Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 66 van de 500 [ 12478 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69 ... 500  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

 
Profiel   

EllyC schreef
Wij hadden gister een fokkersbijeenkomst van het connemara stamboek.
Echt leuk en interessant. Werd gegeven door een kwpn man en dan zie je dat er bij de ponies nog wel winst te halen is qua data verzameling maar ook van mogelijkheden om bv diepvies zaad uit het buitenland gezamenlijk te laten komen. Daar had ik eigenlijk nog nooit over nagedacht. Zeker omdat het vrij kostbaar is om een vat te laten komen er er genoeg plaats is dan is het beter te behappen als je de basiskosten kunt delen. En vooral bijeen klein stamboek krijg je zo meer bloedverspreiding.

Ook noemde hij dat je bij fokken over meerdere generaties moet kijken. Je fok product van dit jaar kan wellicht nog wel niet het eindresultaat zijn maar door verder te fokken kan een opvolgende generatie dat wel zijn. Dit vind ik wel lastig met name omdat de meeste mensen maar 1 of 2 fokmerries hebben en dan vraagt dit wel om engelengeduld.


Dat is wel interessant en mooi dat ze het organiseren. Misschien wel wat laat voor de mensen die al begonnen zijn of hebben besteld/gereserveerd.

En hoe staan ze dan tegenover de populaire hengsten?

Bij quarters en paints zie je mensen toch wel erg op naam, prestatie en kleur fokken. Dan komen vaak zlfde hengsten voor of hengsten uit gelijke voorouders/hengsten weer.

Het is soms best moeilijk om bloedlijnen te vermijden.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-21 15:23 



 
Profiel   

Dat heb je bij Connemara natuurlijk ook.
1 van de interactieve vragen was ook waar je op selecteert. Meeste deden dit toch wel op afstamming en prestatie.
Wat ik erg mis is bijvoorbeeld het lineair score formulier van de kwpn. Dat maakt een keuze op basis van exterieur toch wel stuk makkelijker.
Ook de databestanden geven bv niet altijd even goede mogelijkheden om inteelt/verwantschap te berekenen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-21 16:12 



 
Profiel   

Het fokken over meerdere generaties is wel belangrijk. We hebben nu een merrieveulentje die als paardje zelf niet direct is waar we op gehoopt hadden, ze heeft veel van haar moeder weg en we hoopten dat ze iets meer van haar vader over zouden nemen. Maar ze kan misschien straks wel hele mooie veulens geven. Dan ben je wel weer 4 jaar verder voor je het weet, maar dat is ook het leuke aan fokken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-21 16:16 



 
Profiel   

Ik baal. Quinn is hengstig. Ze was drachtig gescand, maar dus uiteindelijk niet gelukt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-21 19:39 



 
Profiel   

knolselder ah wat verschikkelijk jammer zeg !

Leuk Sanet dat je nu voor je eigen mag! En Elias is een hele gave hengst <3

Lieke1996 ik duim voor je! Hopelijk heeft ze het toch verstopt

Hennos wat jammer dat ze niet drachtig is
Hopelijk kunnen jullie snel weer insemineren!

Wat een verhalen ook over woeste stoere merries hahah de mijne wordt er zo dromerig van heerlijk zen, terwijl ze anders best wel scherp is.

Goed nieuws Setteli dat de hengst nog gewoon ter dekking staat!

Cynthia82 sterkte met je vader :(:)
Wel fijn dat je er zo goed als uit bent met je hengstenkeuze dat zal ook wel een stukje rust geven denk ik..

Hier vandaag gescand en we hadden een hartslag :oo het is nogsteeds wel wat klein maar het leeft
Zo ga je van afgelopen maandag, alleen wat vocht te zien dus lijkt niet heel goed naar vrijdags een kloppend hartje
Best wel een beetje opgelucht.. maandag weer scannen :') Arme merrie

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-21 20:18 



 
Profiel   

Zonde Knolselder..
Zeker als ze ook al echt drachtig gescand was.

Bijzonder Lovejouuu maar wel super fijn natuurlijk! Hopelijk ontwikkelt het zich mooi door :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-21 20:29 



 
Profiel   

Hé getsie knolselder...jij ook een teleurstelling. Wat jammer! Ik hoop dar het snel mag lukken!

Lovejouuu...jouw verhaal inspireert me wel hoor ...ik hoop inderdaad dat ik volgende week ook zo'n sterk verhaal heb. Zo van; het was foetsie maar tadaaaaa ...daar is ie weer _O-

We gaan het allemaal mee maken...die merrie ook...weer die hand erin :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-21 21:19 



 
Profiel   

Zo, ik ben er nu echt. Wainonia is vanavond weer gescand. Rechts een eitje van 2,5 en 2,3 cm. Nu mag de baarmoeder nog mee gaan doen. We gaan dinsdag weer scannen of we in de buurt komen.

Knolselder oh wat balen! Tja, dan weet je wel genoeg he..

Interessant, dat over generaties fokken. Ik heb nu mn vierde generatie merrie(veulen) en ik probeer inderdaad steeds wat te verbeteren naar mn ideale paard. Ik vind wel dat ik er steeds dichter in de buurt kom zo, maar in stapjes. Mn tweede generatie is wel mn minst goede, maar ze heeft wel al 1 fijn veulen gegeven, dus ik hoop dat ze dat nog een keer wil gaan doen nu.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-21 21:24 



 
Profiel   

Balen ook voor jou knolselder -O-

Heel bijzonder loveyouuuu, hopelijk ontwikkelt het zich mooi door en staat er volgend jaar een knap veulen naast.

Spannend ook voor jou Muronia :):)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-21 22:29 



 
Profiel   

Spannend Muronia.

Ik ben voor de verrassing weer eens gaan scannen (al de hele week :') ). Eeke heeft nog steeds haar eitjes niet gevonden, wel beginnend hengstig. Elske wordt morgen geïnsemineerd, die heeft tenminste een eitje :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-21 09:57 



 
Profiel   

Spannend claudia!

Dennenboom zou hengstig spuiten in zo'n situatie niet beter zijn? Zeg maar wat hoor

Heel apart LovejouuulB.. hopelijk is ze straks toch echt gewoon drachtig!

Knolselder wat balen zeg...

Sanet welkom! Mooie hengst elias :) Wat voor merrie heb je? Heb je ook een foto?

Jammer hennos

Cynthia sterkte met je vader :(:) Wel fijn dat je zo goed als je keuze vast hebt staan.

Hier even met een schuin oog mee gekeken. Mijn lieve rottweiler is donderdag vroeg in de ochtend overleden door een bloeding. We zijn nog bij een dierenarts geweest, bult medicatie ... mocht helaas niet baten ;( Ben er kapot van... Ze is maar 4 geworden
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-21 14:35 



 
Profiel   

Heel veel sterkte met het verlies Kabayo, wat verdrietig ;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-21 14:59 



 
Profiel   

Sterkte kabayo! Y;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-21 15:41 



 
Profiel   

Wat jong nog. Sterkte

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-21 15:50 



 
Profiel   

Wat een verdriet Kabayo, heel veel sterkte met dit verlies :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-21 15:59 



 
Profiel   

Jullie gaan echt hard! Hou het even niet bij.
Vraagje tussendoor: met hoeveel dagen scannen jullie op een kloppend hartje mocht de 18 dagen scan goed zijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-21 18:38 



 
Profiel   

pradadaan schreef
Jullie gaan echt hard! Hou het even niet bij.
Vraagje tussendoor: met hoeveel dagen scannen jullie op een kloppend hartje mocht de 18 dagen scan goed zijn?


35 dagen

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-21 18:48 



 
Profiel   

Knolselder. Wat balen -O-

Loveyou. Wat een top nieuws en wat is dit spannend elke echo of er groei is.

Muronia. Spannend, gaat nu toch ook beginnen

Dennenboom. Er moet toch een keer een ei komen, rare merrie

Kabayo. Ik zag het voorbij komen. Verschrikkelijk en de husky ook zo vroeg verloren. Nogmaals heel veel sterkte Y;(

Meestal scannen we rond de 30 dagen op hartslag.

Ik ga proberen voor vrijdag een afspraak te maken om de merries te scannen. Sammie zit dan op 17 dagen. Anders zitten we precies met het weekend. Wild Thing is dan 15 dagen. Wel wat vroeg maarja.
Waarschijnlijk kan Nigrante dan ook gelijk gescand, ze zou dan hengstig moeten zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-21 01:34 



 
Profiel   

Sterkte Kabayo Y;(
De dierenarts wil liever wachten op haar eigen cyclus omdat die al zo in de war is door het weer.. Ze is steeds beginnend hengstig dus ga ervan uit dat het ei vanzelf komt

Spannend AM hopen dat het allemaal lukt

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-21 07:02 



 
Profiel   

Loveyouu wat een verhaal, ik hoop dat je volgende scan bevestigd dat ze toch mooi drachtig is gebleven.

Dennenboom het is ook een raar voorjaar. Gisteren de ramen van de auto nog bevroren, vandaag boven de 20 graden. Logisch dat die merries in de war zijn. Bij de mijne komt er een ei aan maar ik zie haar niet hengstig en als de baarmoeder niet snel mee gaat doen, dan hebben we er ook niks aan.

Elina nogmaals heel veel sterkte, vreselijk dat je haar zo jong moest laten gaan.

Cynthia gaat het weer niet goed met je vader? :(:)

Pradadaan liefst voor 40 dagen nog een keer scannen.

AM fijn dat je het toch allemaal weer opgepakt hebt. Ik hoop dat het allemaal soepel loopt voor je. Je hebt wel genoeg voor je kiezen gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-21 07:12 



 
Profiel   

Pradadaan inderdaad 35 dagen

Dennenboom ah duidelijk :D

Amhorses duim zo dat het lukt voor je!

Dankjewel allemaal... het is erg zwaar. Gelukkig heb ik mijn lieve paard en veulen nog. Vrijdag scannen. Als ik dit zo zie zou ik zeggen drachtig _O-
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-21 11:44 



 
Profiel   

Het weer zal zeker van invloed zijn op de syclus van de merries.

Hier wordt Maike woensdag gescand om te kijken of het geslaagd is. Fingers crossed.
Maike is gedekt met Foeke.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-21 11:48 



 
Profiel   

Sterkte met het verlies van je hond

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-21 11:49 



 
Profiel   

Dat ziet er veelbelovend uit Kabayo!

Spannend Fleuribelle!

Els is vanmorgen geïnsemineerd, dinsdag scannen of het ei weg is. Dan kan die op het wachtbankje, scheelt weer 1 :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-21 17:11 



 
Profiel   

Oei Kabayo, je zou bang van haar worden zo := :D

Spannend Fleuribelle!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-21 18:19 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 66 van de 500 [ 12478 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69 ... 500  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen