Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 33 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Ernstig ongeluk Finse Grand Prix-amazone Joanna Robinson

 
Profiel   

Horses.nl

[ img ]
Joanna Robinson met Fred the Red in 2018.
Foto: Tezzy Momentz/ bokker Tezzy


De Finse Grand Prix-amazone Joanna Robinson die onlangs de Platinum Stables in het Brabantse Riel heeft aangekocht, heeft gisteren met haar vrachtwagen een ernstig ongeluk gehad in het zuiden van Frankrijk. De vrachtwagen van Robinson stond met een lekke band langs de weg op hulp te wachten toen ze door een andere vrachtwagen werden aangereden. Eén paard kwam om het leven, andere paarden raakten gewond. Ze waren onderweg naar Nederland.

Wat er is gebeurd, vertelt ze zelf op Horses.nl. Let op! Het filmpje bij het artikel kan als schokkend ervaren worden!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-21 17:07 



 
Profiel   

Oh wat vreselijk. Zal je maar gebeuren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-21 17:15 



 
Profiel   

JEetje wat een heftig ongeluk zeg! Sterkte gewenst voor de betrokkenen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-21 17:19 



 
Profiel   

Dit is toch je grootste nachtmerrie... Jeetje. -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-21 17:23 



 
Profiel   

Wat een vreselijke nachtmerrie, wat een paniek zou dat geweest zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-21 17:41 



 
Profiel   

Het is vreselijk. Vraag je je toch weer af wat die vrachtwagen chauffeur aan het doen was. Zo'n combi zie je toch wel staan lijkt me.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-21 17:46 



 
Profiel   

Heel veel sterkte voor de betrokkenen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-21 18:00 



 
Profiel   

OMG. Wat een ellende wat een verdriet.

ik snap dat nooit hè juist vrachtwagens chauffeurs leren vooruit te kijken

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-21 18:02 



 
Profiel   

Jeetje wat zuur zeg. Veel sterkte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-21 18:12 



 
Profiel   

Net een vrachtwagen met dieren.. jemig het zal je maar gebeuren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-21 18:24 



 
Profiel   

Afschuwelijk ongeluk en totaal onnodig. Zoals ze zelf zegt,.er werd veel en veel te hard gereden . Gebeurt vaak!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-21 18:53 



 
Profiel   

Wat verschrikkelijk... Heel veel sterkte voor de betrokkenen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-21 19:01 



 
Profiel   

Mijn god wat een ravage... Wat vreselijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-21 19:08 



 
Profiel   

Wat een nachtmerrie!!
2 jaar terug stonden wij met pech met de truck en daarin 3 paarden langs de snelweg in Italie en reden ze ook full speed voorbij. De wagen schudde er van. Dood eng was dat!
Dan bedenk je je wel weer hoe goed de wegen in ons eigen land zijn met de ruimere vluchtstroken en de matrix borden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-21 19:18 



 
Profiel   

Popstra schreef
Wat een nachtmerrie!!
2 jaar terug stonden wij met pech met de truck en daarin 3 paarden langs de snelweg in Italie en reden ze ook full speed voorbij. De wagen schudde er van. Dood eng was dat!
Dan bedenk je je wel weer hoe goed de wegen in ons eigen land zijn met de ruimere vluchtstroken en de matrix borden.

Ook in Nederland klappen ze als idioten voorbij...

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-21 19:21 



 
Profiel   

Wat vreselijk

Maar in Nederland klappen ze ook full speed en soms toeterend voorbij. Ook over een afgekruiste baan direct naast je

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-21 19:34 



 

_San87_ schreef
Popstra schreef
Wat een nachtmerrie!!
2 jaar terug stonden wij met pech met de truck en daarin 3 paarden langs de snelweg in Italie en reden ze ook full speed voorbij. De wagen schudde er van. Dood eng was dat!
Dan bedenk je je wel weer hoe goed de wegen in ons eigen land zijn met de ruimere vluchtstroken en de matrix borden.

Ook in Nederland klappen ze als idioten voorbij...

Volgens mij ging het meer om de staat van de wegen in Nederland. Als je op een slechte weg staat, met smalle vluchtstroken, is het gevaarlijker/of enger dan op het keurige wegennet in Nederland.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-21 08:37 



 
Profiel   

Wat een afschuwelijk ongeluk, en vreselijk ook om op deze manier zo onnodig een paard te verliezen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-21 08:41 



 
Profiel   

Mindim schreef
_San87_ schreef

Ook in Nederland klappen ze als idioten voorbij...

Volgens mij ging het meer om de staat van de wegen in Nederland. Als je op een slechte weg staat, met smalle vluchtstroken, is het gevaarlijker/of enger dan op het keurige wegennet in Nederland.

Snap ik, maar dat verschil is minimaal. Ook in Nederland lees je dat voertuigen op de vluchtstrook aangereden worden.

Op het filmpje leek het een prima weg te zijn. De Franse snelwegen zijn echt meer dan prima te doen. Dit is gewoon een idioot van een chauffeur geweest, daar kan je niet tegen bouwen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-21 08:59 



 
Profiel   

Wat verschrikkelijk, wat een complete nachtmerrie.
Puur omdat er iemand iets anders aan het doen is dan opletten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-21 09:03 



 
Profiel   

Je weet pas hoe goed de wegen hier zijn als je regelmatig in het buitenland rijd en dan is vooral Italië en Frankrijk slecht. Belgie is ook niet best trouwens.

Als je in NL met pech staat gaan de matrix borden aan en mag het overige verkeer maar 70 of 50
Dat heb je in die landen dus niet plus de vluchtstroken daar echt heel smal zijn. Kun je bijna geen vluchtstrook noemen. Rij regelmatig op wegen waarvan we denken ,hier moet je echt niet met pech komen te staan!

Veel chauffeurs zitten regelmatig op hun mobiel en letten totaal niet op

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-21 09:06 



 
Profiel   

Popstra schreef
Je weet pas hoe goed de wegen hier zijn als je regelmatig in het buitenland rijd en dan is vooral Italië en Frankrijk slecht. Belgie is ook niet best trouwens.

Als je in NL met pech staat gaan de matrix borden aan en mag het overige verkeer maar 70 of 50
Dat heb je in die landen dus niet plus de vluchtstroken daar echt heel smal zijn. Kun je bijna geen vluchtstrook noemen. Rij regelmatig op wegen waarvan we denken ,hier moet je echt niet met pech komen te staan!

Veel chauffeurs zitten regelmatig op hun mobiel en letten totaal niet op


Dit is denk ik het allergrootste probleem!

Chauffeurs (En personenwagens bestuurders) die met van alles en nog wat bezig zijn behalve rijden.

Van mij part: chauffeur met mobiel bezig = rijbewijs kwijt voor 6 maanden.

Laat ze maar op de blaren zitten voor hun levensgevaarlijke gedrag! Dan maar geen inkomsten.... leren ze het misschien ééns af, dat gekloot achter het stuur!

Bumperkleven van een vrachtwagen zou óók zwaar bestraft moeten worden!

In een kleine personenauto ben je gewoon dood als zn bumperklevende chauffeur op je inrijdt. -:(-

Ik neem altijd extra veel afstand tussen mij en mijn voorganger als er een vrachtwagen zit te bumperkleven, dan is er tenminste nog iets van ruimte ipv dat mijn Panda direct gesandwitched is tussen 2 vrachtwagens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-21 09:30 



 
Profiel   

Als je dat voor je ziet gebeuren, word je toch helemaal gek. Vreselijk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-21 13:53 



 
Profiel   

Popstra schreef
Wat een nachtmerrie!!
2 jaar terug stonden wij met pech met de truck en daarin 3 paarden langs de snelweg in Italie en reden ze ook full speed voorbij. De wagen schudde er van. Dood eng was dat!
Dan bedenk je je wel weer hoe goed de wegen in ons eigen land zijn met de ruimere vluchtstroken en de matrix borden.



Ik kan je garanderen dat de vluchtstrook overal ter wereld levensgevaarlijk is. In mijn werk in de wegenbouw heb ik zowel overdag en snachts een paar keer opzij mogen rennen voor de zoveelste chauffeur van zowel auto's als vrachtwagens die niet op let, in slaap valt of op z'n mobiel speelt of voor andere reden eerst een rij pylonnen omver zaait, een bumperwagen in rijd of rakelings langs m'n machine scheert. En dan is in NL ook nog de regel dat de baan naast de baan van werkzaamheden ook afgesloten moet zijn.

Ik vloek inwendig als ik de zoveelste persoon bij de auto op de vluchtstrook zie staan ipv achter de vangrail. En nee ook niet bij je paard in de truck gaan staan, die overleeft 't heus dat jij daar niet gezellig z'n neus staat te kriebelen. En ook bij regen en kou ga je achter die vangrail.


Ik vind 't ontzettend zuur dat ze een paard zijn verloren en er gewond zijn geraakt, en m'n hart leeft met ze mee. Maar denk nooit dat de vluchtstrook een veilige plek zal zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-21 17:03 



 
Profiel   

Ik zeg nergens dat het hier wel 100% veilig is, ik zeg enkel het hier wel wat beter is dan elders.

Rij de route Antwerpen..Gent ..Parijs maar eens (zowiezo al vreselijk met die spoorvorming in de rechterbaan!) Of een halfgare tolweg in Italie met je grote paardentruck als vergelijkings materiaal
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-21 17:46 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 33 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen