Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 3 [ 74 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Beste C/D pony hengst anno 2021

 
Profiel   

Gezien volgens mij sinds 2017 niet meer zo'n topic is geweest gooi ik hem er weer eens in.

Ik ben benieuwd wat jullie op dit moment de beste Europese dressuur ponyhengsten vinden met de voorwaarde dat ze dit seizoen vers sperma kunnen leveren in Nederland. (Of op te halen ondanks Corona maatregelen).

Dit jaar het 2e veulen gekregen van Cassanova du Bois en deze merrie is geheel op bestelling geleverd, dus misschien leuk aankomend jaar iets anders te proberen. Ook de vorige was perfect gelukt, maar helaas een hengstje. De betreffende merrie is overigens 162 dus ondanks dat het niet het belangrijkst is heeft een kleine hengst een pre.

Op het lijstje:

- Cosmopolitan NRW (nog niet duidelijk of dat lukt qua verzenden/halen)
- Diamond Touch AT (mogelijk via een omweg)
- FS Don't Worry (aangeboden in Nederland maar vind het prijsverschil met de andere erg groot)
- Cassanova (bewezen garantie op succes dus :D )
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-21 18:58 



 
Profiel   

Ik ben niet zo thuis in de ponyfokkerij, maar een pony die mij erg positief opgevallen is qua beweging en type is Leunsveld Winston jr.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-04-21 14:36 



 
Profiel   

Van de website van Ferienhof Stücker;
Hinweis: Aufgrund seines stolzen Alters steht FS Don't Worry nicht länger zur Verfügung! Mit FS Don Juan de Luxe und FS Day by Day können wir unseren Züchtern zwei hochinteressante Söhne anbieten!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-04-21 15:12 



 
Profiel   

suffie schreef
Van de website van Ferienhof Stücker;
Hinweis: Aufgrund seines stolzen Alters steht FS Don't Worry nicht länger zur Verfügung! Mit FS Don Juan de Luxe und FS Day by Day können wir unseren Züchtern zwei hochinteressante Söhne anbieten!


Oh dat is ook bijzonder. Erik Braat
biedt hem gewoon aan in Nederland.


Elisa2 schreef
Ik ben niet zo thuis in de ponyfokkerij, maar een pony die mij erg positief opgevallen is qua beweging en type is Leunsveld Winston jr.


Dat is ook een mooie pony ja!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-04-21 19:39 



 
Profiel   

Zo te zien staat hij ook niet meer op de website van het Gruyter. Genoeg FS hengsten, geen Don't Worry.

Ik hoop een dezer dagen een veulen van Leuns Veld's Winston Jr. te krijgen uit mijn Cassanova du Bois merrie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-04-21 19:41 



 
Profiel   

Ik ben heel benieuwd naar de reacties! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-04-21 19:50 



 
Profiel   

De beste hengst, is de hengst die het beste aan sluit op jou merrie. Ik heb dit jaar een merrie in verwachting van hamlet's magnum xl. Ik denk dat hij bij deze merrie goed past. Maar voor een andere merrie zou ik weer een andere hengst kiezen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-04-21 20:11 



 
Profiel   

Wat maakt een hengst goed, als hij verbeterd van de minder punten van de merrie.
Maar dat is voor elke pony of paard anders.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-04-21 20:25 



 
Profiel   

tja,.. wat is de beste hengst. Dat is natuurlijk altijd lastig te zeggen.
Als je kijkt op eigen prestaties,.. sportprestaties.. of vererving dan kom je heel wisselend uit.
Sommige hengsten zijn zelf fantastisch maar hebben een mindere nafok. sommige hengsten zijn misschien zelf wat minder maar zijn echte vader dieren.
En sommige hengsten bijv uit duitsland worden op zo'n grote schaal ingezet zodat er altijd wel wat goeds uiteindelijk bij zit.
En de hengsten uit NL dekken over het algemeen veel lagere aantallen .
Daarnaast moet je van jonge hengsten altijd nog maar even de tijd afwachten hoe de nakomelingen het in de sport gaan doen.
En van oudere hengsten kan je je soms afvragen... hey ik zie nu wel heel veel nakomelingen die bijv rond de 10 zijn, maar waarom loopt er nooit wat mee in de hogere sport/FEI?
Ik denk dat DE BESTE hengst dus niet te bepalen is.
Maar misschien wel de beste hengst VOOR jouw merrie (en ook dat moet altijd nog uitwijzen)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-21 08:22 



 
Profiel   

Geen idee over de beschikbaarheid van beide hengsten, maar van deze beide al vele topveulens gezien:

Golden Grey en Hesselteichs Golden Dream.

https://www.mieleszko.com/hengste/golden-grey-nrw/

https://www.facebook.com/HET-Golden-Dre ... 624206761/

En zoals hiervoor al werd aangegeven, je zult moeten kijken wat je bij je merrie vindt passen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-21 09:06 



 
Profiel   

Misschien kun je bokker Nicole even benaderen. Die is goed thuis in de pony hengsten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-21 09:14 



 
Profiel   

Golden grey dekt gewoon op station en HET Golden Dream is beperkt natuurlijk beschikbaar.

Het is logisch als een hengst veel dekt en daar ook kwaliteitsvolle merries bij zitten dat er beste nakomelingen bij zullen zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-21 09:29 



 
Profiel   

Bedankt voor de antwoorden allemaal. Misschien heb ik het topic verkeerd geopend, het was niet helemaal mijn bedoeling alleen hengsten genoemd te krijgen die specifiek passen bij mijn merrie.

Uiteraard moet de hengst die ik uiteindelijk kies bij mijn merrie passen, maar ik merk in mijn zoektocht gewoon dat er een hoop hengsten zijn die ik nog niet kende en het zoeken is ook voorpret, of ze nou passen of niet.

In 2017 is er een soortgelijk topic geweest over ponyhengsten waarin er zoveel werden besproken dat het mij de vorige keer erg goed hielp met de hengstenkeuze! Inmiddels zijn er natuurlijk weer een aantal goede hengsten bij gekomen dus leek het me interessant de toppers weer eens in een topic te verzamelen.

LDRD schreef
Geen idee over de beschikbaarheid van beide hengsten, maar van deze beide al vele topveulens gezien:

Golden Grey en Hesselteichs Golden Dream.


Kijk zo toch weer 2 knappe hengsten die ik nog niet voorbij had zien komen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-21 15:31 



 
Profiel   

Alleen maar leuk dat je dit topic hebt geopend!
Uiteraard moet een hengst passen bij de merrie, dat staat voorop. Een beetje genieten van de knappe mannen is alleen maar leuk en inderdaad, ik zie nu ook hengsten waarvan ik denk 'wauw'!
His Royal badness hoort ook nog zeker in dit rijtje thuis, helaas dekt hij via diepvries...

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-21 15:42 



 
Profiel   

Ik ga dit jaar voor FS Mr Right, beschikbaar bij Erik Braat. Mijn merrie is 1.60.
Ik heb haar wel getest op WFFS, omdat Mr Right positief is. Kreeg net de uitslag en ze is geen drager.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-21 15:49 



 
Profiel   

Ik vond dit jaar op de hengstenkeuring van de Welsh enkele hengsten positief opvallen, onder anderen:
Reitland's Bon Coeur http://pony.equitaris.de/?id=232&L=0&no ... 4340192417

Hendi's Picasso https://www.stalnieuwmoed.nl/dekhengste ... s-picasso/

En ik vind dit ook een leuke, goed dravende hengst, Nieuwmoeds Mr Darcy https://www.stalnieuwmoed.nl/dekhengste ... -mr-darcy/

Daarnaast heeft Du Bois altijd goede kwaliteit hengsten, die veel worden ingezet...

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-21 16:04 



 
Profiel   

Ik vind Orchard Boginov nog steeds een topper, ruimschoots bewezen als goed vaderpaard
https://www.stalnieuwmoed.nl/dekhengste ... d-boginov/

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-21 16:22 



 
Profiel   

janouk schreef
Ik vind Orchard Boginov nog steeds een topper, ruimschoots bewezen als goed vaderpaard
https://www.stalnieuwmoed.nl/dekhengste ... d-boginov/

Ja helemaal met je eens. Ook een superbrave hengst met geweldige beweging. Hij dekt enkel nog via diepvries volgens mij. Nieuwmoeds Mr Darcy is een zoon van Boginov.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-21 16:49 



 
Profiel   

Ik weet niet wat je verdere eisen zijn heb je davinci du Bois ook al overwogen ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-21 17:15 



 
Profiel   

MDWStables schreef
Het is logisch als een hengst veel dekt en daar ook kwaliteitsvolle merries bij zitten dat er beste nakomelingen bij zullen zitten.


En toch kan dat verschillen. De ene hengst kan bijvoorbeeld super kinderpony's geven maar dan ga je wel inleveren op gangen, kinderen kunnen die enorme bewegingen niet uitzitten dus voor hun is soms het juist fijn. Maar er zijn er ook die en karakter en beweging geven. Of die bijvoorbeeld heel erg naar de merrie fokken of juist veel van zichzelf meegeven. Maar je hebt gelijk dat de kans groter is als het zo is als jij vermeld

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-21 17:28 



 
Profiel   

Setteli schreef
Ik ga dit jaar voor FS Mr Right, beschikbaar bij Erik Braat. Mijn merrie is 1.60.
Ik heb haar wel getest op WFFS, omdat Mr Right positief is. Kreeg net de uitslag en ze is geen drager.

Hoop je op een e pony of een d pony? Of groter of kleiner?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-21 17:30 



 
Profiel   

lailapri schreef
Setteli schreef
Ik ga dit jaar voor FS Mr Right, beschikbaar bij Erik Braat. Mijn merrie is 1.60.
Ik heb haar wel getest op WFFS, omdat Mr Right positief is. Kreeg net de uitslag en ze is geen drager.

Hoop je op een e pony of een d pony? Of groter of kleiner?


Ik hoop op een D

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-21 17:50 



 
Profiel   

Ik heb zelf uit ponymerries al veelal d pony's gezien. Kreeg de indruk dat hij wel groter fokt als dat hij zelf is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-21 17:56 



 
Profiel   

lailapri schreef
Ik heb zelf uit ponymerries al veelal d pony's gezien. Kreeg de indruk dat hij wel groter fokt als dat hij zelf is.


Er zitten natuurlijk ook paarden in zijn afstamming.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-21 17:59 



 
Profiel   

Heel interessant topic :)

Ik weet eigenlijk al welke hengst ik ga gebruiken maar blijf hier zeker even mee lezen erg interessant :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-21 18:10 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 3 [ 74 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen