Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 9 [ 206 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

3 fjordenveulentjes verwacht voor 2021

 
Profiel   

:wave:

Toch weer een topic openen voor 2021 en de 3 veulentjes die ik verwacht :))
Ik vind het voor mezelf altijd heel handig als naslagwerk hihi en wellicht voor jullie leuk om te volgen :)

De eerdere topics:
Topic van 2018
Topic van 2019
Topic van 2020

Alle 3 de merries zijn drachtige van Rudsmo Rune. Ik ben erg tevreden over hoe hij fokt, gezien Lysne en Preben al eerder een veulen van hem hebben gehad. Op meerdere fronten kan hij alle 3 de merries aanvullen. Hinde zal voor het eerst van hem (specifiek) een veulen krijgen dus ben vooral benieuwd naar die combi :))

Rudsmo Rune:

[ img ]

[ img ]

Hinde en Preben zitten erg dicht op elkaar. Vorig jaar beviel Hinde in de nacht van 26 april en Preben op de avond van 26 April dus ben benieuwd hoe ze het dit jaar doen. Hopelijk niet weer op dezelfde datum haha :')

Preben verwacht haar veulen op 29 April 2021. Dit wordt voor haar het vierde veulen.
Preben's paspoortje:
geb datum: 12-05-14
Vader: Lykängs Tempo
Moeder: Udalien (v. Briggen)
Kleur: Gråblakk
Verwachtte kleur kans met Rune: 100% grå
Eerdere veulens: Olein, Perle (nog in mijn bezit) en Rixx


[ img ]

[ img ]

Hinde verwacht haar veulen op 30 april 2021. Dit wordt haar 6e veulen, waarmee ze, wanneer alles goed gaat haar keurmerrie predicaat behaald :)
Hinde's paspoortje:
geb datum: 07-05-2011
Vader: Timor
Moeder: Tatum (v. Tunar)
Kleur: Brunblakk (isabel)
Verwachte kleurkans met Rune: 100% Brunblakk. Hinde is namelijk getest.
Eerdere veulens: Låvi (ggk dekhengst), Møvi, Nowi, Ølvy en Rivvy


[ img ]
[ img ]

Lysne is de hekkensluiter. Zij verwacht haar veulen op 11 juni 2021. Dit wordt haar 3e veulen.
Lysne heb ik zelf gefokt dus blijft toch speciaal dat "mijn veulen" weer een veulen verwacht :D
Lysne's paspoortje:
geb datum: 14-05-2015
Vader: Gio
Moeder: Hannekje (v. Anton)
Kleur: Rødblakk
Verwachte kleurkans met Rune: 50% Brunblakk (isabel) 50% rødblakk
Eerdere veulens: Phine en Raizah (nog in mijn bezit)

[ img ]

[ img ]

[ img ]
Laatste foto is tijdens drachtig vorig jaar.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-03-21 23:54 



 
Profiel   

Huidige stand van zaken vandaag:

Preben 288 dagen
Hinde 287 dagen
Lysne 245 dagen

Tijdens de sneeuw foto's gemaakt van de buiken:

Preben. Op 't moment van de foto 262 dagen.
[ img ]

Hinde. Op 't moment van de foto 261 dagen.
[ img ]

Lysne op 't moment van de foto 219 dagen.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-03-21 23:57 



 
Profiel   

Leuk! Ik volg weer mee

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-21 00:03 



 
Profiel   

Wauw wat een mooie buiken! Daar komen vast hele knappe veulens uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-21 00:04 



 
Profiel   

Daar zijn de Fjordendames weer! Mag ik je weer volgen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-21 00:04 



 
Profiel   

Leuk dat jullie (weer) volgen :)) !!
Hopen dat 2021 weer 3 gezonde knappe veulens brengt :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-21 00:09 



 
Profiel   

Ik volg mee! Ik heb zelf ook twee Fjordenpaarden (udith een manus x hanneke was altijd elk jaar drachtig en ofira een udith x tempo is nog niet drachtig geweest.

Helaas heb ik nu geen drachtige fjorden dit jaar. Ik ben erg benieuwd naar het resultaat! Helemaal omdat ik zelf ook een jonge merrie heb die ook wat grijs draagt en ik erg zoekende ben naar een grijze hengst.

Zou toch leuk zijn als de laatste merrie bevalt op mijn verjaardag (11 juni haha)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-21 01:36 



 
Profiel   

Leuk dat je volgt!
Logisch dat je Ofira nog niet gedekt hebt want die wordt 3 dit jaar natuurlijk. Wil je haar evt wel dekken dit jaar?
Ik ben zelf erg tevreden over hoe Rune fokt :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-21 21:11 



 
Profiel   

Maris_ schreef
Leuk dat je volgt!
Logisch dat je Ofira nog niet gedekt hebt want die wordt 3 dit jaar natuurlijk. Wil je haar evt wel dekken dit jaar?
Ik ben zelf erg tevreden over hoe Rune fokt :j


Ik wil haar eerst beleren dit jaar en gaan rijden en naar de keuring enz.

Wel toekomstplannen voor nog wat veulentje. Mijn oog valt nu vooral op Olaf een nieuwe hengst van Fenny (aangezien hij grijs is en ofira ook waarschijnlijk grijs draagt) of Solar.

Of een nieuwe hengst natuurlijk ben ook benieuwd naar de hengstenkeuring op 27 maart.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-21 15:02 



 
Profiel   

Ik volg ook, prachtige merries ts!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-21 15:05 



 

Volg ook mee. Vind Hinde echt een hele mooie merrie <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-21 19:35 



 
Profiel   

Leuk dat jullie volgen! *\o/*

Toch ook leuk om te delen gezien ik naast Hinde, Preben en Lysne nog 3 andere jonge merries heb.
Dit is Oryza. Zij wordt dit jaar 3 en mag voor het eerst op date :)) Ben dit jaar nog niet uit welke merries naar welke hengst gaan maar zij mag in elk geval op date. Beetje jammer dat zowel de HK in België als Nederland niet doorgaan, want dat was wel fijn geweest mbt de keuzes.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

De onderstaande foto is van Raizah en Phine. Raizah is nog in mijn bezit, Phine heb ik verkocht aan een vriendin. Beide zijn twee (ook rode) dochters van Lysne met als vader Rudsmo Rune (zelfde combi als het veulen wat Lysne dit jaar verwacht :D). Raizah wordt 1 dit jaar en Phine 2. Raizah volgt aardig de lijn van Phine op in uitgroeien so far.

[ img ]

Samen met hun moeder Lysne:

[ img ]

Raizah:

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Raizah als veulen (al is ze dat nog wel een beetje hihi):

[ img ]

[ img ]


En dan heb ik Perle nog. Perle is een dochter van Preben en Rudsmo Rune (wederom dezelfde combi als het veulen wat ze nu verwacht. :D Perle is echt een kopie van haar moeder toen zij jong was, alleen een lichtere variant hihi. Perle wordt dit jaar alweer 2.
[ img ]

[ img ]

[ img ]

Perle als veulen:

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-21 10:33 



 
Profiel   

Wat een prachtige verzameling Fjorden heb je <3

Ik vindt het ook jammer dat beide keuringen niet doorgaan momenteel , maar het is begrijpelijk. Geen risico maar lopen met Rhino. Wat voor hengsten uit België hebben je voorkeur? En welke in Nederland?
Het scheelt wel dat we nu ook kunnen dekken met hengsten die zijn goedgekeurd in Duitsland , en dat ze niet perse meer dan ook in Nederland goed gekeurd hoeven te zijn.

Wat is Oryza een knap paardje zeg , haar hoofdje is heel mooi en aansprekend. Ze komt uit hetzelfde jaar als mijn merrie Ofira :j

Wat leuk dat je twee rode Fjorden hebt die ook nog zussen van elkaar zijn.

Perle is echt prachtig <3 Ze heeft een hele mooie donkere neus! Ook mooi dan vlekje bij haar oog op de laatste foto

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-21 10:53 



 
Profiel   

Als we al ruimte hadden voor een veulentje dan zou Preben met Rune mijn eerste keuze zijn hoor <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-21 10:57 



 
Profiel   

Wat ontzettend leuk! Ben heel benieuwd en volg uiteraard mee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-21 11:12 



 
Profiel   

Tja, als je dan toch verzameld kan je het net zo goed goed doen natuurlijk...! Heel leuk stel, ben heel benieuwd wat de dames ervan gaan maken

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-21 11:23 



 
Profiel   

Thanks! :D

Zebrastreep schreef
Wat een prachtige verzameling Fjorden heb je <3

Ik vindt het ook jammer dat beide keuringen niet doorgaan momenteel , maar het is begrijpelijk. Geen risico maar lopen met Rhino. Wat voor hengsten uit België hebben je voorkeur? En welke in Nederland?
Het scheelt wel dat we nu ook kunnen dekken met hengsten die zijn goedgekeurd in Duitsland , en dat ze niet perse meer dan ook in Nederland goed gekeurd hoeven te zijn.

Wat is Oryza een knap paardje zeg , haar hoofdje is heel mooi en aansprekend. Ze komt uit hetzelfde jaar als mijn merrie Ofira :j

Wat leuk dat je twee rode Fjorden hebt die ook nog zussen van elkaar zijn.

Perle is echt prachtig <3 Ze heeft een hele mooie donkere neus! Ook mooi dan vlekje bij haar oog op de laatste foto


Die 2 rode zussen heb ik uit Lysne gefokt :)) Ben benieuwd hoe ze uitgroeien!
Perle ben ik ook onwijs fan van, die was als veulen al zo knap:

[ img ]

Hengsten welke mijn voorkeur hebben: Kris, Galant, Solar, Jelte, Rune, Olaf, Thule, Kamillas Tord. Hierbij wel rekening houdend met afstand want meer dan 2 uur reizen (zeker met veulen evt) heeft niet mijn voorkeur.

Ja ongelofelijk dat "onze O'tjes" alweer 3 worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-21 21:51 



 
Profiel   

Inmiddels zijn Hinde en Preben de 300 dagen gepasseerd. Vind ik altijd wel even een mijlpaal omdat je dan echt af kan gaan tellen. *\o/*

Vandaag zit Preben op 303 dagen *\o/*

[ img ]

Dit was Preben zelf als veulentje <3

[ img ]

Hinde zit vandaag op 302 dagen *\o/*

[ img ]

Hinde zelf als veulentje <3 :

[ img ]

Lysne heeft de mijlpaal nog niet gepasseerd haha. Die zit pas op 260 dagen :P Ach, iemand moet de hekkensluiter zijn.

[ img ]

Lysne zelf als veulentje <3

[ img ]

[ img ]



Vorig jaar beviel Hinde in de nacht van 26 april en toen dacht Preben "goed idee" en 's avonds 26 april beviel zij :P Was een drukke bedoeling toen. Ze zaten vorig jaar niet zo dicht op elkaar als nu. Van mij hoeft die herhaling niet persé O:) Dagje er tussen minimaal zou top zijn haha!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-21 21:58 



 
Profiel   

Wat spannend zeg! Ik volg zeker :-)

Leuk een broertje of zusje voor Rixx!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-21 22:02 



 
Profiel   

Yeah! 300 dagen mijlpaal bereikt voor 2 van de 3! Dat gaat vlot!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-21 22:36 



 
Profiel   

Wat heb je een mooie kudde bij elkaar zo.
Ben benieuwd wat ze er weer van gemaakt hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-21 22:43 



 
Profiel   

Wat leuk we hebben wel een aantal zelfde hengsten die onze voorkeur hebben: Tempo , Solar , Jelte ( is bij mij nog wel twijfel haha) , en Olaf ben ik nu helemaal fan van <3 Die heeft zeker potentie voor in de toekomst. Ik ben er ook wel over uit dat het een hengst gaat worden van Fenny haar stal. Is voor mij ook gemakkelijker omdat ik bij Stal Dolfing ( bekende in de Fjordenwereld) sta met mijn merries en er dan meer heen gaan :j

Galant vindt ik ook wel wat hebben , maar hij had van mij wat meer maat mogen hebben. Kris valt voor mij al af omdat Manus de opa is van Ofira.

Inderdaad tijd gaat zo snel! Voor mijn idee is de 3 jaar om gevlogen! Ik zie nog zo voor mij hoe klein ze was toen ze net een paar uurtjes oud waren. En nu is het gewoon een volwassen paardje aan het worden.


[ img ]



[ img ]


Waar is mijn baby gebleven :') Ook al heeft ze nog steeds een babyhoofd :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-21 23:27 



 
Profiel   

Oh wat leuk ik ga volgen!
Ook erg grappig dat je gelijk kan zien dat hinde van Timor komt.
Heb zelf een bijna 4 jarige merrie van Timor x Gemma (Ansgar Skellerod)
Ze gaat eind van de week naar Chantal waar kamillas Tord en Neral staan. En vind beide heel erg interessant voor een eventueel veulentje.
Maar dat word dan volgend jaar. Wil me eerst volledig richten op het rijden. En ze is gelukkig nog jong genoeg. *D

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-21 23:40 



 
Profiel   

Leuk! Ik kom ook volgen.
Mooi stel paarden heb je staan

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-21 19:13 



 
Profiel   

Wat een mooie fjorden heb je! Leuk, die kleurtjes.
Ik ben benieuwd naar de veulens, wat een leuke tijd is dat toch.
Zelf heb ik ook een O-tje, maar zij wordt alweer 27 :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-21 20:27 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 9 [ 206 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen