Popstra schreef:Je weet pas hoe goed de wegen hier zijn als je regelmatig in het buitenland rijd en dan is vooral Italië en Frankrijk slecht. Belgie is ook niet best trouwens.
Als je in NL met pech staat gaan de matrix borden aan en mag het overige verkeer maar 70 of 50
Dat heb je in die landen dus niet plus de vluchtstroken daar echt heel smal zijn. Kun je bijna geen vluchtstrook noemen. Rij regelmatig op wegen waarvan we denken ,hier moet je echt niet met pech komen te staan!
Veel chauffeurs zitten regelmatig op hun mobiel en letten totaal niet op
Dit is denk ik het allergrootste probleem!
Chauffeurs (En personenwagens bestuurders) die met van alles en nog wat bezig zijn behalve rijden.
Van mij part: chauffeur met mobiel bezig = rijbewijs kwijt voor 6 maanden.
Laat ze maar op de blaren zitten voor hun levensgevaarlijke gedrag! Dan maar geen inkomsten.... leren ze het misschien ééns af, dat gekloot achter het stuur!
Bumperkleven van een vrachtwagen zou óók zwaar bestraft moeten worden!
In een kleine personenauto ben je gewoon dood als zn bumperklevende chauffeur op je inrijdt.
Ik neem altijd extra veel afstand tussen mij en mijn voorganger als er een vrachtwagen zit te bumperkleven, dan is er tenminste nog iets van ruimte ipv dat mijn Panda direct gesandwitched is tussen 2 vrachtwagens.