Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 26 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Zit dit borsttuig goed?

 
Profiel   

Hi!

Ik was benieuwd of jullie vonden dat dit borsttuig goed zit. Voor mijn gevoel vond ik het krap lijken bij de hals, maar ik weet dan niet welke ik moet aanschaffen aangezien dit maat full is en op het grootste staat nu...


[ img ]

[ img ]

Alvast bedankt!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-21 12:56 



 
Profiel   

Ik vind hem te strak. Zijn schouder wordt nu geblokkeerd.
Ik gebruik zelf liever een 5-punts springtuig. Die ligt mooier en zorgt voor schoudervrijheid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-21 13:01 



 
Profiel   

Hij lijkt inderdaad te strak over de schouder te zitten. Zo te zien kun je er ook geen gaten meer bij inzetten... Dan is wellicht een springtuig nog een optie.

Zadel ligt verder wel goed? Ik neem aan dat je hem gebruikt tegen het schuiven?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-21 13:04 



 
Profiel   

Winged schreef
Hij lijkt inderdaad te strak over de schouder te zitten. Zo te zien kun je er ook geen gaten meer bij inzetten... Dan is wellicht een springtuig nog een optie.

Zadel ligt verder wel goed? Ik neem aan dat je hem gebruikt tegen het schuiven?


Ja het zadel ligt verder goed! Ik heb het borsttuig met martingaal gekocht voor het springen, maar aangezien we eerst met de basis bezig zijn. ( heb hem net 2 maand ) en ik voor het eerst een buitenrit met hem wou rijden dacht ik doe ik het borsttuig met martingaal om, maar toen kwam ik er helaas achter dat hij niet pastte...

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-21 14:05 



 
Profiel   

Je zou er nog spoorriempjes aan kunnen zetten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-21 19:14 



 
Profiel   

Ik vind hem ook te strak zitten. Je paard kan zo niet zijn hals strekken, dan komt er veel druk op te staan

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-21 19:23 



 
Profiel   

Dit zit inderdaad iets te strak, veel merken hebben maat WB (warmbloed) of OS (oversized) wat net iets groter is dan maat Full en waarschijnlijk wel gaat passen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-21 19:26 



 
Profiel   

Nielojram schreef
Je zou er nog spoorriempjes aan kunnen zetten.


Bedankt voor de tip! Als hij niet verkocht kan worden zal ik dat zeker overwegen!


_Snow_White schreef
Dit zit inderdaad iets te strak, veel merken hebben maat WB (warmbloed) of OS (oversized) wat net iets groter is dan maat Full en waarschijnlijk wel gaat passen.


Oh dat wist ik niet! Weet je ook toevallig wat voor merken dat zijn? Heb nu een kieffer bij hem om.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-21 21:32 



 
Profiel   

Ik hoop dat iemand mij hier kan mee helpen.... We hebben zojuist een nieuwe aangeschaft en voor mijn gevoel zit deze wel goed!
Ik had hem wel zonder zadel omgedaan, dus of hij precies past weet ik niet

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-21 12:35 



 
Profiel   

Het vertekend ook wat door de schaduw. Hij lijkt wel meer ruimte te hebben inderdaad. Hoeveel groter is deze dan de vorige?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-21 13:02 



 
Profiel   

[ img ]
[ img ]

Hopelijk hier 2 duidelijkere foto’s!

Beide kanten zit nu 1 gaatje losser, dus ik gok aan beide kanten 2 cm meer

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-21 14:04 



 
Profiel   

Je kan hem beter toch even met zadel passen voor een goede beoordeling :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-21 14:06 



 
Profiel   

pmarena schreef
Je kan hem beter toch even met zadel passen voor een goede beoordeling :j



Dat wou ik vanmiddag doen! Had er nu nog geen tijd voor...

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-21 14:34 



 
Profiel   

Deze lijkt te gaan passen, hopelijk past hij ook goed met zadel. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-21 01:43 



 
Profiel   

Hi mensen! Sorry ik was het helemaal vergeten om te passen met zadel.

Hierbij de foto’s! Voor mijn gevoel liggen de schouders nu vrij, maar is de singel lus te kort.... met een musketon is het evt wel mogelijk, maar dan zit je wel echt aan het laatste gaatje van je leer. Oftewel deze gaat helaas ook weer retour

[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-03-21 19:14 



 
Profiel   

Ooit ook een borsttuig van Kieffer gekocht op mijn vintage haflinger, zat ook voor geen meter..

Ik zeg maar zo "Liever geen Kieffer"
En dat geldt niet alleen voor de zadels 8-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-03-21 20:14 



 
Profiel   

Ik vindt het er persoonlijk niet heel comfortabel uitzien, misschien kan je even je paard in beweging filmen en dan kijken of de schouder goed kan bewegen (denk ook als je gaat springen bijvoorbeeld dat het paard dan echt ruimte nodig heeft). :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-03-21 20:08 



 
Profiel   

Het Engelse merk Shires valt erg groot (en nee dat is niet voor Shire paarden gemaakt)

En soms past bij een bepaald type paard gewoon geen borsttuig

Wij gaan oldskool door het leven omdat hij anders z’n zadel naar voren trekt aan een borsttuig
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-21 22:23 



 
Profiel   

ElmoVelo schreef
Winged schreef
Hij lijkt inderdaad te strak over de schouder te zitten. Zo te zien kun je er ook geen gaten meer bij inzetten... Dan is wellicht een springtuig nog een optie.

Zadel ligt verder wel goed? Ik neem aan dat je hem gebruikt tegen het schuiven?


Ja het zadel ligt verder goed! Ik heb het borsttuig met martingaal gekocht voor het springen, maar aangezien we eerst met de basis bezig zijn. ( heb hem net 2 maand ) en ik voor het eerst een buitenrit met hem wou rijden dacht ik doe ik het borsttuig met martingaal om, maar toen kwam ik er helaas achter dat hij niet pastte...

Maar als je hem alleen koopt voor je buitenritjes en je dat nog niet eerder hebt gedaan, waarom ga je dan niet eerst een zonder naar buiten en neem je iemand op de fiets mee? Misdchien valt het enorm mee en heb jij als die tijd, geld en moeite er in gestoken om een passende martingaal te vinde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-21 22:28 



 
Profiel   

Winged schreef


Maar als je hem alleen koopt voor je buitenritjes en je dat nog niet eerder hebt gedaan, waarom ga je dan niet eerst een zonder naar buiten en neem je iemand op de fiets mee? Misdchien valt het enorm mee en heb jij als die tijd, geld en moeite er in gestoken om een passende martingaal te vinde.[/quote]

Ik ben al naar buiten geweest! Loopt met hoofd omhoog naar alles te kijken... remmen vind hij dan moeilijk

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-21 13:36 



 
Profiel   

Ik heb er nu 1 van schockemöle aangeschaft.

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-21 13:38 



 
Profiel   

Je hebt hem wel heel gek aan je singel vastgemaakt zo?

Als je dat met die eerdere Kieffer ook zo gedaan hebt, snap ik wel dat hij niet paste richting singel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-21 13:41 



 
Profiel   

Femke_Tweety schreef
Je hebt hem wel heel gek aan je singel vastgemaakt zo?

Als je dat met die eerdere Kieffer ook zo gedaan hebt, snap ik wel dat hij niet paste richting singel.


Klopt ik had de singel al vast gemaakt en had haast. Normaal gaat de musketon aan een andere singel met een ringetje ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-21 14:16 



 
Profiel   

Dat is wel de mooiste tot nu toe +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-21 14:17 



 
Profiel   

Ik vind die ook wel heel krap ogen tussen de voorbenen. Dat zit niet echt lekker. Maar ik zie ook nog een heel stuk leer hangen. Ik denk dat je het stuk tussen de voorbenen wat langer maakt, het bovenaan ook wel wat ruimer gaat zitten. Nu trekt alles naar beneden.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-21 19:18 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 26 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen