Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 48 van de 72 [ 1785 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51 ... 72  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Irish Draught in Nederland

 
Profiel   

Hoi allemaal, ook wij hebben onverwachts een andere stal moeten zoeken. De eigenaar besloot er mee te stoppen. Een nieuwe stal heeft wel wat stress opgeleverd voor hem. Nu zijn er 2 maanden voorbij en krijgt ie eindelijk rust. [ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-21 19:53 



 
Profiel   

kwebbelengel schreef
Hoi allemaal, ook wij hebben onverwachts een andere stal moeten zoeken. De eigenaar besloot er mee te stoppen. Een nieuwe stal heeft wel wat stress opgeleverd voor hem. Nu zijn er 2 maanden voorbij en krijgt ie eindelijk rust. [ [url=m/HQuSw4.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/2h3b9U.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/JjoD0F.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/aWbZJw.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh jeetje! Hoe uitte die stress zich?
Zijn jullie wel blij met de nieuwe stal?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-21 09:14 



 
Profiel   

Ff snel. Mijn paard is aangemeld via een importmelding en is nu te registreren. Heb geen extra kosten hoeven te maken. Paard heeft wel al een paspoort levens en chipnr.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-21 14:47 



 
Profiel   

egnie schreef
Ff snel. Mijn paard is aangemeld via een importmelding en is nu te registreren. Heb geen extra kosten hoeven te maken. Paard heeft wel al een paspoort levens en chipnr.


Kun je hier iets meer over vertellen? Hoe werkt dat ‘importmelding’?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-21 14:54 



 
Profiel   

Kom ik op terug ben aan het werk

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-21 15:15 



 
Profiel   

Ik had ook gelezen dat een stalhouder dat gratis kan doen, zo’n import melding. Kwam ik tegen toen ik de aanvraag al had gedaan bij het knhs.

Hij is wel erg knap kwebbelengel. Gaat het nu verder wel goed met hem?

De mijne went ook steeds meer, maar kan ook nog lekker histerisch doen.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-21 15:37 



 
Profiel   

Zo, wij hebben afgelopen week onze eerste crossles gehad !
[ img ]


[ img ]


Super leerzaam, wel af en toe erg spannend (voor mij vooral)
We moeten allebei nog wat meer spieren krijgen& wat meer rust bewaren :+
Maar meneer vindt het gelukkig wel heeeel leuk

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-21 15:38 



 
Profiel   

Change Mijn stalbaas heeft de aanmelding gedaan. Op hun UBN nummer kun je ook importmelding maken. Althans zo begrijp ik hem. Zij hebben hem dus gewoon daarop ingevoerd en daarna konden ze hem dus op hun locatie registreren. De dochter van de stalbaas heeft dit vanmorgen gedaan, ze was er zo mee klaar. Ik ben blij, want scheelt een bult gedoe.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-21 18:51 



 
Profiel   

Stoere foto's Manolito!

Die importmelding klinkt goed. Zal eens bij de staleigenaresse informeren of zij dat voor Skinny kan regelen. Zou wel heel fijn zijn, heb weinig zin in dat gedoe met het registreren bij een andere instantie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-21 19:59 



 
Profiel   

Thanks! Wij hebben ze aan huis en moet ook nog een UBN aanmaken. Ben er nog niet zo vlot mee. :') Ik ga eens kijken of ik dat met die importmelding ook kan regelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-21 20:04 



 
Profiel   

manolito10 schreef
kwebbelengel schreef
Hoi allemaal, ook wij hebben onverwachts een andere stal moeten zoeken. De eigenaar besloot er mee te stoppen. Een nieuwe stal heeft wel wat stress opgeleverd voor hem. Nu zijn er 2 maanden voorbij en krijgt ie eindelijk rust. [ [url=m/HQuSw4.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/2h3b9U.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/JjoD0F.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/aWbZJw.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh jeetje! Hoe uitte die stress zich?
Zijn jullie wel blij met de nieuwe stal?


zijn stress was voornamelijk dat ie heel onrustig was op stal, weinig wilde eten.
ja de stal ligt erg mooi grenzend aan bos/duinen/strand. het nadeel is alleen maar 4 uur buiten in de winter, maar dat maken we weer goed met veel naar de duinen etc. gelukkig bijna de wei op dan mogen ze ook 24/7

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-21 19:15 



 
Profiel   

Wat een stoere foto’s manolito! Hij heeft ook wel een tevreden koppie op die tweede foto.

Wat leuk kwebbelengel! Een stal bij de duinen.

Ik ben een gelukkig mens. De mijne heeft twee nieuwe vriendinnen gemaakt op de wei. En vandaag een heerlijke les gereden. Ondanks de storm, alles klapperde, harde regen/ hagel op het dak en tegen de wanden. Ik vond het zo enorm spannend om er op te gaan. Maar hij heeft werkelijk geen stap verkeerd gezet en super hard z’n best gedaan. Ik had 3 jaar geleden niet gedacht dat ik ooit met dit weer zou gaan rijden en dan ook nog zo fijn. Fantastisch dier is het. <3 [ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-21 19:50 



 
Profiel   

Wat ontzettend fijn! Wijziging van stal was dus een goede zet!

Sil is rond en bol en ook wel blij. Met het slechte weer wat minder kunnen doen, maar ze komt wel elke dag buiten. Wil komende seizoen aan de slag om weer zelfvertrouwen te krijgen en weer lekker met haar naar buiten te doen. Te idioot, ik heb een oefencross en de Autumn Desert Trail met haar gedaan maar als ik nu denk aan een buitenritje krijg ik direct de bibbers. Je hoofd kan rare dingen doen..

We hebben laatst schriktraining gedaan op stal. Te leuk. Waar mijn jonge merrie overal de lol van in zag behalve het zeil stond Sil te bibberen in de bak :(:) maar stampte ze zonder aarzelen over het zeil :') Wel heel mooi om te zien hoe ze met wat aanmoediging wel echt probeerde naar dingen toe te gaan en ze aan te raken. Ze wil het zó graag goed doen voor je :+:

[ img ]
Deze foto zegt alles :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-21 19:02 



 
Profiel   

Toen ik wat meer info zocht over het paard dat ik van plan was te kopen en dan voornamelijk over het voor mij totaal onbekende ras, kwam ik ook dit topic tegen. Dus de afgelopen week heb ik zo'n 48 pagina's doorgelezen, maar mag me nu dan ook bij jullie aansluiten, want sinds vandaag ben ik eigenaar van een prachtige Irish Draught merrie.

Leuk om te lezen over jullie ierse paarden. Ik ga jullie volgen en misschien af en toe ook een update plaatsen.
Ik heb dus een 4 jarige merrie gekocht, ze is vol ID en ze is net een maand of 4 in nederland en 3 maanden onder het zadel. We noemen haar Sjors, vanwege haar idioot ingewikkelde stamboeknaam.

Heb nog geen mooie foto's, dus voor nu moet deze even volstaan.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-21 00:15 



 
Profiel   

Welkom Lies. Mooie kop zit erop. Ben benieuwd hoe ze er voor de rest uitziet. Wat zijn je plannen met haar?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-21 08:55 



 
Profiel   

Welkom en gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Ze heeft een prachtig hoofd, ik ben heel benieuwd naar de rest :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-21 08:58 



 
Profiel   

Welkom :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-21 09:00 



 
Profiel   

Herkenbaar hoor Berdien. Ik ben ook echt geen stoere ruiter, terwijl we al best wat dingen hebben gedaan. De stap om iets weer te gaan doen is gewoon groot. Ik probeer los te laten wat ik allemaal nog graag zou willen doen en vooral te genieten van wat we wel doen. Als dat dan steeds meer wordt, is het alleen maar leuk.
Het goed willen doen voor je baasje herken ik ook. Dat lijkt heel belangrijk.

Lies, welkom! Wat een onwijs mooi koppie, ook ik ben benieuwd naar de rest. Dat jullie maar veel plezier mogen hebben samen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-21 09:19 



 
Profiel   

Knap koppie Lies! Ben wel benieuwd naar de naam op het papier haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-21 09:53 



 
Profiel   

Dank voor de leuke reactie's! Mijn plannen met haar zijn gewoon recreatief. Ben 'al' 46, dus het hele concours gebeuren heb ik wel gezien. Plus, een springtalent kan ik haar niet noemen, dus gewoon lol hebben en lekker buitenrijden gaat het worden :)

Zal vanmiddag even proberen wat 'hele' foto's te maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-21 10:19 



 
Profiel   

Welkom lies! Leuk koppie heeft "Sjors". Ook ik ben benieuwd naar meer foto's en de volledige stamboeknaam :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-21 14:00 



 
Profiel   

Ik stuur je een pb voor de volledige naam :D

Heb wel een paar foto's, maar nog steeds alleen met jas aan.
(wel een beetje blurry zie ik, het zijn stills uit een filmpje, wou de rest van de paarden er niet op hebben, dus moest een beetje snijden en selecteren, sorry).
[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-21 18:38 



 
Profiel   

Welkom Lies!
Mooie merrie! Wat is haar afstamming?

Hier gaan de Ierse dames goed, de ene is weer volop aan het werk, helemaal gelukkig als ze mag springen en crossen..
De andere is net 2 geworden en heel braaf, wel een bijdehandje..

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-21 18:40 



 
Profiel   

Ach, kan mij het ook schelen dat ze vindbaar is.. :o
Haar afstamming is Luke Skywalker x Mountain Diamond x Townrath Pride

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-21 19:55 



 
Profiel   

Heeele knappe merrie hoor!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-21 20:12 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 48 van de 72 [ 1785 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51 ... 72  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen