Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 19 [ 460 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 19  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

2 maart de terrassen open, wat vind jij?

 
Profiel   

Simpele vraag :') op 2 maart gaan een aantal terrassen open, steeds meer horeca sluit zich er bij aan. Wat vinden de bokkers er van en zou jou gaan?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-21 17:40 



 
Profiel   

Proost! :9k

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-21 17:41 



 
Profiel   

En terecht.

De kappers mogen open...
Heel erg fijn voor ze.

Op de terassen zit je notabene buiten.


Dit heeft lang genoeg geduurd.
Of alles dicht.. Of alles (gedeeltelijk) open!


Voor de azijnzeikerds... Nee ik ga zelf niet op een terras zitten. Ik hou mij keurig aan alle regels.


Laatst bijgewerkt door Jolliegirl op 25-02-21 18:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-21 17:41 



 
Profiel   

ik geef ze groot gelijk, er wordt totaal geen perspectief geboden aan de horeca, vorige jaar zijn ze al meer dicht geweest dan open. Het houd natuurlijk een keer op voor de ondernemers. De steun die gegeven wordt is vaak niet toereikend, personeel en andere vaste laste gaan gewoon door. Ik denk als de overheid zo doorgaat en de horeca braaf zou blijven wachten we tegen de tijd dat ze echt weer mogen geen horeca meer hebben die overeind staat behalve fastfood ketens

edit: als je ziet hoe druk het in parken is waar mensen nu gaan zitten denk ik dat het op terrassen nog stukken verantwoorder is en beter te doen om onder begeleiding van de ondernemer 1,5 meter afstand te houden


Laatst bijgewerkt door trustHim op 25-02-21 17:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-21 17:43 



 
Profiel   

Ik kom wel een drankje doen :).

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-21 17:44 



 
Profiel   

Vind het een prima idee.

Las al ergens dat een horecazaak afgelopen zondag het terras open gegooid had. Is tegen de regels, dat wel. Maar snap m wel.

En op een terras heb je minder mensen die langs elkaar lopen dan in de supermarkt waar mensen in je nek staan te hijgen als je niet snel genoeg je bloemkool uit de bak gevist hebt...

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-21 17:45 



 
Profiel   

De horeca is al 4 maanden dicht, de kappers slechts 2. Ik vind het heel erg terecht als ze open gaan en zal ze steunen door er dankbaar gebruik van te maken!
Wat mis ik het om na een wandeling lekker even ergens een drankje te doen. Of om gewoon even ergens anders te eten en niet de rotzooi te hebben.
Dus...terecht. Dat verplicht binnen blijven omdat die dikke mannelijke 50 plussers die IC bedden bezetten is natuurlijk van de zotte :x

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-21 17:45 



 
Profiel   

Ik zou willen dat het legaal mag, maar als ik dan inderdaad zie hoe onverantwoord vol (zonder controle) die parken zitten, dan zeg ik gooi terrassen maar open incl de controle die je dan hebt..

edit:
Even als toevoeging, ik ben helemaal pro de regels volgen die de overheid opstelt, maar dit is voor de horeca gewoon niet fair.

edit 2:
Ikzelf zou overigens pas gaan als ze van de overheid open mogen, maar neemt niet weg dat ik het wel snap.


Laatst bijgewerkt door Barbabientje op 25-02-21 17:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-21 17:46 



 
Profiel   

Nope ik ga niet.
Je weet wel gelijk wie schijt heeft aan de regels en alles onzin vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-21 17:48 



 
Profiel   

Brainless schreef
Nope ik ga niet.
Je weet wel gelijk wie schijt heeft aan de regels en alles onzin vinden.

Ik heb geen schijt aan de regels.

Maar zou het toch wel tof vinden als de horeca kan blijven bestaan. En die kans is steeds kleiner naarmate ze langer dicht blijven

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-21 17:49 



 
Profiel   

Ik vind het onverantwoord. Ik snap het, maar het blijft onverantwoord. De overheid wil stapje voor stapje gaan versoepelen en goed de besmettingen in het oog houden (gezien de laatste R-waarde op .99 zat wordt dat sowieso spannend — R>1 dan lopen de besmettingen weer op). En dan gaan horeca-ondernemers en sportscholen etc. nu de kont tegen de krib gooien want de parken zaten ook vol?

Dat de parken zo vol zaten mocht ook niet en volgens mij is de politie ook bij een aantal opgetreden om te ontruimen.

Ik snap dat ze meer perspectief willen maar het verloop is zo grillig dat ik ook snap van de overheid dat ze niet echt beloftes kunnen doen. Kijk alleen maar naar wat mensen gaan roepen als de overheid door omstandigheden die belofte niet kan waarmaken.

De kappers zijn misschien nog niet zo lang dicht, maar laten we wel realistisch zijn: dat is toch een hele andere situatie dan de horeca, qua hoeveel mensen er bij elkaar zitten etc.

@dilan; de horeca gaat echt niet zomaar verdwijnen hoor. Er zullen er vast een aantal omvallen, maar je ziet nu ook dat gezonde, creatieve en slimme zaken bijna net zulke goede business draaien als voor Corona.


Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 25-02-21 17:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-21 17:51 



 
Profiel   

Dilan93 schreef
Brainless schreef
Nope ik ga niet.
Je weet wel gelijk wie schijt heeft aan de regels en alles onzin vinden.

Ik heb geen schijt aan de regels.

Maar zou het toch wel tof vinden als de horeca kan blijven bestaan. En die kans is steeds kleiner naarmate ze langer dicht blijven

Als jij wel gaat heb je dus schijt aan de regels.
Zo simpel is dat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-21 17:52 



 
Profiel   

Brainless schreef
Nope ik ga niet.
Je weet wel gelijk wie schijt heeft aan de regels en alles onzin vinden.


Dat vind ik wel heel hard over een kam geschoren, of ik er zal gaan zitten weet ik nog niet, maar als je alle tijd optelt die ze dicht zijn geweest begrijp ik het wel heel goed en zou ik deze ondernemers wel willen steunen. Ik denk dat je in de supermarkt en in de drukke parken meer risico loopt dan op een terras als je daar ook bepaalde regels aanhoud. De horeca wordt nu gewoon vakkundig om zeep geholpen.

Ik geloof best in het virus maar vind ook een heel deel maatregelen overtrokken als ik vanuit klanten die in de zorg/ op ic werken ook geluiden hoor dat het lang zo vol niet is als het beweerd wordt. Nog naast de vragen die ik mij dan stel waarom de extra capaciteit aan bedden die in de eerste golf gecreëerd en niet gebruikt is dan is afgebroken

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-21 17:53 



 
Profiel   

Heel goed idee, verbaasd mij dat ze niet al eerder open gegaan zijn, de manier waarop ze met deze en vele andere ondernemers om gaan, meten met 2 maten, is belachelijk. Als ik van op het terras zitten hield en er budget voor had was ik zeker gegaan!


Laatst bijgewerkt door Faelynn op 25-02-21 17:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-21 17:54 



 
Profiel   

Brainless schreef
Nope ik ga niet.
Je weet wel gelijk wie schijt heeft aan de regels en alles onzin vinden.


Of je weet gelijk wie vanuit 1 post conclussies trekken.
Ben ik niet gewent van jou.

Ik hou mij aan alle regels.. En zal ook niet op het terras gaan zitten, daar ben ik al niet van..

Maar een mening hebben is wat anders dan schijt hebben aan de regels.


Misschien moet je niet direct een conclussie trekken.


Laatst bijgewerkt door Jolliegirl op 25-02-21 17:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-21 17:54 



 
Profiel   

Bedieningspersoneel kan geen 1,5 meter afstand houden van de mensen aan tafel en lopen van tafel naar tafel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-21 17:55 



 
Profiel   

Wat imandra zegt eigenlijk. Hoe zeer ik ook snak naar op een terrasje zitten.
En de zorg staat er bij en kijkt er naar en kan straks de puin ruimen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-21 17:55 



 
Profiel   

Brainless schreef
Bedieningspersoneel kan geen 1,5 meter afstand houden van de mensen aan tafel en lopen van tafel naar tafel.


Joh, dat kon afgelopen jaar ook gewoon toen alles even tijdelijk open mocht!

Wij hebben keurig 1.5m afstand kunnen houden tot onze gasten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-21 17:56 



 
Profiel   

Jolliegirl schreef
Of je weet gelijk wie vanuit 1 post conclussies trekken.
Ben ik niet gewent van jou.

Ik hou mij aan alle regels.. En zal ook niet op het terras gaan zitten, daar ben ik al niet van..

Maar een mening hebben is wat anders dan schijt hebben aan de regels.


Misschien moet je niet direct een conclussie trekken.

Mijn mening is.. tja dan trek ik maar een conclusie; als jij tegen de regels in toch op het terras gaat zitten heb je dus schijt aan de regels.
Zie niet in hoe je dat anders kan formuleren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-21 17:57 



 
Profiel   

Ik heb echt geen enkel terras gezien waar afstand gehouden werd bij het bedienen. Glaasjes werden gewoon voor mijn neus gezet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-21 17:57 



 
Profiel   

trustHim schreef
Brainless schreef
Nope ik ga niet.
Je weet wel gelijk wie schijt heeft aan de regels en alles onzin vinden.


Dat vind ik wel heel hard over een kam geschoren, of ik er zal gaan zitten weet ik nog niet, maar als je alle tijd optelt die ze dicht zijn geweest begrijp ik het wel heel goed en zou ik deze ondernemers wel willen steunen. Ik denk dat je in de supermarkt en in de drukke parken meer risico loopt dan op een terras als je daar ook bepaalde regels aanhoud. De horeca wordt nu gewoon vakkundig om zeep geholpen.

Ik geloof best in het virus maar vind ook een heel deel maatregelen overtrokken als ik vanuit klanten die in de zorg/ op ic werken ook geluiden hoor dat het lang zo vol niet is als het beweerd wordt. Nog naast de vragen die ik mij dan stel waarom de extra capaciteit aan bedden die in de eerste golf gecreëerd en niet gebruikt is dan is afgebroken


En dát is nou die preventieparadox. Het lijkt erger omdat we een goed maatregelenpakket hebben gehad.

@Brainless: vergeet ook niet dat je op het terras uren in de buurt van anderen zit (al dan niet op verder dan 1,5 meter) ten opzichte van die 30 seconden in de supermarkt.

Faelynn schreef
Heel goed idee, verbaasd mij dat ze niet al eerder open gegaan zijn, de manier waarop ze met deze en vele andere ondernemers om gaan, meten met 2 maten, is belachelijk. Als ik van op het terras zitten hield en er budget voor had was ik zeker gegaan!

Je snapt dat dit niet een kwestie is van 'ondernemertje pesten' maar zo goed en kwaad als het kan het virus beperken? Dat de overheid dit ook niet voor de lol heeft gedaan? En als deze maatregelen er niet waren geweest, de situatie veel ernstiger was geweest met óók flinke (economische) gevolgen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-21 17:58 



 
Profiel   

Ik denk dat het wel kan omdat de ondernemers echt wel de regels gaan volgen. Te blij dat ze open zijn. En er alles aan doen om niet gesloten te worden.
Dus minder gevaar dan wat ongeleide projectielen in het park die daar een feestje bouwen.

Maar uiteraard wel met de regels van ruime afstand. En ook om 20.00 dicht, ruim voor de avondklok maar ook ruim voor de tijd dat er te veel dronken mensen zijn.

Zelf zal ik er zeker niet zitten. Maar hoop dat met wel openen de mensen wat minder gaan mekkeren en het draagvlak bij de andere binnen regels zo weer meer gevolgd worden.
En voor de ondernemers zelf, die dan hopelijk net niet kapot gaan.

Bedieningspersoneel verplicht FFP2 kap op.


Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 25-02-21 17:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-21 17:58 



 
Profiel   

Yes please.
Ik had het er vanmiddag nog met iemand over. In een Kruidvat mag je massaal komen winkelen, Kruidvat staat erom bekend dat het er te krap is om je kont te keren, je kan anderen nooit op 1,5m passeren, maar de terrassen, waar alles wel goed geregeld kan zijn en vooral wel voldoende afstand gehouden kan worden houden we dicht. Belachelijk.
Het resultaat is dat mensen massaal drankjes afhalen en alsnog rondom desbetreffende horeca hutje mutje op elkaar staan.

Ik geloof niet meer in de maatregelen zoals die nu nog gehanteerd worden. Het is op dit moment een mooi politiek spelletje. Laten we met zijn allen accepteren dat virussen, ziekten en ook gewoon de dood bij het leven horen. Laten we daarnaast vooral ook gewoon verder leven met zijn allen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-21 17:58 



 
Profiel   

Ik begrijp het heel goed als de horecazaken open gaan. Er wordt totaal geen perspectief geboden voor de horeca, terwijl andere dingen zoals kappers wel weer open mogen. En dat is overigens top voor de kappers natuurlijk! Maar ik kan me voorstellen dat de horeca (al maanden) met hun handen in het haar zit en dit hun laatste redmiddel is.

Ik zal zelf niet op het terras gaan zitten (vind het toch wel een risico), maar ik begrijp wel dat ze geen andere uitweg meer zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-21 17:58 



 
Profiel   

Brainless schreef
Jolliegirl schreef
Of je weet gelijk wie vanuit 1 post conclussies trekken.
Ben ik niet gewent van jou.

Ik hou mij aan alle regels.. En zal ook niet op het terras gaan zitten, daar ben ik al niet van..

Maar een mening hebben is wat anders dan schijt hebben aan de regels.


Misschien moet je niet direct een conclussie trekken.

Mijn mening is.. tja dan trek ik maar een conclusie; als jij tegen de regels in toch op het terras gaat zitten heb je dus schijt aan de regels.
Zie niet in hoe je dat anders kan formuleren.



Je trekt de conclussie dat IK op een terras ga zitten.


Dát zeg ik helemaal niet!


Dat is wat ik bedoel.

Kom op zeg... Blijf bij de info die gegeven is en geen dingen erbij concluderen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-21 17:59 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 19 [ 460 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 19  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen