Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 280 van de 291 [ 7267 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 277, 278, 279, 280, 281, 282, 283 ... 291  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

 
Profiel   

Zo, dat is een mooi verschilletje! Lijkt wel nieuw.
Tof hoor, ik ben benieuwd hoe het op een paard staat!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-21 10:21 



 
Profiel   

Het was wel twee uur werk (veel tijd zat in het losmaken en weervastmaken van de zeer dikke en stugge stijgbeugelriemen,ook nog op een manier die ik niet gewend was dus de eerste moest ook nog een keer overnieuw), maar ik ben ook erg tevreden over het resutaat. Moet er niet aan denken hoe dit afgelopen was als het nog langer in die garage was blijven liggen, wamt het leer is niet van echt goede kwaliteit.


Laatst bijgewerkt door Lusitana op 22-04-21 10:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-21 10:36 



 
Profiel   

Ziet er mooi uit Molfre!
Zijn hier ook mensen die een Massimo voor hun Draver hebben? Het zal nog wel even duren omdat meer eerst moet afvallen, maar ik wil tzt ook een proper zadel laten aanmeten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-21 10:37 



 
Profiel   

Ik heb een Massimo voor mijn draver. Heb het zadel sinds 2012 in gebruik geloof ik. Dat zie je er ook wel aan af, het zwarte leer verkleurde heel snel naar grijs waardoor het zadel niet zo mooi meer is, maar ik ben verder heel blij ermee. Het past goed en zit goed voor mij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-21 11:24 



 
Profiel   

Ik heb ook een Massimo, de trail. Sinds 2007 en dat die je inmiddels ook wel, maar ook omdat ik slecht ben in onderhoud :+ Hij heeft op mijn beide Dravers gelegen en gebruik het nu nog regelmatig op andere Dravers. Ik vind het een ontzettend fijn zadel :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-21 13:30 



 
Profiel   

De Massimo Trail met Franse kussens was ook mijn ''if all else fails'' optie, maar die was nog steeds iets te lang geweest helaas. Mooi zadel vind ik dat ook!

En Lusitana wat een prachtig zadel komt er onder de zadelzeep vandaan!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-21 14:01 



 
Profiel   

Hier overigens ook net het mestonderzoek terug.

800 EPG :+

Loterij gewonnen... De rest van de paarden op de wei zat er vrij netjes aan. Nu net ontwormd met ivermectine en over 14 dagen nog een keer een mestonderzoek inleveren.

Leuke hobby dit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-21 22:19 



 
Profiel   

Vandaag ook een mobiele weegschaal gehad! 498kg en 1.62m. Ik weet niet hoe zwaar hij was toen ik hem kreeg, maar hij moet een hoop zijn aangekomen.

Daar ook gelijk een rit van 15km aan geplakt en wat is hij toch fantastisch, helemaal voor een paard dat 3 maanden onder zadel is. Zo braaf, zo netjes. 0 baland nog, maar dat komt wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-21 17:54 



 
Profiel   

[ img ]
Mijn 9jarige dochter op de 23 jarige Franse Draver Katar...

Ze had meetmoment op de manege gehad (op een pony van daar) of ze thuis nog even op katar mooi op de foto mocht... maar natuurlijk

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-21 18:18 



 
Profiel   

Mooi!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-21 15:38 



 
Profiel   

Vandaag de dierenarts weer over de vloer gehad voor Mattie, omdat hij maar blijft jeuken. Parasieten of wormen zijn uitgesloten, dus vandaag is er wat bloed getrokken. We gaan het op leverwaarden bekijken, maar de DA gaf al aan dat ze een sterk vermoeden heeft van zomereczeem.
Advies: bloedwaarden afwachten (morgen, en anders uiterlijk dinsdag komen die binnen), eczeemdeken op tegen het stuk schuren, en de verharing afwachten. Mocht het na de verharing nog steeds niet beter gaan, dan gaan we hem een week op de prednison zetten om de cirkel goed te doorbreken.

We verwachten niet veel bijzonders uit de bloedwaarden, aangezien het voer, stalling, stresslevels etc. eigenlijk allemaal oké zijn. Hij krijgt ook geen snoepjes of andere extra's, alleen 200 gram vitalbix en wat lijnzaadvlokken per dag. Maar dat krijgt hij al zo'n tijd dat het daar eigenlijk niet van kan komen. En natuurlijk ruwvoer, maar dat is prachtig hooi.

Nou goed, meneer mag binnenkort lekker voor aap lopen in zijn Rambo hoody. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-21 12:23 



 
Profiel   

@marley93 wat vervelend dat hij nog steeds zo’n jeuk heeft. Persoonlijk vraag ik me wel af wat ze met de prednison willen bereiken? Het remt namelijk ook goede dingen in het lijf, mijn draver heeft juist eczeem ontwikkeld na kuren met prednison en ventipulin (ivm luchtweginfectie).

Hier is het nu gelukkig wel goed onder controle, en is het eigenlijk alleen nog zijn staartwortel. Die smeren we in tegen de jeuk, en verder inderdaad ingepakt in eczeemdeken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-21 09:00 



 
Profiel   

Als de jeuk na de verharing en met de deken minder is, dan gaan we de prednison ook niet doen. Ik kan me ook voorstellen dat het verharen op dit moment ook echt niet meehelpt met de jeuk. Maar als het nog steeds zo erg is, zou het de cirkel (hopelijk) moeten doorbreken. Hij staat nu ingepakt in ieder geval (met een >;) hoofd), dus ik hoop dat dit afdoende is.
Wat smeren jullie tegen de jeuk?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-21 09:40 



 
Profiel   

@marley93 Oeh, ik had toen mijn paard een keer jeuk had bij haar staart zo'n sectolin shampoo gebruikt. Wie weet is dat wat?

Nou gisteren hebben we een online proefje gereden en daarna foto's gemaakt van het proefje en bij de bloesems die nu pas gebloeid zijn. Ben benieuw naar de resultaten van ze allebei *\o/*


[ img ]


[ img ]

Hoe gaat het met jullie dravertjes? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-21 10:49 



 
Profiel   

Tess liep een tijdje niet zo lekker, even rustig aan gedaan, en nu gaat het weer goed. Loopt nu 2x per week balkjes aan de longe, en daar gaat ze wel beter van lopen.

Welk bit gebruiken jullie voor je draver?
Heb zelf deze;
[ img ]
Maar merk dat ze daar best wel onrustig op loopt.
Zaterdag is de tandarts geweest, beetje ongelijk en wat haken, dus meteen bijgeveild en nu moet ze volgend jaar weer.

Ziet er netjes uit hierboven!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-21 21:25 



 
Profiel   

Ik heb deze voor Mattie, daar is hij rustiger mee dan de dubbelgebroken bitten die ik eerder gebruikte. En soms bitloos, dar gaat ook prima.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-21 21:46 



 
Profiel   

marley93 schreef
Ik heb deze voor Mattie, daar is hij rustiger mee dan de dubbelgebroken bitten die ik eerder gebruikte. En soms bitloos, dar gaat ook prima.


Bitloos wil ik ook nog gaan proberen, maar dat moet qua geld gewoon nog even wachten aangezien ik dan iemand langs wil laten komen voor het passen enzo. Ben daar nogal een leek in.

Dat bit ziet er inderdaad wel fijn uit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-21 21:51 



 
Profiel   

Is ook heel fijn. Heel flexibel, en dunner dan ie lijkt. Ik heb wel gelezen dat sommige paarden hem snel stuk kauwen. Gelukkig doet de mijne dat niet, daar is ie een beetje te duur voor. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-21 21:58 



 
Profiel   

Jaa dat ze zijn wel prijzig, ben al een beetje op marktplaats aan het rondkijken, maar scheelt soms maar een 10tje met nieuw, en dan ga ik toch liever voor nieuw haha.

Als ze er goed op loopt is het natuurlijk geen probleem, maar als ze het stukkauwen of er niet lekker op lopen is het wel een beetje zonde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-21 22:25 



 
Profiel   

Heja heeft nu een myler level 1 te leen.
Vorige paard van mijn man had ook een myler en ik ken veel mensen om me heen die erbij zweren. Ze doet het er prima op, de release is vooral lekker duidelijk bij die bitjes.
Ze zijn alleen nogal prijzig :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-21 22:32 



 
Profiel   

Ik heb een myler level 3 ( omdat ik de tongboog nodig heb) anders gooit hij tong over bit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-21 06:42 



 
Profiel   

Dravers hebben nog wel eens een kleine bekkie :+ Ik heb eigenlijk altijd dunne bitten. De Trust innosense heb ik ook, heb ook goede ervaringen met Billy Allen westernbitje en anders een dubbelgebroken onderlegtrens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-21 18:36 



 
Profiel   

Hier bitloos, myler level 1, of een enkel gebroken appel bitje van kramer. Hoewel die laatste nu wel wat stuk gekauwd wordt dus die gaat niet lang mee helaas en ligt blijkbaar toch niet optimaal ondanks dat ie er fijn mee loopt. Verder vanuit een bitfit sessie nog een sprenger novocontact enkegebroken liggen.
Dubbel gebroken is hier geen optie. De trust vond hij ook vreselijk. Wel fijn hoor zo’n duidelijk paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-21 08:20 



 
Profiel   

darkadia schreef
Hier bitloos, myler level 1, of een enkel gebroken appel bitje van kramer. Hoewel die laatste nu wel wat stuk gekauwd wordt dus die gaat niet lang mee helaas en ligt blijkbaar toch niet optimaal ondanks dat ie er fijn mee loopt. Verder vanuit een bitfit sessie nog een sprenger novocontact enkegebroken liggen.
Dubbel gebroken is hier geen optie. De trust vond hij ook vreselijk. Wel fijn hoor zo’n duidelijk paard.


Heb ook nog een enkelgebroken liggen, die ga ik eerst nog proberen. Tess is niet heel duidelijk, of ik let niet goed genoeg op. Ze loopt dan wel lekker en met oortjes naar voren buiten, en in de bak heel onrustig met haar hoofd. Bitfit staat ook nog op het verlanglijstje

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-21 09:17 



 
Profiel   

Cool, ik heb een site gevonden waarop video opnames van koersen staat. Kwam er eigenlijk door stom toeval op terecht, maar het is wel heel gaaf om Mattie te zien gaan op de baan. <3 Heb daar nooit bewegend beeld van gezien.

Urbino Ludois

Staan die van jullie er ook op? Vast wel toch, van degenen die hebben gekoerst?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-21 20:30 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 280 van de 291 [ 7267 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 277, 278, 279, 280, 281, 282, 283 ... 291  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen