Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 6 van de 6 [ 131 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Plaats een nieuw onderwerp

Dressuurhengst kiezen

 
Profiel   

Goede hengstkeuze, ik zal voor je duimen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-21 08:30 



 
Profiel   

Helaas is mijn merrie het veulen verloren ;(

Ik weet niet wat er gebeurd is, ze had in februari last van haar tanden dus toen heb ik de tandarts laten komen, ze kon gelukkig de volgende dag al. De ochtend voor de tandarts kwam kon ik de buiksingels van haar deken ineens een heel stuk strakker doen en vanaf toen zat het me al niet lekker. Ze was verder wel goed te pas en ik heb niks geks gezien. Afgelopen week toch maar laten scannen en er bleek niks meer in te zitten.

Nu snel beslissen of ik het dit jaar opnieuw ga proberen of niet, en of dat dan weer met Las Vegas is of met een andere hengst. Ze was afgelopen weekend hengstig, als ik het dit jaar wil proberen, dan wil ik over 2 weken beginnen.

Haar eerste veulen van Taminiau is in december geopereerd, er zat een hele grote OCD in zijn sprong die er z.s.m. uit moest. Dat is gelukkig goed gegaan en hij staat nu weer een seizoen lekker in de wei. Hij is echt zo verschrikkelijk lief en makkelijk. Eerste keer vervoeren super braaf, op de kliniek super braaf. Ik kan hem zo uit de groep halen en een eindje gaan wandelen, het is echt een bijzonder paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-22 09:33 



 
Profiel   

wat balen zeg! is de merrie zelf wel goed op de foto?

Heb je contact gehad met de hengstenhouder, je hebt grote kans dat je een goede korting oid krijgt als je terugdekt met Las Vegas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-22 09:36 



 
Profiel   

Ja mijn merrie is zelf PROK dus dat zou goed moeten zijn.

Hij heeft sowieso een slechte start gehad. Hij heeft op 5/6 maand net na het afspenen een virus gehad wat gewrichtsontstekingen veroorzaakt. Dat heeft best een tijdje geduurd en veel medicijnen gekost voordat dat weer helemaal weg was. Ik ben natuurlijk geen dierenarts maar ik kan me best voorstellen dat dat ook een verstoring in de groei van zijn gewrichten heeft veroorzaakt.

Ja ik heb contact gehad met de hengstenhouder en heb een goed aanbod gekregen om opnieuw te dekken met Las Vegas. Maar het maakt me qua geld niet zo heel veel uit dus daarom wil ik er nog even goed over denken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-22 09:50 



 
Profiel   

Ach wat zonde en jammer, dat je onderbuikgevoel dan toch wel iets zegt blijft bijzonder hè?

Ik 'ken' maar 1 Taminiau en wat ik ervan hoor is die ook zo fijn qua karakter. Mooi paard met een hele zachte uitstraling. Wel flink aan de maat en veel bot. Daar moesten ook chipjes uit. Maar ook die had een ongelukje in de opfok gehad met wat nazorg, dus zeg het maar...
Ik zou dus ook zeker niet je merrie in twijfel trekken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-22 10:03 



 
Profiel   

De nafok van Las Vegas is wel echt heel erg knap om te zien..

Maar wat balen zeg, zowel van het niet meer drachtig zijn als de slechte start van de Taminiau.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-22 14:27 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 6 van de 6 [ 131 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen