Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 3 [ 72 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

C-pony hengst voor Power and Paint x Jazz x Belisar

 
Profiel   

Zoals de titel al aangeeft: Ik ben op zoek naar een C pony hengst voor mijn 10 jarige stermerrie Phoebe v. Power and Paint x Jazz x Belisar. NRPS geregistreerd. Ze is zelf 1.60. De reden dat ik voor een C pony wil gaan is dat ik graag terug wil naar een D-pony.

Ik heb een super mooie hengst uitgezocht, FS Mr Right, maar helaas is deze positief getest op WFFS. ik heb de haren van mijn merrie opgestuurd en mocht ze negatief zijn, dan wordt het FS Mr. Right. Mocht ze wel positief zijn, dan moet ik op zoek naar een andere hengst. En dan kan ik maar beter voorbereid zijn.

Ik zoek een C pony hengst, met ruime gangen, met front, ik zoek dressuurgericht met een goed achterbeen, maar allround is ook goed. Niet onbelangrijk, hij moet wel dekken met KI. Evt is een kleine D te overwegen (max.140). En uiteraard een goed karakter.
Kleur niet belangrijk, maar een aparte kleur (verdunning) heeft wel toegevoegde waarde.

Dit is mijn merrie
[ img ]


[ img ]


[ img ]

Wie heeft suggesties? :D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-21 15:38 



 
Profiel   

New Forest hengst Dille.
https://www.newforestpony.nl/horses/comms-forest-dille/

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-21 15:49 



 
Profiel   

Ik zou gaan voor een welsh sectie B voor meer ponyuitstraling. Achterbeen en front zit je dan ook wel goed en genoeg aparte kleurtjes. Met de maat van jou merrie (en P&P als vader) moet daar een mooie sportpony uit komen denk ik!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-21 15:52 



 
Profiel   

Albert schreef


Zeker een goede optie. Bedankt. Had al eerder naar deze gekeken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-21 15:53 



 
Profiel   

boeflover schreef
Ik zou gaan voor een welsh sectie B voor meer ponyuitstraling. Achterbeen en front zit je dan ook wel goed en genoeg aparte kleurtjes. Met de maat van jou merrie (en P&P als vader) moet daar een mooie sportpony uit komen denk ik!



Ik heb gisteravond ook al even in de Welsh B zitten neuzen en daar zitten zeker hele fijne en mooie pony's tussen. Ik weet alleen niet of deze met KI dekken? Weet iemand dat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-21 15:54 



 
Profiel   

Geen idee welke je zou moeten gebruiken maar wat een mooie merrie!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-21 15:56 



 
Profiel   

Setteli schreef
boeflover schreef
Ik zou gaan voor een welsh sectie B voor meer ponyuitstraling. Achterbeen en front zit je dan ook wel goed en genoeg aparte kleurtjes. Met de maat van jou merrie (en P&P als vader) moet daar een mooie sportpony uit komen denk ik!



Ik heb gisteravond ook al even in de Welsh B zitten neuzen en daar zitten zeker hele fijne en mooie pony's tussen. Ik weet alleen niet of deze met KI dekken? Weet iemand dat?

Dat is wel een stuk minder gebruikelijk bij de Btjes, dekgeld is vaak ook maar 150-250,- dus KI wordt dan wel veel duurder en dus minder interessant denk ik. Ms zijn er mensen met tips van hengsten die KI aangeboden worden, ik ben er al te lang uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-21 15:57 



 
Profiel   

bigone schreef
Geen idee welke je zou moeten gebruiken maar wat een mooie merrie!


Thanks, ben ook superblij met haar :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-21 15:59 



 
Profiel   

Als je fs mister right zo leuk vind zou je ook eens kunnen kijken naar madness dk

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-21 16:18 



 
Profiel   

Setteli schreef
Zeker een goede optie. Bedankt. Had al eerder naar deze gekeken.

Raymond had vorig jaar een Dille uit een rijpaardmoeder staan, een merrieveulen meen ik, plaatje! maar niet echt klein.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-21 16:25 



 
Profiel   

nicky_rilana schreef
Als je fs mister right zo leuk vind zou je ook eens kunnen kijken naar madness dk


Alleen weet je van Madness niet of hij WFFS positief is, waar het van Mr. Right wel bekend is. Ik vind het wel een dingetje om dat in de pony's 'erin' te fokken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-21 16:33 



 
Profiel   

Heb ook geen idee, maar een hele mooie merrie!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-21 17:02 



 
Profiel   

Setteli schreef
boeflover schreef
Ik zou gaan voor een welsh sectie B voor meer ponyuitstraling. Achterbeen en front zit je dan ook wel goed en genoeg aparte kleurtjes. Met de maat van jou merrie (en P&P als vader) moet daar een mooie sportpony uit komen denk ik!



Ik heb gisteravond ook al even in de Welsh B zitten neuzen en daar zitten zeker hele fijne en mooie pony's tussen. Ik weet alleen niet of deze met KI dekken? Weet iemand dat?


Ik heb een nakomeling lopen van de palomino Welsh B hengst Awlwoods Dream of Mowgli. Vorig jaar was die in ieder geval via KI beschikbaar via Marcel van Bruggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-21 17:17 



 
Profiel   

suffie schreef
nicky_rilana schreef
Als je fs mister right zo leuk vind zou je ook eens kunnen kijken naar madness dk


Alleen weet je van Madness niet of hij WFFS positief is, waar het van Mr. Right wel bekend is. Ik vind het wel een dingetje om dat in de pony's 'erin' te fokken.


helemaal gelijk suffie. Mr Right heeft verder weg ook paardenbloed, waardoor het waarschijnlijk erin gekomen is. Sowieso wil ik eerst weten of mijn merrie wel of niet positief is. En bij een evt andere hengst zal ik het navragen mocht ze positief zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-21 17:18 



 
Profiel   

Mr right zit paardenbloed achter. Met jouw paardenmerrie zou ik dat wel een gok vinden, als je voor een D wilt gaan.
Ik zou kijken naar Welsh B hengsten, en contact opnemen met eigenaren om te overleggen welke bereid zijn KI te doen. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-21 18:01 



 
Profiel   

New forest hengsten Dille of Electron of Butterfly allebei kleine maat.
Allemaal met fijne beweging. En allemaal uit kleine maat pony's.
Voor zover ik weet allemaal ook via ki.
Succes met je keuze.
Het is wel een hele mooie merrie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-21 18:23 



 
Profiel   

Als ik een suggestie mag geven, zou ik eerder voor een B pony gaan
Ik ken iemand die meerdere D-pony's gefokt heeft uit een merrie van 1m58-9 met een B-hengst. En dat zijn grote maat D-pony's geworden. Denk met een C ga je net uitkomen in de E maat...

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-21 18:31 



 
Profiel   

xAnthea schreef
Als ik een suggestie mag geven, zou ik eerder voor een B pony gaan
Ik ken iemand die meerdere D-pony's gefokt heeft uit een merrie van 1m58-9 met een B-hengst. En dat zijn grote maat D-pony's geworden. Denk met een C ga je net uitkomen in de E maat...


Mijn zus heeft haar merrie van 1.60 ook gedekt met Mr Right, die is nu 3 jaar en 1.52. Maar die merrie is volledig paard gefokt. Die van mij is al half pony half paard. Dus ik durf die gok wel te nemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-21 21:31 



 
Profiel   

absque_dubio schreef
Mr right zit paardenbloed achter. Met jouw paardenmerrie zou ik dat wel een gok vinden, als je voor een D wilt gaan.
Ik zou kijken naar Welsh B hengsten, en contact opnemen met eigenaren om te overleggen welke bereid zijn KI te doen. :)


Maar die zit wel heel ver weg, en de vader van mijn merrie is een D-pony.
Ik durf de gok wel te nemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-21 21:32 



 
Profiel   

astrea schreef
New forest hengsten Dille of Electron of Butterfly allebei kleine maat.
Allemaal met fijne beweging. En allemaal uit kleine maat pony's.
Voor zover ik weet allemaal ook via ki.
Succes met je keuze.
Het is wel een hele mooie merrie.



Ga ik ook even naar kijken, bedankt.

en thanks :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-21 21:33 



 
Profiel   

Nog steeds aan het wachten op de uitslag van de Wffs test. Zenuwslopend hahaha.

Ik heb via pb nog tip voor een hengst gekregen: Trinityhouse Perfect Storm. Wat kleiner als ik in gedachten had, maar schijnt groot door te geven. En Wffs negatief getest en met KI.
In de ban van Pjotr vind ik ook gaaf, maar die is naar mijn idee echt te klein

Dus als iemand nog meer opties heeft, ik hou me aanbevolen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-21 13:40 



 
Profiel   

Setteli schreef
absque_dubio schreef
Mr right zit paardenbloed achter. Met jouw paardenmerrie zou ik dat wel een gok vinden, als je voor een D wilt gaan.
Ik zou kijken naar Welsh B hengsten, en contact opnemen met eigenaren om te overleggen welke bereid zijn KI te doen. :)


Maar die zit wel heel ver weg, en de vader van mijn merrie is een D-pony.
Ik durf de gok wel te nemen.


Power and paint staat op papier misschien als D pony maar is helaas echt wel groter.
Verder kan ik je niet echt helpen met je keuze, er zijn heel veel leuke ponyhengsten, ik zou vooral echt niet te groot gaan als je doel een Dpony is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-21 13:57 



 
Profiel   

welshfan97 schreef
Power and paint staat op papier misschien als D pony maar is helaas echt wel groter.
Verder kan ik je niet echt helpen met je keuze, er zijn heel veel leuke ponyhengsten, ik zou vooral echt niet te groot gaan als je doel een Dpony is.

Dankje, ik dacht al dat ik de enige was die zo dacht.
Maar uiteindelijk is het natuurlijk aan TS om te beslissen.
Met 3 jaar 1.52 garandeert natuurlijk niet dat die met 6-8 jaar nog dezelfde maat heeft..
Ik zou perfect storm, maar ook pjotr zeker aandurven op deze merrie!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-21 14:03 



 
Profiel   

absque_dubio schreef
welshfan97 schreef
Power and paint staat op papier misschien als D pony maar is helaas echt wel groter.
Verder kan ik je niet echt helpen met je keuze, er zijn heel veel leuke ponyhengsten, ik zou vooral echt niet te groot gaan als je doel een Dpony is.

Dankje, ik dacht al dat ik de enige was die zo dacht.
Maar uiteindelijk is het natuurlijk aan TS om te beslissen.
Met 3 jaar 1.52 garandeert natuurlijk niet dat die met 6-8 jaar nog dezelfde maat heeft..
Ik zou perfect storm, maar ook pjotr zeker aandurven op deze merrie!


Hebben jullie zeker gelijk in. Maar ik bedoelde ook dat de merrie van mijn zus geheel paard gefokt is, en bij mijn merrie ook nog een pony achter zit.
Ik wacht sowieso eerst de uitslag af voor ik een beslissing neem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-21 14:16 



 
Profiel   

Het is geen garantie dat je een kleinere krijgt. Als de hengst op zichzelf vergrotend fokt dan fokt hij ook vergrotend op jouw merrie. Of het nou een A.,B,C,D of E is. Het maakt niet uit, het is geen plus en min. Het is niet zo dat je een tussenmaat krijgt. Toevallig zag ik van de week een veulen van Don Cremello du Bois uit een rijpaard. En die gaat groter worden dan de moeder. Ik denk dat je een grote E krijgt.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-21 14:31 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 3 [ 72 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen