Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 27 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Stalling gezocht omgeving Utrecht

 
Profiel   

Hoi! Ik ben op zoek naar een leuke stal in de omgeving van Utrecht Overvecht (max. 20 min rijden).
Ik heb geen haast want we verhuizen pas deze zomer, dus op de wachtlijst plaatsen is ook goed! Ik ben niet bekend in de omgeving dus alle tips zijn welkom.

In het meest ideale geval zou ik graag willen:
- Binnenbak
- Wedstrijden op de stal zelf of in de omgeving op loopafstand
- Springmogelijkheid (met crosshindernissen of in de buurt van een crossbaan zou helemaal geweldig zijn)
- Ruim voldoende hooi/voordroog (minimaal 3 keer of onbeperkt zou fijn zijn)
- Buitenzetservice of stapmolenservice
- Dichtbij een park of bos
- Tot €400

Een paddock paradise of uitloopstal met binnenbak (in de buurt) lijkt mij ook wel interessant.

Ik heb al de volgende stallen op het oog - heeft iemand ervaring met deze stallen?
- Utrechtse Manege
- Manege Zeisterbos
- Stal Arends (misschien teveel dressuur gericht?)
- pensionstal Geere-Stein (iemand enig idee hoeveel ze vragen voor pensionstalling?)
- pensionstal Griftenstein (hierover kon ik niet veel informatie vinden op internet)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-21 10:02 



 
Profiel   

Nog wat suggesties in die richting:

Ietsje verder weg, stal prinsenburg in Hollandse rading.
De prinsenhoeve in Maartensdijk
Stal Ruigenhoek in Groenekan

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-21 10:09 



 
Profiel   

Heb je al aan Stal van Brenk gedacht?
Zelf ben ik niet zo’n fan (zacht uitgedrukt) van Stal Arends. Ik zou dat zelf te weinig weidegang en minder goed voerbeleid vinden, en inderdaad erg dressuur gericht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-21 10:13 



 
Profiel   

Nog wat suggesties voor je:

https://www.marsua.com/
http://www.defrisscheroemer.nl/
https://www.stalverwey.nl/

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-21 10:29 



 
Profiel   

Ik verplaats dit topic naar [ED] Ervaringen en Diensten

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-21 10:45 



 
Profiel   

De Frissche roemer leek mij inderdaad ook erg leuk omdat ze daar veel buiten komen en een goed voerschema hebben zo te zien op de website. Worden daar of op loopafstand wel eens spring/ dressuur wedstrijden georganiseerd? Ik ben niet een hele fanatieke ruiter maar af en toe lijkt me leuk. Helaas ben ik niet in het bezit van een trailer. @blackberry28

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-21 10:49 



 
Profiel   

Ik heb al de volgende stallen op het oog - heeft iemand ervaring met deze stallen?
- Manege Zeisterbos / geen weidegang, kleine binnenbak, veel manegelessen, wel schitterend rijden, boven de 400 euro.
- pensionstal Geere-Stein (iemand enig idee hoeveel ze vragen voor pensionstalling?) Zeker boven de 400 euro. Vanuit Utrecht overvecht red je dit niet binnen 20 min.

Stal Ruighoek? Stal rhijnauwen, De Zilvia's hoeve..

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-21 10:55 



 
Profiel   

SanTo12 schreef
De Frissche roemer leek mij inderdaad ook erg leuk omdat ze daar veel buiten komen en een goed voerschema hebben zo te zien op de website. Worden daar of op loopafstand wel eens spring/ dressuur wedstrijden georganiseerd? Ik ben niet een hele fanatieke ruiter maar af en toe lijkt me leuk. Helaas ben ik niet in het bezit van een trailer. @blackberry28


Bij de Frissche Roemer zelf niet, bij Marsua wel in het Outdoor seizoen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-21 11:05 



 
Profiel   

Stal van Brenk vindt ik een fijne manege, veel en goed oog voor paarden welzijn.

Meerdere binnen en meerdere buitenbakken. Uitloopstallen, springmateriaal en crossweide (weet niet zeker of deze er nog is nu er uitloopstallen zijn gebouwd) Ik mag als ouder ivm corona niet op terrein, maar ze kunnen het je vast vertellen.

Doordat er meerdere bakken zijn en ruim opgezet merk je als pension niet echt de drukte van een manege. Mijn vriendin staat hier met veel plezier en mijn dochter lest met veel plezier.

Buitenrij mogelijkheden weet ik zo 123 niet. Er is wel een ruiterpad op mijn hardlooproute vanaf de manege en ook bis waar ik hardloop in de omgeving, maar of daar ook speciale ruiterpaden zijn durf ik niet te zeggen. Ik let er nooit op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-21 11:38 



 
Profiel   

Ik vindt de binnenzak bij FR wel klein, dat is waardoor ik zelf jaren terug ben afgehaakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-21 11:43 



 
Profiel   

Stal Griftenstein heeft wel een website, had je die niet gevonden? www.griftenstein.nl.

Nabij manege Zeisterbos zit ook Stal Schaerweijde. Die hebben geen website, wel een Facebookpagina. Ik weet niet wat de kosten zijn tegenwoordig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-21 11:48 



 
Profiel   

Ook voor je overweging: Manege 't Hoogt heeft geen pensionplekken, maar is wel een plek waar je van het crossterrein gebruik kunt maken als externe. Dus als je in de buurt staat is kan dat een goede aanvulling zijn op de plekken waar geen crossterrein is. Bv Frissche Roemer - Manege 't Hoogt is onder het zadel nog wel te doen.
Maar ik zou zeker even vragen ook naar de mogelijkheden van een trailer lenen/huren op stal (gebeurt dat?), want de mooie routes om verder te rijden liggen net wat verder van Utrecht af (Zeist, Lage Vuursche, Hollandse Rading.)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-21 12:02 



 
Profiel   

http://www.stalbeukenburg.nl/
http://stalboshuis.nl/

En aan de Groenekanseweg in Groenekan zit ook het eea (en aan de Voordorpsedijk ook trouwens), goed fietsbaar vanuit Utrecht. Daar moet je eigenlijk gewoon een middag voor uittrekken om zelf even te kijken.

Wedstrijden worden er regelmatig georganiseerd bij Manege de Paddock, daar kun je zo onder de man, door het bos, naar toe rijden vanuit Groenekan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-21 12:15 



 
Profiel   

Bedankt voor de tips! Ik ga zaterdag een rondje rijden. Ik zag ook nog Stal Schaerweijde in Zeist. Heeft iemand ervaring met deze stal? Het lijkt wel of ze hier soms iets organiseren om te crossen, maar ik weet het niet zeker. Stal fonaine in Driebergen zou ook kunnen. Hebben ze hier nog een crossweide? Het is geen hele harde eis, maar het zou wel leuk zijn als dit kan. Dan voeg ik deze ook toe aan mijn lijstje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-21 20:44 



 
Profiel   

in Overvecht zelf doet manege 't hoogt niet meer aan pension zeker? daar staan de crosshindernissen vanaf de zuilense ring al naar je te zwaaien

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-21 20:53 



 
Profiel   

Laseur in Soest? Daar zijn regelmatig springwedstrijden. Vanuit Overvecht te doen in 20 minuten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-21 20:59 



 
Profiel   

Stal van Jaarsveld (= paddock paradise)
D- Sportstables (= sportaccomodatie met hitactief stal)

Beide niet binnen 20min. Maar qua welzijn top.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-21 21:04 



 
Profiel   

SanTo12 schreef
Bedankt voor de tips! Ik ga zaterdag een rondje rijden. Ik zag ook nog Stal Schaerweijde in Zeist. Heeft iemand ervaring met deze stal? Het lijkt wel of ze hier soms iets organiseren om te crossen, maar ik weet het niet zeker. Stal fonaine in Driebergen zou ook kunnen. Hebben ze hier nog een crossweide? Het is geen hele harde eis, maar het zou wel leuk zijn als dit kan. Dan voeg ik deze ook toe aan mijn lijstje.


Er was vroeger in het Zeisterbos een cross vanuit de manege maar Stal Sharweijde doet misschien wel eens wat organiseren. Ze hebben een mooie dressuurring buiten. Verder geen weidegang, kleine paddockjes. Het was vroeger een dressuurstal en is toen jaren een western manege geweest, ik vind het vrij rommelig aan doen maar wel een prachtige ligging.

Hou er nu in corona tijd rekening mee dat je niet overal zo kan aanlopen, maak even een afspraak.

Als je spring gericht bent zou ik eerder bij laseur of de zilvias hoeve kijken, daar hebben ze ook het materiaal ervoor, instructeurs en ruimte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-21 22:22 



 
Profiel   

stal Rhijnauwen- Bunnik, op fietsafstand van Overvecht ( en tegenover Science Park/ de Uithof), bus stopt praktisch voor de deur.
Voldoet niet al al je eisen, maar komt in de richting;

- paarden staan het hele jaar de hele dag buiten in kleine groepjes in ruime zandpaddocks met voldoende ruwvoer en schuilmogelijkheid (we hebben geen weidegang, maar daardoor is het voer wel nagenoeg het hele jaar constant, dus ook zeer geschikt voor paarden die gevoelig zijn voor bv hoefbevangenheid, koliek, etc)
- ruime boxen en alle paarden op stro
- paarden worden buiten en binnen gezet, gevoerd, uitgemest
- in de avond een binnenbak beschikbaar, overdag een buitenbak en longeerbak met eb- en vloedbodem
- hindernismateriaal aanwezig
- redelijke uitrijmogelijkheden
- kleinschalige stal met een fijne sfeer

Kijk voor meer informatie op onze facebookpagina (https://www.facebook.com/StalRhijnauwen ... e_internal
https://www.facebook.com/media/set/?van ... 7104500953)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-21 08:40 



 
Profiel   

De Heidehoek in Eemnes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-21 21:15 



 
Profiel   

Flevolander schreef
in Overvecht zelf doet manege 't hoogt niet meer aan pension zeker? daar staan de crosshindernissen vanaf de zuilense ring al naar je te zwaaien


En staan de paarden volgens mij 24/7 buiten. Weet inderdaad ook niet of ze tegenwoordig ook nog pensionstal zijn of alleen manege, maar ik moest hier ook aan denken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-21 21:42 



 
Profiel   

Mloes schreef
Flevolander schreef
in Overvecht zelf doet manege 't hoogt niet meer aan pension zeker? daar staan de crosshindernissen vanaf de zuilense ring al naar je te zwaaien


En staan de paarden volgens mij 24/7 buiten. Weet inderdaad ook niet of ze tegenwoordig ook nog pensionstal zijn of alleen manege, maar ik moest hier ook aan denken.


Op 't Hoogt staan de paarden 24/7 in kuddeverband in loopstal (met open doorloop naar buiten), maar inderdaad alleen manege, geen pension.

De Utrechtse Manege voldoet aan veel van de eisen. Fijne binnenbak, wedstrijden, springmateriaal (geen crosshindernissen, maar wel eventing-ruiters op stal), paddock/stapmolenservice en rondje park behoren tot voorzieningen/mogelijkheden. Hooi 2x/dag, wel extra hooi in één van die voerbeurten mogelijk. Paarden komen er wel weinig buiten. Weidegang bijvoorbeeld alleen in de zomer en dan voor een paar weken aaneengesloten 24/7, of op een kaalgegeten landje. Verder een uurtje per dag in de paddock of in de molen, plus wat je zelf nog buiten kunt zetten / onderling kunt regelen voor wanneer er een paddock vrij is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-21 23:35 



 
Profiel   

Zijn er hier toevalling ook mensen die bekend zijn met de optie 24/7 weidegang bij Stal van Brenk? Op dependence voordorpsedijk 26. Schijnt zomers 24/7 weidegang te zijn en 's winters schuilstal met uitloop.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-21 17:02 



 
Profiel   

is dat niet die weide tegenover de stal?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-21 18:31 



 
Profiel   

Ik geloof, maar kan het fout hebben, dat dat iets anders is. Alleen voor pony's? Nummer 26 lijkt verderop, maar durf ook niet zeker te zeggen waar precies.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-21 19:15 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 27 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen