Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 239 van de 447 [ 11171 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242 ... 447  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Topic voor onze oudjes!

 
Profiel   

Ik heb Marissa al weken geen deken meer op. Gaat prima. Al moet ik wel zeggen dat Marissa het snel warm heeft en niet koud
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-21 15:57 



 
Profiel   

Even lekker gewandeld met mijn oma. De 5 jonkies waren op buitenrit dus de twee oma's waren alvast aan het knabbelen aan het strookje gras wat ze hadden gekregen.


Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-21 19:47 



 
Profiel   

Zijn jullie oudjes die aan huis staan en nergens komen ook ingeënt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-21 10:08 



 
Profiel   

Ja. Omdat ik nog wel eens buiten rij met een vriendin en haar paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-21 11:19 



 
Profiel   

Queelens schreef
Lies, ik kan je helaas niet adviseren. Ik heb soortgelijke dingen (gelukkig) nog nooit meegemaakt. Aangezien je twijfelt aan het advies van jouw da kan je altijd informeren bij een andere kliniek en op Facebook is ook een groep met dierenartsen erin waar je advies kan vragen (is wel wereldwijd en ik geloof vnml amerikaanse dierenartsen) misschien daar eens op zoeken?


Dankjewel :-) Weet je de naam van die groep toevallig?
Ik denk er inderdaad over om een andere dierenarts te benaderen omdat ik er geen vertrouwen in heb inderdaad. Voor mijn gevoel wordt er maar wat aangeklooid met een pony die zich echt niet okay voelt. Ik heb via PB al wat namen gekreen.


Britta31 schreef
Zijn jullie oudjes die aan huis staan en nergens komen ook ingeënt?


Nee, ze wandelen enkel met mij alleen soms in het bos en we komen onderweg wel paarden tegen maar daar mogen ze gewoon niet dichtbij komen. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-21 13:28 



 
Profiel   

Ik ben net wat geschrokken. Regent hier al de hele middag en waait ook best pittig. Kom bij Marissa om te voeren en bedacht om haar toch maar weer op het landje te zetten met de schuilstal. Ze stond op een stukje met gras maar geen schuilstal, wel redelijk uit de wind. Dus ik haar mee nemen, voerbak voor dr neus en dan wil ze wel. Al dravend met me mee. Hup gelijk de schuilstal in gelopen om de rest van het voer te eten. Staat ze te bibberen. Voelt wel warm tussen de liezen maar echt trillen. Ze stond zonder deken, al een paar weken. Toch nu maar de bucas weer op gedaan, is te warm maar ze was nat tot op de huid en deze heeft staydry. Maar ja wat betekent dit? Is dr vacht niet meer waterdicht? Blijft dat zo? Ik vind dr zomervacht nu ook redelijk dun, zou die nog dikker worden? Wat een gedoe weer, de zorgen krijg je gratis

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-21 15:41 



 
Profiel   

‘T weer is ook snel omgeslagen he. 3 dagen geleden met de wind en de regen stonden ze hier ook allemaal te bibberen, zelfs de jonge, gezonde paarden. Alleen de 31 jarige oma niet :')

Ik zou er niet zo veel achter zoeken. Regendekentje op en weer naar buiten.
Staat ze samen met anderen? Mijn ervaring is dat ze het vaak toch nog net iets beter doen als ze delen van de dag of ‘s nachts bvb even apart staan met extra voer. Op stal of op een droog stukje. Dan nemen ze hun rust net wat beter, ook al zie ik ze soms wel liggen in de wei.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-21 16:24 



 
Profiel   

Ze staat alleen. Na een hele slechte match jaren geleden durf ik haar niet meer bij anderen te zetten.

Met de deken op ging ze gelijk weer buiten in de regen staan. Vond de bucas te dik maar heb niks anders waar ze nat onder kan

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-21 16:27 



 
Profiel   

Ik leg hier eigelijk gewoon een 0 gram regendeken op een nat paard. heb niet altijd de optie om ze eerst een paar uur te laten drogen. Ze zeggen altijd dat dat niet kan, maar tot nu toe ging het gewoon prima en was het bibberen ook steeds binnen een paar minuten over en paard even later helemaal droog. Geen idee dus waar dat fabeltje vandaan komt dat het water niet weg zou kunnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-21 16:30 



 
Profiel   

En dan morgen weer 25 graden... :')

Tweedles staat nog altijd onder zijn 200grams.

Tot nu toe is hij daar steeds aangenaam onder geweest, en geen gezweet. Maar die gele is ook wel echt een enorme koukleum, die heeft er echt moeite mee als zijn lijf niet warm gehouden wordt. zoals het er nu uitziet gaat hij morgen overdag even bloot, wil hem wassen. En dan s'avonds de 0 erop. Het wordt wel warmer de komende dagen (werd tijd) maar ook nat.

Die rare voorspelde uitschieter van morgen, tsja. We lopen achter. April doet wat ie wil zeggen ze. Nou, mei erbij dan...

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-21 16:34 



 
Profiel   

Ik heb er vanmiddag een 200 grams opgelegd want de Hippe OppasOma was veranderd in een chocolade milkshake. Morgen zien we wel weer verder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-21 16:39 



 
Profiel   

Mag mijn andere oudje ook voor 1 keer in dit topic.Ze is geen paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-21 09:46 



 
Profiel   

Britta31 schreef
Mag mijn andere oudje ook voor 1 keer in dit topic.Ze is geen paard.



Tuurlijk! Wat voor dier is het dan? :)

Heb wel medelijden met de shetjes vandaag. Zulk warm, zwoel weer en nog steeds een dikke vacht. Maarja, scheren met zo veel regen op komst is ook weer wat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-21 09:51 



 
Profiel   

Ik dacht dat ze vandaag jarig was, maar het is morgen.
[ img ]onze Fien word morgen dus 17.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-21 09:54 



 
Profiel   

Knappe fien! Fantastisch als ze zo oud worden

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-21 09:55 



 
Profiel   

Oooh wow wat een schattige blik! Gefeliciteerd Fien!

Mooie leeftijd! Nog geen ouderdomskwaaltjes?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-21 09:56 



 
Profiel   

Wat een schatje! En wat een bijzondere leeftijd. Gefeliciteerd!

Wij staan bij de paarden. Dochter heel blij vanmorgen want Branco draaide naar de wei en hij liep 100% rad *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-21 09:57 



 
Profiel   

2 weken terug dachten we dat ze dood ging.Spuugen en lusteloos.We hadden al afscheid genomen.Maar met de medicijnen begon ze weer te eten en ze scharrelt weer rond,doet haar ding.Het truitje is voor haar kale vacht op haar rug.Vorige week naar de kapper geweest en haar huid is nog goed.Ik voer haar nu wel verdeeld over de dag kleine beetjes.Wel lekker voer.Dieet voer at ze niet meer.Ze heeft geen pijn omdat ze al pijnstiller had voor iets anders.Voor de rest mankeert ze niet veel.We hebben nog een jarige Nap word vandaag 26.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-21 10:02 



 
Profiel   

Britta31 schreef
Ik dacht dat ze vandaag jarig was, maar het is morgen.
[ [url=m/Osv2RY.jpg]Afbeelding[/url] ]onze Fien word morgen dus 17.

Ah wat een schatje <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-21 10:08 



 
Profiel   

Gefeliciteerd Nap en alvast gefeliciteerd Fien!
Wat leuk dat truitje <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-21 10:50 



 
Profiel   

Dat heb ik gemaakt van een baby truitje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-21 10:57 



 
Profiel   

Alvast gefeliciteerd met Fien! Hoop dat ze nog een tijdje bij jullie mag blijven.

Vanmorgen de deken maar weer afgedaan, was al,vroeg warm en benauwd. Lekker weer op het gras gezet. Waren we net thuis ging het heel hard regenen en onweren. Hoop dat ze het nu niet koud heeft. Temperatuur is natuurlijk een stuk beter dan gisteren en het waait niet

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-21 11:19 



 
Profiel   

Gefeliciteerd! Ja dit is erg lastig weer voor een halve berenvacht... :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-21 12:32 



 
Profiel   

Gefeliciteerd met Nap en alvast gefeliciteerd met Fien.

Fijn dat Branco weer goed loopt!
Hier heeft de regen ons overgeslagen dus dat is fijn. Iets minder is dat Chantal sinds vrijdag kreupel is. Ik vermoed dat ze een klap op de wei heeft gehad. Ze staat er wel gewoon goed up, dus ik heb de DA nog niet laten komen. Ze liep gisteren alweer een stuk beter dus hopelijk hoeft de arts niet langs te komen. Een maand zonder dierenarts bezoekjes zou ook weleens fijn zijn. :+

Hopelijk houden alle dieren met een dikke vacht zich een beetje goed met dit weer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-21 16:53 



 
Profiel   

Ah oliebol zeg! Arme Chantal :knuffel: .


[ img ]
Mona weet niet wat ze van het kind moet denken _O-

En gisteren heerlijk op buitenrit geweest
[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-21 17:37 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 239 van de 447 [ 11171 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242 ... 447  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen