Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 42 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Rijbroek zonder grip topic 1849201

 
Profiel   

Hoi allemaal,

Vanmorgen voor ik naar stal ging is mijn rijbroek na 13 jaar van ellende uit elkaar gevallen. Los van het feit dat ik diep geraakt ben omdat ik afscheid moet nemen van mijn rijbroek de me mijn halve leven bekleed, raakte ik een beetje in paniek. Want ik moet nu toch wel de realiteit onder ogen komen: ze maken geen broeken zonder grip meer. Ik was net bekomen van het feit dat ze geen ribbroeken meer maken en dan dit. En om nog even wat meer te zeuren, mijn eisenlijst:

- high waiste
- meerdere knopen
- geen grip!!!
- geen legging, ik wil een broek die liefst weer 10+ jaar mee gaat.
- geen leer, hooguit kniestukken

Ik ben best bereid de portemonnee open te trekken met het idee dat de broek goed lang mee gaat. Ik vind de pikeur candela wel mooi, maar toch weer die grip.
Bestaat dit? Zeur ik? Help!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-21 19:25 



 
Profiel   

Hmm, tien jaar zullen ze denk ik niet meegaan, maar ik ben heel tevreden over die van mij van de Decathlon.
Volgens mij hebben ze er meerdere die aan je eisen voldoen :)

EDIT: behalve de meerdere knopen, die van mij hebben gewoon rits+knoop

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-21 19:27 



 
Profiel   

Er zijn nog wel broeken zonder grip, maar niet veel inderdaad: https://www.ej.nl/ruiter/kleding-access ... 6253,24793

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-21 19:28 



 
Profiel   

Ik heb:
- Een goedkope zwarte van de Decathlon, volledig stof, heerlijke broek, goede kwaliteit.
https://www.decathlon.nl/p/paardrijbroe ... 30&c=ZWART

- Een rijlegging (sorry) van Epplejeck, de Chillout, helemaal stof, goede kwaliteit.

- En dan nog twee tweedehandse, ook helemaal stof, van Marktplaats. Een hele oude van de Decathlon en eentje van Harry's Horse.


Laatst bijgewerkt door miereneter op 08-05-21 19:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-21 19:32 



 
Profiel   

Ik had een paar jaar geleden een beetje hetzelfde dilemma, had ook zo'n afkeer tegen die siliconen broeken :')
Maar inmiddels vind ik ze echt heel erg fijn, vooral die van Montar, die plakken ook niet zo erg waardoor ik niet het gevoel heb vast te zitten in het zadel en nog prima kan bewegen.
Maar misschien is deze van Montar zonder siliconen iets voor je? :)

https://www.ej.nl/ruiter/kleding-access ... orId=10041

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-21 19:34 



 
Profiel   

Ik heb deze: https://www.divoza.com/nl/mondoni-kenia-ii-rijbroek
Alleen die heeft niet meerdere knopen. Hij zit wel echt mega lekker. Valt fijn over de heupen, en geen grip. Volgens mij heeft dat merk wel meer rijbroeken zonder grip.

Of misschien is dit eventueel iets? https://www.dekroo.nl/products/montar-r ... abric-knee

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-21 19:36 



 
Profiel   

Ik lees even mee...

Al even op zoek naar donkerbruin, katoen, hoge band, geen grip of leer..

Hele fijne leggings zijn de Flexars, eigenlijk het enige dat ik nog draag, maar die zijn er nog niet in donkerbruin...

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-21 21:55 



 
Profiel   

Die Kenia van mondoni is echt een fijne broek! Heb er ook 3 van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-21 22:02 



 
Profiel   

Ik lees ook even mee voor een stoffen rijbroek in een lengtemaat, met die 2e eis erbij vind ik er nog maar 1 (EJ sparkle). Deze past alleen niet dusdanig goed dat ik er meerdere van zou willen en 1 rijbroek is nogal weinig...

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-21 22:38 



 
Profiel   

Oh ik heb hetzelfde probleem.. net zo lang uitgesteld tot ik echt broeken nodig ben.
Ik ben dan van enkel knie grip. Dat is er ook niet veel.. ik hoef op mn billen die zooi niet...
Heb nu een broek van kramer besteld. En k ben benieuwd. Heb al een legging van hun en die bevalt heel erg goed maar ik wil ook broeken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-21 22:47 



 
Profiel   

Zoek niet verder :Y)

https://www.ej.nl/ruiter/kleding-access ... orId=10041

Er staat knee-grip, maar het zijn stoffen kniestukken.

Ik draag overigens broeken met alleen knee-grip en kan enkele rijbroeken van Eurostar van harte aanbevelen (vaak hebben ze een full-grip en knee-grip versie) en heb ook een hele fijne mondoni rijbroek met knee-grip.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-21 23:22 



 
Profiel   

Snorlex schreef
Zoek niet verder :Y)

https://www.ej.nl/ruiter/kleding-access ... orId=10041

Er staat knee-grip, maar het zijn stoffen kniestukken.

Ik draag overigens broeken met alleen knee-grip en kan enkele rijbroeken van Eurostar van harte aanbevelen (vaak hebben ze een full-grip en knee-grip versie) en heb ook een hele fijne mondoni rijbroek met knee-grip.


Die ziet er wel goed uit!

Maar waarom zijn ze er nooit in het donkerbruin...

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-21 07:10 



 
Profiel   

Ik heb 3 rijbroeken van Kingsland. Allen zonder grip en mooi donkerblauw. Fijne broeken. Mijn oude rijbroeken van Eurostar is er ook nog een zonder grip. Volgens mij heeft Pikeur ook nog rijbroeken zonder grip. Ze zijn er dus nog wel :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-21 07:14 



 
Profiel   

Ik zweer ook bij Pikeur, maar geen meerdere knopen en ik vind deze ook niet high waiste. Wél top kwaliteit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-21 07:17 



 
Profiel   

Ik krijg binnenkort een sample rijbroek binnen zonder grip, wel een kunstleren zit maar misschien is dat ook wat?

De updates kun je volgen op Instagram bij donqui_equine

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-21 07:21 



 
Profiel   

Pikeur Jonna bij Ooteman! Zo'n fijne rijbroek!

https://www.ooteman.nl/dames/rijbroeken ... -nightblue

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-21 07:41 



 
Profiel   

Zonder grip is echt lastig op het moment inderdaad. Ik heb de concessie tot knie grip gemaakt omdat ik daar geen last van heb tijdens het rijden.

De Samshield Adèle vind ik fijn, heeft alleen niet een hele hoge band maar wel hele fijne stof en pasvorm.

Cavalleria toscana heeft het American model. Deze heeft wel dubbele knoop en hoog model. Ook knie grip wel.

Beide zijn duurdere broeken maar gaan hier met veel dragen en 1/2 paarden per dag rijden tot nu toe lang mee.

Nouvel: de CT is er ook in bruin, ik koop ze meestal bij Emmers of Ridershouse. Het is geen katoen maar de gladdere stretch stof. Misschien een keer het passen waard of je het wat vind. De Samshield is er ook in bruin maar zelfde verhaal en dan iets lagere band.

Spooks heeft wel meer katoen achtige stof en bruin maar die vind ik zelf niet fijn qua pasvorm maar misschien wel het kijken waard. Zelfde als Equiline, ook katoen achtige stof en in bruin waren ze wel te krijgen maar die zijn eruit volgensmij. Qua model ook niet super hoog maar wel fijne pasvorm.

Ik zal nog even nadenken of ik nog opties weet maar alle eisen is helaas heel erg lastig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-21 14:19 



 
Profiel   

Ooteman heeft ook nog zo'n model zonder grip van hun eigen merk. Die had ik eens perongeluk gekocht. Pikeur Candela is inderdaad heerlijk, ik heb nu de silicone maar moet mezelf nog overtuigen om de versie met leer te kopen. Het zijn toch nogal bedragen tegenwoordig... Die zie ik wel 10 jaar meegaan in ieder geval. Die van Ooteman niet echt eerlijk gezegd. Bij Agradi kan je vaak ook nog leuke broeken vinden, die hebben een super ruim aanbod. Daar kan ik altijd wel iets vinden naar mijn zin.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-21 14:48 



 
Profiel   

Capriootje, thanx voor de tips, ik ga eens neuzen!

Ik heb pas een candela jeans met grip gekocht om te proberen, hele fijne spoelen broek, maar ja, die grip is net weer een beetje jammer, al valt ‘ie me wel alles mee, geen enorme plak en op onze fries ook nog wel soort van handig...
Blijf wel het meeste fan van de Flexars tot nu toe.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-21 17:18 



 
Profiel   

Ik heb recent geleerd dat je bij pikeur ook iedere broek zonder silikonen kan bestellen.
Nu is pikeur niet zo mijn merk, maar daar kun je dus naar kijken.
Ik heb vorig jaar een eurostar broek gehaald zonder lifjes en lafjes, gewoon ouderwets.
Het is inderdaad verrot lastig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-21 17:20 



 
Profiel   

Ik heb een hele mooie QHP gevonden in een winkel (QHP Gizy), maar ik kon hem zo snel niet online vinden voor wie hem ook zou willen bestellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-21 18:26 



 
Profiel   

Ik lees mee, moet ook echt nieuwe broeken hebben en wil ook geen grip of siliconen toestanden, geschikt voor heullle lange benen en hoge taille en liefst ook een zakje waar je veilig je telefoon in kan doen (gezien m’n iPhone twee weken terug ineens ergens in het bos lag :o ) ik heb nu de eppjejack yucatan, maar die zakjes en ritsen zijn een ramp, gaan telkens stuk en ik vind die witte stiksels niet zo mooi, maar ze zitten wel lekker...niet 10 jaar waardig overigens..
Heeft die montar broek zo’n zakje?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-21 18:41 



 
Profiel   

Eurostar heeft er een paar, maar dan moet je echt goed zoeken.
Pikeur kan je altijd zonder laten bestellen, die hebben ze vaak niet in de winkel liggen maar als ze het verkopen kan de winkel het doorgaand wel bestellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-21 18:43 



 
Profiel   

Decathlon inderdaad. Kost niet veel, gaan paar jaar mee en zijn gewoon simpel, zonder poespas.
Ik wilde gewoon een simpele broek maar meine liebe, AL die merken hebben broeken met strasssteentjes en diamantjes en borduursels.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-21 18:54 



 
Profiel   

Zou iemand voor mij de binnenbeenlengte kunnen opmeten van de flexar?
Ben van een langbenig soort :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 13:28 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 42 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen