs/zwarte, past bijna overal bij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-21 22:25 



 
Profiel   

MarliesV schreef
Ik heb Toms als een sandaaltje niet kan (werk) en ik even geen hakken aan wil.

Je hebt ze in 100kleuren maar ik heb lichtgroene en grijs/zwarte, past bijna overal bij.


Dit ja. Staat leuk en ze zitten ook echt geweldig! Ik heb ze gekocht toen ik zwanger was, omdat ik zonder veter toen wel makkelijk vond, maar ik loop er nog steeds de hele zomer op <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-21 22:28 



 
Profiel   

Die Sperry’s lopen echt lekker...goed voetbed.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-21 23:22 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 20 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen