Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 5 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Paard loopt niet bij aan de hand werken

 
Profiel   

Ok misschien dat er bokkers zijn die me hier mee kunnen helpen.
Bij het aan de hand trainen gaat lange lijnen(schuin achter dus te hoogte van zijn billen loop ik dan) meer dan uitstekend, hij snapt alles, kan ondertussen best wel serieuze oefeningen netjes uitvoeren in stap, draf en galop.
Maar verplaats ik naar voren en ga ik vanaf zijn schouder aan de slag dan snapt hij het echt niet meer :')
Zodra ik op schouder hoogte mee ga lopen en helemaal als ik daarbij half omdraai dan stopt hij direct met lopen.

Hij is dus zo keurig opgevoed dat hij niet voorbij me wil lopen. Er achter was in het begin ook wel raar maar daar kwam zijn men opvoeding heel goed van pas dus na een keer zeggen dat het ok was liep hij en gaat het goed.

Maar met sommige oefeningen en om nog meer variatie aan te brengen wil ik graag ook op schouder hoogte werken maar daar stokt het, hoe goed ik hem ook beloon, na een paar vertwijfelende passen stopt hij weer met lopen en staat hij me aan te kijken van zeg baas dit snap ik écht niet, jij hoort hier niet, ik moet jou volgen!

Wie o wie heeft de gouden tip dat hij ik wel lekker met hem aan de slag kan op schouder hoogte?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-20 23:45 



 
Profiel   

Een gouden tip heb ik niet, maar mijn pony vond dit in het begin ook heel raar. Bij ons is het met gewoon oefenen echter nu wel mogelijk (na zo'n 5-10 keer proberen). Ik hou de zweep erbij om hem vooruit te houden, maar dat is ondertussen bijna niet meer nodig. Ook niet slaan ofzo dus, maar meestal is de zweep achter hem of tegen zijn billen houden voor hem wel genoeg. Ik weet dus niet hoe lang je er al mee bezig bent, maar anders misschien eens oefenen met instructie erbij? Misschien dat die goede tips heeft als die meekijkt bij jullie situatie

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-20 05:36 



 
Profiel   

Heel rustig opschuiven van achteren naar voren. En echt de focus eerst leggen op voorwaarts. Desnoods even in 1 hand, ubertreten op de volte en van daaruit een stukje rechtuit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-20 07:09 



 

Hoi!

Mag ik dit topic om hoog schoppen? Dit is precies waar ik tegen aan loop! Paard loopt niet door met het werken aan de hand. Zijn er nog meer tips?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-21 00:00 



 
Profiel   

Eerst aan de hand aan beide kanten geleiden met halster en touw. Veel paarden vinden het al gek dat je rechts ipv links loopt .
Daarna beide kanten aan het hoofdstel en steeds een pietsje naar achter verschuiven tot je bij schouder loopt. Je kan een zweepje meenemen om op de plek van je been of op de achterhand aan te raken (niet tikken, aanraken is genoeg in mijn ervaring).
Duidelijk belonen na een paar goede passen (stem, snoepje) en dat uitbreiden.
Als ze er zenuwachtig van worden tussendoor stappen met teugels over de hals. Alles in hele kleine stapjes hakken en de eerste paar keer niet meer dan 10min -kwartier grondwerk of begin van handwerk doen. Bij begin van handwerk is vooruit en halt al genoeg en tweede keer voltes. Ze moeten het leuk en simpel gaan vinden en blijven vinden.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-21 00:25 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 5 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen