Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 220 van de 474 [ 11843 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223 ... 474  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Topic voor springpaardenfokkerij

 
Profiel   

Mijn Caridor Z merrie dit jaar gelukkig weer de eerste keer drachtig na 1 inseminatie.
Volgende week scannen op een hartje.
We hebben gekozen voor Dourkhan Hero Z.

Ik moet zeggen dat zij altijd in 1 keer drachtig wordt wanneer ze met vers sperma geïnsemineerd wordt. Nooit problemen met haar gehad.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 17:59 



 
Profiel   

Ziezo, morgen ben ik eindelijk klaar met examens en worden de merries voor het eerst gescand. Zal spannend worden zo laat in het seizoen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 12:11 



 
Profiel   

Onze merrie vanmorgen drachtig gescand van M.ylord Carthago :+
Andere merrie hopelijk een deze dagen insemineren

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 13:39 



 
Profiel   

Penny en Revalli gefeliciteerd!!

Onze Quikly gaat naar Amerika. Nu alleen de Kannan nog maar die gaat eind september in de veiling. Nog even geduld dus :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 13:53 



 
Profiel   

Onze uno (die twee keer vrucht van Colman verwierp) krijgt geen cyclus meer… twee keer hengstig gespoten, gebeurt niks. Hopelijk wordt ze snel wakker en anders is het klaar voor dit seizoen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 13:54 



 
Profiel   

Wat zuur Iorrr. Misschien nog hoop als de zon weer goed doorzet! Gefeliciteerd met de verkoop :j

Hier definitief besloten dat we niks gaan doen (is ook best laat :D ) Kijk mooi het seizoen aan in de sport.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 14:28 



 
Profiel   

Wat balen Lorrr... Hopelijk zet het nu door. Onze merrie had nu klein eitje. Dus doet wel iets. Maar hopelijk genoeg

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 15:24 



 
Profiel   

Revali: gefeliciteerd!
Iorr: wat stom...

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 15:36 



 
Profiel   

Ik kom hier zo binnenvallen, sorry daarvoor! :+ Ik ben jaren niet meer actief op Bokt, maar zocht via internet advies voor hengstenkeuze en kwam hier uit... Wellicht dat jullie kunnen helpen?

Afgelopen weekend alsnog de keuze gemaakt mijn Karandasj (Guidam x Voltaire) merrie bij de hengst te willen doen. Een super fijne merrie, met het beste karakter éver! Dit is iets wat dan ook absoluut een punt is wat moet blijven. Merrie heeft een groot hart, fijn exterieur, evenwichtige galop en snel van de grond. Wat ik zoek is een hengst die maat mee geeft (merrie is denk 1.63m), beweging (merrie loopt een beetje krabbelig/hunter-achtig), vermogen en voorzichtigheid.

Ik ben voor nu eigenlijk georiënteerd op Nijhof hengsten. Ik ben zelf wel gecharmeerd van Grandorado (blijkt qua karakter niet te makkelijk?), Komme Kassal, Denver v/d Meulenhof (kan ik weinig van vinden), maar ook Cantona. Nu las ik over deze laatste hier ergens dat daar ook kleintjes uit voortkomen?

Ik ben heel benieuwd naar jullie adviezen!


Laatst bijgewerkt door rowo op 21-06-21 15:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 15:50 



 
Profiel   

Mijn Cantona leek heel klein (was 2 weken te vroeg geboren), maar is nu een beer van een veulen en niks te klein. Nog steeds chique, maar wel met heel veel massa.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 15:51 



 
Profiel   

Ok, bij jou leek dat dus mee te vallen? Want een kleintje met zo'n kleine merrie vind ik niet wat.
Ik vind eigenlijk niks terug over afstammelingen van Cantona, maar vind de hengst echt fijn qua type, bewegen en springen. Maar ik ken de hengst ook verder niet eigenlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 15:54 



 
Profiel   

Denzel is uit de sport vanwege hoefproblemen ( slechte smid gehad) maar een top dekhengst! Kijk maar naar nakomelingen als Nixon en Ipsthar. Hij heeft lengte mee en lange benen. En ze staan bekend om hun top karakter!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 16:48 



 
Profiel   

rowo schreef
Ok, bij jou leek dat dus mee te vallen? Want een kleintje met zo'n kleine merrie vind ik niet wat.
Ik vind eigenlijk niks terug over afstammelingen van Cantona, maar vind de hengst echt fijn qua type, bewegen en springen. Maar ik ken de hengst ook verder niet eigenlijk.


De oudsten van Cantona zijn nu 2, daar zal je inderdaad niet veel van terug vinden.
Mijn 2 jarige is in ieder geval niet klein. Cantona zelf is volgens zijn vorige ruiter een fijn paard om mee te werken. Op de filmpjes van de afgelopen tijd vind ik hem ook erg fijn springen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 18:19 



 
Profiel   

Rowo dat moet bijna een Leen zijn uit de Watermolen lijn met die afstamming. Karandasj bloed is altijd fijn!
De Leen stam geeft wel fijne karakters en Karandasj ook dus wat dat betreft zou Grandorado of Eldorado best kunnen passen. Wel een lijntje om op de maat te letten.
Als het inderdaad de merrie is die ik denk dat het is dan is de Voltaire merrie ook de grootmoeder van mijn merrie.
Om bij Nijhof bloed te blijven, wat vind je van I’m Special? Denk dat die wel maat en fijn karakter mee gaat geven.

Iorrr wat jammer dat de merrie nu niet meer hengstig wordt.

Revali gefeliciteerd met de dracht!

PK lekker sporten met de merrie :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 21:00 



 
Profiel   

Van Zambesi hoor ik ook wel goede dingen qua karakter. Alleen is dat geen reus, maar fokt ook niet bijzonder klein denk ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 00:18 



 
Profiel   

Rowo, kijk eens naar Hermantico. Hij fokt groot, bloederig (maar niet iel) en ze kunnen bewegen. Mocht je een fijne Hermantico willen zien, we wonen denk ik niet zo ver van jou af.
Hier helaas nogal pech gehad. Merrie is afgelopen donderdag bevallen van -wederom- een plaatje van een Eldorado ((past kennelijk goed in deze stam). Veulen was erg groot en de bevalling kostte wat moeite. Merrie bleef, net zoals haar halfzus, aan de nageboorte staan. De nageboorte eruit spoelen wilde dit keer niet lukken, dus toen maar old-fashioned gepeld. Als reactie daarop is ze gaan persen en heeft ze beide hoornen van de baarmoeder binnenste buiten geperst. Dus zijn we hals overkop, midden in de nacht, met een pasgeboren veulen, richting de Watermolen geraced. Alhier heeft Arie top gehandeld: de baarmoeder vol laten lopen met water en flink oxytocine gespoten. Alles leek goed. Merrie vervolgens tot gister daar gelaten, ze moest worden gespoeld met het oog op baarmoederontsteking. Maar... ze staan sinds gistermiddag weer lekker thuis! Ben zo ontzettend blij en opgelucht. Nu genieten van de Eldorado's in de wei! O ja, dit veulen was ook weer precies 19 dagen te vroeg (alles was net zoals bij de bevalling van haar halfzus), wij denken dat daar de hele nageboorte-ellende mee te maken heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 07:54 



 
Profiel   

Revali schreef
Onze merrie vanmorgen drachtig gescand van M.ylord Carthago :+
Andere merrie hopelijk een deze dagen insemineren


gaaf!

Iorrr, hopelijk lukt het nog. Vreemd weer ook ...

rowo, Grandorado zou ik inderdaad niet gebruiken als je karakter een issue vind.
Heb hem daarom eigenlijk ook niet meer gekozen.
Kennis van mij heeft er een super knap veulen van, maar al meteen een handvol.

lexa, Denzel is terug in de sport ondertussen ;)

Hier de laatste merrie van dit jaar gisteren opnieuw gedekt.
Ze heeft normaal gezien altijd maar één follikel en die gaat mega traag af.
Nu al voor de tweede keer, twee grote. Eentje was blijven hangen op 3.6 cm en toen we dekten, bleek die opeens afgegaan te zijn, gelukkig was de andere mooi groot nog.
Ik hoop echt dat het geen tweeling wordt :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 07:54 



 
Profiel   

MizzMontana schreef
Rowo dat moet bijna een Leen zijn uit de Watermolen lijn met die afstamming. Karandasj bloed is altijd fijn!
De Leen stam geeft wel fijne karakters en Karandasj ook dus wat dat betreft zou Grandorado of Eldorado best kunnen passen. Wel een lijntje om op de maat te letten.
Als het inderdaad de merrie is die ik denk dat het is dan is de Voltaire merrie ook de grootmoeder van mijn merrie.
Om bij Nijhof bloed te blijven, wat vind je van I’m Special? Denk dat die wel maat en fijn karakter mee gaat geven.

Iorrr wat jammer dat de merrie nu niet meer hengstig wordt.

Revali gefeliciteerd met de dracht!

PK lekker sporten met de merrie :)


Gefokt door Greve idd. Mijne heet Haserania, wellicht ken je er familie van? Maar wat je zegt is ook iets wat ik in mijn hoofd heb. Grandorado staat niet bekend als makkelijk, maar de mijne is zo enorm fijn dat ik het wellicht aan durf.

Thanks voor alle tips trouwens mensen! Hermantico hoor ik ook meer goede verhalen over, werd me door iemand ook al aangeraden. En toevallig noemde de DA gisteren ook I'm Special de Muze. Pffff, wordt nog een lastige.


Helaas loopt het verhaal hier wel een beetje anders. Gisteren de DA erbij gehad en haar rechter eierstok is afwijkend. In het ergste geval zit er een tumor op.... na alle ellende met haar het afgelopen half jaar, kan dat er ook nog wel bij :roll:

@ Laurenti: een tweeling zit je idd niet op te wachten.

@ hoogendroog: waar zit je? Ik woon zelf in Haaksbergen, dus de Achterhoek is om de hoek. Wat fijn dat je merrie weer thuis is! Geniet van je veulens!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 08:32 



 
Profiel   

Hoi Rowo, leuk dat je mee komt praten.

Penny en Revali gefeliciteerd met de dracht!

Iorr, gefeliciteerd met de verkoop vd Quickly. hopelijk hoor je er met de jaren weer wat van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 08:40 



 
Profiel   

Hier de Harley na een dubbele eisprong ook niet drachtig. :x
Wordt ook niet meer gedekt en gaat denk ik verkocht worden.
A.s. Zaterdag mag ze eerst nog voor de keuring in IJsselmuiden.

De Cornet blijft nog even zoals het nu lijkt. Daar is iemand bij in gestapt. Dus een leuk vooruitzicht.
De eerste paar jaar gaat die de sport in. En komend jaar een veulen van Emerald van haar (Als alles goed gaat)
Die hebben we gespoeld en zit (hoop ik) nog in de Quabri.

De Chin Chin moet ik nog een week op wachten maar heb er een hard hoofd in

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 08:46 



 
Profiel   

Eilander hier hetzelfde probleem... vanochtend gescand op 16 dagen. Niks te zien. Toch 2 grote eieren en afgespoten. 12 uur later geinsemineerd en niks blijven plakken.. Zitten ook nog geen nieuwe eieren klaar.
Hebben jullie nog tips om de volgende poging te laten slagen? Dat wordt poging 3. Van binnen ziet ze er verder goed uit dus dat is het probleem niet. Hengstenwissel? Heeft het nut om nog vit e bij te gaan voeren vanaf vandaag of ben ik dan al te laat voor de volgende cyclus? Of is het gewoon pure pech dat het niet gepakt heeft?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 08:54 



 
Profiel   

Misschien een tip. Mijn oudste merrie maakt of een hengstigheid zonder eitjes of eitjes zonder hengstigheid. Altijd mis dan ...
Maar nu al het derde jaar op rij, geef ik dit: https://www.123paarden.nl/nl/hormone-ba ... w0QAvD_BwE

en dit heeft al 3x een veulen opgeleverd. Geef ik het niet, komt er ook geen deftige cyclus.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 08:56 



 
Profiel   

Hoop gerommel zo Eilander, maar duimen voor Emerald! Gefeliciteerd met de Cornet.

Hopelijk geen tweeling Laurentii, hoe gaat het met je merrie?

Iemand suggesties voor een fijne stal in Zuid-Holland (omgeving Rotterdam/Spijkenisse)? Had een goede gevonden maar die willen geen drachtige merries. Zoek een stal waar ze zomer en winter veel buiten komen en voldoende faciliteiten (goede bak, springmateriaal, etc).

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 08:57 



 
Profiel   

@ Kim ik ben na 3 pogingen gewisseld. Afgelopen woensdag en vrijdag geïnsemineerd. Woensdag op een ei van 4. Ik kon helaas niet scannen of ei weg was want ik ben donderdag geïnsemineerd. Hopelijk is het nu gelukt. Hierna nog max 2 pogingen

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 09:35 



 
Profiel   

Hier ook 'pech', merrie heeft gisteren geovuleerd, we waren net te laat. De andere merrie had een follikel van 2.6, maar de baarmoeder stond totaal niet hengstig. Die hebben we hengstig laten spuiten zodat ze dit weekend gedekt kan worden.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 12:42 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 220 van de 474 [ 11843 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223 ... 474  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen