Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 15 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Beginnen aan lange teugel/lange lijnen.

 
Profiel   

Hallo, het lijkt mij leuk om met mijn leasepaard het lange lijnen/teugel te gaan beginnen.
Ik heb het vandaag ''voor de grap'' geprobeerd met het longeertouw; ze pakte het al goed op..

Nu zoek ik dus lange teugels/lijn.. Waar kan ik deze kopen?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-17 21:23 



 
Profiel   

Bouman ruitersport,eppeljeck,divoza bij z'n beetje elke ruitersport winkel :D
ik gebruik de dubbele longeerlijnen van lammert haamstra.
verdiep jezelf er wel eerst goed in hoe je ze correct gebuikt ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-17 21:43 



 
Profiel   

stuf schreef
Bouman ruitersport,eppeljeck,divoza bij z'n beetje elke ruitersport winkel :D
ik gebruik de dubbele longeerlijnen van lammert haamstra.
verdiep jezelf er wel eerst goed in hoe je ze correct gebuikt ;)


Aah bij ej kon ik niks vinden op de site..
Jaa ik verdiep mij zeker in het gebruik! !

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-17 21:51 



 
Profiel   

Hey, ik haal ze hier: http://www.touwhalsters.nl/nl/

Super handig, voor Dillan en Roza gebruiken we andere maten. Je kan zelf aangeven hoeveel M je nodig hebt. En je kan heeeeel veel kleurtjes kiezen *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-17 21:54 



 
Profiel   

kwii schreef
Hey, ik haal ze hier: http://www.touwhalsters.nl/nl/

Super handig, voor Dillan en Roza gebruiken we andere maten. Je kan zelf aangeven hoeveel M je nodig hebt. En je kan heeeeel veel kleurtjes kiezen *\o/*


Ooh leuk! Wist niet dat je dat deed!!
Dankjee

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-17 22:03 



 
Profiel   

Tijdens het lange teugelen maak ik gebruik van een slofteugel, die is qua lengte perfect. Veel oefenplezier! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-17 22:22 



 
Profiel   

PFT schreef
Tijdens het lange teugelen maak ik gebruik van een slofteugel, die is qua lengte perfect. Veel oefenplezier! :)


Aaah! Thnx

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-17 18:30 



 
Profiel   

PFT schreef
Tijdens het lange teugelen maak ik gebruik van een slofteugel, die is qua lengte perfect. Veel oefenplezier! :)


Ligt aan de maat van het paard. Voor mijn Irish cobs van 1.52 zijn ze te kort

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-17 18:41 



 
Profiel   

Caira schreef
PFT schreef
Tijdens het lange teugelen maak ik gebruik van een slofteugel, die is qua lengte perfect. Veel oefenplezier! :)


Ligt aan de maat van het paard. Voor mijn Irish cobs van 1.52 zijn ze te kort


Apart, mijn pony is 1.48 en ik heb nog ruim lengte aan teugel over ;)
Zijn die dingen ook nog in diverse maten te koop misschien?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-18 19:02 



 
Profiel   

Ik heb de dubbele longe van de Epplejeck en die bevallen goed. Wat ik handig vind is dat het eerste gedeelte wat dunner is dan de lijnen die je in de hand hebt. Op die manier kunnen ze makkelijker door de ringen van de singel glijden. Ik weet niet of ze dat allemaal hebben maar ik heb er wel eens een aantal gezien waarvan de dikte van de lijnen overal gelijk was. Dan kan het moeilijker zijn om met je hulpen door te kopen bij het paard omdat de singelringen te klein zijn/de lijnen te dik

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-18 19:07 



 
Profiel   

Als ik je een tip mag geven waar ik zelf veel aan heb gehad,
Bestel de dvd van Piet Bakker.
Simpele uitleg waar iedereen zelf mee aan de slag kan gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-18 19:11 



 
Profiel   

Ik gebruik de lange lijnen volgens de methode van Emiel Voest. Ik ben bij een watersportzaak lijn en halen gaan halen en heb ze zelf gemaakt. 2x 6m lijnen

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-18 19:12 



 

Werken menteugels ook voor lange lijnen? Of zijn deze te lang?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-21 00:06 



 
Profiel   

Dovahkiin schreef
Ik heb de dubbele longe van de Epplejeck en die bevallen goed. Wat ik handig vind is dat het eerste gedeelte wat dunner is dan de lijnen die je in de hand hebt. Op die manier kunnen ze makkelijker door de ringen van de singel glijden. Ik weet niet of ze dat allemaal hebben maar ik heb er wel eens een aantal gezien waarvan de dikte van de lijnen overal gelijk was. Dan kan het moeilijker zijn om met je hulpen door te kopen bij het paard omdat de singelringen te klein zijn/de lijnen te dik


Heel simpel op te lossen met aan beide kanten een grote musketonhaak aan de ring van de singel. Dan is je lijn als het nodig is ook veel sneller los te halen dan wanneer je 'm er helemaal doorheen moet halen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-21 00:23 



 
Profiel   

Dovahkiin schreef
Ik heb de dubbele longe van de Epplejeck en die bevallen goed. Wat ik handig vind is dat het eerste gedeelte wat dunner is dan de lijnen die je in de hand hebt. Op die manier kunnen ze makkelijker door de ringen van de singel glijden. Ik weet niet of ze dat allemaal hebben maar ik heb er wel eens een aantal gezien waarvan de dikte van de lijnen overal gelijk was. Dan kan het moeilijker zijn om met je hulpen door te kopen bij het paard omdat de singelringen te klein zijn/de lijnen te dik


Lange teugelen is niet hetzelfde als dubbele lange lijnen. Dit laatste is namelijk longeren met 2 lijnen

Met lange teugelen loop je naast de heup van je paard (of er echt direct achter)
Met dubbele lijnen longeer je vanuit verschillende posities en gebruik je idd een longeer singel.
Materialen zijn dus anders en positie ook.

Beiden wel erg leuke werk methodes met breed scala aan mogelijkheden!!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-21 07:18 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 15 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen