Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 3 [ 51 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

De selectie voor Tokyo

 
Profiel   

Tokyo komt steeds dichterbij! Ook voor de paardensport. Na een jaar wachten en weinig routinewedstrijden is het nu echt heel spannend welke combinaties NL gaan vertegenwoordigen.

Wie volgt de wedstrijden momenteel met het oog op de Olympische selectie?

Wie zijn de kaderleden die kans maken?
Ik ben het overzicht een beetje kwijt. Misschien leuk om hier de kanshebbers eens op een rijtje te zetten?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-21 15:09 



 
Profiel   

De longlist is bekend!
Nog wel echt een long-list :list:


https://nieuws.horse/2021/05/22/wie-mak ... BTegPFpsXU

Citaat
Springen:
Bart Bles (Babberich) – Israel vd Dennehoeve N.O.P., Kriskras DV
Jeroen Dubbeldam (Weerselo) – OAK Grove’s Carlyle
Willem Greve (Markelo) – Zypria S N.O.P.
Marc Houtzager (Rouveen) – Sterrehof’s Calimero, Sterrehof’s Dante N.O.P.
Kevin Jochems (Sliedrecht) – Turbo Z
Wout Jan van der Schans (Nijkerk) – A S Bombay
Frank Schuttert (Meeuwen) – Lyonel D
Harrie Smolders (Grobbendonk (Bel.)) – Dolinn N.O.P., Bingo du Parc, Monaco
Eric van der Vleuten (Mierlo) – Wunschkind 19
Maikel van der Vleuten (Mierlo) – Beauville Z
Jur Vrieling (Holwierde) – KM Chalcedon, Fiumicino van de Kalevallei

Dressuur:
Marlies van Baalen (Brakel) – Ben Johnson, Go Legend
Adelinde Cornelissen (Nijkerk) – Aqiedo, Zephyr, Fleau de Baian, Govenor-STR
Edward Gal (Oosterbeek) – GLOCK’s Toto JR. N.O.P., GLOCK’s Total US
Dinja van Liere (Werkendam) – Hermes, Haute Couture
Patrick van der Meer (Naaldwijk) – Chinook
Anne Meulendijks (Heeze) – MDH Avanti N.O.P.
Hans Peter Minderhoud (Oosterbeek) – GLOCK’s Dream Boy N.O.P., GLOCK’s Zonik N.O.P.
Denise Nekeman (Hasselt) – Boston STH
Emmelie Scholtens (Gorinchem) – Desperado N.O.P.
Madeleine Witte-Vrees (Schijndel) – Cennin
Thamar Zweistra (Schore) – Hexagons Double Dutch

Eventing:
Merel Blom (Aalten) – Ceda N.O.P., The Quizmaster
Janneke Boonzaaijer (Renswoude) – ACSI Champ de Tailleur, ACSI Campbelle WS
Laura Hoogeveen (Weert) – Wicro Quibus
Tim Lips (Breda) – TMX Herby
Elaine Pen (Voorschoten) – Divali
Jordy Wilken (Olst) – Burry Spirit

Paradressuur:
Nicole den Dulk (Elin B.)- Wallace N.O.P., Joey Distell
Rixt van der Horst (Nistelrode) – Findsley N.O.P.
Frank Hosmar (Haarle) – Alphaville N.O.P., Guetta
Melissa Janssen (Brunssum) – Dreamy-Boy
Britney de Jong (Utrecht) – Caramba
Glasten Krapels (Ingen) – Windhook
Lotte Krijnsen (Enschede) – Rosenstolz
Annemarieke Nobel (Kropswolde) – Doo Schufroo
Yvette Overgoor (Borculo) – Ace
Maud de Reu (Zwolle) – Webron N.O.P.
Sanne Voets (Berghem) – Demantur RS2 N.O.P.
Demi Uijtewaal (Almere) – Winando RFS

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-21 06:37 



 
Profiel   

Dan kunnen we gaan gokken:
welke combinatie moet nog resultaten laten zien?
wie zijn er zeker bij?
Wie missen we nog op de lijst?
en waar staan we t.o.v. andere landen?

Springen blijft een momentopname, Nederland heeft talentvolle paarden die als team op het juiste moment moeten pieken om kans te hebben op een podium. Individueel denk ik dat ze allemaal te kort komen op dit moment.

Dressuur zijn we afhankelijk van grote fouten bij de concurrentie. Ik denk dat we een heeeeeeel klein kansje hebben op brons. Individueel zie ik geen kansen tegen de huidige wereldtop.

Eventing komen we al jaren te kort als de echte wereldtop aanwezig is.

Dus voor de medailles denk ik dat we echt moeten gaan kijken naar de paradressuur.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-21 15:53 



 
Profiel   

Ik ben benieuwd cjb wie uit het buitenland volgens jou dan wel de echte kanshebbers zijn (voornamelijk bij de dressuur)?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-21 18:02 



 
Profiel   

Leuk topic! Ben heel benieuwd wat we dit jaar gaan doen. Ik heb er niet een heel sterk gevoel bij trouwens dit jaar, zowel bij het springen als de dressuur niet. Denk dat Rotterdam wel een mooi meetmoment is om te kijken hoe we ervoor staan.

Ik sta zelf op de longlist bij de para’s. Daar denk ik overigens wel dat er medailles gereden gaan worden :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-21 18:12 



 
Profiel   

droversrun schreef
Leuk topic! Ben heel benieuwd wat we dit jaar gaan doen. Ik heb er niet een heel sterk gevoel bij trouwens dit jaar, zowel bij het springen als de dressuur niet. Denk dat Rotterdam wel een mooi meetmoment is om te kijken hoe we ervoor staan.

Ik sta zelf op de longlist bij de para’s. Daar denk ik overigens wel dat er medailles gereden gaan worden :)


Wat tof! Zou mooi zijn als je erdoor komt, hoe schat je je kansen in op het moment?

Waar ik zelf erg benieuwd naar ben; wanneer je geselecteerd word, hoe bereiden jullie je voor op het hitte verschil? Rond de tijd van de Olympics is het écht bizar warm in Japan en dat zal in Tokyo niet heel veel anders zijn. Lijkt me voor de athleten/ruiters en de paarden behoorlijk afzien :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-21 18:18 



 
Profiel   

Uhmm lastig te zeggen maar laat ik het zo zeggen, ik ga er voor 90% vanuit dat ik er niet heen hoef :+ wij zijn redelijk nieuw opeens binnen gevlogen en ik denk dat de bondscoaches wel voor de vaste garde gaat hierin. Er staan er 12 op de longlist voor Tokyo en ik schat mezelf een beetje halverwege ongeveer.

Ik moet zeggen dat ik daar nog niet echt mee bezig ben, mede omdat de kans daarvoor gewoon te klein is. Het is natuurlijk altijd je doel als topsporter maar ik vind het ergens wel sneu voor de paarden opeens zo’n grote overgang. Dat betekent dat als het hier straks 30-35 graden wordt, je op het heetst van de dag moet trainen. Ik weet van mezelf dat ik onder druk/adrenaline alle omstandigheden voor een uur kan uitschakelen maar voor mijn paard werkt dat natuurlijk niet zo en dat vind ik wel echt een ding..
verder is het nu vooral heel veel papierwerk ivm Corona en doping etc. Anderen konden zich hier iets meer op voorbereiden maar ik ben een week voor de sluitingsdatum nog op de lijst gezet haha :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-21 18:27 



 
Profiel   

_Floortje schreef
Ik ben benieuwd cjb wie uit het buitenland volgens jou dan wel de echte kanshebbers zijn (voornamelijk bij de dressuur)?

Engeland Duitsland Amerika Denemarken Zweden

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-21 18:42 



 
Profiel   

Ik had eigenlijk Alice Naber-Lozeman ook wel bij eventing verwacht. Iemand enig idee waarom zij niet erop staat? Ik volg het niet meer zo heel goed, dus weet niet precies of zij bijvoorbeeld geen toppaard op dit moment heeft staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-21 18:57 



 
Profiel   

Niet te weinig 4*/3* meegepakt?
Enige van alle categorieën waar ik geld op in zou zetten is Tim voor eventing, denk dat het heel interessant gaat worden aankomende tijd

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-21 20:55 



 
Profiel   

Wat ik jammer vind, is dat Vincent van Gasselt er niet bij staat. Snap ik aan de ene kant wel, niet bewezen genoeg, maar zou mooi zijn om aan de wereld te kunnen laten zien, dat ook NL vriendelijk en harmonieus kan voorstellen. Want heel eerlijk, bij de meeste op de lijst, ontbreekt dat wel hoor. -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-21 10:00 



 
Profiel   

Ik ben wel nieuwsgierig wat er gaat gebeuren met het vaste plekje van Emmelie, aangezien zij niet gaat. Die zal vast naar Dinja gaan, maar ik hoop ook dat onze bondcoach zich niet teveel vast houdt aan wat we normaal altijd sturen (HP) en ook eens verder om zich heen kijkt.
Het lijkt namelijk bij Dream Boy een beetje alsof de meeste rek er een beetje uit is qua scores en met Zonik is hij nog niet waar hij zou moeten zijn imo.

Vincent van Gasselt mist denk ik nog de kaderscores waardoor hij inderdaad nog te onbewezen is. Ik had wel verwacht dat hij erop zou staan, omdat hij geloof ik nog enkele internationale wedstrijden op de planning had staan. Geef hem een plek in de Nations Cup van Rotterdam en je ziet meteen of hij goed genoeg is..

Ik denk trouwens dat we volledig kansloos zijn met de dressuur, hooguit een medaille zoals we die op het EK kregen. De kans dat een team niet 'finisht' is aanzienlijk groter met de teams van 3 man.
Maar als alles gaat zoals verwacht wint Duitsland goud op hun sloffen met het Isabell, Jessica en Dorothee team, die scoren alle drie praktisch altijd boven de 80%. Mogelijk wordt het nog een leuke strijd tussen de Denen en de Britten, waarbij de Denen het wellicht op te weinig ervaring gaan verliezen. Die hebben momenteel niet combinaties die al een tijd goed scoren op dit niveau. De top van de Britten is niet heel erg breed, dus als Hester weg valt weet ik niet zo goed wat die nog achter de hand hebben.

Zweden, USA en Nederland kunnen nog wel eens aan elkaar gewaagd zijn. Het hangt er een beetje van af of Gal met zijn Totilassen gaat scoren en of de Amerikanen een beetje door de mand vallen in Europa, Zweden heeft nog wel combinaties waarbij het niet gegarandeerd goed gaat..

Voor het springen heb ik geen. Ik geloof dat je daar net zo goed een dobbelsteen op kan gooien voor de landenteams. Individueel zijn er natuurlijk nog wat ruiters die gevoelsmatig meer kans maken, maar of die in vorm zijn door alles wat er gebeurt is is maar de vraag.

Voor de Eventing hebben we twee plekken te verdelen toch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-21 14:13 



 
Profiel   

En een Nederlands tintje: Yessin Rahmouni heeft zich gekwalificeerd voor Marokko in de dressuur. Dubbele nationaliteit dus telt ook als Hollander :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-21 15:32 



 
Profiel   

Er staat er eentje tussen bij de dressuur waarvan ik denk: doe maar niet :n Slecht visitekaartje voor Nederland, zo’n lompe amazone. Trekken, schoppen.. heb menig commentator uit het buitenland er al wat van horen zeggen en dan denk ik.. dat wil je toch niet voor jouw land naar zo’n evenement sturen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-21 15:44 



 
Profiel   

Emmelie gaat niet starten geloof ik

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-21 15:48 



 
Profiel   

De twee van Glock als vaste waarde.... De derde plek gaat tussen Dinja, Adelinde en Marlies [in die volgorde... ook als reserve]. De blessure van Desperado kan Nederland nog wel een medaille kosten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-21 15:59 



 
Profiel   

Ik ben dit keer helemaal niet bezig met selecties. Normaal volg ik veel van de OS, als het moet 's nachts, maar deze keer kan ik helaas niet kijken. Niet onder deze omstandigheden.

Japan maakt nu namelijk zijn vierde coronagolf door.

Nog maar 5% van de bevolking is gevaccineerd.

Overbelaste zorgmedewerkers smeken cancel de Spelen. Die kunnen nu de gevolgen van de corona crisis al niet aan.

De Japanse artsenfederatie doet het dringende verzoek om af te zien het evenement waarbij tienduizenden sporters en begeleiders uit 200 landen naar Japan komen. Vergezeld van het corona virus in de varianten Brits, Indiaas, Zuid-Afrikaans, Braziliaans en wat al niet meer. Bang voor al wat weer mee terug naar huis wordt genomen en bang voor een mogelijke nieuwe mutatie van het virus: de Olympische variant.

10.000 artsen en verpleegkundigen moeten worden ingezet voor de Spelen Terwijl die mensen natuurlijk hard nodig zijn voor de binnenlandse corona crisis en voor patiënten met andere ernstige ziektes. Dat is daar niet anders dan hier. Ze zijn helemaal niet beschikbaar zijn voor buitenlandse sporters.

Intussen moeten er voor eind juli nog heel veel Japanners gevaccineerd zijn. En daar zijn ook weer veel zorgverleners voor nodig. Wel 100.000. En die zijn dus al niet voorhanden.

Geen wonder dat intussen >60% van de Japanners wil dat de Spelen helemaal niet doorgaan of uitgesteld worden. Spelen waarvan het grote geld helemaal niet bij deze mensen terecht komt, maar wegvloeit via andere kanalen. Maar wel over hun rug tijdens deze crisis.

Intussen blijven de premier van Japan en het Olympisch Comité zich vastklampen aan een sportevenement waarin ze natuurlijke grote belangen en verplichtingen hebben.

Ik vind het zo langzamerhand beschamend om sporters, trainers, bobo's over de Spelen te horen praten alsof er niet aan de hand is in Japan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-21 16:22 



 
Profiel   

JeanneV schreef
De twee van Glock als vaste waarde.... De derde plek gaat tussen Dinja, Adelinde en Marlies [in die volgorde... ook als reserve]. De blessure van Desperado kan Nederland nog wel een medaille kosten.


Dat denk ik ook ja, kost toch zo’n 3% op de eindscore die je hard nodig had voor een medaille.

Ik zag overigens de startlijst van het NK dressuur, maar daar staat Hans-Peter niet op met Zonik. Zou dat betekenen dat Dream Boy definitief zijn troef is voor de OS?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-21 16:29 



 
Profiel   

Freyr schreef
Ik had eigenlijk Alice Naber-Lozeman ook wel bij eventing verwacht. Iemand enig idee waarom zij niet erop staat? Ik volg het niet meer zo heel goed, dus weet niet precies of zij bijvoorbeeld geen toppaard op dit moment heeft staan.

Haar paard op dat niveau “Curacaou” is verkocht toen Tokyo vorig jaar niet door ging. Haar huidige paarden zijn nog niet klaar voor dat niveau. Wel jammer idd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-21 17:44 



 
Profiel   

Lalala12468 schreef
JeanneV schreef
De twee van Glock als vaste waarde.... De derde plek gaat tussen Dinja, Adelinde en Marlies [in die volgorde... ook als reserve]. De blessure van Desperado kan Nederland nog wel een medaille kosten.


Dat denk ik ook ja, kost toch zo’n 3% op de eindscore die je hard nodig had voor een medaille.

Ik zag overigens de startlijst van het NK dressuur, maar daar staat Hans-Peter niet op met Zonik. Zou dat betekenen dat Dream Boy definitief zijn troef is voor de OS?

Zou bijna denken van wel... maar er zaten veel fouten in nog.
Pat met Chinook gaat ook lekker de laatste tijd, maar niet genoeg voor het team.
Denk dat hij over een x aantal jaar met Sephora wel goede kansen maakt... wat een merrie is dat :wow: komt er helaas door onervarenheid en wat spanning er nog niet helemaal lekker uit. Maar het is mooi om die twee te zien groeien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-21 18:01 



 
Profiel   

tita schreef
Emmelie gaat niet starten geloof ik

Ik had het niet over emmelie :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-21 19:19 



 
Profiel   

Ik hoor inderdaad ook steeds meer berichten die oproepen tot aflassen/opnieuw uitstellen van de spelen deze zomer.

Maar ik weet niet of de trein nu nog wel te stoppen is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-21 17:36 



 
Profiel   

Wat ik van de week op tv zag over japan is dat iedereen nog gewoon naar de winkels gaat en gaan ze massaal de straat op om te demonstreren tegen de OS. En ik dacht dat er ook geen lockdown was, iedereen gaat daar nog gewoon zijn gang.

Nou dan mogen die spelen wat mij betreft gewoon doorgaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-21 18:20 



 
Profiel   

Cowgirl schreef
Wat ik van de week op tv zag over japan is dat iedereen nog gewoon naar de winkels gaat en gaan ze massaal de straat op om te demonstreren tegen de OS. En ik dacht dat er ook geen lockdown was, iedereen gaat daar nog gewoon zijn gang.

Nou dan mogen die spelen wat mij betreft gewoon doorgaan.

Liever niet :\. Sporters van over de hele wereld naar een corona brandhaard, en daarna weer terug naar eigen land.

Echt een enorm goede keuze... Not.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-21 20:00 



 
Profiel   

Neem aan dat als er ergens streng gecontroleerd zou worden, het wel hier is
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-21 20:54 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 3 [ 51 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen