Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 26 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Zwarte dekhengst gezocht

 
Profiel   

Op zoek naar een zwarte dekhengst voor mijn merrie.
Kwpn, NRPS, Holstein, Trakhener.
Met een mooi karakter.
Dressuur
Stokmaat tussen 160 en 170
Geen koudbloed


Laatst bijgewerkt door Marielle71 op 22-05-21 15:44, in het totaal 2 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-21 15:39 



 
Profiel   

Je kan hier beter een advertentie voor aanmaken op de Bokt Markt https://www.bokt.nl/markt/
Dit is niet het juiste forumgedeelte hiervoor. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-21 15:41 



 
Profiel   

Welkom op Bokt. Ik denk dat er beter advies gegeven kan worden als je de richtlijnen van dit subforum volgt: [EHK] Regels en richtlijnen [EHK] Exterieur en Hengstenkeuze

Dan hebben de lezers meer informatie en kunnen ze gerichter een hengst adviseren. Zonder afstamming is niet te zeggen welk bloed goed bij je merrie zou passen of juist niet. Of te dichtbij zou staan qua verwantschap. Veel dressuurhengsten zijn zwart dus je mag gerust strenger selecteren.

Karakter speelt de laatste jaren ook steeds meer een rol bij de selectie, maar dan nog is "mooi karakter" heel persoonlijk. Wat jij mooi vindt kan ik wel veel te heet vinden. Of andersom.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-21 16:37 



 
Profiel   

[ img ]

Castor II van de catshoeve
Goedgekeurde dekhengst

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-21 16:48 



 
Profiel   

:')

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-21 18:03 



 
Profiel   

Ik werd getipt over jou zoekvraag gezien mijn hengst past bij jou wensen.

Oscar (Orbaldo II x Gerlinus) is Gronings gefokt en heeft daarnaast KWPN, Holstein en Trakhener in zijn afstamming.

Zijn stokmaat is 1.62m kleur zwartbruin (Vosfactor vrij) bij merries zonder bruin factor heeft hij tot nu toe alleen zwarte veulens gegeven.

Oscar heeft een zeer goed en werkwillig karakter. Hij heeft aanleg voor dressuur, loopt zelf momenteel M2 met potentie voor het hogere werk. Zijn vader loopt lichte toer dressuur.

Voor meer info kun je een pb sturen.
[ img ]


[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-21 06:17 



 
Profiel   

Marielle71 schreef
Op zoek naar een zwarte dekhengst voor mijn merrie.
Kwpn, NRPS, Holstein, Trakhener.
Met een mooi karakter.
Dressuur
Stokmaat tussen 160 en 170
Geen koudbloed


TS vraagt kwpn, holstein, nrps of trakhenen, dat is toch duidelijk?

Maar om serieus te kunnen antwoorden hebben de kenners minimum een aantal dingen nodig:
- de afstamming van je merrie ( voor inteelt te vermijden en om goede combinaties te zoeken)
- een goede standfoto van je merrie om hengsten te zoeken die zwakke punten in het exterieur van je merrie kunnen bijsturen.
- wat je met het gekweekte paard wil doen (basisdressuur tot Z, topdressuur, springen, veelzijdig gebruik)
- wat de sterke punten zijn van je merrie
- waar je merrie in het werk beter in kan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-21 08:43 



 
Profiel   

birte schreef
Ik werd getipt over jou zoekvraag gezien mijn hengst past bij jou wensen.

Oscar (Orbaldo II x Gerlinus) is Gronings gefokt en heeft daarnaast KWPN, Holstein en Trakhener in zijn afstamming.

Zijn stokmaat is 1.62m kleur zwartbruin (Vosfactor vrij) bij merries zonder bruin factor heeft hij tot nu toe alleen zwarte veulens gegeven.

Oscar heeft een zeer goed en werkwillig karakter. Hij heeft aanleg voor dressuur, loopt zelf momenteel M2 met potentie voor het hogere werk. Zijn vader loopt lichte toer dressuur.

Voor meer info kun je een pb sturen.
[ [url=m/VfVfun.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/S1npmT.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/33n6Pr.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/In7Owv.jpg]Afbeelding[/url] ]


Waarom past hij dan? Omdat hij zwart is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-21 09:05 



 
Profiel   

Jan de Regelaar: waarom zou het niet passen? Beetje jammer altijd, dit soort opmerkingen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-21 09:18 



 
Profiel   

hoogendroog schreef
Jan de Regelaar: waarom zou het niet passen? Beetje jammer altijd, dit soort opmerkingen.

Hierom niet:

Citaat
Kwpn, NRPS, Holstein, Trakhener.


En dat is deze hengst niet.

Beetje jammer dat jij de openingspost blijkbaar niet gelezen hebt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-21 09:28 



 
Profiel   

En verder is die hengst genetisch bruin (zwartbruin = bruin) en niet zwart. Dat-ie toevallig tot nu toe met non-agouti vossen alleen zwarte veulens heeft gegeven is dus gewoon toeval.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-21 09:32 



 
Profiel   

janderegelaa schreef
hoogendroog schreef
Jan de Regelaar: waarom zou het niet passen? Beetje jammer altijd, dit soort opmerkingen.

Hierom niet:

Citaat
Kwpn, NRPS, Holstein, Trakhener.


En dat is deze hengst niet.

Beetje jammer dat jij de openingspost blijkbaar niet gelezen hebt.


Buitenom dat hij dan niet het ras is wat gevraagt word. zouden dit soort paarden juist heel goed passen

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-21 09:38 



 
Profiel   

Nee....

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-21 10:12 



 
Profiel   

tuurlijk wel. je zou eens wat meer out of the box moeten gaan

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-21 10:14 



 
Profiel   

Niemand kan inschatten wat past hier.

Er is niets bekend over de merrie (Ze kan shetland of shire of sportpaard of tinker zijn, niemand weet het)
Er is niets bekend over het gebruiksdoel van het veulen.
Er is niets bekend over de goede en minder goede punten van de merrie.

Nu kun je dus iedere hengst van ieder ras noemen die toevallig zwart is, en rond die 1.65 en die in de basis wat dressuur kan lopen.


Laatst bijgewerkt door Femke_Tweety op 23-05-21 10:17, in het totaal 3 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-21 10:15 



 
Profiel   

Hoe kan je nu zeggen dat het past als je totaal niet weet over wat voor merrie het gaat?

2 van de "eisen" die gesteld worden past hij iig niet bij, dus zeggen dat het een goede match is vind ik erg opvallend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-21 10:15 



 
Profiel   

corinadrenth schreef
tuurlijk wel. je zou eens wat meer out of the box moeten gaan

Ik wil best out of the box, sterker nog dat doe ik al.

Beschrijf jij de merrie van TS eens, je mag het ook uit de openingspost meenemen, en vertel dan waarom die hengst zou passen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-21 10:19 



 
Profiel   

Ik neem aan dat het over deze gaat en daar past zowel alles als niets op:
[EHK] Advies welke mooie man het zal gaan worden....?

Topic voldoet niet aan de eissen, dus graag afstamming, foto‘s en fokdoel toevoegen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-21 10:20 



 
Profiel   

Jup, ik was ook al aan het googelen en kwam op dezelfde plek uit.


Maar TS reageert dus blijkbaar nauwelijks in topics. 2 topics geopend, beide redelijk wat reacties, en in beide zelf niet meer gereageerd. Beetje jammer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-21 10:22 



 
Profiel   

Als het trouwens inderdaad om die merrie gaat zou ik echt heel graag een goede standfoto van opzij willen zien.
Bij iedere merrie voor fokadvies. Maar bij deze gezien de mogelijk minder sterke rug en wellicht wat korte benen zou ik dat echt even fatsoenlijk willen zien.


En realiseer je dat je er een zwarte hengst op kunt zetten, maar dat je hoe dan ook 50% kans op schimmel hebt. (Mogelijk 100% zelfs, maar gezien wat er achter zit schat ik de kans groter dat ze heterozygoot is voor schimmel, dus 50/50 wel of niet schimmel bij haar nakomelingen)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-21 10:27 



 
Profiel   

corinadrenth schreef
tuurlijk wel. je zou eens wat meer out of the box moeten gaan


Je snapt dat je dit zegt tegen iemand die een hengst van een " vreemd" stamboek op zijn super goede merrie durft te zetten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-21 16:26 



 
Profiel   

Sizzle schreef
Ik neem aan dat het over deze gaat en daar past zowel alles als niets op:
[EHK] Advies welke mooie man het zal gaan worden....?

Ah ja, goede opmerking. Als je het zo bekijk is niet eens duidelijk of de OP een vraag om advies is of een "gezocht" Bokt Markt advertentie.

Uit de OP is ook niet op maken of TS op zoek is naar natuurlijke dekking of K.I. en wat het budget is. In het andere topic wordt K.I. en 500 Euro genoemd. Met dat budget vallen al heel erg veel hengsten buiten de boot. Gezien de extreem beknopte info kun je die stamboeken ook wel lezen als "warmbloed" en kan Castor prima genoemd worden. En wat betreft kleur, zoals F_T terecht zegt is er goede kans dat het veulen sowieso uiteindelijk wit gaat worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-21 17:38 



 
Profiel   

Sizzle schreef
Ik neem aan dat het over deze gaat en daar past zowel alles als niets op:
[EHK] Advies welke mooie man het zal gaan worden....?

Topic voldoet niet aan de eissen, dus graag afstamming, foto‘s en fokdoel toevoegen.


Ik vond dit wel out of de box gedacht trouwens :D :+

belle_boef schreef
Staat vast wel een leuke HTK hengst in de buurt:

Maar ik zou gaan voor een Shetlander. Past mooi in de mix er bij

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-21 17:46 



 
Profiel   

Gribaldi junior rt


https://www.stoeterijdubois.nl/gribaldi-junior-rt.html

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-21 17:59 



 
Profiel   

corinadrenth schreef
Buitenom dat hij dan niet het ras is wat gevraagt word. zouden dit soort paarden juist heel goed passen


Er is precies helemaal niets bekend over deze merrie.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-21 18:06 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 26 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen