Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 6 [ 138 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Gezocht: ideetjes voor gender reveal!

 
Profiel   

Gisteren hebben vrienden van ons een easter egg hunt georganiseerd. No worries, ze wonen in een bos en hadden 4 personen uitgenodigd, dus dit mocht gewoon :)

Na het volgen van een paar clues kwam de boodschap dat zij in blije verwachting zijn uit de bus *\o/*

Ik en de andere vriendin die aanwezig waren mogen de gender reveal organiseren. De toekomstige ouders zullen ons het geslacht in een envelopje bezorgen, en zullen zelf dus niet weten wat het geslacht van de baby zal zijn. Spannend *\o/*

Nu heb ik al een aantal ideetjes, maar ik zoek er nog véél meer!
De reveal zal bij hen thuis, in hun bos, gehouden worden. Ik heb met de andere vriendin al een aantal dingen overlopen, maar we willen dus nog véél meer bedenken haha.

De opzet zal een soort van opdrachten-parcours zijn, waarbij ze een aantal punten moeten scoren om dan als prijs het geslacht van de baby te weten te komen. Wat ik al bedacht heb:
- geblinddoekt babyvoeding laten proeven, waarbij ze moeten raden wat de smaak is
- mama & papa zullen 2 van de mannen, die baby spelen, om ter snelste een luier-laken moeten omdoen (ik geef de mannen een mini-waterpistool mee waarmee ze in hun gezichten kunnen 'plassen')
- onze vrienden zijn expats die uit Engeland komen. Nederlands leren is nooit een must geweest, dat wordt het nu wel. De kleine zal hier in BE naar school gaan, en dan moeten mama & papa ook Nederlands kunnen praten. Ik wil hen op voorhand een lijst bezorgen met Nederlandse (dialect)woorden zoals papfles, tutter, rammelaar, knuffelbeer, bavet, ... met daarbij ook de Engelse woorden. Ik ga al die spulletjes ook kopen, en kaartjes maken met de Nederlandse woorden daarop. Bedoeling is dat ze het juiste kaartje (in het NL) bij het juiste voorwerp kunnen plaatsen, waarmee ze een punt én het voorwerp winnen.
- een quiz, met vragen zoals "hoe controleer je de temperatuur van de pap" ed. Iemand nog suggesties welke vragen daar nog bijkunnen? Ik ben zo iemand die NIKS van kinderen kent :+
- een pop met lang haar, waar papa dan vlechtjes in moet maken
- mama die een goal moet scoren van op een bepaalde afstand (ze hebben een goal staan hoor haha, en de afstand zal natuurlijk niet te ver zijn, we willen het mama niet te moeilijk maken)
- ze moeten op voorhand een NL slaapliedje leren, waaruit ik een paar woorden zal schrappen die zij dan moeten invullen

Er zullen waarschijnlijk wel opdrachten bij zijn waarbij we mama zullen sparen. Die krijgt dan een prijs in de vorm van zwangere-vrouwen-voedsel: een augurk, een haring, ... Nog iemand suggesties daarrond?

Iemand nog ideetjes wat betreft opdrachten, spelletjes? Ik wil er uuuren de tijd voor nemen, met als prijs de reveal zelf. Ik weet nog niet hoe we de reveal zelf gaan aanpakken. Een ballon, rook, een cake... Iemand nog ideetjes? We willen 2 reveals, waarbij de eerste een grapje is :j Dus bijvoorbeeld een groene ballon ipv een roze/blauwe.

Ze hebben ook een (jacht)hond, die grote zus zal worden. Iemand een idee hoe we haar bij een opdracht kunnen betrekken? Ik wil haar sowieso een shirt aantrekken waarop "big sister" oid zal staan :)
In Engeland hebben ze de rare gewoonte om achter een bol kaas te hollen die van een heuvel rolt. Een heuvel hebben ze niet, maar ik kan papa wel laten te racen met de hond om om ter snelste die bol kaas te pakken te krijgen.

Beide ouders zijn into Harry Potter, dus mocht iemand in dien aard ideetjes hebben..
Oh, spreuken! Ik ben zelf een enorme fan, dus kan hen spreuken laten linken aan wat die spreuk doet, en de bekendste quotes laten linken aan van wie die zijn of laten aanvullen met de ontbrekende woorden oid.

Typisch Engelse dingen mogen ook in de opdrachten verwerkt worden.

Ik zou zeggen: brand maar los! Lekker handig dat ze geen NL spreken/verstaan, dus mochten ze dit topic per ongeluk tegenkomen begrijpen ze er toch niks van haha.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-21 08:51 



 
Profiel   

Drie superleuke ideetjes:
1) Je geeft de aanstaande ouders de dichte envelop en laat hen zelf bepalen of/wanneer ze hem openen.
2) Je opent de envelop en leest de inhoud voor aan de aanstaande ouders.
3) Je laat de envelop dicht en geeft ze het advies om na de geboorte even tussen de benen van het kind te kijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-21 09:10 



 
Profiel   

oomens schreef
Drie superleuke ideetjes:
1) Je geeft de aanstaande ouders de dichte envelop en laat hen zelf bepalen of/wanneer ze hem openen.
2) Je opent de envelop en leest de inhoud voor aan de aanstaande ouders.
3) Je laat de envelop dicht en geeft ze het advies om na de geboorte even tussen de benen van het kind te kijken.

:') ik gruwel bijna bij het lezen haha. Blij dat dit geen item waren toen vrienden zwanger werden.

Ts: het klinkt alsof je al uren vermaak hebt bedacht. Misschien ook gewoon gezellig lunchen met elkaar?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-21 09:16 



 
Profiel   

Britten zijn knettergek als het om dit soort dingen gaat, dus daar moet je wat mee kunnen doen, al ken ik hun tradities in deze niet zo goed.

Maar als het een meisje is; brengt dit je misschien op ideeën? In het echt was echt rose; weer werkte niet helemaal mee.

[ img ]

Zoiets mafs moet in België toch ook wel te vinden zijn :D Bijvoorbeeld als Citoen HY (de golfplaten bus).


Hebben zij iets met dieren die ze kennen? Niet hun eigen dieren.
Bijvoorbeeld bij paarden, iets met foto's van merries die ze zouden kennen bij een meisje of foto's van ruinen/hengsten die ze kennen bij een jongetje. Kan van allerlei dieren. Niet te veel, twee of drie of zo en geen opvallende vragen erover stellen maar bijvoorbeeld als decoratie, beetje onopvallend, dat soort verwijzingen.


Laatst bijgewerkt door ikke op 05-04-21 09:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-21 09:22 



 
Profiel   

Ik ben voor de Oud-Hollandse traditie van gewoon niets zeggen of doen en op het geboortekaartje melden wat het geslacht van het kind is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-21 09:24 



 
Profiel   

oomens schreef
Drie superleuke ideetjes:
1) Je geeft de aanstaande ouders de dichte envelop en laat hen zelf bepalen of/wanneer ze hem openen.
2) Je opent de envelop en leest de inhoud voor aan de aanstaande ouders.
3) Je laat de envelop dicht en geeft ze het advies om na de geboorte even tussen de benen van het kind te kijken.


Aanvullende vierde ideetje: je noemt het andere geslacht dan wat er in de brief staat en verbrandt de brief ritueel }> Dan volgt er tenminste nog eens écht een verrassing.

Ook zoiets trouwens, het is niet het 'gender' dat je onthult, maar het geslacht. Gender is 'mind', geslacht is 'body'. Mind weet je nog niets van bij het determineren van de sekse - dus wat er tussen de benen zit - van een baby. Kortom, die "gender reveal" kan wel pas met een jaar of 15-16 komen.


Laatst bijgewerkt door Ibbel op 05-04-21 09:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-21 09:28 



 
Profiel   

Je hebt al veel leuke ideeën. Wordt dit bij iedereen in jullie vriendengroep zo uitgebreid gedaan? Hou er rekening mee dat de aanstaande moeder dit misschien niet vol kan houden. Persoonlijk zou ik het verschrikkelijk vinden om uren mee te moeten doen. Ik zou een paar dingen uitzoeken en dat in ongeveer een uur doen en dan na de onthulling lekker gaan lunchen/dineren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-21 09:29 



 
Profiel   

Wat leuk dat je dit mag organiseren, je enthousiasme straalt van je post af! Ik vind dit soort dingen ook super leuk, een feestje vieren en samen gezellig doen gewoon omdat het kan. Anders is het leven ook maar zo saai (zeker in deze tijd!).
Zo te lezen heb je al heel veel leuke ideeën, ik zou het daarbij houden aangezien meer dan een uur spelletjes spelen wel meer dan zat is. Je kan het ook in 2en delen, 2x een half uur met daartussen een lunchpauze. Ik weet niet hoe ver moeders is als jullie dit gaan uitvoeren maar ik kan me voorstellen dat het al zwaar/vermoeiend kan zijn als ze erg lang moet staan/concentreren etc.
Dus ik zou een lijstje maken met al je ideeën en daar de 6 leukste uit kiezen (ongeveer 10 minuten per onderdeel)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-21 09:53 



 
Profiel   

MoSt81 schreef
Je hebt al veel leuke ideeën. Wordt dit bij iedereen in jullie vriendengroep zo uitgebreid gedaan? Hou er rekening mee dat de aanstaande moeder dit misschien niet vol kan houden. Persoonlijk zou ik het verschrikkelijk vinden om uren mee te moeten doen. Ik zou een paar dingen uitzoeken en dat in ongeveer een uur doen en dan na de onthulling lekker gaan lunchen/dineren.


Hmm onze andere vrienden hadden al kinderen, dit is het eerste zwangere koppel, dus we leggen de lat wel hoog haha. Waarschijnlijk ook meteen het laatste koppel dat zwanger is hoor, onze andere vrienden zijn 20 jaar ouder en ik mijn vriend willen geen kinderen haha.

Moeder zal ontzien worden hoor :)
We lassen ook pauze-momenten in, waarin zij een dutje mag gaan doen. Ik en de andere vrouwen zullen het koken op ons pakken.

Ik heb ondertussen nog super veel andere leuke ideetjes - we gaan bijvoorbeeld "save the baby" spelen, waarbij iemand 5x een baby-pop naar papa gooit, die die dan moet opvangen.
Appelhappen, eetparcours voor mama met gekke dingen (ze mag gewoon nee zeggen natuurlijk!), 30 eieren gooien die zij met een net moeten vangen (we blazen mama haar eieren uit, no worries), mijn broer moet een groooooote karikatuur van een baby maken waar we een puzzel van zullen maken, wedstrijdje om het mooiste zandkasteel te maken, ...

Van zodra we het geslacht weten, zullen we de reveal organiseren. Een week of 20 gok ik?
Afhankelijk van hoe mama zich voelt passen we de opdrachten aan hoor. Zij zal betrokken worden uiteraard, maar papa zal de moeilijkere/viezere opdrachten krijgen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-21 10:25 



 
Profiel   

Uit eten in een pannekoek restaurant.Kunnen ze zich vast voorbereiden op de toekomst.En dan een blauw of roze toetje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-21 10:30 



 
Profiel   

Britta31 schreef
Uit eten in een pannekoek restaurant.Kunnen ze zich vast voorbereiden op de toekomst.En dan een blauw of roze toetje.


Volgens mij zijn die dingen niet open hier :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-21 11:00 



 
Profiel   

De gender reveals die ik tnt heb meegemaakt waren heel simpel. Gewoon een rookbom in de gewenste kleur of een confettibom in de juiste kleur en vervolgens nog iets van lunch/muffins (ook met kleur) ofzo.

De ideeen van Ikke vind ik ook leuk, een blauwe of roze auto, een lunch waarbij je fotootjes neerzet van bekende huisdieren van het juiste geslacht. Zoiets.

Zoals je het nu omschrijft klinkt het als een dagvullende gebeurtenis, zelf zou ik al moe worden bij het idee (laat staan de aanstaande moeder :)) ) .

Misschien even voorzichtig informeren bij het aanstaande ouderpaar waar hun verwachtingen liggen? Voordat jullie helemaal los gaan, terwijl zij met een confettibom en een lekkere lunch helemaal tevreden zouden zijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-21 11:13 



 
Profiel   

De as mamma zal overal bij willen zijn en echt geen dutje willen doen tijdens alle activiteiten, hou hier rekening mee.

Ik snap dat je helemaal enthousiast bent, maar ga er geen uren over doen, dat is veel te lang, hou het bij een paar kleine dingetjes en max een uur en daarna wat eten of drinken. Dan is het leuk voor iedereen.
Na een tijdje gaan er mensen afhaken en na een paar uur zijn alleen de organisatoren en de as ouders nog met de spelletjes bezig, dat is ook niet leuk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-21 11:17 



 
Profiel   

ingvdh schreef
De as mamma zal overal bij willen zijn en echt geen dutje willen doen tijdens alle activiteiten, hou hier rekening mee.

Ik snap dat je helemaal enthousiast bent, maar ga er geen uren over doen, dat is veel te lang, hou het bij een paar kleine dingetjes en max een uur en daarna wat eten of drinken. Dan is het leuk voor iedereen.
Na een tijdje gaan er mensen afhaken en na een paar uur zijn alleen de organisatoren en de as ouders nog met de spelletjes bezig, dat is ook niet leuk.

De andere kant is: als je tien ideeën hebt, kun je er vijf kiezen om te doen. Heb je maar drie ideeën, kom je niet tot vijf uitvoerbare plannen.

Maar houdt het inderdaad kort en leuk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-21 11:22 



 
Profiel   

Pff weet je zeker dat de aanstaande ouders hier op zitten te wachten? :D ik heb inmiddels mijn laatste dagen/weken zwangerschap bereikt maar ik was van zo een programma dus echt niet blij geworden hoor := De aanstaande moeder gaat zich niet zomaar afzonderen verwacht ik wanneer ze moe is. Daarnaast denk ik dat het ook in het algemeen wat langdradig wordt met zo ontzettend veel spelletjes. Kies dan 3 spelletjes uit en hou het daarbij.

Wij hebben het gewoon lekker ‘saai’ tegen de naaste om ons heen gezegd wat het geslacht is. Wat ik dan wel leuk had gevonden is een lekkere lunch met zijn alle en na afloop een toetje waar dan roze of blauw in te zien is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-21 11:30 



 
Profiel   

Ik vind het ook wel erg heftig zo bij elkaar eigenlijk :)

Kies iets dat max een uurtje duurt en ga erna lekker koffie drinken. Dat is zover in de zwangerschap al meer dan genoeg

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-21 11:37 



 
Profiel   

vevina schreef
Pff weet je zeker dat de aanstaande ouders hier op zitten te wachten? :D ik heb inmiddels mijn laatste dagen/weken zwangerschap bereikt maar ik was van zo een programma dus echt niet blij geworden hoor := De aanstaande moeder gaat zich niet zomaar afzonderen verwacht ik wanneer ze moe is. Daarnaast denk ik dat het ook in het algemeen wat langdradig wordt met zo ontzettend veel spelletjes. Kies dan 3 spelletjes uit en hou het daarbij.

Wij hebben het gewoon lekker ‘saai’ tegen de naaste om ons heen gezegd wat het geslacht is. Wat ik dan wel leuk had gevonden is een lekkere lunch met zijn alle en na afloop een toetje waar dan roze of blauw in te zien is.


De papa sowieso wel haha! De mama ook wel dénk ik.. De vraag is idd of ze het gaat kunnen volhouden. Er zullen een aantal opdrachten zijn waarbij papa de pineut is, en mama mag zitten bekomen en hem vrolijk uitlachen.

Ik zal het met de andere organisators bespreken, en we zullen dan wss een selectie maken van alle ideetjes :)

Waarschijnlijk zullen we daarna de BBQ aansteken, en hamburgers bakken voor iedereen (mom to be mag toch burgers eten he?) als afsluiter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-21 11:38 



 
Profiel   

Ik weet niet of dit Engelse of Belgische traditie is maar je programma klinkt wel heel erg uitgebreid voor een gender reveal :=
Check ook wel even bij de aanstaande moeder hoe zij zich op dit moment voelt. Niet iedereen is happy zwanger en kan zo'n dagprogramma nog aan (of zit er misschien überhaupt niet op te wachten :o )

Ik zou kiezen voor een lunch met een paar kleine spelletjes en dan de onthulling.
Wij hebben zelf een taart laten maken en die met de directe familie aangesneden en daarna lekker geborreld. Dat vond ik al Amerikaans genoeg :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-21 11:53 



 

Je bedoelt dat je vrienden immigranten zijn. :+

Kaasrollen zou ik eerst nagaan of ze daar überhaupt iets mee hebben. Het is een heel lokaal iets uit Gloucestershire en ik denk dat als ik aan mijn vrienden uit de rest van de UK zou vragen wat ze ervan vinden, ze me vooral glazig aan zullen kijken en vragen waar ik het in vredesnaam over heb.

Ik zou het ook simpel houden, een high tea of uitgebreide lunch en dan als nagerecht een cake met een roze of blauwe binnenkant o.i.d. en er verder gewoon een gezellige middag van maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-21 12:01 



 
Profiel   

Britta31 schreef
Uit eten in een pannekoek restaurant.Kunnen ze zich vast voorbereiden op de toekomst.En dan een blauw of roze toetje.


Nou mijn kinderen lusten geen pannenkoeken :') en ook geen toetjes.

Maar is dit echt serieus? Is het in Engeland normaal om dit te doen?
Zelf vind ik het erg overdreven. Maar goed, als zij er blij van worden :o maar dan lijkt me programma me al meer dan genoeg :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-21 12:14 



 
Profiel   

Citaat
In Engeland hebben ze de rare gewoonte om achter een bol kaas te hollen die van een heuvel rolt. Een heuvel hebben ze niet, maar ik kan papa wel laten te racen met de hond om om ter snelste die bol kaas te pakken te krijgen.

In NL/België hebben ze blijkbaar een rare gewoonte om een heel feest wat uren lang duurt te geven over wat er nou tussen de benen zit van het ongeboren kind. Ik snap het écht niet.
Ik zou het gewoon kort houden en er een feestje bij geven i.p.v. uuuuren bezig te zijn.
Misschien iets met een ballon die ze kapot moeten slaan, daarna troep opruimen en taart eten. Lijkt mij veel leuker, persoonlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-21 12:20 



 
Profiel   

Ibbel schreef
oomens schreef
Drie superleuke ideetjes:
1) Je geeft de aanstaande ouders de dichte envelop en laat hen zelf bepalen of/wanneer ze hem openen.
2) Je opent de envelop en leest de inhoud voor aan de aanstaande ouders.
3) Je laat de envelop dicht en geeft ze het advies om na de geboorte even tussen de benen van het kind te kijken.


Aanvullende vierde ideetje: je noemt het andere geslacht dan wat er in de brief staat en verbrandt de brief ritueel }> Dan volgt er tenminste nog eens écht een verrassing.

Ook zoiets trouwens, het is niet het 'gender' dat je onthult, maar het geslacht. Gender is 'mind', geslacht is 'body'. Mind weet je nog niets van bij het determineren van de sekse - dus wat er tussen de benen zit - van een baby. Kortom, die "gender reveal" kan wel pas met een jaar of 15-16 komen.


Haha, dat vind ik echt 'n goeie straf voor die belachelijke aandachtstrekkerij die zwangeren anno nu nodig lijken te hebben! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-21 12:23 



 
Profiel   

Klinkt meer als een baby shower dan reveal. :o?

Ik zou eens beginnen googlen en kijken voor een thema.
Je geeft zelf harry potter aan, ik ben eens op tiktok iemand tegen gekomen. Wat dan echt met een “tover recept” kon revealen.
En dan zou ik de aankleding ook in dat thema doen.
Zoals een bord maken met wat iedereen denkt dat het word etc.

Bij vrienden (voor corona) hadden we gewoon de bbq aangestoken. En dan samen met vrienden en familie naar de confettie gekeken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-21 12:33 



 

verootjoo schreef
Britta31 schreef
Uit eten in een pannekoek restaurant.Kunnen ze zich vast voorbereiden op de toekomst.En dan een blauw of roze toetje.


Nou mijn kinderen lusten geen pannenkoeken :') en ook geen toetjes.

Maar is dit echt serieus? Is het in Engeland normaal om dit te doen?
Zelf vind ik het erg overdreven. Maar goed, als zij er blij van worden :o maar dan lijkt me programma me al meer dan genoeg :)
Niet meer of minder normaal dan tegenwoordig in Nederland en België. In mijn kennissenkring is er niemand die zoiets heeft georganiseerd - bij eentje was het gewoon een casual conversatie tijdens het rijden waarin ze vertelde dat ze een meisje verwachtten en hoe ze ging heten. :+ De Britten die ik ken, hechten juist veel minder aan dat babyshower- en gender revealgeneuzel dan veel Nederlanders.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-21 12:52 



 
Profiel   

Bij een reveal denk ik aan iets dat onthuld gaat worden. Ik zou in plaats van 'punten' gaan voor het vrijspelen van codes/hints ofzo dat er daarmee een kluis geopend kan worden waar dan een confetti-kanon of een taarts of iets in zit van de sexe. (als je in de spellen/activiteiten wilt blijven) Verder wel leuke ideeën btw! supertof!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-21 12:56 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 6 [ 138 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen