Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Opnieuw verwaarloosde dieren weggehaald in Maria-Hoop

 
Profiel   

Limburg24.nl
Ingezonden door AaronYve
Algemeen

[ img ]
Foto: Cinnepin/ Bokt Wiki


De Landelijke Inspectiedienst Dierenbescherming heeft donderdag opnieuw dieren weg moeten halen op een adres in Maria Hoop, zo laat de inspectiedienst aan de Dierenbescherming weten.

Dit keer ging het om twaalf paarden die niet goed verzorgd werden. De dieren zaten onder de luizen en mijten en veel dieren hadden erg slechte hoeven. Afgelopen zomer zijn er op hetzelfde adres ook al honden, katten en vogels in beslag genomen omdat er de besmettelijke ziekte Giardia heerste.

Hoe het nu verder gaat, is te lezen op Limburg24.nl
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-04-21 23:26 



 
Profiel   

En de overige dieren/huisdieren die er goed uit zagen blijven op het adres ?!

Echt in wat voor een land geregeerd door malloten leven we eigenlijk?
Vorig jaar ook al raak......levenslang verbod moeten zulke mensen krijgen en een zware boete!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-04-21 23:46 



 
Profiel   

Woody2015 schreef
En de overige dieren/huisdieren die er goed uit zagen blijven op het adres ?!

Echt in wat voor een land geregeerd door malloten leven we eigenlijk?
Vorig jaar ook al raak......levenslang verbod moeten zulke mensen krijgen en een zware boete!


Ja dat begrijp ik ook niet. Die zouden allemaal herplaatst moeten worden als de eigenaar duidelijk niet in staat is om zijn dieren te verzorgen.

En ik begrijp ook niet waarom die oude, zwaar verwaarloosde shet die gestolen was wel ‘ok’ was terwijl die evengoed onder de luizen zat en overgroeide hoeven had maar deze paarden worden onmiddelijk weggehaald. Terecht dat ze zijn weggehaald, maar toch wel wegen met twee maten en gewichten lijkt me.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-21 00:09 



 
Profiel   

https://limburg24.nl/zieke-en-verwaarlo ... g-genomen/
Onderaan dit eerdere bericht over dezelfde locatie wordt die vraag ook gesteld en beantwoord. Ik vraag me ook wel af waarom er na zoveel keer geen verderstrekkende maatregelen genomen worden. Maar het OM moet hier ook nog een plas over doen dus mogelijk komt dat nog. En de LID kan die maatregelen ook niet zonder het OM opleggen. Dus dat van die malloten zou ik nog even laten rusten al was onbegrip en diepe verontwaardiging ook mijn eerste reactie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-21 00:16 



 
Profiel   

Moderatoropmerking:
Bericht verwijderd i.v.m. niet bewezen informatie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-21 09:10 



 
Profiel   

En hoe lang gaat dit aan de gang blijven?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-21 21:12 



 
Profiel   

ik vond deze dieren toch niet heel erg mager of ziek uitzien hoor.
ben er een paar keer langs gekomen met rijden.
ze stonden er best goed bij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-21 21:23 



 
Profiel   

(Een deel van) de paarden waren vanaf de weg niet te zien. Ik heb bv al eerder gehoord van de belg met zware CPL die slecht verzorgd werd, maar zelf vanaf de weg nooit gezien. Uiteindelijk werd die gelukkig weggehaald, maar ik sta er echt van te kijken dat ze keer op keer weer de fout in gaan. Geef zo’n mensen toch gewoon een levenslang verbod op het houden van dieren..
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-21 21:52 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen