Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 484 van de 515 [ 12859 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 481, 482, 483, 484, 485, 486, 487 ... 515  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

 
Profiel   

Suzywuzy schreef
@xxxmh
Wat een prachtige fotos! Hele mooie lange manen ook.
Jammer dat ze hoefbevangen was, hopelijk is alles nu een beter


Hoefbevangen is nu helemaal onder controle. Ander beslag want haar hoefbeen was gekanteld en ze liep niet goed maar sinds dat beslag loopt ze weer super sinds december. Hopelijk geneest het oog snel!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-21 17:26 



 
Profiel   

Fangio schreef
@ Peerappel, had het inderdaad al zien langskomen maar wat heerlijk zo'n vakantie met je paard <3 Ik heb die van ons begin dit jaar helaas moeten annuleren door die stomme wond, maar hopelijk komt het er ook nog eens van!
@ xxmh, daar is al een hoop vanaf! Jammer dat ze hoefbevangen is geweest. Wel prachtige foto's ook. Is het ook SCC dat ze op haar oog heeft?

Ik wil graag in Belgie gaan starten met wedstrijden rijden, omdat waar ik woon op een of andere manier alle wedstrijden in Nederland in mijn werkend weekend vallen en er niet echt veel zijn. Om verder in NL wedstrijden te rijden moet je met de tunnel en dat is met trailer 15 euro per enkele reis... Dat worden hele dure wedstrijden dus :+ Maar om in Belgie te mogen starten moet je eerst examen doen om te laten zien dat je uberhaupt wel kan rijden voor je op wedstrijd mag. Op zich een gewone simpele B-proef, maar die examens zijn er niet heel vaak en nu met corona worden ze vaak op een manege georganiseerd en zijn ze dan niet toegankelijk voor externen. Dus vandaar dat ik extra zenuwachtig ben, omdat als ik het niet haal het weer een paar maanden kan duren voor ik opnieuw kan.
Op zich moeten we makkelijk een B-proef kunnen, maar we zijn al lang niet meer op vreemd terrein geweest dus dat is dan toch altijd weer even meer afleiding enzo.


Scc? Wat is dat? De dierenarts zei dat het een goedaardige tumor is dat vaak voorkomt bij haflingers. Zie foto in spoiler.
Spoiler:
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-21 17:28 



 
Profiel   

Plaveiselcelcarcinoom waarschijnlijk, komt inderdaad vaak voor bij hafs, relatief.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-21 17:30 



 
Profiel   

xxxmh schreef
Fangio schreef
@ Peerappel, had het inderdaad al zien langskomen maar wat heerlijk zo'n vakantie met je paard <3 Ik heb die van ons begin dit jaar helaas moeten annuleren door die stomme wond, maar hopelijk komt het er ook nog eens van!
@ xxmh, daar is al een hoop vanaf! Jammer dat ze hoefbevangen is geweest. Wel prachtige foto's ook. Is het ook SCC dat ze op haar oog heeft?

Ik wil graag in Belgie gaan starten met wedstrijden rijden, omdat waar ik woon op een of andere manier alle wedstrijden in Nederland in mijn werkend weekend vallen en er niet echt veel zijn. Om verder in NL wedstrijden te rijden moet je met de tunnel en dat is met trailer 15 euro per enkele reis... Dat worden hele dure wedstrijden dus :+ Maar om in Belgie te mogen starten moet je eerst examen doen om te laten zien dat je uberhaupt wel kan rijden voor je op wedstrijd mag. Op zich een gewone simpele B-proef, maar die examens zijn er niet heel vaak en nu met corona worden ze vaak op een manege georganiseerd en zijn ze dan niet toegankelijk voor externen. Dus vandaar dat ik extra zenuwachtig ben, omdat als ik het niet haal het weer een paar maanden kan duren voor ik opnieuw kan.
Op zich moeten we makkelijk een B-proef kunnen, maar we zijn al lang niet meer op vreemd terrein geweest dus dat is dan toch altijd weer even meer afleiding enzo.


Scc? Wat is dat? De dierenarts zei dat het een goedaardige tumor is dat vaak voorkomt bij haflingers. Zie foto in spoiler.
Spoiler:
[ [url=m/O48DbA.jpg]Afbeelding[/url] ]

SCC = Squamous Cell Carcinoma oftewel inderdaad plaveiselcelcarcinoom

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-21 20:59 



 
Profiel   

xxxmh: gafe foto's wat balen dat ze een tumor heeft bij haar oog. Sterkte

Peerappel: ik droom ook ooit van een leuk boerderij vlak of in het bos. Paarden aan huis is nog steeds een droom ondanks dat het ook heel veel werk is.

Ik weet even niet meer of het in dit topic was of een andere. Maar maximus is vorige week geopereerd aan zijn griffelbeen , deze was gebroken. Ik zou hem vandaag mogen op halen maar helaas is zijn been nog dik en wordt het hopelijk vrijdag.

Hij staat er redelijk rustig bij maar is wel erg opgetrokken ondanks dat hij gewoon ruwvoer had, nu hoop ik niet dat hij maagzweren aan gaat maken. Ik hoop dus dat hij vrijdag mee mag en dat hij dan op stal lekker bij kan komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-21 08:12 



 
Profiel   

@xxxmh, schrikken als ze dit hebben. Ik ben er ook altijd bang voor dus ik hou de ogen mega goed in de gaten zodat mocht ze het hebben ik er al heel snel bij ben. Sterkte voor jullie!

@Plutolover, dat zal schrikken zijn geweest, je jonge paardje onder het mes. Gelukkig goed doorgekomen, nu nog even de naweeën doorstaan en dan weer lekker mee naar huis. Heb je een idee hoe het is gekomen?

@PeerAppel, de foto's zagen er heerlijk uit. Ik snap ook wel dat Monroe daar lekker wilde blijven ;)

@Fangio, spannend om weer op wedstrijd te gaan. Maar ook een leuk vooruitzicht toch? En al gaan de eerste paar keer slecht door zenuwen en wennen aan een andere omgeving, ook geen ramp toch? Alleen een gekreukt ego valt mee ;)

Hier zijn we al een week aan het tobben, Roxy had weer een ijzer afgetrapt en haar andere hoef zat vol scheuren. Ijzers zijn er nu dus af maar daarbij ook hele stukken hoef. Het ziet er niet uit, maar als de smid het nu bekapt is het gelijk weer kort/te kort terwijl ze het beste even een paar weken zonder ijzers kan om alle gaten wat te laten uitgroeien. Gister dacht ik toch even met barebackpad te rijden, ik sprong erop en binnen 2 passen had ze me er weer afgegooid. Draak. Daarna was er niets aan de hand, dus geen idee wat dat nou was.
Zaterdag hebben we met stal Gymkhana, ik zit in een team met 3 andere zwarte paarden en we gaan ze schilderen. De zwarte als zebra's en Roxy als tijger/giraf. Even kijken wat lukt. Ik ben heel benieuwd, ik denk dat ze dit soort spelletjes helemaal fantastisch vind. Het enige waar ik 'bang' voor ben is dat ze zich helemaal laat opfokken, maar goed dat zien we dan wel haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-21 09:35 



 
Profiel   

Dankjewel allemaal! De operatie is gelukkig goed gegaan. Achter het oog moest er wel meer weefsel weg gehaald worden wat nog wel onderzocht gaat worden dus haar oogkas wordt wel een stuk dieper dan normaal bij paarden die een oog missen. Als alles goed blijft gaan dan mogen we haar zaterdag weer ophalen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-21 09:55 



 
Profiel   

Oef wat gaat het in ene snel:

@xxxmh: Wat fijn dat alles goed gegaan is! Duim voor je mee dat alles goed gaat en ze zaterdag lekker weer mee mag <3 Wat een leuke foto's zeg!

@Lenexa: Wat balen van je ijzer, ik voer Wolf altijd Silicium bij voor zijn hoefgroei (zijn hoeven groeien in verhouding namelijk wat langzaam) en dat werkt best perfect voor net wat meer groei. Leuke plannen dus zaterdag, hopelijk blijft ze een beetje rustig :D

@Plutolover: hyoe gaat het met Maximus nu?

@Fangio: Wat grappig ik wist niet dat je dan eerst een examen moest afleggen; spannend zeg maar komt vast goed!


Ik heb eindelijk een maatje voor Wolf <3 Ik was al een hele tijd opzoek voor als we straks gaan verhuizen, maar het bleek lastiger dan gedacht. Nu kreeg ik via bokt een privebericht van iemand met een onwijs leuke jonge shetlanderhengst en die mag dadelijk bij mijn hengst komen te staan <3 Helemaal blij dus.
Mace is ondertussen erg in de verdediging, had al gelezen dat sommige merrie's in maand 1,5 - 2 in eens heel erg beschermend worden in hun dracht en Mace past perfect in het plaatje. Op dit moment kan ik met haar niet eens een ander paard inhalen op het erf zonder dat er benen alle kanten opgaan :+ Alleen haar beste vriendin tolereert zeg nog in de paddock :')
Over Wolf verder geen nieuws te vermelden, meneer heeft nog steeds rust (niet dat hij anders zoveel doet :+ ), misschien zondag weer eens longeren. Hij heeft vorige week 2 keer gedekt en merk dat hij daar nu pas echt van hersteld is :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-21 11:18 



 
Profiel   

@ Plutolover, veel beterschap voor Maximus! Hoe heeft hij dat voor elkaar gekregen?
@ Lenexa, als het 'maar' op wedstrijd gaan was, dan was het niet erg geweest, maar dat examen wordt slechts enkele keren per jaar gehouden. En aangezien ik ook in de weekenden werk kan ik ook niet altijd. De vorige keer dat ik er aanwezig kon zijn was in februari 2020 :+ En toen was paardlief niet lekker en heb ik moeten afzeggen. Mn volgende kans is pas dit jaar juli. Dus als ik het dan niet haal kan er weer makkelijk een jaar tussen zitten. Dat maakt de druk erachter wel wat groter zegmaar. :')
Ben benieuwd naar Roxy als giraffe!
@ Knolan, wat leuk! Hopelijk word het net zo'n leuk duo als die twee van mij <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-21 13:45 



 
Profiel   

@xxxmh: gooh die tumoren is eigenlijk (op PSSM na) mijn grootste 'angst' bij Haflingers. 't is een kleine operatie, maar het is en blijft wel 'in je paard laten snijden'. Ik hoop dat het snel geneest en je terug zorgeloos kan genieten van je kanjer! Is paardlief thuis ondertussen?

@plutolover: hoe is het met Maximus? Is hij eveneens thuis? En wat is de prognose naar de toekomst toe?

@Lenexa: hoe was de gymkhana vandaag?

@K_nolan: heb je een foto van je 2 toppers? Ik kan mij jouw haf niet voor de ogen halen, maar ik heb een tijdje hier niet meer meegevolgd :)



Ik ben donderdag op bezoek geweest bij de fokker van TiSento. Wat een heerlijk lief mens is het toch ook...

Ti zijn mama heeft een hengstje gekregen en is dus Ti zijn halfbroer. Hij lijkt als 2 druppels water op hem. De tranen zijn gevloeid met bakken...

Het was heel de rit daarheen aan het regenen als een malle.
Toen we de wei op stapten richting de merries en veulens, kwam de zon er ineens volop door.
Ik ben heel gelovig en ik geloof dat Ti niet echt 'weg weg' is. Ik had de dag voordien aan hem gevraagd om een seintje te geven als hij er was en tja, hoeveel groter moet je teken zijn O:)

Het andere hengstenveulentje (er zit een groot stuk bloedlijn in welke in Ti ook zat) was qua karakter helemaal mijn kleine Ti-man. Ik heb er echt van genoten.

Ik ben terug naar BE gereden met tranen en een gerust hart.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-21 19:06 



 
Profiel   

Mi_Amore schreef
@xxxmh: gooh die tumoren is eigenlijk (op PSSM na) mijn grootste 'angst' bij Haflingers. 't is een kleine operatie, maar het is en blijft wel 'in je paard laten snijden'.


Inderdaad, pssm1, plaveiselcelcarcinoom, en ook wel eorth en eczeem. Die laatste twee zie je ook bovengemiddeld vaak bij hafs...

Mi_Amore schreef
Ik ben donderdag op bezoek geweest bij de fokker van TiSento. Wat een heerlijk lief mens is het toch ook...

Ti zijn mama heeft een hengstje gekregen en is dus Ti zijn halfbroer. Hij lijkt als 2 druppels water op hem. De tranen zijn gevloeid met bakken...

Het was heel de rit daarheen aan het regenen als een malle.
Toen we de wei op stapten richting de merries en veulens, kwam de zon er ineens volop door.
Ik ben heel gelovig en ik geloof dat Ti niet echt 'weg weg' is. Ik had de dag voordien aan hem gevraagd om een seintje te geven als hij er was en tja, hoeveel groter moet je teken zijn O:)

Het andere hengstenveulentje (er zit een groot stuk bloedlijn in welke in Ti ook zat) was qua karakter helemaal mijn kleine Ti-man. Ik heb er echt van genoten.

Ik ben terug naar BE gereden met tranen en een gerust hart.


Dat klinkt als een heel fijn bezoek :j <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-21 19:29 



 
Profiel   

We hebben haar vandaag opgehaald. Was eerst even wennen hoe het eruit ziet want het is nog erg opgezwollen maar dat gaat komende weken minder worden. Ze was ook erg rustig aan de blinde kant. Had ik niet verwacht. Laden ging wel moeilijk, meer dan een uur. Ze is altijd moeilijk met laden (heen 10 min maar dat was mazzel) maar ze weet slimme trucjes om er niet in te komen. Ligt niet aan het oog. Uiteindelijk klein beetje verdoofd en ze stond erin. Daarna stond ze rustig op stal te eten. Ze moet wel 2 weken uit de kudde blijven en komende dagen nog op stal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-21 19:32 



 
Profiel   

xxxmh schreef
We hebben haar vandaag opgehaald. Was eerst even wennen hoe het eruit ziet want het is nog erg opgezwollen maar dat gaat komende weken minder worden. Ze was ook erg rustig aan de blinde kant. Had ik niet verwacht. Laden ging wel moeilijk, meer dan een uur. Ze is altijd moeilijk met laden (heen 10 min maar dat was mazzel) maar ze weet slimme trucjes om er niet in te komen. Ligt niet aan het oog. Uiteindelijk klein beetje verdoofd en ze stond erin. Daarna stond ze rustig op stal te eten. Ze moet wel 2 weken uit de kudde blijven en komende dagen nog op stal.


Twee weken is goed te overzien gelukkig. Hopelijk vindt ze dat zelf ook! Succes met het herstel! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-21 19:33 



 
Profiel   

Skippy01 schreef
xxxmh schreef
We hebben haar vandaag opgehaald. Was eerst even wennen hoe het eruit ziet want het is nog erg opgezwollen maar dat gaat komende weken minder worden. Ze was ook erg rustig aan de blinde kant. Had ik niet verwacht. Laden ging wel moeilijk, meer dan een uur. Ze is altijd moeilijk met laden (heen 10 min maar dat was mazzel) maar ze weet slimme trucjes om er niet in te komen. Ligt niet aan het oog. Uiteindelijk klein beetje verdoofd en ze stond erin. Daarna stond ze rustig op stal te eten. Ze moet wel 2 weken uit de kudde blijven en komende dagen nog op stal.


Twee weken is goed te overzien gelukkig. Hopelijk vindt ze dat zelf ook! Succes met het herstel! :)


Jaa. Komende dagen paar keer per dag stappen aan de hand en als de andere paarden naar binnen gaan kan zij een paar uurtjes naar buiten als de wond goed dicht is en droog.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-21 19:35 



 
Profiel   

@mi_amore fijn dat het bezoek zo liep, klinkt alsof het heel speciaal was en hopelijk weer wat rust voor jou na al dit verdriet.

Fotos van de mijne deel ik maar al te graag <3

Wolf (winstersturm) 3 jarige hengst, januari gaat hij naar de keuring:


[ img ]

[ img ]

Mace, 4 jarige merrie nu dus drachtig van Wolf:


[ img ]

[ img ]

En mijn derde topper Nolan, nu 29 en met pensioen:

[ img ]

@xxxmh: fijn dat ze thuis is, hopelijk een goed en rustig herstel

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-21 19:42 



 
Profiel   

Fijn dat ze week thuis is xxxmh, thuis is toch altijd fijner dan ergens op een kliniek!

Mi_Amore, een emotionele dag maar toch ook weer een leuke nieuwe kennismaking. Kan me goed voorstellen dat dat toch ook weer verdriet doet met het gemis van jouw eigen kanjer!

De gymkhana was hilarisch. Roxy liep donderdag in draf niet helemaal lekker, gister trok ik haar uit de paddock liep ze op eieren. Op het harde wilde ze liever niet, in de bak liep ze wel maar het zag er niet zo lekker uit. Eerste wat ik dacht was dat ze hoefbevangen was, ze had verder geen van de symptomen gelukkig. Maar een te dik paard dat op eieren loopt 1+1=2.
Aangezien ze toch in een natte paddock stond en het hooi niet magerder kan toch weer in de groep gezet en vanmorgen afgesproken met de gepensioneerde dierenarts op stal. Ik was zelf al vroeg op stal, stond ze het riet te maaien vol op de voorhoeve, dus had al een vermoeden dat ze waarschijnlijk niet hoefbevangen was. Met pakken liep ze al een hele stuk beter, liep ook gewoon weer netjes mee. Nog wel heel licht voorzichtig op het harde maar in de bak liep ze zo goed als normaal. Even overlegd en even aankijken, hij dacht geen hoefbevangen, daar liep ze alweer veelste goed voor. Maar wellicht toch last van de brokkelhoeven nu zonder ijzers. Ze leerde hem in volle galop toen ze weer de groep in mocht, dus ze voelde zich gelukkig een heel stuk beter.
Ik moest dus op een ander paard voor de gymkhana, mijn groepsgenoot heeft ook nog een 3 jarige dus die zei neem mijn Fries dan neem ik de 3 jarige. Ahum, ik heb al 3 jaar geen ander paard gereden en zo'n held ben ik niet. Gelukkig is die van haar zo traag dat ik dat wel durfde. Onze team naam was Madagascar en het idee was 3 zebra's en 1 giraf. De giraf werd een tijger die niet mee deed en 4 zebra's. Was hardstikke leuk, we waren verre van de snelste maar ik heb me rot gelachen. We moesten soort barrel race doen, slalom, stap/draf/galop lange zijdes, afstappen pyjama aan terug raven, aardappelrace. Alle oud Hollandse spellen, hilarisch. Jammer dat Rox niet mee kon doen, die zou dit helemaal geweldig gevonden hebben!
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-21 20:01 



 
Profiel   

Hoe is het met al jullie knappe gouden ponies?

Hier hebben we de afgelopen 2 weken rustig aan gedaan nadat ze niet helemaal lekker liep. Ze lijkt nu weer helemaal goed te lopen, vandaag komt eindelijk de hoefsmid. Ik hoop dat hij verder ook niets raars ontdekt dan ga ik haar weer lekker oppakken. We worden ook een beetje simpel van de rondjes wandelen op de baan.

Vorige week een dubbele longe les gehad ( in stap voor de zekerheid ). Ze snapte het aan het begin niet helemaal dat die lijnen ter hoogte van haar schoft naar binnen gingen. Constant omdraaien om te kijken, m'n juf vond haar irritant. Ik vond het grappig. Na 10 minuten snapte ze het en deed ze het alleen nog om te draken, ik heb echt niet zoveel geduld en af en toe stelt ze dat erg op de proef. Maar ik moet ook gewoon zo vaak om haar lachen, ik heb al 100x gezegd dat ik graag een pony met karakter wilde. Soms zie ik paarden die zijn zo goed opgevoed die doen gewoon alles braaf, nu zou mijn opvoeding ook wel wat strakker mogen maar ik vind haar veelste grappig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 09:03 



 
Profiel   

Ik heb echt al een tijdje niet meer mee gepraat :'). Met ons gaat het goed. Alano doet het onder het zadel echt enorm goed. Hij is nu sinds maart onder het zadel. Vanaf midden april echt serieus daarvoor alleen even opstappen stukje stappen met begeleiding. Nadat ik 4x heb los gereden ben ik met iemand mee gegaan naar het bos, hier heeft hij het knopje draf ontdekt. Daarna ging het in de bak stukken beter. Inmiddels hebben wij ook al 2x les gehad. Ik rij hem ongeveer 2 a 3x per week de rest van de week mag hij lekker genieten.. Straks als hij het lichamelijke en mentaal beter aankan wil ik weer wat meer afwisseling doen. Maar voor nu is dat nog teveel.

Ik deel een paar instagram post, dan kunnen jullie zien hoe het gaat.

Dit was onze eerste les


Balkjes training neem ik ook af en toe mee. Goed voor zijn balans, concentratie, achterbenen en hij moet opletten.


Stukje wijken en schouderbuitenwaarts


Rondje bos

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 09:14 



 
Profiel   

Met Summer gaat het heel goed zonder oog. Ze is heel rustig ook al staat ze al 2.5 week op boxrust en niet schrikkerig
Als het goed gaat mag ze zondag naar buiten. Het duurde wat langer omdat ze de wond had gestoten en daardoor het langer open bleef.


[ img ]


Dit was gisteren:
Spoiler:
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 13:24 



 
Profiel   

@lenexa een juf die een haf niet grappig vindt? Zou ik slecht tegen kunnen! ;) Hier hetzelfde: Doortje heeft humor, ik kan haar strakker opvoeden, maar ik hou van die humor en wil geen robot. Gelukkig vindt mijn trainer haar ook grappig :))

@activeme wat fijn dat het goed gaat! :j

@xxxmh oh dat ziet er toch al best netjes uit!

Wij doen t momenteel rustig aan. Doortje heeft het gauw warm en het is hier steeds 27/28 graden. Daarnaast heeft ze dit jaar echt best veel jeuk, muggeninvasie nu het zo warm is na zo lange tijd regen. Ideale omstandigheden voor muggen... :n
(En dazen blijkbaar, mijn been was vd week twee keer zo dik na een dazenbeet...)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 19:33 



 
Profiel   

Leuk dat het zo goed gaat activeme! En ook al lekker naar buiten, super knap!

Xxxmh, ik vind het er naar uitzien maar dat is natuurlijk niet zo vreemd na een operatie. Fijn dat het goed gaat en ze straks weer lekker naar buiten mag!

Skippy, ik snap ook niet hoe je een haflinger niet hilarisch kan vinden! Roxy vind het een heel leuk grapje om vanuit het niks een kwart naar je toe te draaien en je dan triomfantelijk aan te kijken. Roxy vind het reuze leuk, je ziet haar gewoon grijnzen. Mij kun je dan oprapen, maar dat komt ook omdat ik inmiddels heus weet hoe ik met haar om moet gaan. En ik weet dat ze geen echt vreemde of gevaarlijke dingen gaat doen in een lollige bui. Maar ik zeg regelmatig tegen Roxy dat ze blij met me mag zijn, want ze mag heerlijk zichzelf zijn.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 22:11 



 
Profiel   

Oh dat doet Doortje ook. Haar hoofd naar je toe, of juist haar billen als ze daar gekriebeld wil worden :Y)
Als je niet een beetje humor hebt, moet je ook écht geen haflinger kopen _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 22:19 



 
Profiel   

@K_Nolan, hoe is het nu met de verhuisplannen? Wordt het 1 juli, of toch augustus? Fijn dat je een maatje hebt voor Wolf
@xxmh, mooi groot exemplaar heb je! Die spieren zien er al een stuk minder gespannen uit. Foto's zijn mooi geworden! <3
@Fangio, wat grappig dat je dan zo'n examen moet rijden. Het klinkt alleen niet heel praktisch als ik je zo hoor. :')
@Plutolover, wat balen van Maximus zeg! Heb het wel meegekregen via instagram.
@Lenexa, wat balen van dat ijzer zeg! Staat ze altijd op ijzers?
@Mi_Amore, klinkt als een mooi bezoek! Komt er ook een van die veulentjes jouw kant op? Of begrijp ik het verkeerd?
@Lenexa, wat leuk die gymkhana hahaha. Gezellig zo op stal! Fijn dat Roxy inmiddels weer goed loopt. Ik herken die humor wel. Monroe gaat vaak mee "lachen" (flemen) en dan moet ik natuurlijk nog harder lachen. _O-
@Skippy01, balen dat ze daar zo'n last van heeft en dat er zoveel vliegen zijn. Aan de andere kant is een beetje rustig aan nooit erg natuurlijk. Misschien einde van de week weer wat beter weer voor haar!


--

Ik heb, na een halfjaar, maar weer eens een les ingepland met Monroe. Wilde dat al veeeeeeel langer doen, maar het is soms lastig om orde te vinden in mijn extreem onregelmatige leven (lang leve mijn stage). Ik heb me op de wachtlijst laten zetten van een trainingsweekend, op verzoek van een vriendin. Dus we moeten wel een beetje gaan sleutelen aan onze bakvaardigheden, want anders gaat dat trainingsweekend natuurlijk nergens over. _O-
Oh en ik heb mijn stage gehaald. :D Nog even 2 weken stagelopen en dan heb ik lekker 2 weekjes vakantie! Als ik alles correct heb ingeleverd, heb ik tijdens die vakantie ook een diplomauitreiking. *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 10:06 



 
Profiel   

@PeerAppel. fijn dat je, je stage hebt gehaald en nu lekker vakantie hebt :D

Wij gaan Augustus over, de eigenaar redde Juli niet helaas. Dinsdag gaat ons huis op funda dus ben echt heel benieuwd. Mijn vriend had alleen de lappen helaas wel erg beroerd gelapt, hopelijk valt het op de foto mee voordat iedereen denkt dat de ramen lek zijn :Y)

Ondertussen zijn we druk aan het tekenen wat we willen. De twee weides worden mooi omheind voor de zomermaanden, maar nu even puzzelen waar de paddocks komen. De rijbak is inmiddels uitgeschept al en heeft nu wit zand (20 x 40 bak). Omdat er op dit moment geen eb en vloed bak inkomt (in de wintermaanden kan ik in de buurt rijden bij een binnenbak) denk ik dat de bak gedeeltelijk gaat fungeren als paddock voor in de winter en dat ik 1 grote speelpaddock maak. Ik wil in die paddock een uitkijktoren van zand, een steenpad etc zodat ze zich lekker kunnen vermaken :o Maar het is even kijken hoe en wat qua locatie, zal van de week een keer een tekening uploaden wellicht dat jullie nog goede ideeën hebben :D

Met de paarden gaat ondertussen alles goed; Wolf is lekker niets aan het doen en mace zijn we rustig aan het opbouwen aan de longe, nu 2x pw 5 minuten draven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 13:23 



 
Profiel   

Hier is veel en niks gebeurd :')

Vorige zaterdag heb ik voor het eerst sinds mijn knie-operatie gereden. Geen succes. Bij het opstappen een ligament verrokken (bij mezelf, gelukkig niet paardlief)

Verder is het HEEL warm geweest en terwijl paardlief lekker lag te chillen, heb ik kruiwagens en kruiwagens onkruid geschept.

@xxxmh dat ziet er netjes uit dat oog! Ok nog niet geheeld, maar netjes dicht gemaakt!

@PeerAppel: de fokker heeft voor mij 1 veulentje 'gereserveerd' momenteel. Omdat zij denkt dat hij echt een match kan zijn. Er zit aardig wat bloedlijn in van TiSento. 3 en 4 juli gaan we terug richting NL.

Als hij mij dan een fijn gevoel geeft, wie weet...

Het lijkt al zo lang geleden dat Ti stierf en eigenlijk is het net geen 2 maand.

Wanneer is het tijd voor een nieuw vriendje he. Ik weet nu al, stel dat het dit veulen wordt, dat mensen gaan zeggen 'zo, die is Ti snel vergeten'

Maar het is net omdat er zoveel Ti in dit veulen zit dat ik het overweeg :'(
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 20:46 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 484 van de 515 [ 12859 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 481, 482, 483, 484, 485, 486, 487 ... 515  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen