Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 36 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Over boden in koop paard

 
Profiel   

Een aantal weken geleden heb ik op een paard geboden voor mijn dochter. Nu ben ik overboden. Ze is al helemaal verliefd op het paard maar ik heb echt niet meer geld. Ik zou alles doen om mijn dochter blij te maken. Is er iets wat ik kan doen (behalve het paard ontvoeren haha) :') ?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-21 12:30 



 
Profiel   

Op zoek naar een ander en niet bieden maar kijken proefrijden en bedrag overeenkomen

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-21 12:31 



 
Profiel   

Wat is er gebeurd in die weken tussen het bod en nu de overbieding?
Ik neem aan dat de verkoper een reactie op jullie bod heeft gegeven?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-21 12:32 



 
Profiel   

Is dit niet gewoon een gratis cursus 'omgaan met teleurstellingen'?

Wat niet kan dat kan niet. Of bedoel je dat er iets niet goed gegaan is in de communicatie tussen jou en de verkoper en wil je weten wat je rechten zijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-21 12:34 



 
Profiel   

Een bank overvallen

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-21 12:34 



 
Profiel   

Een aantal weken geleden?

Dan ben je eigenlijk wel een beetje laks in je handelen als ik zo vrij mag zijn.

Je gaat kijken, laat je dochter enkele keren proefrijden.
Neemt je dochters instructeur mee.
En als die ook vind dat het wat is voor je dochter dan kom je een prijs overheen en laat je het paard een door jou gekozen dierenarts minimaal klinisch keuren.

Je blijft dus in gesprek met de verkoper over de vervolgstappen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-21 12:34 



 
Profiel   

Aan je dochter leren dat dat is hoe het leven nu eenmaal werkt?
Natuurlijk is het balen, maar iets dat duurder is dan het budget dat je eraan kan spenderen, kan je niet kopen.
Ik snap ook niet waarom er een aantal weken overheen moet gaan. Dat komt op mij over alsof jullie vooral een passieve rol hebben aangenomen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-21 12:37 



 
Profiel   

Huh ik snap het niet helemaal? Normaal wordt er toch een datum afgesproken wanneer het paard opgehaald wordt als het bod al geaccepteerd was?

Hoeveel is er dan bijgekomen? Met paarden is het namelijk wel handig om een pot met spaargeld achter de hand te hebben. Als er iets gebeurd kan je namelijk zo 1000 euro aan dierenarts kosten hebben als je pech hebt

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-21 12:44 



 
Profiel   

Ir111 schreef
Is dit niet gewoon een gratis cursus 'omgaan met teleurstellingen'?

De cursus "omgaan met teleurstellingen" is helaas afgelast :+

TS
Als je een paar weken geleden hebt geboden en je niet het paard hebt kunnen kopen is de verkoper dus niet akkoord gegaan met je bod.
En ja, de verkoper heeft het recht het paard te verkopen aan degene met het beste bod.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-21 12:49 



 
Profiel   

Waarschijnlijk heeft koper een bod gedaan, waarmee de verkoper niet direct akkoord is gegaan en gezegd heeft er over na te denken. Inmiddels andere klanten laten komen die meer bieden. Dus de verkoper speelt jullie nu tegen elkaar uit verwacht ik.
(tenminste, ze heeft tegen jullie gezegd dat er een hoger bod is, dat doet ze omdat ze dan hoopt dat jullie ook ophogen, anders had ze ook kunnen zeggen dat het paard inmiddels verkocht is aan iemand anders).

Je kunt dus 2 dingen doen:

- het zo laten, zeggen dat je bod nog 2 dagen blijft staan (voor het geval ze geen tegenbod hebben gehad, maar ze gewoon wat hogers eruit proberen te slepen)
(ovv keuring), en je dochter leren omgaan met dit soort dingen, zo werkt het helaas in het leven.


- je bod ophogen, en ook hierbij vermelden dat het nieuwe bod 2 dagen geldig blijft, zodat ze niet nog 10 man langs kunnen laten komen in de hoop op een hoger bod.

(en er een einddatum aan hangen! anders blijf je als biedpoppetje gebruikt worden)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-21 12:51 



 
Profiel   

Een lesje realisme inderdaad. Neem je verlies. Zuur maar helaas. Leuke paarden gaan als warme broodjes momenteel, het is een verkopersmarkt en dan zal het hier en daar ook minder netjes gespeeld worden.

Waarschijnlijk had je het paard in de ogen van je dochter al gekocht, kinderen begrijpen uiteraard niets van onderhandelen, afspraken en koopovereenkomsten. Ze was waarschijnlijk al aan het dagdromen over de leuke dingen die ze samen met het paard zou gaan meemaken.
Bespaar haar de volgende keer die teleurstelling door pas als de koop 100% rond is, paard goedgekeurd, betaald en e.e.a contractueel bekrachtigd is, tegen haar te zeggen dat het paard van haar is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-21 12:54 



 

zo gaat dat in de handel

een weerbaarheidscursus volgen en leren dat teleurstellingen er bij horen

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-21 12:59 



 
Profiel   

Met hoe veel de vraag naar paarden en pony's is toegenomen sinds corona vind ik het niet gek dat je overboden bent. Met een periode van weken sinds je bod heeft de verkoper dan ook echt geen reden om te wachten. Voor jou honderd anderen tegenwoordig.

Ik weet natuurlijk niet in welke prijsklasse je kijkt en hoe veel je overboden bent. Maar je geeft niet aan niet meer te willen bieden, maar het geld gewoon niet te hebben. Wees wel eerlijk tegenover jezelf of je ook een dierenartsrekening van een paar duizend euro of meer aan kan als er wel wat fout gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-21 13:02 



 
Profiel   

Maar ik snap zoiets niet...

Je deed een bod, maar heb je de pony gezien, gereden,..?
En dan doe je een bod en hoor je weken niets en nu laat de verkoper weten een hoger bod gekregen te hebben? Of ging het helemaal niet zo?

Als je een bod doet en weken niets hoor, mag je er toch meestal vanuit gaan dat het niet aanvaard wordt en gewacht wordt op een beter bod?

Jammer, maar helaas. Volgende keer direct onderhandelen tot je een duidelijke ja of neen hebt, dan weet je wat en kan je verder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-21 13:03 



 
Profiel   

De markt is momenteel oververhit.Je moet eigenlijk meteen beslissen anders zit je ernaast.Vervelend,maar kennelijk was dit paard niet voor jullie bestemd.Het kan ook wel zijn dat die hogere bieder er toch vanaf gaat zien en dat jullie weer in the picture komen.Hier is dus ergens geen goede communicatie geweest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-21 13:04 



 
Profiel   

Paardenhandel is snel, als je een bod doet en deze wordt geaccepteerd dan moet je als een malle gaan regelen, dus keuring afspreken, vervoer, stalling en datum van overdracht.

Als je een paar weken wacht denkt de verkoper dat je geen belangstelling meer hebt en gaat verder met andere potentiele kopers.

Met overbieden kan je niet veel, tenzij je nog budget over hebt, maar je moet ergens een grens stellen.

Ik zou dit hoofdstuk sluiten en verder zoeken en als je weer wat vind; snel handelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-21 13:13 



 
Profiel   

Als je al moeite hebt met de aanschaf dan zou ik, hoe vervelend ook, deze laten gaan. Zodra het dier er is dan ga je tegen nog meer kosten aan lopen, want je zal ook spullen nodig gaan hebben en je weet niet hoe snel je de dierenarts nodig zult hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-21 13:20 



 
Profiel   

Telpeva schreef
Als je al moeite hebt met de aanschaf dan zou ik, hoe vervelend ook, deze laten gaan. Zodra het dier er is dan ga je tegen nog meer kosten aan lopen, want je zal ook spullen nodig gaan hebben en je weet niet hoe snel je de dierenarts nodig zult hebben.

Dat potje kan natuurlijk apart staan. Die info hebben we niet :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-21 13:21 



 
Profiel   

Wij vullen nu volop dingen in, maar hebben geen idee hoe de vork in de steel zit.
Meer info zou fijn zijn TS.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-21 13:36 



 
Profiel   

bobbieder schreef
Een aantal weken geleden heb ik op een paard geboden voor mijn dochter. Nu ben ik overboden. Ze is al helemaal verliefd op het paard maar ik heb echt niet meer geld. Ik zou alles doen om mijn dochter blij te maken. Is er iets wat ik kan doen (behalve het paard ontvoeren haha) :') ?


Een aantal weken geleden? Heb je op Markplaats een bod gedaan ofzo waar je nu bent overboden?
Of heb je gewoon contact gehad met de verkoper en een bod neergelegd? Heb je daar geen reactie op gehad in die paar weken?

Vreemd verhaal. Maar als er niet meer geld is dan houdt het op. Ik wil ook graag dingen waar ik geen geld voor heb maar ik heb toch echt pech.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-21 13:41 



 
Profiel   

bobbieder schreef
Een aantal weken geleden heb ik op een paard geboden voor mijn dochter. Nu ben ik overboden. Ze is al helemaal verliefd op het paard maar ik heb echt niet meer geld. Ik zou alles doen om mijn dochter blij te maken. Is er iets wat ik kan doen (behalve het paard ontvoeren haha) :') ?

Bedoel je overboden terwijl je al met de koper in onderhandeling was nadat je het paard al hebt gezien/gereden? Of bedoel je dat je een bedrag hebt aangegeven en daar is iemand overheen gegaan.

Sowieso doe je er weinig aan. Het eerste voorbeeld is alleen niet zo netjes misschien. Lijkt me goed om je dochter gewoon te vertellen hoe het zit. Je kan nou eenmaal niet alles kopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-21 13:44 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
Telpeva schreef
Als je al moeite hebt met de aanschaf dan zou ik, hoe vervelend ook, deze laten gaan. Zodra het dier er is dan ga je tegen nog meer kosten aan lopen, want je zal ook spullen nodig gaan hebben en je weet niet hoe snel je de dierenarts nodig zult hebben.

Dat potje kan natuurlijk apart staan. Die info hebben we niet :)

Dat is zo idd :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-21 13:54 



 
Profiel   

Zonnebloem92 schreef
Wij vullen nu volop dingen in, maar hebben geen idee hoe de vork in de steel zit.
Meer info zou fijn zijn TS.

Eens, teveel onduidelijk :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-21 13:55 



 
Profiel   

Moderatoropmerking:
Offtopic verwijderd, bij twijfels over een bericht kun je de Temknop gebruiken, speculeren beïnvloedt de sfeer in een topic

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-21 14:58 



 
Profiel   

Bij SlamFM geven ze deze maand een Bitcoin weg, misschien kun je die proberen te winnen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-21 15:08 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 36 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen