Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 11 [ 257 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Modena: Boulonnais x warmbloed x Lusitano

 
Profiel   

Onze allerliefste Modena heeft een klein kadootje in haar buik. Volgend voorjaar verwachten we een veulen van haar en lusitano H-trovas do Penedo van Hester Bischot van Stal Vreedenburgh. <3


[ img ]

De hengst: https://www.hesterbischot.nl/h-trovas-do-penedo/

Inseminatie was 23 april, we hebben dus inmiddels al een kloppend hartje op de foto gezien etc. :D
Ik ben er echt heel blij mee maar ik kan het nog moeilijk geloven hoor, ik ben ook nog heel bang dat het toch nog mis gaat dus het duurde even voordat ik het nieuws durfde te delen. :o

Iedereen nog bedankt voor het meedenken. :D [EHK] Een spaanse man voor Modena? (Boulonnais kruising)



Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 31-10-21 20:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Op verzoek aangepast

Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 19:34 



 
Profiel   

Wat een leuke foto .Gefeliciteerd met de zwangerschap !

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 19:41 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Ik zou niet met een pre of lippizaner/ lusitano kruisen...

Waarom? omdat die paarden een heel ander temperament hebben, passend bij hun lichaamsbouw en beweging. En vaak zie je dat als je ze kruist met een paard wat een totaal andere lichaamsbouw heeft..dat je als ware een ferrari in een tractor krijgt om het maar zo te zeggen. Dat gaat dus heel vaak niet goed en dan krijg je een onberekenbaar paard. Met fokken is het het beste om zo dicht mogelijk bij het oorspronkelijke type te blijven.

Het is dus een Boulounnais x warmbloed..weet je wat er verder achter zit? {allemaal warmbloed?}

Als dat het geval is, zou ik gaan voor een warmbloed hengst met veel front en een goede galop. Dan heb je de meeste kans om een veulen te krijgen die naar je wens is.


Dit klopt niet helemaal, ik heb ook een boulonaise kruising. Heel veel temperament, extreem gevoelig en op een pink te rijden. Ze zijn net als PRE, zodra je hun vertrouwen hebt gewonnen doen ze alles voor je.

Ondanks hun sterke bouw, maar PRE zijn net zo sterk, zijn ze door hun gevoeligheid fantastisch te rijden.

De kwaliteit van opleiding is natuurlijk ook een zwaar wegende factor, of een paard een ongeleid projectiel wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 08:38 



 
Profiel   

Wat een mooie foto zo, hartstikke leuk gedaan <3 Gefeliciteerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 08:43 



 
Profiel   

Wat een geweldige foto, gefeliciteerd!! *\o/*! Ik volg!! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 10:02 



 
Profiel   

Wat leuk! Wat een leuk paard heb je, helemaal mijn type :D. En een hele leuke foto zeg. Gefeliciteerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 10:07 



 
Profiel   

ik hoop dat het veulen helemaal word wat jij graag ziet!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 10:47 



 
Profiel   

Ik volg dit topic al sinds het begin maar ik heb nooit geantwoord omdat ik er gewoon niet voldoende over weet. Nu wil ik je toch wel even van harte feciliteren!! Wat een mooie hengst heb je gekozen!

En wat een prachtige, creatieve foto van Modena!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 11:56 



 
Profiel   

Leuk! Ik volg :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 13:26 



 
Profiel   

hns schreef
Elisa2 schreef
Ik zou niet met een pre of lippizaner/ lusitano kruisen...

Waarom? omdat die paarden een heel ander temperament hebben, passend bij hun lichaamsbouw en beweging. En vaak zie je dat als je ze kruist met een paard wat een totaal andere lichaamsbouw heeft..dat je als ware een ferrari in een tractor krijgt om het maar zo te zeggen. Dat gaat dus heel vaak niet goed en dan krijg je een onberekenbaar paard. Met fokken is het het beste om zo dicht mogelijk bij het oorspronkelijke type te blijven.

Het is dus een Boulounnais x warmbloed..weet je wat er verder achter zit? {allemaal warmbloed?}

Als dat het geval is, zou ik gaan voor een warmbloed hengst met veel front en een goede galop. Dan heb je de meeste kans om een veulen te krijgen die naar je wens is.


Dit klopt niet helemaal, ik heb ook een boulonaise kruising. Heel veel temperament, extreem gevoelig en op een pink te rijden. Ze zijn net als PRE, zodra je hun vertrouwen hebt gewonnen doen ze alles voor je.

Ondanks hun sterke bouw, maar PRE zijn net zo sterk, zijn ze door hun gevoeligheid fantastisch te rijden.

De kwaliteit van opleiding is natuurlijk ook een zwaar wegende factor, of een paard een ongeleid projectiel wordt.


Maar dat is ook een kruising zeg je..dus je weet niet waar het karakter precies vandaan komt. Ik blijf erbij dat je het hele sensibele niet moet willen hebben in een paard met een tank lijf. (sorry voor de uitdrukking)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 13:34 



 
Profiel   

*\o/* *\o/* *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 17:25 



 
Profiel   

Wat een prachtige foto!
Hopelijk gaat alles goed!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 19:15 



 
Profiel   

De arabo -boulonnais heeft ook veel liefhebbers zag ik.Ben echt benieuwd naar je veulentje .

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 22:07 



 
Profiel   

Wat een bijzondere foto, prachtig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 03:08 



 
Profiel   

Bedankt voor alle felicitaties en lieve reacties nog!

Iedereen heeft de hele zomer op zijn tenen om Modena heen moeten lopen van mij, ik had volop stress maar modena mocht natuurlijk geen stress hebben.

Ik ben echt zo bezorgd geweest dat het allemaal voor niks zou zijn, dat het ons om de een of andere reden niet gegund zou zijn.

Maar vandaag nog een laatste echo gehad en er zit gewoon een (veulen zo groot als een groot) konijn in hoor!! Ik zit daar nu echt even van te genieten. *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-21 18:12 



 
Profiel   

Dat klinkt veelbelovend! Was het maar vast 2022!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-21 20:13 



 
Profiel   

Zo, dit topic is met recht een slow-read!
Ik dacht op pagina 1 dat op pagina 8 een inmiddels beleerd paard zou staan, maar nee de merrie is nu pas gedekt dus!
Wens jullie een goede dracht toe en stipje om te zien wat het wordt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-21 00:26 



 
Profiel   

Marigold schreef
Zo, dit topic is met recht een slow-read!
Ik dacht op pagina 1 dat op pagina 8 een inmiddels beleerd paard zou staan, maar nee de merrie is nu pas gedekt dus!
Wens jullie een goede dracht toe en stipje om te zien wat het wordt!


Sorry :+ Wat in het vat zit verzuurd niet zullen we maar zeggen? :')

Modena doet ondertussen een klein beetje nijdig naar haar vriendin Paris als ik een strook gras geef, iets met voor 2 moeten eten zullen we maar zeggen.

En ik durf voorzichtig een beetje te fantaseren over straks. Dat word denk ik weken niet slapen, want ze is echt van het zelluf doen. Gelukkig hebben we een camera hangen. Ze doet nu nog even lekker een dutje. <3


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-21 05:03 



 
Profiel   

Ik heb een update, en wat voor een.
Allereerst, Modena zit nu op 186 dagen. Een buikfoto van afgelopen week:

[ img ]

En dan het nieuws, er komt een vriendje voor het veulen bij! Een vriendin van me zag dit weekend een leuke advertentie, en vroeg of de drachtige dame haar zwangerschapsverlof niet bij mij door kon brengen. Ik zei ja, en nu komt ze over een paar dagen al, oeps! Van nooit een veulen geboren zien worden naar twee drachtige merries op stal. Bovendien bevalt de nieuwe al in januari, dat is zacht gezegd niet zo handig...

ik ga me dus maar even aanmelden bij het dikke buiken topic, het is tijd om snel bij te leren haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 17:35 



 
Profiel   

Ik volg ook mee, leuk!
Kan het zijn dat je de inseminatie datum verkeerd hebt genoteerd in de OP? Je zegt dat ze nu 186 dagen is en in het DBT dat ze eind maart uitgerekend is. Dat is ze denk ik 28 april geïnsemineerd ipv mei toch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 18:00 



 
Profiel   

ohja oliebol, ik zit net de app terug te lezen, 23 april is ze geinsemineerd. Dan klopt er al helemaal geen snars van. Iemand nog tips voor een app om t bij te houden? Komt denk ik doordat ik in het begin niet durfde telken, ik was er steeds van overtuigd dat de volgende echo leeg zou zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 18:16 



 
Profiel   

Ik had al zo'n vermoeden, ze ligt dichtbij Kirs en die is 17 april geïnsemineerd.
Heb je een Iphone of Android? Met een Android gebruik ik de widgets van mijn agenda, dan kan je aftellen als je in je agenda zet wanneer ze is uitgerekend of juist optellen door de inseminatie in je agenda te zetten en die aan te klikken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 18:23 



 
Profiel   

hmm ik heb android, met google agenda, maar ik zie niks over widgets. ik ben zon noob haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 19:21 



 
Profiel   

Je hoofdscherm even vasthouden met je vinger, op een plek waar geen apps staan. Dan komt er een scherm boven waarin je de optie widgets kan aanklikken, als je dan daarop klikt en zoekt op agenda dan komt ie als het goed is boven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 19:40 



 
Profiel   

Wat een leuke combi!

Ik heb zelf een 1/2 Lusitano x 1/4 Quarter horse x 1/4 Anglo Arabier.
Het beste paard dat ik heb. ( En ik heb ook volle Lusitano’s die niet verkeerd zijn. O:) )
Maar dit paard heeft van alle kanten het beste mee gekregen. Dus je kan ook gewoon geluk hebben met een kruising.
Zijn moeder was mij erg dierbaar. Ze is begin juli overleden en dat ik haar zoon nog heb, is mijn grootse troost. Hij was haar enige veulen. Na jaren twijfelen heb ik de merrie nog gedekt als 15 jarige. Er waren zeker redenen waarom het geen goed plan was.
Maar ik heb er nooit spijt van gehad.
Een beetje vergelijkbaar met jouw redenen om te fokken. Dus ik vind het super leuk voor je en ik hoop dat je er even blij mee gaat zijn als ik ben met mijn kruising. :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 19:52 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 11 [ 257 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen