Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 34 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Refúgio Apaixonado ( For Ferrero x Dutch Dormello )

 
Profiel   

Woensdagavond 17 maart om 22:20, 12 dagen overtijd is deze prachtige kleine man geboren: Refúgio Apaixonado :+:

[ img ]

Refúgio heeft zijn naam te danken aan zijn half broer Nuevo Rey. Enchelina haar eerste veulen, die we altijd Rey noemde.

[ img ]
[ img ]

Refúgio Apaixonado betekent hartstochtelijke toevluchtsoord. En zijn roepnaam is Ree.

[ img ]
[ img ]
Mijn toevluchtsoord is hij al. Wat een heerlijk brutaal, eigenzinnig maar vooral lief mannetje is het. <3 Ik mag dan ook erg graag bij mijn toppers in de stal vertoeven om te knuffelen.

[ img ]
[ img ]
[ img ]


Buiten staat vooral versnelling 8 aan en crosst hij de hele bak door. Veel draf hebben we dus nog niet van hem gezien. Maar dat hij mooi bergop kan galopperen en veel kracht heeft is wel overduidelijk!

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Lange stelten zijn lastig. Maar deze kleine man weet zich er heel goed mee te redden. :j
[ img ]

Mama’s trots:
[ img ]
Nog maar twee weken oud en de merrie heeft het zwaar. Zijn hobby’s zijn namelijk alleen op onderzoek uit en mama plagen...
[ img ]

Zeg nu zelf hier word je toch verliefd op?
[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-04-21 22:01 



 
Profiel   

Wat een knappe man. Gefeliciteerd met een gezond veulen.
Wat zijn je plannen met hem ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-04-21 22:14 



 
Profiel   

Wat een knapperd! Mama heeft wel even copy paste gedaan zeg! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-04-21 23:40 



 
Profiel   

Wat een prachtig veulen. Gefeliciteerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-21 02:38 



 
Profiel   

Wat een dotje, lijkt echt veel op moeders!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-21 08:13 



 
Profiel   

Hij is echt heel gaaf!! Perfect getekend ook <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-21 08:18 



 
Profiel   

Geweldig ventje <3
Het is toch een droom om zo een veulen te krijgen! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-21 08:21 



 
Profiel   

mala26 schreef
Wat een knappe man. Gefeliciteerd met een gezond veulen.
Wat zijn je plannen met hem ?

We hebben heel veel interesse in hem, dus kan zijn dat de plannen nog veranderen. Want als hij kansen krijgt wat ik hem niet kan bieden mag hij natuurlijk wel weg. Maar in principe was het plan aanhouden, de opfok in en dan met 4 jaar beleren en de dressuursport met hem in.

Voorlopig blijft hij. En wordt de merrie opnieuw geïnsemineerd. Hengst zijn we nog niet helemaal overuit. Maar herdekken denken we zeker overna.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-21 09:26 



 
Profiel   

xmarliez schreef
Geweldig ventje <3
Het is toch een droom om zo een veulen te krijgen! <3

Hij is inderdaad alles wat ik had gedroomd. Hij is perfect! Alleen met slurf, we hadden na de geslachtsscan een merrieveulen verwacht. :+

Maar het was zeker geen teleurstelling.
Hoofddoel is hier een fijn sportpaard en dat gaat deze wel worden verwacht ik. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-21 09:28 



 
Profiel   

Wauw wat is hij super mooi zeg! Mooie brede bles en 4 witte benen, had niet beter gekund.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-21 09:57 



 
Profiel   

Wat is hij mega knap! Mag je super trots op zijn <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-21 10:05 



 
Profiel   

Hij is zo mooi! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-21 17:21 



 
Profiel   

Bedankt. :)

Hij is niet alleen mega knap, maar ook mega lief. <3

[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-21 05:46 



 
Profiel   

Wat een knap en lief veulen zeg. ❤️

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-21 06:54 



 
Profiel   

Je merrie is ook wel echt heel mooi hoor. Kan je geen lelijke veulens van krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-21 07:07 



 
Profiel   

StalMelyn schreef
Je merrie is ook wel echt heel mooi hoor. Kan je geen lelijke veulens van krijgen.

Haha daar houd ik je aan.
Ze gaat dit jaar geïnsemineerd worden met Next Level:

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Dus volgend jaar waarschijnlijk wederom een baby met veel wit... Merrie zou na deze eigenlijk verkocht. Maar geslachtsscan zat er naast en het is dus een hengstje, plus een rete gaaf hengstje. Dus nu houden we haar zelf nog even aan. O:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-21 08:23 



 
Profiel   

Wat een ontzettend knap veulen! Gefeliciteerd TS, ga je een leuk sportpaard aan krijgen denk ik!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-21 08:24 



 
Profiel   

Knappe baby heeft je merrie er samen met For Ferrero van gemaakt <3

Grappig dat je nu voor Next Level gaat.
Heb uit mijn merries ook 2 For Ferrero veulens en twijfel nog tussen Next Level of terugdekken met For Ferrero.
Had al met Peter afgesproken om de hengsten een keer te komen bekijken.
Wat gaf bij jou de doorslag niet terug te dekken maar voor Next Level te gaan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-21 08:29 



 
Profiel   

AL, helemaal goed hoor!
Ik zou juist zo een goede (fok)merrie niet wegdoen. Als ik wel in KWPN had gezeten had ik zeker interesse gehad. Maar mijn hart ligt bij de welsh sport pony's.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-21 08:36 



 
Profiel   

ajesca123 schreef
Knappe baby heeft je merrie er samen met For Ferrero van gemaakt <3

Grappig dat je nu voor Next Level gaat.
Heb uit mijn merries ook 2 For Ferrero veulens en twijfel nog tussen Next Level of terugdekken met For Ferrero.
Had al met Peter afgesproken om de hengsten een keer te komen bekijken.
Wat gaf bij jou de doorslag niet terug te dekken maar voor Next Level te gaan?


Wij zijn zondag bij Peter geweest en plan was ook terug dekken met For Ferrero. Maar met de tweede bezichtiging vond ik Next Level ook al heel gaaf en zo niet gepoetst en strak in pak is hij nog steeds leuk. Wel heel jeugdig nog. Maar hij sprak mij zeer zeker aan. Heel lief karakter ook. En waarom deze stap? Next Level heeft heel veel goede sportpaarden in de lijn. En zo jong en zo groen en dan zo al bewegen. Dat belooft volgens mij wat. Ik heb thuis contact gezocht met Peter wat hij zou doen als hij mij was. En toen besloten in zijn advies mee te gaan. Het is een gok aangezien hij de verrichting nog wel in moet. Maar ik vermoed dat hij daar wel door heen komt. Hij is niet voor niks premiehengst geworden natuurlijk.

Daarbij komt dat mijn veulen van nu heel goed gelukt is. Kans dat de volgende weer zo’n succes wordt is klein natuurlijk. Elk veulen is anders. Deze loopt storm. Iedereen wil hem kopen. Maar heb tot nu toe afgeslagen... Alleen Peter laten we binnenkort komen kijken. Dat zou ik namelijk nog wel een eer vinden en leuk. Maar in principe houd ik deze zelf aan voor de sport.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-21 09:04 



 
Profiel   

StalMelyn schreef
AL, helemaal goed hoor!
Ik zou juist zo een goede (fok)merrie niet wegdoen. Als ik wel in KWPN had gezeten had ik zeker interesse gehad. Maar mijn hart ligt bij de welsh sport pony's.

Je lijkt mijn vriend wel. Hij zegt hetzelfde.
Het is mede dankzij hem dat ze nog even blijft. Plus ik heb geen opvolger voor de fokkerij. Ik vermoed dat mijn twenter geen ster of voorlopig keur wordt op de keuring volgend jaar. Te oud bloed. En met stamboek wil ik niet fokken. :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-21 09:07 



 
Profiel   

Ik mag je vriend meteen!

Als je echt achter een paard staat en het is goed kan je daar gerust mee fokken ook al is het geen ster of meer. Stamboek is ook maar jurysport en momentopname. Dat zegt niet alles over een paard he.

Maar als ik zo eerlijk mag zijn, van al je veulens die ik van bokt ken vond ik je merrieveulen van formidable mij het minst aanspreken. Maar misschien heb je een recente foto?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-21 09:37 



 
Profiel   

StalMelyn schreef
Ik mag je vriend meteen!

Als je echt achter een paard staat en het is goed kan je daar gerust mee fokken ook al is het geen ster of meer. Stamboek is ook maar jurysport en momentopname. Dat zegt niet alles over een paard he.

Maar als ik zo eerlijk mag zijn, van al je veulens die ik van bokt ken vond ik je merrieveulen van formidable mij het minst aanspreken. Maar misschien heb je een recente foto?


Dat snap ik. Maar met het oog op verkoop als je het niet zelf meer kunt houden is de markt gewoon zonder predicaten beperkt. En als ik voor hetzelfde geld met een elite merrie kan fokken die duidelijk beter is. Dan kies ik daarvoor. :o

Ode heeft de merrie niet verbetert en dat is met fokken wel je doel. Haar karakter is wel heel nuchter. Dus in dat opzicht is het wel een heel fijn dier. Bewegen kan ze ook, het is zeker geen slecht paard hoor. Maar die ik nu heb is veel beter. En de obelisk was ook beter. Ode is vergeleken met hun meer een propje.
Dus ze gaat wel voor de keuring maar ik verwacht er niet van dat het ster waardig is. KWPN is best kritisch... Maar wie weet ze is eind juni pas 2. Ze blijft wel, wordt lekker beleerd en zien dan wel verder.

Deze is van paar dagen terug. Heb geen recente op stand helaas. Moet ik even tijd voor maken.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-21 09:47 



 
Profiel   

Ik wilde alleen meegeven dat een stamboek niet heilig is en als je dan zo in je paard gelooft hoef je die niet perse daarvoor weg te doen.
Maar als ik je zo hoor ben je zelf ook kritisch en realistisch en moet je keuzes maken. Alles houden gaat niet.

Ik hoop een merrie komend jaar voor je. Maar als ik jou was zou ik de merrie pas verkopen als je een goed merrieveulen hebt die ook 3 of 4 jaar is. Ik weet uit ervaring dat (op)fokken lastig is. Eerst dragend krijgen, dan dragend houden, dan geboorte doorstaan en dan nog eens zien of ze 3 jaar willen worden. Soms vraag ik me af waarom ik dit nog doe :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-21 10:55 



 
Profiel   

Nou dat inderdaad. Ik ben haar eerste veulen helaas ook verloren en Ode heeft ook al een mooie dikke dierenarts rekening gehad... Dat ik dacht komt dit nog goed. Gelukkig heel mooi genezen, zie je niks meer van en ook op foto niet.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-21 16:34 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 34 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen