Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 3 [ 74 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Beste C/D pony hengst anno 2021

 
Profiel   

lailapri schreef
Ik heb zelf uit ponymerries al veelal d pony's gezien. Kreeg de indruk dat hij wel groter fokt als dat hij zelf is.


Mijn zus heeft er 1 uit een paardenmerrie van 1.60, die nu met 3 jaar 1.52 (Made in Holland, goedgekeurd bij het NRPS). Maar die merrie is helemaal paard gefokt. De vader van mijn merrie is ook een pony.
Het blijft een gok, maar die wil ik wel nemen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-21 19:44 



 
Profiel   

dat valt idd mee. made in holland is een gave hengst

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-21 20:07 



 
Profiel   

Mijn merrie is overigens 162, de jaarling van Cassanova is nu denk ik dik 145 en op het oog wordt hij een grote E. Daarom neig ik naar een kleinere hengst, voor mezelf zou ik ze liever iets kleiner hebben. Maar kwaliteit staat wel voorop, als ik uiteindelijk mijn eigen droompony pas over 2 generaties fok ben ik ook een zeer gelukkig mens :)

LaDonna75 schreef
Ik vond dit jaar op de hengstenkeuring van de Welsh enkele hengsten positief opvallen, onder anderen:
Reitland's Bon Coeur http://pony.equitaris.de/?id=232&L=0&no ... 4340192417

Hendi's Picasso https://www.stalnieuwmoed.nl/dekhengste ... s-picasso/

En ik vind dit ook een leuke, goed dravende hengst, Nieuwmoeds Mr Darcy https://www.stalnieuwmoed.nl/dekhengste ... -mr-darcy/

Daarnaast heeft Du Bois altijd goede kwaliteit hengsten, die veel worden ingezet...


Bon Coeur en Mr Darcy spreken mij ook erg aan, mooie hengsten!
Ik heb nu 2 veulens gefokt met Cassanova du Bois, heel andere types maar ben erg blij met beide. du Bois hengsten gaan ook mee in de overweging, maar vind het juist omdat deze hengsten zo veel gebruikt worden leuk ook even verder te kijken.

janouk schreef
Ik vind Orchard Boginov nog steeds een topper, ruimschoots bewezen als goed vaderpaard
https://www.stalnieuwmoed.nl/dekhengste ... d-boginov/

Kan slecht goed filmmateriaal van hem vinden helaas, maar evengoed een prachtige hengst.


veranadautje schreef
Ik weet niet wat je verdere eisen zijn heb je davinci du Bois ook al overwogen ?

Jazeker, alleen heeft wat betreft dit type hengst Diamond Touch net een streepje voor op zijn schofthoogte.


Setteli schreef
Ik ga dit jaar voor FS Mr Right, beschikbaar bij Erik Braat. Mijn merrie is 1.60.
Ik heb haar wel getest op WFFS, omdat Mr Right positief is. Kreeg net de uitslag en ze is geen drager.


Ik heb mijn merrie ook WFFS laten testen om met hem te kunnen dekken eventueel, maar ik begreep gister dat hij teruggetrokken is uit de dekkerij. Misschien foutieve info heb er nog niet achteraan gebeld.


_Rosanna schreef
Heel interessant topic :)

Ik weet eigenlijk al welke hengst ik ga gebruiken maar blijf hier zeker even mee lezen erg interessant :D

En welke is het geworden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-21 10:09 



 
Profiel   

Ik vind wel dat het bij de pony's met de beschikbaarheid van de hengsten allemaal maar lastig is.
Ik kom uit de dressuurpaarden en daar was dat zelden een ding.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-21 10:37 



 
Profiel   

LDRD schreef
Ik vind wel dat het bij de pony's met de beschikbaarheid van de hengsten allemaal maar lastig is.
Ik kom uit de dressuurpaarden en daar was dat zelden een ding.

Ze worden (helaas) vaak al snel gecastreerd voor de sport.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-21 11:08 



 
Profiel   

En verkocht naar het buitenland helaas.

Jammer, zo komt de sportponyfokkerij in NL niet echt lekker van de grond natuurlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-21 11:12 



 
Profiel   

Ja dat ook, vooral naar de VS geloof ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-21 11:25 



 
Profiel   

Ik zie dat er ook veel richting Tsjechiƫ, Zweden, Denemarken en Noorwegen gaan.

Zonde hoor, dat veel kwaliteit direct naar het buitenland gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-21 11:37 



 
Profiel   

LDRD schreef
Ik zie dat er ook veel richting Tsjechiƫ, Zweden, Denemarken en Noorwegen gaan.

Zonde hoor, dat veel kwaliteit direct naar het buitenland gaat.


Als ik zie wat je bv in Duitsland betaald voor een goede pony dan snap ik dat Duitsers hier gaan shoppen. Misschien is dat in andere landen hetzelfde. Ik ben vrij nieuw in de ponyfokkerij, maar ik zie hier toch ook wel regelmatig pony(veulen)s voorbij komen die niet onder lijken te doen aan de kwaliteit van de Duitse pony's, maar wel veel minder kosten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-21 16:16 



 
Profiel   

Bonnieaw schreef
LDRD schreef
Ik zie dat er ook veel richting Tsjechiƫ, Zweden, Denemarken en Noorwegen gaan.

Zonde hoor, dat veel kwaliteit direct naar het buitenland gaat.


Als ik zie wat je bv in Duitsland betaald voor een goede pony dan snap ik dat Duitsers hier gaan shoppen. Misschien is dat in andere landen hetzelfde. Ik ben vrij nieuw in de ponyfokkerij, maar ik zie hier toch ook wel regelmatig pony(veulen)s voorbij komen die niet onder lijken te doen aan de kwaliteit van de Duitse pony's, maar wel veel minder kosten.

In Duitsland hebben ze goede (kinder)pony's altijd al op waarde weten te schatten. In Nederland zijn pony's toch altijd nog ondergeschoven kindjes, om het maar even ietwat denigrerend te zeggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-21 16:28 



 
Profiel   

Ik zal eens kijken of ik een leuk hengstveulen kan aanschaffen met het oog op de HK om in NL te gaan houden tzt :D .

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-21 17:17 



 
Profiel   

Bonnie ik stuur je even een pb :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-21 18:39 



 
Profiel   

LDRD schreef
Ik zal eens kijken of ik een leuk hengstveulen kan aanschaffen met het oog op de HK om in NL te gaan houden tzt :D .


Dat klinkt als een goed idee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-21 19:39 



 
Profiel   

Net nog eens zitten lezen over WFFS en hengsten positief op dit gen vallen voor mij af ondanks hun kwaliteiten. Ik fok om mee verder te gaan en wil niet elk merrie veulen hoeven testen op WFFS. Straks heb je een prachtige merrie en is ze positief, daar bewust mee door fokken zou ik niet willen.

FS Mr Right gaat dus helaas van mijn lijstje af.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-21 21:37 



 
Profiel   

Bonnieaw schreef
Net nog eens zitten lezen over WFFS en hengsten positief op dit gen vallen voor mij af ondanks hun kwaliteiten. Ik fok om mee verder te gaan en wil niet elk merrie veulen hoeven testen op WFFS. Straks heb je een prachtige merrie en is ze positief, daar bewust mee door fokken zou ik niet willen.

FS Mr Right gaat dus helaas van mijn lijstje af.

Goede keuze. Het zou eeuwig zonde zijn deze ziekte bewust in de ponyfokkerij te brengen en te houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-21 21:38 



 
Profiel   

Bonnieaw schreef
Net nog eens zitten lezen over WFFS en hengsten positief op dit gen vallen voor mij af ondanks hun kwaliteiten. Ik fok om mee verder te gaan en wil niet elk merrie veulen hoeven testen op WFFS. Straks heb je een prachtige merrie en is ze positief, daar bewust mee door fokken zou ik niet willen.

FS Mr Right gaat dus helaas van mijn lijstje af.


WFFS is een verschrikkelijk iets, helemaal als je merrie ook drager blijkt te zijn, zoals bij mij achteraf bleek 5 jaar geleden. Toen kwam WFFS in het nieuws en bleek mijn gebruikte hengst positief te zijn. De geboorte van het veulen was 1 drama, hij was een lijder. Nooit meer, ik heb dan ook mijn merries allemaal hierop laten testen, net zoals PSSM, anders wordt er niet gefokt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-21 21:43 



 
Profiel   

en Arendsnest's Cappuccino? klein en power! wel een nf hengst. Ik heb wel naar hem zitten kijken om terug te fokken in maat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-21 21:43 



 
Profiel   

Lailapri, wat een leuke hengst! Hij dekt alleen natuurlijk, dat wordt lastig voor Setteli denk ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-21 21:46 



 
Profiel   

soms willen ze er wel mee op de bok dekken maar dan niet voor verzend sperma. Je kan altijd informeren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-21 21:47 



 
Profiel   

lailapri schreef
soms willen ze er wel mee op de bok dekken maar dan niet voor verzend sperma. Je kan altijd informeren.


Blue Dyfas Jaimy kan ook via KI die is nog een maat kleiner en dekt normaal ook natuurlijk. Je betaald wel een extra bedrag per sprong. M

Misschien willen ze het inderdaad met deze ook doen.

Mooi beest wel trouwens, kan alleen geen video vinden helaas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-21 22:04 



 
Profiel   

Kwam deze C pony hengst tegen. erg van gecharmeerd!

https://www.marcelvanbruggen.nl/hengste ... FD8eu6oXYc

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-21 22:33 



 
Profiel   

https://www.facebook.com/10000216206884 ... 924315446/ dit is enige filmpje wat ik kon vinden. dat is wel jammer idd

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-21 07:04 



 
Profiel   

Secretly schreef
Kwam deze C pony hengst tegen. erg van gecharmeerd!

https://www.marcelvanbruggen.nl/hengste ... FD8eu6oXYc

<3 <3
Alleen zijn beweging is niet helemaal wat ik zoek helaas

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-21 07:43 



 
Profiel   

Bonnieaw schreef
LDRD schreef
Ik zal eens kijken of ik een leuk hengstveulen kan aanschaffen met het oog op de HK om in NL te gaan houden tzt :D .


Dat klinkt als een goed idee!


Dat heb ik gedaan (welsh sectie b 133cm) en valt tegen hoor. Hij staat nu dit jaar ter dekking maar komt zoveel meer bij kijken, ik had het zeker niet geromantiseerd maar met nog twee pony's waarvan een met veulen en fulltime werken... (ben wel maand april vrij geweest ivm veulenen merrie dus dat was lekker maar ga weer aan de slag nu)
Voor deze kleine maat is op dekstation zetten echt niet haalbaar qua kosten. Veel dekken gewoon natuurlijke wijze. Met een grote rijpony lukt dat dan weer wel.

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-21 08:16 



 
Profiel   

StalMelyn schreef
Bonnieaw schreef


Dat klinkt als een goed idee!


Dat heb ik gedaan (welsh sectie b 133cm) en valt tegen hoor. Hij staat nu dit jaar ter dekking maar komt zoveel meer bij kijken, ik had het zeker niet geromantiseerd maar met nog twee pony's waarvan een met veulen en fulltime werken... (ben wel maand april vrij geweest ivm veulenen merrie dus dat was lekker maar ga weer aan de slag nu)
Voor deze kleine maat is op dekstation zetten echt niet haalbaar qua kosten. Veel dekken gewoon natuurlijke wijze. Met een grote rijpony lukt dat dan weer wel.

[ [url=m/c1er0S.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/gkdNBV.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/OUmDte.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/L3C1ZV.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Y2xfcs.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een beauty <3.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-21 09:03 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 3 [ 74 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen