Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 135 van de 165 [ 4108 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138 ... 165  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

 
Profiel   

Niemand?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-21 14:50 



 
Profiel   

YouTube filmpje van Mini Horse Shop

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-21 15:31 



 
Profiel   

Die gaan alleen in op het tuig afstellen, niet op het afstellen van de sulky. Ja, de strengen en de broekriempjes, maar dat snap ik ook nog wel. Het gaat me om het in evenwicht brengen van de sulky.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-21 16:10 



 
Profiel   

Ik doe altijd eerst de zitting afstellen. Dus met de menner in de stoel eerst de afstand met de benen voor een comfortabele zit. Daarna het stoeltje zover naar voor of achter dat het lamoen op een vinger van een helper blijft liggen zonder gewicht. Bij de HCA kan je tevens de veer onder de stoel verder naar voor of achteren schuiven voor en een comfortabele zit en evenwicht. Soms is het echt millimeter werk. De lengte van de lamoen is vooral gebaseerd op hoe lang je pony is. De balans zoek je vooral in de hoek waarmee hij in de lichtingen ligt. Ook dit is millimeter werk soms. Tikkie verstellen, vastzetten, uitproberen en weer verstellen. Om de lengte van het lamoen aan te houden adviseer ik een streepje op het lamoen te zetten op de plek waar het lamoen het frame in gaat. Dit is allemaal niet iets wat je in een middagje altijd kan doen. Soms moet je een paar keer aanpassen dus hou gereedschap in de buurt. Als het dan eenmaal zit dan zit het perfect.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-21 07:23 



 
Profiel   

Geen idee of dit is wat je zoekt, maar deze kwam ik laatst tegen: https://www.youtube.com/watch?v=rdZZwS4eieA

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-21 08:41 



 
Profiel   

@Napie, bedankt, maar het is geen HCA. Meer een type als de sulky cavaletti en oxer, zeg maar.
Ik zal eens kijken wat er precies aan te verstellen valt.

Dat het niet in 1x lukt ben ik me van bewust, dat hoeft ook nog niet. Paardje is nog in basis van de opleiding, voorlopig komt de sulky er nog helemaal niet achter. Maar ik ben liever op tijd goed voorbereid :)

@Elisa2, nog niet gezien, dank je wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-21 14:31 



 
Profiel   

Judith, zo’n type is bijna niet te verstellen. Je kunt bij het begin van lamoen, het u stuk, die schuine.. uh dingen... (zo goed verhaal dit) op 5 verschillende punten vastzetten en dat is het.


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-21 11:49 



 
Profiel   

Haha ik volg je wel, MaritB ;)

Komt helemaal goed dit. Het is ook niet mijn paard en niet mijn wagen, dus ik moet roeien met de riemen die ik heb. Maar komt in orde.
Ik heb de eigenaar ook al vertelt dat als ik er geen vertrouwen in heb, ik er niet mee ga werken. Dus ze zijn voorbereid op een eventuele 'nee'.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-21 14:12 



 
Profiel   

Is een sulky of tweewieler geschikt voor bakwerk? of alleen de wei/ straat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 12:16 



 
Profiel   

Ik heb een sulky van Tjeu van de Meulengraaf en daar kun je mee over de weg, in de bak en over de bospaden rijden. De sulky is super geveerd dus geel comfortabel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 13:00 



 
Profiel   

Met een goede sulky kan je overal rijden.
Met een minder goede sulky zou ik het bij de weg houden omdat ingewanden anders van plek gaan ruilen.

Geld net zo voor 4wielers natuurlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 13:34 



 
Profiel   

Bedankt, goede kwaliteit is dus belangrijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 14:07 



 
Profiel   

Het is ook helemaal niet leuk mennen voor jezelf als je nieren alle kanten op stuiteren. Voor pony en menner zou ik kiezen voor kwaliteit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 17:34 



 
Profiel   

Niet alleen je nieren en maag, maar ook je rug.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 17:40 



 
Profiel   

Als je een minder goede sulky of vierwieler hebt en je wil toch het bos in, kan ik vanaf een bepaalde leeftijd ook tena ladys aanraden.. :')

een tip van mijn groom toen we samen ergens een koets huurde :=
Ik was meteen weer heel blij met mijn eigen koets thuis haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 18:51 



 
Profiel   

:= jij zegt het,ik dacht het

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 22:25 



 
Profiel   

Haha, ik zie het voor me :-D

Maar nee inderdaad, ik ben het ermee eens dat een goede kwaliteit belangrijk is voor beiden. Ik heb vroeger weleens mee gereden op marathon/recreatie wagens en dat was nooit een probleem qua stuiteren oid in het bos. Maarja, toen was ik zelf ook nog wat soepeler. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-21 07:52 



 
Profiel   

Voor mij wel leerzaam dit. Ik ben zelf minder valide en moet daardoor minimaal stuiteren. Hebben jullie tips voor mij waar ik dan op moet letten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-21 08:08 



 
Profiel   

Hallo allemaal,
Ik zit een beetje internet af te speuren voor een leuke 2 wieler. Het is voor een welsh pony van 1.12.
Eisen:
-geremd
-2 persoons

Nou heb ik de caveletti en oxer voorbij zien komen. Maar gezien de wielmaat weet ik niet goed wat verstandig is om de kar goed in evenwicht te krijgen. Wat zijn jullie tips?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-21 18:25 



 
Profiel   

Cavaletti is qua kwaliteit niet zo fijn en daardoor heel moeilijk in balans te brengen.. oxer is volgens mij beter maar dat weet ik niet zeker..
Ik heb vooral goede ervaringen met HCA en tjeu van de meulengraaf

Voor jou pony zou ik voor een sulky of tweewieler gaan met 19 inch wielen

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-21 19:01 



 
Profiel   

Licor schreef
Cavaletti is qua kwaliteit niet zo fijn en daardoor heel moeilijk in balans te brengen.. oxer is volgens mij beter maar dat weet ik niet zeker..
Ik heb vooral goede ervaringen met HCA en tjeu van de meulengraaf

Voor jou pony zou ik voor een sulky of tweewieler gaan met 19 inch wielen


Bedankt voor de tip! Ik ga eens even kijken :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-21 08:43 



 
Profiel   

Mocht iemand nog op zoek zijn naar een hele nette HCA 16inch - ik verkoop de mijne, zie Bokt Markt of Marktplaats/FB. Reactie via PB!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-21 14:06 



 
Profiel   

Dat ging snel - is met een paar uur verkocht en opgehaald :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-21 05:59 



 
Profiel   

Poging tot mennen zonder broek, wel een heel kaal gezicht, heb er een dubbele rem op - eentje voor het linker en eentje voor het rechter wiel (van der Mee Sulky). Denk dat een broek eigenlijk niets toevoegd in dit geval, en scheelt wel wat op en aftuig werk, of mis ik iets?!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-21 18:20 



 
Profiel   

[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-21 18:22 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 135 van de 165 [ 4108 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138 ... 165  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen