Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 20 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Dekhengst voor Gribaldi x Jazz merrie?

 
Profiel   

Voor een vriendin zoek ik mee naar een dekhengst voor haar merrie.

Het is hele kleine, korte en zwaar gebouwde merrie.

Ze zoekt een hengst met het volgende:
- Lang rug
- Lange hals met lichte hoofd-hals verbinding
- Hoogbenig
- Stokmaat minimaal 1,70

Qua beweging:
- Souplesse
- Ruimte in de schouder, veel voorbeen.
- Vlot achterbeen


Het liefst een hengst zonder Gribaldi of Jazz bloed. En anders met maar 1 vd 2 hengsten, minimaal 3 generaties terug in de bloedlijn.

Haar oog valt nu vooral op Las Vegas.

Zijn er hier nog bokkers met suggesties?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-21 10:41 



 
Profiel   

Graag nog een standfoto en bewegingsfoto's of filmpje toevoegen van de merrie.

F-AM -> EHK

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-21 16:11 



 
Profiel   

Hoe is het karakter van de merrie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-04-21 09:31 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Hoe is het karakter van de merrie?


Echt super braaf in omgang, onder zadel en op vreemd terrein. Maar kan wel met regelmaat heel erg bol en schrikkerig zijn. Doet dan uiteindelijk niks maar lijd wel af van de training.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-04-21 16:43 



 
Profiel   

Van Las Vegas is nog niets bekend hoe hij vererft qua karakter, zelf leek de hengst wat kijkerig te zijn tijdens het VO.

Voor een eerste veulen zou ik voor een bewezen hengst gaan.

Ik wacht even verdere info af.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-21 09:37 



 
Profiel   

Filmpje van de merrie vrijbewegen:
https://youtu.be/s7CPiGAbctE

Filmpje van de merrie onder zadel:
https://youtu.be/gpu-pxHnoQk

Filmpje vrijbewegen van haar eerste nakomeling v. George Clooney:
https://youtu.be/4JIdUg5GAbs

Filmpje onder het zadel van haar eerste nakomeling:
https://youtu.be/Imt-fhnuQ6U

Even ter vermelding (copyright?):
-Op deze filmpjes is de merrie nog in eigendom van haar vorige eigenaar.
-Eerste nakomeling is gefokt door de vorige eigenaar.
-Filmpjes staan openbaar op YouTube daar ik geen bezwaar zie tegen het plaatsen van deze links.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-21 11:15 



 
Profiel   

Oké ze heeft dus al veulens gehad. De George Clooney lijkt met het vrij bewegen filmpje wel verbeterd te hebben.

Ze lijkt zeker een hengst nodig te hebben die lengte geeft en wat meer en opwaartse beweging. Las Vegas heeft dit allemaal inderdaad. Maar over zijn nafok is nog weinig bekend.

Voor vrij bloed en redelijk aan je wensen voldoen denk ik ook aan Furst Dior. Merrie moet wel een correct gesteld achterbeen hebben.

Ik ga nog even verder denken over passende hengsten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-21 12:59 



 
Profiel   

Grappig Elisa, ik vond juist niet dat George Clooney verbeterd heeft. Misschien wel iets in het schakelvermogen en buiging achterbeen maar ruggebruik blijft heel beperkt en voorbeen is ook minder.

Lijkt dat de merrie met name het stuk rond de schoft vast houdt en daar dus weinig liftend vermogen heeft. Ik zou daar met de hengstenkeuze op letten. Verder zou ik ook kijken naar een hengst die ‘rek’ in het lijf heeft zoals Elisa ook zegt.
Ik moest eigenlijk denken aan Expression.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-21 13:31 



 
Profiel   

En jameson rs? Maat, bergop

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-21 13:51 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Oké ze heeft dus al veulens gehad. De George Clooney lijkt met het vrij bewegen filmpje wel verbeterd te hebben.

Ze lijkt zeker een hengst nodig te hebben die lengte geeft en wat meer en opwaartse beweging. Las Vegas heeft dit allemaal inderdaad. Maar over zijn nafok is nog weinig bekend.

Voor vrij bloed en redelijk aan je wensen voldoen denk ik ook aan Furst Dior. Merrie moet wel een correct gesteld achterbeen hebben.

Ik ga nog even verder denken over passende hengsten.


Ik vind Furst Dior echt een prachtige hengst maar ik denk niet dat hij echt perse een verbetering gaat brengen icm deze merrie. Gezien ze vrij dominant door fokt qua beweging en exterieur.

Ben benieuwd of je nog iets te binnen schiet! Het is zo lastig met deze bloedlijnen.


simpie94 schreef
Grappig Elisa, ik vond juist niet dat George Clooney verbeterd heeft. Misschien wel iets in het schakelvermogen en buiging achterbeen maar ruggebruik blijft heel beperkt en voorbeen is ook minder.

Lijkt dat de merrie met name het stuk rond de schoft vast houdt en daar dus weinig liftend vermogen heeft. Ik zou daar met de hengstenkeuze op letten. Verder zou ik ook kijken naar een hengst die ‘rek’ in het lijf heeft zoals Elisa ook zegt.
Ik moest eigenlijk denken aan Expression.


Sluit me hier bij aan! Ik vind Expression alleen hele erge zwabberbenen hebben, gaan echt alle kanten op :=


Jester_ schreef
En jameson rs? Maat, bergop


Qua inteelt zeker acceptabel en qua beweging heel gaaf. Maar zijn rug is echt te kort helaas.. de merrie heeft echt lengte nodig daar de merrie zelf al een te korte rug heeft. Over het algeheel is hij denk ik ook al iets ‘te veel paard’ om op deze merrie te gebruiken. Ik denk dat een zo rank en sierlijk mogelijke hengst met de genoemde punten van het startbericht het beste past..

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-21 19:20 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Oké ze heeft dus al veulens gehad. De George Clooney lijkt met het vrij bewegen filmpje wel verbeterd te hebben.

Ze lijkt zeker een hengst nodig te hebben die lengte geeft en wat meer en opwaartse beweging. Las Vegas heeft dit allemaal inderdaad. Maar over zijn nafok is nog weinig bekend.

Voor vrij bloed en redelijk aan je wensen voldoen denk ik ook aan Furst Dior. Merrie moet wel een correct gesteld achterbeen hebben.

Ik ga nog even verder denken over passende hengsten.

George Clooney heeft verslechterd, heel erg zelfs. Het vrij bewegen filmpje is met een enorm weggedrukte rug en onder het zadel..tja, laten we het daar maar helemaal niet over hebben.

Mister Diamond zou hier goed op passen. De eerste veulens zijn heel mooi van type en hebben een goede rug. Verder mooi vrij bloed en wel een hele goede moederlijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-21 19:33 



 
Profiel   

Ik vind de George Clooney meer lengte hebben en ook meer halslengte, met vrij bewegen lijkt hij ook meer tritt in de beweging te hebben. Onder het zadel valt het allemaal wat tegen. Ik zeg niet dat het het perfecte paard is geworden he.

Waarom denk je dat First Dior niet zal verbeteren TS? bang dat hij meer type Furstenball door zal geven?

Een luxere hengst en modellenmaker is Indian Rock, kan zeker lengte in hals en rug geven en meer schoudervrijheid. Wel wffs.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-21 08:32 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Waarom denk je dat First Dior niet zal verbeteren TS? bang dat hij meer type Furstenball door zal geven?

Met oog op inteelt zou ik hem persoonlijk prima willen gebruiken als het mijn merrie was omdat ik wat meer gewend ben aan de duitse paarden. Ik vind furst dior een prachtige hengst. Als echte kwpn fan kan ik de eigenaresse snappen dat ze niet helemaal weg is van furst dior. Hij heeft natuurlijk niet echt veel buiging in het spronggewricht op de filmpjes waar hij zonder publiek gereden wordt. Dat is wel iets wat bij de merrie juist ook verbeterd mag worden. De merrie heeft een aardig vlakke galop.


Ik had zelf anders eventueel glamourdale in gedachten. Mooi vrij bloed en prachtig langgelijnd paard met goede gangen. Echter zie ik hem wel ook hele compacte veulens doorgeven op merries die zelf ook langgelijnd zijn.

Ik ben zelf ook wel fan van schwarzgold. Groot, langgelijnd, heel rank en vrij bloed. Maarja natuurlijk wel een nóg ‘duitser’ beeld dan furst dior.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-21 15:32 



 
Profiel   

Ja inderdaad en ook Glamourdale vind ik zelf niet helemaal overtuigen achter, maar ik snap de bedenking wbt Furst Dior. Wat dat betreft qua kwaliteit en achterbeengebruik is Las Vegas natuurlijk wel een hele goede hengst. Hoe hij gaat doorfokken is nog de vraag. :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-21 08:28 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Ja inderdaad en ook Glamourdale vind ik zelf niet helemaal overtuigen achter, maar ik snap de bedenking wbt Furst Dior. Wat dat betreft qua kwaliteit en achterbeengebruik is Las Vegas natuurlijk wel een hele goede hengst. Hoe hij gaat doorfokken is nog de vraag. :-)


De eerste veulens worden nu geboren en ik moet zeggen geen een daarvan is mij tot nu toe tegen gevallen. Echt gave veulens met een mooi model en actie en ruimte in bewegen. Hoe ze daadwerkelijk opgroeien is natuurlijk een tweede..

Ik denk dat de eigenaresse haar keuze wel gemaakt heeft. Maar interessant blijft het wel om op zon merrie met deze bloedlijnen een goede hengst te verzinnen. Dus mochten er nog meer ideeën zijn.. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-21 09:57 



 
Profiel   

Ik heb ook zeer kwaliteitsvolle veulens gezien van hem dus ik deel je mening.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-21 15:09 



 
Profiel   

Bij mijn kortgelijnde merrie heeft Glamourdale wel degelijk meer lengte toegevoegd. En de galop verbeterd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-21 01:13 



 
Profiel   

livius

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-21 21:52 



 
Profiel   

Ook de fokkers met verstand van dressuur (grote namen) zijn erg te spreken over de veulens van Las Vegas Ik zou zeggen DOEN! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-21 11:15 



 
Profiel   

Ik heb ook hele fijne veulens gezien van Secret en even uit mijn hoofd gezegd is deze Jazz en Gribaldi vrij.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-21 11:48 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 20 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen