Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 150 van de 207 [ 5160 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153 ... 207  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

 
Profiel   

Dat lichtrijden in het Z kan ik me niet zo enorm druk om maken hoor. Laat toch gaan. Ik hebben liever dat mensen zich richten op het rijden van het paard, dat doorzitten komt wel.

We all ride ben ik dan weer niet zo enorm over te spreken. Op zich is het een leuk concept hoor! En de marktwerking lijkt me voor de KNHS ook zeker goed. Maar ik zie dat de punten best makkelijk hoog uitvallen steeds. En er doen nog steeds niet zoveel mensen mee, waardoor er een NK-selectie is met soms nog geen tien ruiters per selectiemoment. Zolang je niet aan minimaal 100 deelnemers per rubriek voor de selectie komt vind ik het woord ‘NK’ wel echt een lachertje. En dan de schrijf- en taalfouten in de nieuwsbrieven steeds... Het mag van mij wat gewichtiger en professioneler.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-21 07:48 



 
Profiel   

Vind je dat het niveau zo naar beneden is gegaan? Met een proef waar ik 15 jaar geleden een podiumplaats mee haalde op een NK zou ik nu echt niet meer kwalificeren voor en finale. Sterker nog met dat niveau zou ik niet eens meer kwalificeren om mee te doen.
Ik denk dat het goed is dat de KNHS deze optie biedt want er zijn genoeg ruiters (nu en 20 jaar geleden ook al) in het Z die hun paard slecht kunnen uitzitten in de verruimingen. Dit kan allerlei redenen hebben en van mezelf weet ik dat ik best wat paarden heb gereden waar ik thuis prima op kon zitten maar die op wedstrijd net te gespannen zijn om je echt te laten zitten. Ik vind ook dat je van paarden in het Z niet hoeft te verwachten dat ze zodanig sterk in de aanspanning dat ze dit in de verruiming vol kunnen houden. Het is zonde als een ruiter dan 60 meter erop moet gaan butsen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-21 07:57 



 
Profiel   

shirleyp schreef
Dat lichtrijden in het Z kan ik me niet zo enorm druk om maken hoor. Laat toch gaan. Ik hebben liever dat mensen zich richten op het rijden van het paard, dat doorzitten komt wel.

We all ride ben ik dan weer niet zo enorm over te spreken. Op zich is het een leuk concept hoor! En de marktwerking lijkt me voor de KNHS ook zeker goed. Maar ik zie dat de punten best makkelijk hoog uitvallen steeds. En er doen nog steeds niet zoveel mensen mee, waardoor er een NK-selectie is met soms nog geen tien ruiters per selectiemoment. Zolang je niet aan minimaal 100 deelnemers per rubriek voor de selectie komt vind ik het woord ‘NK’ wel echt een lachertje. En dan de schrijf- en taalfouten in de nieuwsbrieven steeds... Het mag van mij wat gewichtiger en professioneler.


Toevallig gisteren een info avond gehad. Er doen steeds meer ruiters mee en ze vragen ook steeds meer jury’s daardoor. Punten moet zeker niet hoger dan bij de KNHS werd benadrukt dus dat zal ik dan ook niet doen. Het moet wel beter en meer onderbouwd worden, je hebt meer een coachende rol als jury maar dat vind ik wel leuk. De ruiters vragen om beoordeeld en geholpen te worden want voor punten rijden ze daar niet. De insteek is gewoon net wat anders en dat moet je bij je passen.
Ik weet nog te weinig over de communicatie en bijbehorende spelfouten maar daar kan ik ze wel bij gaan helpen. Het zijn in ieder geval leuke enthousiaste mensen met hart voor de dressuur. Je wordt daar gezien en gewaardeerd, als ruiter maar ook als jury heb ik het gevoel. Dus ik ga het zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-21 07:58 



 
Profiel   

Katja schreef
Vind je dat het niveau zo naar beneden is gegaan? Met een proef waar ik 15 jaar geleden een podiumplaats mee haalde op een NK zou ik nu echt niet meer kwalificeren voor en finale. Sterker nog met dat niveau zou ik niet eens meer kwalificeren om mee te doen.
Ik denk dat het goed is dat de KNHS deze optie biedt want er zijn genoeg ruiters (nu en 20 jaar geleden ook al) in het Z die hun paard slecht kunnen uitzitten in de verruimingen. Dit kan allerlei redenen hebben en van mezelf weet ik dat ik best wat paarden heb gereden waar ik thuis prima op kon zitten maar die op wedstrijd net te gespannen zijn om je echt te laten zitten. Ik vind ook dat je van paarden in het Z niet hoeft te verwachten dat ze zodanig sterk in de aanspanning dat ze dit in de verruiming vol kunnen houden. Het is zonde als een ruiter dan 60 meter erop moet gaan butsen.


Ik vind met de name de klasse ZZ licht heel erg in niveau naar beneden gegaan. Als ik zie wat daar nu rondrijdt... Je moest vroeger echt wel van goede huize komen en vooral met een kwalitatief beter paard als je daar punten wilde rijden. De lat lag echt veel hoger.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-21 08:00 



 
Profiel   

Dat komt vooral omdat het gat tussen de basis en de subtop onverminderd hoog is. Vroeger zat het ZZL natuurlijk aan de andere kant van het lijntje en dat maakt het situatie ook heel anders.
En daarbij zijn de paarden heel veel beter geworden. Wat vroeger een kwalitatief beter paard was is nu vaak al best een beetje gewoon. Als ik oude video's terugkijk of filmpjes van toppers van 25 jaar geleden dan valt het me pas op hoeveel beter de paarden zijn geworden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-21 08:11 



 
Profiel   

Katja schreef
Dat komt vooral omdat het gat tussen de basis en de subtop onverminderd hoog is. Vroeger zat het ZZL natuurlijk aan de andere kant van het lijntje en dat maakt het situatie ook heel anders.
En daarbij zijn de paarden heel veel beter geworden. Wat vroeger een kwalitatief beter paard was is nu vaak al best een beetje gewoon. Als ik oude video's terugkijk of filmpjes van toppers van 25 jaar geleden dan valt het me pas op hoeveel beter de paarden zijn geworden.


Ja de kwaliteit van de paarden is over de hele linie wel verbeterd maar de rijderij niet. De laatste keer dat ik met iemand mee was op wedstrijd ben ik geschrokken van het niveau in het ZZ licht. En waar ze 60% mee reden. Daar reed je vroeger nog geen 55% mee.
En het ZZ zwaar was vroeger ook moeilijker. En de Duitse S proeven helemaal. Die kan je niet meer rijden nu, op zich wel jammer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-21 08:31 



 
Profiel   

Suzanne F. schreef
Ik denk dat daar niet het grootste deel van het paardenleed zit. Ik heb er niks op tegen als een neusriem aangesloten zit. Hoe het paard gereden wordt vind ik veel interessanter. Hoe is het handgebruik, veert de ruiter mooi mee met de hand of is het geruk en gepluk? Om maar niet te spreken over butsende wat te zware ruiters die een poging tot doorzitten doen.
Neusriemen moeten niet te strak zitten maar twee vingers vind ik zelf overdreven. Zo heb ik hem nooit gehad in ieder geval. Dan kan je net zo goed zonder neusriem rijden.


Maar denk je niet dat er veel verbloemd kan worden met "aangesloten" neusriemen? zoals een paard wat zijn mond niet wil sluiten , een paard welke zijn tong niet binnenboord wil houden, een paard welke op die manier minder de kans krijgt om het bit naar achteren te gooien enz.
Is het niet zo dat de 2 vinger regel in het leven geroepen is om er zeker van te zijn dat het paard ook (vanuit ontspanning) kan kauwen op het bit en hem letterlijk niet de mond gesnoerd wordt?
Neusriem is er natuurlijk voor stabiliteit, veel te los is niet goed en werkt averechts, maar te strak lijkt mij ook.
Ben heel benieuwd hoe jij daar tegenaan kijkt vanuit jouw invalshoek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-21 10:46 



 
Profiel   

Vroeger had je ook enoooorme rubrieken ZZ Licht... Met een grote onderkant die behoorlijk slecht aan het rijden was... Die onderkant heb je nu in het ZZ Zwaar, het probleem is wat verschoven. Ik vind het niet erg dat het Zz Zwaar makkelijker is geworden... het was eigenlijk ook best raar dat het Zz Zwaar moeilijker was dan de PSG.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-21 10:50 



 
Profiel   

Ik heb zelf een traagschuim onderleggen onder bij de kin liggen. Dit geeft dat het op de neus minder ruim lijkt maar je kan er met gemak 2 vingers ondersteken als je 2 handen hebt om de neusriem op te tillen want dan druk je dat traagschuim gewoon plat. Met 1 hand en filmen echter.... Op het eerste oog lijkt het dus gewoon netjes aangesloten (niet aangesnoerd :') ). Heb sinds de controle is ingevoerd niks meer ingestuurd(wel geprobeerd te filmen) maar dat zou ik zelf wel goedkeuren als ik dat bij een combinatie zo zie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-21 12:00 



 
Profiel   

Wellicht dat dit al eens langs is gekomen maar is er bekend hoe lang je nog proeven online mag rijden? Wellicht blijft dit wel? Is natuurlijk ook mooi verdienmodel en je maakt de sport toegankelijker

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-21 12:02 



 
Profiel   

Laatst Weallride en knhs proef gereden op dezelfde dag opgenomen. Beide had ik bijna dezelfde punten voor gekregen. Dus mijn ervaring is niet dat ze hoger punten bij Weallride.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-21 12:05 



 
Profiel   

BOTtraining schreef
Maar denk je niet dat er veel verbloemd kan worden met "aangesloten" neusriemen? zoals een paard wat zijn mond niet wil sluiten , een paard welke zijn tong niet binnenboord wil houden, een paard welke op die manier minder de kans krijgt om het bit naar achteren te gooien enz.
Is het niet zo dat de 2 vinger regel in het leven geroepen is om er zeker van te zijn dat het paard ook (vanuit ontspanning) kan kauwen op het bit en hem letterlijk niet de mond gesnoerd wordt?
Neusriem is er natuurlijk voor stabiliteit, veel te los is niet goed en werkt averechts, maar te strak lijkt mij ook.
Ben heel benieuwd hoe jij daar tegenaan kijkt vanuit jouw invalshoek.


Eens, maar twee vingers op de neus ertussen vind ik persoonlijk erg los. Maar strak is absoluut ook niet goed. Ik maak hem op gevoel vast, gewoon aangesloten, niet aangetrokken.

JeanneV: eens hoor. Vroeger bleven er velen hangen in het ZZ licht. Je had er maar een paar die boven de 60 reden en een enkeling boven de 65. De rest, meestal een stuk of 25, reden onder de 60%.
Maar wat zijn ze er nu mee opgeschoten eigenlijk om ZZL bij de basis te trekken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-21 12:21 



 
Profiel   

Ik overweeg mezelf iets als dit cadeau te geven voor als ik ga toezicht houden. Meten is weten en voorkomt discussie. Er zijn verschillende varianten verkrijgbaar. Deze ziet er wat minder prettig uit als een andere die ik eerder vond. Als ik die weer zie zal ik hem plaatsen.
https://www.agradi.nl/catago-neusriem-m ... Q0QAvD_BwE

Edit:
Deze. Weet iemand of ie ook in Nederland verkrijgbaar is? https://equitationscience.com/store/taper-gauge

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-21 12:24 



 
Profiel   

Suzanne F. schreef
JeanneV: eens hoor. Vroeger bleven er velen hangen in het ZZ licht. Je had er maar een paar die boven de 60 reden en een enkeling boven de 65. De rest, meestal een stuk of 25, reden onder de 60%.
Maar wat zijn ze er nu mee opgeschoten eigenlijk om ZZL bij de basis te trekken?

De doorstroom naar de psg is voor veel meer mensen haalbaar geworden. Deels omdat we betere paarden hebben, deels omdat er meer ruiters zijn die tot dat niveau kunnen africhten en ook om dat de opbouw in de proeven beter is geworden. Het gat tussen breedtesport en topsport is gewoon groot. Tenzij je een beetje kunt paardrijden, bereid bent om verder te kijken dan de lokale vereniging en bij professionele trainers gaat lessen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-21 15:53 



 
Profiel   

Ilja000 schreef
Ik overweeg mezelf iets als dit cadeau te geven voor als ik ga toezicht houden. Meten is weten en voorkomt discussie. Er zijn verschillende varianten verkrijgbaar. Deze ziet er wat minder prettig uit als een andere die ik eerder vond. Als ik die weer zie zal ik hem plaatsen.
https://www.agradi.nl/catago-neusriem-m ... Q0QAvD_BwE

Edit:
Deze. Weet iemand of ie ook in Nederland verkrijgbaar is? https://equitationscience.com/store/taper-gauge


Ik denk dat we ook ons gezond verstand moeten blijven gebruiken en onze ogen goed open moeten houden ipv instrumentarium te gaan gebruiken om exact aan de voorschriften te voldoen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-21 16:06 



 
Profiel   

PSvanLot schreef
Ilja000 schreef
Ik overweeg mezelf iets als dit cadeau te geven voor als ik ga toezicht houden. Meten is weten en voorkomt discussie. Er zijn verschillende varianten verkrijgbaar. Deze ziet er wat minder prettig uit als een andere die ik eerder vond. Als ik die weer zie zal ik hem plaatsen.
https://www.agradi.nl/catago-neusriem-m ... Q0QAvD_BwE

Edit:
Deze. Weet iemand of ie ook in Nederland verkrijgbaar is? https://equitationscience.com/store/taper-gauge


Ik denk dat we ook ons gezond verstand moeten blijven gebruiken en onze ogen goed open moeten houden ipv instrumentarium te gaan gebruiken om exact aan de voorschriften te voldoen.

Dat druk je goed uit: "ook".
Ik kan mensen heel goed uitleggen wat er in het reglement staat, maar soms geloven ze het pas als ze het op papier zien
Ik wil het als hulpmiddelen gebruiken, met nadruk op hulp of aanvulling

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-21 16:37 



 
Profiel   

Ilja000 schreef
PSvanLot schreef


Ik denk dat we ook ons gezond verstand moeten blijven gebruiken en onze ogen goed open moeten houden ipv instrumentarium te gaan gebruiken om exact aan de voorschriften te voldoen.

Dat druk je goed uit: "ook".
Ik kan mensen heel goed uitleggen wat er in het reglement staat, maar soms geloven ze het pas als ze het op papier zien
Ik wil het als hulpmiddelen gebruiken, met nadruk op hulp of aanvulling

Ik heb jaren geleden de opleiding en stage gedaan voor Federatievertegenwoordiger en de mensen die je niet willen geloven doen dat ook echt niet met zo'n ding. Ik ben bang dat je vooral gemiep gaat krijgen omdat de paarden het gebruik ervan eng vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-21 17:45 



 
Profiel   

Volgens mij hebben ze die onderste wel gebruikt bij het onderzoek naar strakke neusriemen bij de KNHS. Ik heb hem geloof ik vorig jaar in een artikel gezien? Maar ik denk dat de KNHS ons wel van zo’n ding voorziet als ze willen dat we als toezichthouder structureel controleren. Of de officialpin wat groter maken, kunnen we die gebruiken :') :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-21 17:51 



 
Profiel   

Die official pin is zo klein dat ik hem al kwijt was voor ik thuis was. :+
Een zakje erbij was fijn geweest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-21 18:34 



 
Profiel   

MyWishMax schreef
Wie zeiden dat dan?


Nog even een late reactie, maar ze zeiden simpel; proef afgekeurd door hackamore. En ik wist niet eens dat ster hackamores een ding waren. Erg jammer. Maar het is wat het is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-21 23:00 



 
Profiel   

immanuela29 schreef
MyWishMax schreef
Wie zeiden dat dan?


Nog even een late reactie, maar ze zeiden simpel; proef afgekeurd door hackamore. En ik wist niet eens dat ster hackamores een ding waren. Erg jammer. Maar het is wat het is.


Ik bedoelde, wie zeiden dat het wel toegestaan was ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-21 02:53 



 
Profiel   

Ik vermoed de verkoper. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-21 08:17 



 
Profiel   

Vorige week zaterdag M1 proefje ingestuurd, en nogsteeds geen punten. Vind het nu wel heel lang duren... |( Zo is het toch minder leuk om een proefje in te sturen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-21 08:32 



 
Profiel   

Ik ook, maar ik vertrouw verkopers nooit als zij iets zeggen over knhs reglementen :+ als ze het al weten

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-21 08:33 



 
Profiel   

RedRoses schreef
Vorige week zaterdag M1 proefje ingestuurd, en nogsteeds geen punten. Vind het nu wel heel lang duren... |( Zo is het toch minder leuk om een proefje in te sturen.


Waarschijnlijk is die maandag of dinsdag doorgezet naar een jury, en gaan ze dit weekend beoordelen. Dat kwamen wij heel vaak tegen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-21 08:57 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 150 van de 207 [ 5160 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153 ... 207  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen