Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 395 van de 495 [ 12373 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 392, 393, 394, 395, 396, 397, 398 ... 495  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

 
Profiel   

Oh oliebol zeg MarryAnneR vanmiddag net halve fles biest weg gedaan omdat ik het niet kwijt kon.... zo balen dit !!

Verder geen ervaring ermee.

Gefeliciteerd Vulina!!

Sorry nog 1 keer showen... [ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 20:29 



 
Profiel   

@vulina ik had je gemist, gefeliciteerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 20:36 



 
Profiel   

[quote="Dany94"]Oh oliebol zeg MarryAnneR vanmiddag net halve fles biest weg gedaan omdat ik het niet kwijt kon.... zo balen dit !!

Verder geen ervaring ermee.

Gefeliciteerd Vulina!!

Sorry nog 1 keer showen... [ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ][/quote

Jammer Dany… wat een knap wit hoofdje onze Welsh cob C heeft ook zo’n wit hoofd


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 20:51 



 
Profiel   

Gefeliciteerd Vulina, wat een fopmerrie!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 21:08 



 
Profiel   

Heel vaak lekken ze lang melk maar is dat geen biest, dat komt meestal pas op gang tijdens de geboorte (enkele uitzonderingen nagelaten). Als je die nu op gaat vangen en gaat geven na de geboorte, en tevens de Pavo biest, krijgt het veulen nauwelijks meer iets van de merrie terwijl dat meeste kans toch de beste biest is.
De melk die je nu hebt, is die ook plakkerig net zoals biest? Kun je de Brix waarde meten met een refractometer? Dan weet je of wat er nu uit komt biest is of niet.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 21:08 



 
Profiel   

Ik zou sws bij veel lekker die kit erin doen. En dan testen op anti stoffen

Hier ook 1 gezond groot en wel geworden met biest van de kit. En soort van van de merrie. Maar die gaf amper melk.. hij is al 2 :D
Niks te kort.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 21:13 



 
Profiel   

Gefeliciteerd stal HD en vulina:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 21:57 



 
Profiel   

Gefeliciteerd Vulina en dany. Wat een knappe veulens met mooie aftekeningen!!

Hier groeit de "kleine" goed!! :D

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 22:32 



 
Profiel   

Dierenarts heeft de filmpjes gezien. Gezien de uitgerekende datum en de ph strips ga ik er vanuit dat het biest is.

Ik doe maar wat mijn dierenarts mij zegt en gelukkig zie ik dat hier ook. Voorlopig zit ik hier weer gezellig in stal terwijl de muizen de polonaise doen hier. Dat houdt me dan ook wakker

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 22:38 



 
Profiel   

Je kunt eventueel ook de biest even testen nadat je veulen geboren is. Ik heb toch nog niet zulke goede ervaringen met pavo biest, toch vaak plasma bij moeten geven. Koeien biest is nog beter ook. Zelf heb ik paarden biest in de vriezer liggen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 22:43 



 
Profiel   

MarryAnneR schreef
Dierenarts heeft de filmpjes gezien. Gezien de uitgerekende datum en de ph strips ga ik er vanuit dat het biest is.

Ik doe maar wat mijn dierenarts mij zegt en gelukkig zie ik dat hier ook. Voorlopig zit ik hier weer gezellig in stal terwijl de muizen de polonaise doen hier. Dat houdt me dan ook wakker

Je blijft ook echt in de stal, dat is slopend zeg! ik lig een week op de bank maar heb een monitor daar zie ik haar op en ze heeft een birthalarm. Maar ze slaapt geregeld plat dus dan wordt ik wakker gebeld. Hoe hou je dit vol joh.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 22:52 



 
Profiel   

Overigens hier echt nog geen teken van een naderende bevalling. De banden zijn wel slap. Vulva is dik maar uier laat geen melk lopen. Ze is morgen 6 dagen overtijd. Ze heeft een bloedhekel aan t birthalarm dat doe ik alleen s nachts op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 22:53 



 
Profiel   

ratzel schreef
Overigens hier echt nog geen teken van een naderende bevalling. De banden zijn wel slap. Vulva is dik maar uier laat geen melk lopen. Ze is morgen 6 dagen overtijd. Ze heeft een bloedhekel aan t birthalarm dat doe ik alleen s nachts op.


Nou normaal blijf ik niet in de stal hoor. Maar de mijne heeft ook een enorme hekel aan het birthalarm. Ik ga zo wel naar binnen maar ik wacht even tot iedereen slaapt.

Paarden staan aan huis bij mijn ex die een vriendin heeft die weer niet zo goed om kan gaan dat ik hier nu ook s’nachts rondloop… maar goed het is altijd al zo geweest en dat wist ze vanaf de eerste date al. Het is een bijzondere situatie haha. Ik hoop dus ook voor haar dat het veulen er gauw is. Dan ben ik weet gewoon s’nachts in mijn eigen huis.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 23:04 



 
Profiel   

MarryAnne dat klinkt echt ingewikkeld hahaha!

Evt heb ik koeienbiest beschikbaar, zit alleen niet echt om de hoek!

Iemand hier enig idee hoe het werkt met de veulenkeuring bij het KWPN. Moet je zelf voorbrengen of zijn er voorbrengers?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 23:11 



 
Profiel   

O dat klinkt idd erg ingewikkeld MarryAnne. Hoop echt voor je dat het snel gebeurd is. Dit is voor niemand fijn. Sterkte!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 23:17 



 
Profiel   

Balko schreef
MarryAnne dat klinkt echt ingewikkeld hahaha!

Evt heb ik koeienbiest beschikbaar, zit alleen niet echt om de hoek!

Iemand hier enig idee hoe het werkt met de veulenkeuring bij het KWPN. Moet je zelf voorbrengen of zijn er voorbrengers?


De buurman is koeienboer. Misschien kan ik daar ook wat halen indien nodig. Bedankt voor het aanbod. Ik ga maar eens proberen een paar uurtjes te slapen

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 00:19 



 
Profiel   

Jeetje wat een reus al floripori!

Klinkt als een ingewikkelde situatie MarryAnneR, hopelijk laat ze je niet lang meer wachten.

Je hebt ook kans dat ze op een kliniek in de buurt wellicht wat paardenbiest op voorraad hebben.
Ik moest van mijn DA naar Wolvega en/of Emmeloord bellen als Ariel toen niet aan de melk zou gaan toen Amarens was geboren. En anders idd een koeienboer voor koeienbiest.

Wij hebben destijds bij de KWPN veulen keuring zelf een voorbrenger geregeld. Maar dat is alweer een jaar of 10 geleden, geen idee hoe het nu is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 04:49 



 
Profiel   

Gefeliciteerd vulina!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 04:54 



 
Profiel   

Het lijstje van vandaag

Klopt er iets niet aan de lijst of is je merrie veilig (mini’s vanaf 300 dagen, paarden vanaf 320 dagen) en wil je erbij, stuur mij een pb en ik voeg je toe!

MarryAnneR: Phoebe 343 dagen
Cp112: SD Charisma / Cherry 339 dagen
Cp112: Mary Elizabeth / Lizzie 334 dagen
Icecrystal: Yinthe 333 dagen
Wennie19: ehnlay 328 dagen
Ennasil92: Liedewij 327 dagen
mirjamalvaro: Chablis de jeu 327 dagen
CharmFaith: Faith 321 dagen
Moner: fayette 309 dagen

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 05:36 



 
Profiel   

Vanochtend om 6.11 uur is hij geboren. Het drinkt poept en plast en rent nu al vrolijk rond in de bak.

Welkom lieve Redd Velvet ❤️

[ img ]


[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 08:50 



 
Profiel   

Gefeliciteerd! *\o/*
En hoe is het met de biest?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 08:51 



 
Profiel   

Gefeliciteerd!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 08:53 



 
Profiel   

Gefeliciteerd

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 09:08 



 
Profiel   

Neonlight schreef
Gefeliciteerd! *\o/*
En hoe is het met de biest?


Dierenarts komt straks even alles checken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 09:13 



 
Profiel   

Gefeliciteerd MarryAnneR *\o/* *\o/* *\o/*
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 09:14 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 395 van de 495 [ 12373 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 392, 393, 394, 395, 396, 397, 398 ... 495  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen