Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 8 van de 9 [ 207 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Welke hengst geeft 100% Schimmel?

 
Profiel   

Is hermantico homozygoot dan?


Op je aanvullende vraag:

Uniform was homozygoot.
Democraat niet, maar gaf wel een heel groot percentage schimmel.

Van de springhengsten zijn meerdere homozygoot, als je een goede merrie hebt kan je ook voor een goed bewegende springhengst kijken.

Voor George zou ik even bellen, nakomelingen zijn hier nog niet zichtbaar, dus kan je weinig van zien of er iets anders dat wit tussen zit.
(Wel zoeken op Genciano, dat is zijn echte naam).
Maar bellen is sneller denk ik.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 15:03 



 
Profiel   

Kobalt VDL heeft twee schimmel ouders dus wellicht dat hij homozygoot schimmel is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 15:58 



 
Profiel   

Zie idd ook alleen maar schimmel nakomelingen bij deze hengst.
Maar zeker geen sterk achterbeen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 16:44 



 
Profiel   

Weet je echt zeker dat je dit wilt.melanomen komen bij schimmels zeer veel voor. Om gezondheid reden zou ik niet voor een schimmel gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 16:48 



 
Profiel   

Hermantico vind ik een mooi dier. Maar de moeder is bruin, en dus niet homozygoot. Vader van moeder is wel weer een schimmel

Kobalt vdl spreekt mij eigenlijk niet helemaal aan.

Calsemgeest weet jij welke springhengsten homozygoot zijn ?
Bedankt voor de antwoorden. Heb nagedacht maar wil toch geen diepvries doen.

Blussem ja ik ken het van de melanomen. Volgens mij komt dit niet alleen en bij elke schimmel voor? Zal er nog even naar zoeken

Roodvos wat leuk dat je dat allemaal ziet. Bedankt voor deze aanvulling!

Bij PREs en andalusiers ben ik wel bang een krabbelaar te fokken.

Captain
Ik ben vooral aan het oriënteren. Ik zoek al 2 jaar naar een homozygoot schimmel en ik stel nu maar eens de vraag op bokt :P de planning is voor nu om haar na de pinto een jaar leeg te laten. Normaal fokken we nooit achter elkaar aan maar nu kwam het "zo uit". De gehele dracht van haar laatste veulen vroeg ik mij af waarom ik in godsnaam niet mijn droom, een pinto, had gebruikt. Vandaar dat ze nu wel direct achter elkaar is gedekt. Maar eigenlijk laten we met elke merrie er een jaar tussen. Ik wil haar volgend jaar graag weer oppakken in de sport.
Het is overigens voor fokkers vrij normaal om elk jaar te dekken

Bedankt voor alle input
Wat vinden jullie van een Arabisch volbloed? Die kan ingeschreven worden bij het arabofriezen stamboek. Daar zijn ook meer schimmels

Nog wat foto's van de merrie
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
En ze kan ook springen hoor :p
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 16:56 



 
Profiel   

Wij hebben een afstammeling van Cabrio van de Heffinck. Wel springgefokt, maar schimmel. Onze ruin is ook schimmel. Aan vader en moederskant diverse schimmels. Of hij homozygoot is weet ik niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 17:08 



 
Profiel   

Denk toch dat als je echt een goed paard wil fokken / een hengst wil gebruiken die het beste bij je merrie aansluit je misschien het homozygoot schimmel los moet laten? :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 17:18 



 
Profiel   

Change3x schreef
Denk toch dat als je echt een goed paard wil fokken / een hengst wil gebruiken die het beste bij je merrie aansluit je misschien het homozygoot schimmel los moet laten? :D

Tuurlijk tuurlijk. Maar we moeten eerst nog een homozygote zien te vinden :P Kan ik vanuit daar zien wat ik wil. Anders kan ik natuurlijk ook een stamboek fries uitzoeken :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 17:20 



 
Profiel   

SusanH schreef
Wij hebben een afstammeling van Cabrio van de Heffinck. Wel springgefokt, maar schimmel. Onze ruin is ook schimmel. Aan vader en moederskant diverse schimmels. Of hij homozygoot is weet ik niet.


De moeder is bruin dus nee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 17:24 



 
Profiel   

George zijn beide ouders zijn schimmel. In de pedigree van George zijn vader zit 1 bruine, voor de rest allemaal schimmel. De moederlijn is helemaal schimmel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 17:36 



 

JoukjeV schreef
George zijn beide ouders zijn schimmel. In de pedigree van George zijn vader zit 1 bruine, voor de rest allemaal schimmel. De moederlijn is helemaal schimmel.
Dus een 50/50 kans dat hij heterozygoot is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 17:44 



 
Profiel   

JoukjeV schreef
George zijn beide ouders zijn schimmel. In de pedigree van George zijn vader zit 1 bruine, voor de rest allemaal schimmel. De moederlijn is helemaal schimmel.

Goed dat je het zegt. Heb even nakomelingen gezocht. Ze zijn allemaal schimmel maar zie 1 bruin veulen. Geen idee of die alsnof verkleurt is maar ziet er niet schimmel uit. Kies het liefste ook voor George denk ik

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 18:00 



 
Profiel   

Mkango schreef
JoukjeV schreef
George zijn beide ouders zijn schimmel. In de pedigree van George zijn vader zit 1 bruine, voor de rest allemaal schimmel. De moederlijn is helemaal schimmel.
Dus een 50/50 kans dat hij heterozygoot is.


Nee. 75% kans op homozygoot.

Ik vermoed dat de moeder homozygoot is. De vader is absoluut heterozygoot gezien zn opa.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 18:11 



 
Profiel   

Je hebt of 25% kans op homozygoot (uit hetero x hetero), of 50% kans op homozygoot (uit hetero x homo) of 100% kans op homozygoot (uit homo x homo).
75% kans op homozygoot kan nooit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 18:13 



 
Profiel   

Mooie arabier erop en arabofries fokken is denk ik ook een goede optie hoor. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 18:23 



 
Profiel   

https://www.animalgenetics.us/Equine/CCalculator1.asp

kleurcalculator voor paarden

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 19:00 



 
Profiel   

Ibbel schreef
Je hebt of 25% kans op homozygoot (uit hetero x hetero), of 50% kans op homozygoot (uit hetero x homo) of 100% kans op homozygoot (uit homo x homo).
75% kans op homozygoot kan nooit.


Op het moment dat de vader van het dier 50% kans heeft om homozygoot te zijn en de moeder van het dier homozygoot is, er niet getest kan worden en er geen nakomelingen bekend zijn van het vaderdier, heeft het dier 75% kans om homozygoot te zijn.

Bij bekende allel-combinaties kan 75% inderdaad nooit, maar dit is geen bekende combinatie en dan ga je over de grootouderdieren berekenen, waarbij 75% wel kan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 19:09 



 
Profiel   

Iris82 schreef
Nee. 75% kans op homozygoot.

Ik vermoed dat de moeder homozygoot is. De vader is absoluut heterozygoot gezien zn opa.



Hallo he, brainfart. :')
Graag negeren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 19:13 



 
Profiel   

Met het oog op melanomen zou ik denk ik van een schimmel wegblijven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 21:25 



 
Profiel   

Kijk eens bij de orfov trotters van stal okkema

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 14:10 



 
Profiel   

Ik weet niet of deze lusitanos homozygoot zijn. Maar misschien eens kijken naar de hengsten van hester bishot?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-21 09:05 



 
Profiel   

Mag het ook een andere kleur zijn dan schimmel }>. Een kennis van mij heeft haar Friese merrie gedekt met Krem, en daar kwam zo'n leuk en lief dier uit. Beslist geen schimmel, maar misschien vind je die kleur ook leuk haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-21 09:57 



 
Profiel   

Krem gaat deze merrie zeker niet verbeteren. Heb je hem al eens in het echt gezien? En ze vraagt schimmel ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-21 10:19 



 
Profiel   

Diddykong schreef
Mag het ook een andere kleur zijn dan schimmel }>. Een kennis van mij heeft haar Friese merrie gedekt met Krem, en daar kwam zo'n leuk en lief dier uit. Beslist geen schimmel, maar misschien vind je die kleur ook leuk haha.

Krijg je wel een heel groot hoofd denk ik…

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-21 10:36 



 
Profiel   

vind Krem ook geenzins op deze merrie passen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-21 10:53 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 8 van de 9 [ 207 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen