Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 352 van de 389 [ 9707 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 349, 350, 351, 352, 353, 354, 355 ... 389  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] Alle vragen over scheren

 
Profiel   

kaatje77 schreef
Ruitert schreef
Ik heb alleen 3 mm scheerkop maar kamp met een shet half in de wintervacht en daardoor benauwdheidsklachten. Kan ik nu scheren of moet ik bang zijn dat de huid verbrand?

Ligt aan de kleur, schimmels en valk moet je mee uitkijken, andere kleur heb ik nog niet iets over gehoord en je laat ook nog 3mm staan.

Mijn oudjes trouwens vandaag de rambo Sweet itch hoody er toch maar opgelegd, zaten toch het en der wat bulten op het lichaam. Welgeteld 2 weken bloot gestaan :')


Het is een vooral bruine pony met hier en daar een witte vlek. Hopen dat dat goed gaat dan. :Y)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 19:33 



 
Profiel   

heeft iemand ervaring met de Agradi Horse Scheermachine HC-2000
https://www.agradi.nl/agradi-horse-sche ... -paard.htm

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 19:38 



 
Profiel   

gigikuhh schreef
heeft iemand ervaring met de Agradi Horse Scheermachine HC-2000
https://www.agradi.nl/agradi-horse-sche ... -paard.htm



Ik heb hem. Nu mijn paard deels mee geschoren en laatst een hele shetlander. Prima ding. Heb de messen nog niet hoeven laten slijpen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 20:42 



 
Profiel   

Ik heb de topic niet gelezen.
Ik ga dit jaar voor het eerst mijn eigen paarden scheren en normaal laat ik dat doen.
Maar hoe kan ik het beste een zadeldek scheren?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-21 19:30 



 
Profiel   

trysteffy schreef
Ik heb de topic niet gelezen.
Ik ga dit jaar voor het eerst mijn eigen paarden scheren en normaal laat ik dat doen.
Maar hoe kan ik het beste een zadeldek scheren?



Ik doe t altijd op gevoel. Maar je zou eventueel met waterverf of krijt aftekenen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-21 19:49 



 
Profiel   

trysteffy schreef
Ik heb de topic niet gelezen.
Ik ga dit jaar voor het eerst mijn eigen paarden scheren en normaal laat ik dat doen.
Maar hoe kan ik het beste een zadeldek scheren?

Ik tekende de eerste keren af met krijt of een veestift hoe ik het ongeveer wilde. Na een paar keer gewoon uit de losse pols.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-21 19:49 



 
Profiel   

Misschien heb ik gewoon niet goed opgelet. Maar scheren lijkt altijd zo'n alles of niets beslissing (gemillimeterd of een dikke wintervacht). En dat vind ik vreemd. :? Is het niet mogelijk om zo'n scheerapparaat op zeg 1,5 a 2 cm in te stellen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-21 18:29 



 
Profiel   

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het zelf er niet voor niets afhaal. Wat mij betreft zit tussen alles of niets alle modellen die je kan scheren.
Wil je een langere lengte haar kom je denk ik al snel in de tondeuses met scheerkoppen. :)

Na lang modderen eindelijk scherpe messen. Shetlander is weer kaal. Die liep al in een berenvel rond. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-21 19:03 



 
Profiel   

Ik denk er ook aan om nu al te scheren, Haflinger denkt nu al dat we naar siberie gaan ofzo. Maar dan moet er een deken op toch? De vacht is niet waterdicht meer dan toch? Maar een regendekentje is nu veel te warm lijkt mij. Wat doe je er dan nu op?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-21 19:05 



 
Profiel   

Ik doe er niks op. Is echt te warm. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-21 19:19 



 
Profiel   

Ik heb nu voor mijn Moeder Max wel een 9 mm scheerkop, daar heb ik deze week de shet met cushing weer mee geschoren.
Heeft ze tenminste een beetje normale zomervacht :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-21 19:26 



 
Profiel   

Siersma schreef
Ik denk er ook aan om nu al te scheren, Haflinger denkt nu al dat we naar siberie gaan ofzo. Maar dan moet er een deken op toch? De vacht is niet waterdicht meer dan toch? Maar een regendekentje is nu veel te warm lijkt mij. Wat doe je er dan nu op?


Je kan evt een vliegen-regen deken op doen. Wel luchtig, maar beschermt de rug wel tegen regen.

Deze bijvoorbeeld: https://www.divoza.com/nl/pagony-rain-vliegendeken-plus

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-21 08:30 



 
Profiel   

Siersma schreef
Ik denk er ook aan om nu al te scheren, Haflinger denkt nu al dat we naar siberie gaan ofzo. Maar dan moet er een deken op toch? De vacht is niet waterdicht meer dan toch? Maar een regendekentje is nu veel te warm lijkt mij. Wat doe je er dan nu op?

Vaak genoeg nu geschoren en je doet dan niks op vacht is gewoon waterdicht. Ging om een fjord.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-21 09:43 



 
Profiel   

Dispar_Vulgo schreef
Siersma schreef
Ik denk er ook aan om nu al te scheren, Haflinger denkt nu al dat we naar siberie gaan ofzo. Maar dan moet er een deken op toch? De vacht is niet waterdicht meer dan toch? Maar een regendekentje is nu veel te warm lijkt mij. Wat doe je er dan nu op?


Je kan evt een vliegen-regen deken op doen. Wel luchtig, maar beschermt de rug wel tegen regen.

Deze bijvoorbeeld: https://www.divoza.com/nl/pagony-rain-vliegendeken-plus

Die ken ik idd. Maar ben eigenlijk juist blij dat ze deze zomer zonder vliegendeken staat omdat het minder erg lijkt te zijn met de vleigen dit jaar

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-21 10:47 



 
Profiel   

Ik ben van plan om dit jaar zelf een scheerapparaat aan te schaffen. Bij drie paarden 2x per jaar scheren denk ik dat je dat er prima uit haalt.

Echter zie ik door de bomen het bos niet meer, is er iemand die mij een scheerapparaat kan aanraden? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-21 19:24 



 
Profiel   

Ik zweer bij mijn Heiniger. Ik heb de Xperience en de Saphir. :) Daarvoor een Liscop gehad en alleen maar gedoe mee gehad helaas

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-21 05:58 



 
Profiel   

Laurievc schreef
Ik zweer bij mijn Heiniger. Ik heb de Xperience en de Saphir. :) Daarvoor een Liscop gehad en alleen maar gedoe mee gehad helaas



Exact dezelfde ervaring.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-21 07:27 



 
Profiel   

Ik heb recentelijk tweedehands dit scheerapparaat overgenomen. Nu wil ik er graag een extra set messen bij kopen, maar heeft iemand enig idee welke gaan passen. Of zijn messen universeel en passen ze op elk apparaat? De messen die erbij zitten zijn blanco. Hij is van hkm.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-21 08:49 



 
Profiel   

Misschien kan ik hier mijn vraag stellen en wellicht 1 van jullie mij helpen!

Ik heb de sectolin se-210. Ik gebruik altijd het opzet stukje van 3mm. Laat deze nou & stuk & verloren zijn! Ik had er nog 1 van de tondeuse se-200 maar deze past er eigenlijk niet op

Is er iemand die dit opzet stukje heeft van 3mm en niet gebruikt die ik mag overnemen? :D
Of een tip waar ik ‘m kan kopen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-21 10:05 



 
Profiel   

PanamaD schreef
Misschien kan ik hier mijn vraag stellen en wellicht 1 van jullie mij helpen!

Ik heb de sectolin se-210. Ik gebruik altijd het opzet stukje van 3mm. Laat deze nou & stuk & verloren zijn! Ik had er nog 1 van de tondeuse se-200 maar deze past er eigenlijk niet op

Is er iemand die dit opzet stukje heeft van 3mm en niet gebruikt die ik mag overnemen? :D
Of een tip waar ik ‘m kan kopen?

Stuur mij even een PBtje, ik dénk dat ik mijn Se 210 nog heb liggen maar die gebruik ik niet meer (en de opzetstukken helemaal niet). Als ik hem heb wil ik hem gerust opsturen

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-21 10:36 



 
Profiel   

Hi dames.

Ik meld me even hier. Ik ben aan het zoeken naar een scheerapparaat en mijn oog viel op de heiniger xperience. Een stalgenootje gebruikt deze ook en ik vind het fijn dat deze niet veel herrie maakt en hij lag erg fijn in de hand.

Nu zag ik hem bij agrishop maar daar werd die verkocht met 23/21 messen. Ik dacht alleen dat voor de paarden het beter was om 31/23 messen te gebruiken. Deze werden wel bij de progress standaard meegeleverd. Kan iemand mij daarin adviseren?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-21 11:43 



 
Profiel   

Voor paarden zou ik altijd kiezen voor de 31/23 variant. Persoonlijk vind ik de 23/21 teveel strepen. Ze kunnen weleens handig zijn voor paarden met veel behang of cushing om daarmee de eerste laag eraf te halen en vervolgens met de 31/23 af te maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-21 12:03 



 
Profiel   

Ah dat is voor mij dan niet van toepassing, geen dikke berenvacht en geen cushing. Weet jij toevallig welke messen ik er dan los bij kan kopen? Ik ben namelijk echt een gigantische leek wat dit betreft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-21 12:13 



 
Profiel   

Sorry ik zie dat je het erbij had gezet (gevalletje brilletje nodig?) en ik mijn post niet meer kan wijzigen. Bedankt! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-21 13:14 



 
Profiel   

Voor wat betreft messen kun je het beste voor 31/15 of 31/23 kiezen.

31/15 is iets grover, maar ik zie daar zelf niets van en mijn klanten al helemaal niet.

Sinds 2 jaar nu alles op accu en nu heb ik besloten om alle snoerapparatane van de hand te doen. Voor de geïntereerde even MP in de gaten houden. Het gaat om de Moser Max45, Heiniger Xperience en Heiniger Progress. Alles ZGAN, alleen bij workshops gebruikt.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-21 14:30 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 352 van de 389 [ 9707 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 349, 350, 351, 352, 353, 354, 355 ... 389  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen