Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 351 van de 389 [ 9702 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 348, 349, 350, 351, 352, 353, 354 ... 389  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] Alle vragen over scheren

 
Profiel   

Hoihoi, zijn er mensen die hun (sport) paard nu nog scheren? Mijne is begin december voor het laatst geschoren maar heeft nu toch wel redelijk wat vacht, ze is wel aan het verharen maar het wordt nog niet echt veel dunner. Zou het graag willen scheren maar weet niet of je dan een lelijke of slechtere zomervacht krijgt?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-21 18:43 



 
Profiel   

Je kan hem rustig nog scheren hoor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-21 19:32 



 
Profiel   

Wij zitten met hetzelfde probleem. Paarden welke al bezig waren om weer in hun zomervacht te komen. En nu na de koude nachten en beetje herfstachtige dagen maken ze dus gewoon weer dikkere vacht aan.
Dubio bij ons is als je gaat scheren, gooi je dan niet de vachtontwikkeling in de war? En zit je straks met een paard welke soort van in zijn blootje staat..?
Andere kant is, als je nu wacht en ze komen niet zo lekker van deze nieuwe haren af, dan zit je straks in het vliegen/dazen/beesjtes seizoen met een kaal paard welke zich er nog minder tegen kan beschermen.
Wij kiezen ervoor om even nog een paar weken te wachten. Mochten ze over 2-3 weken nog steeds dik zitten, dan kunnen we alsnog scheren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-21 19:37 



 
Profiel   

Wij hebben gisteren nog geschoren, kwam een flink pak af... hij voelde zich meteen stuk lekkerder met rijden erna

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-21 06:51 



 
Profiel   

Ik twijfel ook om mijn oudere haf te scheren. Ik was echt super blij dat hij verhaarde! Ppider. Helaas is z’n zomervacht wel vrij dik. Denk combi met niet warm weer en ppid.

M’n jonge haf Verhaars nog wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-21 07:40 



 
Profiel   

Heeft er iemand ervaring met het scheren van een streep langs de ruggengraat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-21 09:01 



 
Profiel   

Misty2197 schreef
Heeft er iemand ervaring met het scheren van een streep langs de ruggengraat?


Waarom zou je dat willen doen?

Alleen bij koeien weet ik dat het gedaan wordt om schurftproblemen te vermijden o.a.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-21 08:52 



 
Profiel   

Hier ook twijfel om te scheren. Begin voorjaar verhaarde hij enorm, daarna stopte hij ermee en nu is hij heel lichtjes weer begonnen. Staat nog echt dik in zijn vacht en heeft er duidelijk last van.

Het 'voelt' alleen zo onnatuurlijk. Ik heb altijd geleerd dat je alleen scheert in de winter :+ Gaat trouwens om een 8 jarige pony zonder ziektes oid. Gewoon 1 die niet lekker door zijn vacht komt..

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-21 08:35 



 
Profiel   

Hier zit ik ook in dubio. Beide pony's staan nog half in wintervacht en 1 van de 2 heeft op zijn geschoren delen een tussenvacht aangemaakt. Probleem is wel dat ik zelf geen groot apparaat heb en ik heb nog geen slijper gevonden die mijn messen scherp genoeg maakt voor meer dan een halve pony. En ik moet sowieso eerst zelf messen bij kopen ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-21 11:26 



 
Profiel   

Hier toch vandaag geschoren. Alleen staat ie nu met Uggs en een fluffy buik omdat mijn scheerapparaat ermee kapte :') Achja, hij is het meest in ieder geval kwijt en hij was zo blij! Ging in galop naar de wei terwijl hij dat normaal echt niet doet. Stond ook echt helemaal te soezen bij het scheren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-21 12:50 



 
Profiel   

horsiegek schreef
Misty2197 schreef
Heeft er iemand ervaring met het scheren van een streep langs de ruggengraat?


Waarom zou je dat willen doen?

Alleen bij koeien weet ik dat het gedaan wordt om schurftproblemen te vermijden o.a.


Mn pony komt vanwege haar PPID niet helemaal goed uit haar wintervacht en had het erg warm afgelopen dagen. Mn dierenarts gaf als advies om die 2 strepen te scheren, omdat een paard daar de meeste warmte kwijt kan raken. Ik kon alleen nergens een voorbeeld vinden, dus ik was benieuwd of iemand er ervaring mee had. Maar het is al gelukt :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-21 17:48 



 
Profiel   

Misty2197 schreef
Mn pony komt vanwege haar PPID niet helemaal goed uit haar wintervacht en had het erg warm afgelopen dagen. Mn dierenarts gaf als advies om die 2 strepen te scheren, omdat een paard daar de meeste warmte kwijt kan raken. Ik kon alleen nergens een voorbeeld vinden, dus ik was benieuwd of iemand er ervaring mee had. Maar het is al gelukt :)


Bijzonder advies, nooit gehoord.

Meestal brengt onderhals scheren de meeste verlichting. Daarbij heb je dan gelijk geen gedoe met regen op de rug.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-21 21:56 



 
Profiel   

Daar raken ze totaal niet de meeste warmte kwijt heel bijzonder advies. Dan had je veel beter de onderhals eruit kunnen scheren en een stuk buik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-21 22:22 



 
Profiel   

Hierboven sluit ik mij bij aan.
Voor een volgende keer: Begin met de onderhals, daarna buik, bovenlijf hals, flanken en als laatst helemaal kaal.

Paard zweet niet of bijna niet op de rug en daarbij ook meer kans over spierproblemen. Ik zou zeker je dierenarts een terugkoppeling geven met het geven van verkeerde informatie :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-21 09:17 



 
Profiel   

Hals, borst en buik waren al geschoren! Dat had ik inderdaad al als eerste gedaan. Helaas hielp dat niet genoeg.
Ik heb alleen nu het idee dat ook met het stukje rug erbij, het nog niet genoeg helpt... Dus twijfel enorm om haar helemaal te scheren. Ze heeft nog haren van ik denk zo'n 2 cm lang door de ppid..
Zou de wintervacht al beschadigd kunnen raken als ik nu nog scheer of ben ik daar nog op tijd mee? Wat zouden jullie doen? :?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 12:05 



 
Profiel   

Misty2197 schreef
Hals, borst en buik waren al geschoren! Dat had ik inderdaad al als eerste gedaan. Helaas hielp dat niet genoeg.
Ik heb alleen nu het idee dat ook met het stukje rug erbij, het nog niet genoeg helpt... Dus twijfel enorm om haar helemaal te scheren. Ze heeft nog haren van ik denk zo'n 2 cm lang door de ppid..
Zou de wintervacht al beschadigd kunnen raken als ik nu nog scheer of ben ik daar nog op tijd mee? Wat zouden jullie doen? :?


Die wintervacht beschadig je, maar dat is prima want die ruit toch uit nu. Voor de zomervacht maakt het niet veel uit hoor, sommige paarden worden het hele jaar door geschoren. En gezien de slechte vacht door de PPID is het anders toch kiezen tussen twee kwaden.

Ik zou gewoon alles kaal doen, wel ff een dekentje op tegen de zon! Anders verbrand de huid misschien met dit weer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 12:31 



 
Profiel   

MarliesV schreef
Misty2197 schreef
Hals, borst en buik waren al geschoren! Dat had ik inderdaad al als eerste gedaan. Helaas hielp dat niet genoeg.
Ik heb alleen nu het idee dat ook met het stukje rug erbij, het nog niet genoeg helpt... Dus twijfel enorm om haar helemaal te scheren. Ze heeft nog haren van ik denk zo'n 2 cm lang door de ppid..
Zou de wintervacht al beschadigd kunnen raken als ik nu nog scheer of ben ik daar nog op tijd mee? Wat zouden jullie doen? :?


Die wintervacht beschadig je, maar dat is prima want die ruit toch uit nu. Voor de zomervacht maakt het niet veel uit hoor, sommige paarden worden het hele jaar door geschoren. En gezien de slechte vacht door de PPID is het anders toch kiezen tussen twee kwaden.

Ik zou gewoon alles kaal doen, wel ff een dekentje op tegen de zon! Anders verbrand de huid misschien met dit weer.


Jaa ik bedoelde meer de wintervacht voor aankomende winter, of die dan weer gewoon goed teruggroeid..
Ik scheer haar met een kam op het apparaat waardoor ze niet helemaal kaal is, maar gewoon kort, dus verbranden gebeurt dan niet zo snel hoop ik :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 12:35 



 
Profiel   

[ img ]

Dit is het verschil, ik scheer met een 6mm kam erop :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 12:58 



 
Profiel   

Die wintervacht maakt ze pas in het najaar weer aan als de dagen korter worden, dus nu scheren heeft daar geen invloed op.

Zolang je gedekte huid hebt als resultaat (en zo lijkt het wel) dan zou ik het gewoon doen. Het wordt bloedheet de komende dagen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 13:02 



 
Profiel   

MarliesV schreef
Die wintervacht maakt ze pas in het najaar weer aan als de dagen korter worden, dus nu scheren heeft daar geen invloed op.

Zolang je gedekte huid hebt als resultaat (en zo lijkt het wel) dan zou ik het gewoon doen. Het wordt bloedheet de komende dagen.



Ahh okee gelukkig!

Jaa klopt, de huid is nog goed gedekt. Dit is na scheren;
[ img ]
Dus alsnog een laagje!
Dan ga ik haar vanmiddag maar eens helemaal scheren :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 13:07 



 
Profiel   

Doe je haar een groot plezier mee denk ik.
Succes, gekriebel dat scheren, helemaal als het zoals nu wat zweterig is :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 13:12 



 
Profiel   

MarliesV schreef
Doe je haar een groot plezier mee denk ik.
Succes, gekriebel dat scheren, helemaal als het zoals nu wat zweterig is :P


Ik hoop het! Het lijkt er wel op, ik heb net al wat geschoren en toen ging ze heerlijk op rust staan, dus zal wel lekker zijn :) Voor mij wel veel kriebels, al die haren :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 13:20 



 
Profiel   

Hier staan de pony's nu ook nog half in hun winterfluf. Maar ze lijken er geen last van te hebben, ze zweten alleen wat sneller. Volgend jaar als ik een eigen apparaat heb gaan ze maart/april helemaal kaal en dan zouden ze nu al in de zomervacht zitten. Het zijn shetlanders, ze zijn elk jaar zo laat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 13:28 



 
Profiel   

Ik heb alleen 3 mm scheerkop maar kamp met een shet half in de wintervacht en daardoor benauwdheidsklachten. Kan ik nu scheren of moet ik bang zijn dat de huid verbrand?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 17:30 



 
Profiel   

Ruitert schreef
Ik heb alleen 3 mm scheerkop maar kamp met een shet half in de wintervacht en daardoor benauwdheidsklachten. Kan ik nu scheren of moet ik bang zijn dat de huid verbrand?

Ligt aan de kleur, schimmels en valk moet je mee uitkijken, andere kleur heb ik nog niet iets over gehoord en je laat ook nog 3mm staan.

Mijn oudjes trouwens vandaag de rambo Sweet itch hoody er toch maar opgelegd, zaten toch het en der wat bulten op het lichaam. Welgeteld 2 weken bloot gestaan :')
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 18:58 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 351 van de 389 [ 9702 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 348, 349, 350, 351, 352, 353, 354 ... 389  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen