Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 13 van de 18 [ 448 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 18  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

hengstkeuze voor AQHA merrie

 
Profiel   

Summerdreams schreef
Symke schreef
Welke trail tuin?
Heb ik ff gemist geloof ik, klinkt leuk!


Ik ging een keer met onze 2 paarden naar een extreme trail park waar onze lieve quarter mij eraf gooide in het water :P en m'n andere paard met toenmalige bijrijdster was natuurlijk een engeltje....
Superpony haar man stond te filmen en precies met mijn val was de batterij leeg :')

Wildgirl dankjewel! En spannend zeg!
Kei leuk al die arany babies straks kunnen we beetje vergelijken :D

Ik heb al weken niet op Sierra gereden eigenlijk vond haar zo traag ogen. Te druk met baby maken denk ik :') maar net als die van jou Symke word ook zij wel iets te mollig nou..


Nee, veel erger;

Je geeft mij een mooie camera in mn handen, dus ik sta lukraak foto's te schieten. Ik stond daar op die hoogte en heb die foto gemaakt.
Toen jij viel schrok ik zo, dat ik stopte met foto's maken en stom mn handen stond uit te strekken.

Volgens mij is er wel een vlak voor foto dat je nog half hangt :+

Maar verder was het heel leuk.

@Symke, wij hebben voor Bruce, Chic Surprise gekozen bij onze merrie

Er zijn nu 2 parken en Ed Goosen is geloof ik bezig met een park aanleggen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-21 10:56 



 
Profiel   

Klopt, Ed is ook bezig!! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-21 10:58 



 
Profiel   

In Empe is er ook pas 1 geopend. Ziet er fantastisch uit!

Gefeliciteerd met alle drachtige merries!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-21 11:03 



 
Profiel   

Superpony, Chic surprise, mooie palomino!
Hahahaha je handen uitsteken om haar op te vangen heeft niet veel zin idd. Camera niet laten vallen maar band om de nek hoop ik?!?

Leuk dat er meer trail parken komen en zijn. Ben er nog nooit geweest, weet ook niet zeker of ik durf maar is wel iets wat ik heel graag zou willen!

Daihyo, ben je daar al geweest? Hoe is het met je paard, daar was iets mee toch? Of ben ik nu in de war met iemand anders.....

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-21 11:56 



 
Profiel   

Nee klopt. Mijn haflinger is nog steeds geblesseerd. Over 2 maanden terug naar de kliniek voor nieuwe foto’s. Ik ben er ook nog niet geweest, maar wel al veel gezien op Facebook. Zodra het mag, wil ik er ook heen! Voor mijn jonkie vind ik dat nu nog te vroeg en te heftig. Volgend jaar ofzo, als ze de 2 jaar ruim gepasseerd is, voor de fun. Misschien dat we dan met beiden kunnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-21 12:03 



 
Profiel   

Daihyo wat rot dat je haf geblesseerd is, wat heeft hij? Is de prognose wel goed?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-21 12:16 



 
Profiel   

Hij is getrapt door een ander paard en daardoor is er iets met het bot in het spronggewricht. Het was niet gebroken, maar ipv lichtgrijs, was het donkergrijs op de foto. Wat betekent dat de botdichtheid verminderd is. Dit kan door een cyste, een flinke kneuzing of afbraak. Hij heeft een infuus met tildren gekregen en moest 9 maanden op rust. We zitten nu op maand 7, dus het is nog 2 maanden nagelbijten. Dsn mogen we weer naar de kliniek voor nieuwe foto’s en duimen dat het hersteld is. Prognose durfden ze niet te geven. De 1e 2 maanden waren cruciaal. Zou hij veel pijn houden, was het sowieso einde verhaal. Maar hij verbeterde en werd weer happy. Hij is momenteel weer rad, maar heeft nog wel lange tijd gehad dat hij na een draai of sprong toch weer een paar passen kreupel liep. Hij is in ieder geval blij en voelt zich goed genoeg voor af en toe een sprintje en een paar gekke bokken. Dus dat is positief. Als het niet verbeterd is, kan hij in ieder geval paardwaardig met pensioen. Maar ik hoop dat hij dusdanig verbetert dat we nog wat ritjes kunnen maken. Al is het maar een rondje stappen. Hij heeft daar altijd zo’n lol in gehad. Maar goed, hij is nu ook happy en zonder pijn, dus dat is het belangrijkste :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-21 12:32 



 
Profiel   

Daihyo, oh je jonkie aan de hand mee?
Ja kan ook natuurlijk, behalve die diepe vijver :+
Wat rot dat je paardje niet beter is!

Oh je beschrijving van hem en zijn been komt net binnen. Jee wat een verhaal! Ik help hopen op goede afloop!
Gelukkig maar dat hij geen pijn heeft en wel blij is!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-21 12:34 



 
Profiel   

Symke schreef
Superpony, Chic surprise, mooie palomino!
Hahahaha je handen uitsteken om haar op te vangen heeft niet veel zin idd. Camera niet laten vallen maar band om de nek hoop ik?!?

Leuk dat er meer trail parken komen en zijn. Ben er nog nooit geweest, weet ook niet zeker of ik durf maar is wel iets wat ik heel graag zou willen!

Daihyo, ben je daar al geweest? Hoe is het met je paard, daar was iets mee toch? Of ben ik nu in de war met iemand anders.....


Ja, gaat me geheel niet om zijn kleur hoor. Maakt me qua kleur en geslacht ook echt niet uit wat eruit komt.

Ik denk haast niet dat ik de band om mn nek had. Summerdreams heeft hem ingesteld voor een beginner en ik heb alleen op het knopje staan drukken. Meerendeel zal mislukt zijn.......


Daihyo schreef
Nee klopt. Mijn haflinger is nog steeds geblesseerd. Over 2 maanden terug naar de kliniek voor nieuwe foto’s. Ik ben er ook nog niet geweest, maar wel al veel gezien op Facebook. Zodra het mag, wil ik er ook heen! Voor mijn jonkie vind ik dat nu nog te vroeg en te heftig. Volgend jaar ofzo, als ze de 2 jaar ruim gepasseerd is, voor de fun. Misschien dat we dan met beiden kunnen.


Die trail parken mag je ook aan de hand doen. Toen zagen we dat veel mensen vooraf doen, maar zie juist mensen met jonge paarden ook veel ervaring op doen aan de hand.

Maar het is best pittig en snel veel.

In principe durf ik best veel en vertrouw mn paarden aardig. Zeker die met veel buiten rij ervaringen. Wij waren voor de gezelligheid gaan kijken, maar ik vond een paar obstakels/hindernissen best pittig. Mooiste is als je het met regelmaat kan doen en uitbouwen.

De val van Summerdreams was heel mooi en lachwekkend, maar jammer dat ik het niet heb vastgelegd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-21 12:40 



 
Profiel   

Ik vind het ook wel te heftig voor haar nu. Daar is ze echt nog niet aan toe. Voorlopig verkennen we de wereld lekker met wandelingen buiten en af en toe wat trailspeeltjes in de bak.
Maar als ze mentaal en fysiek wat verder is, lijkt het me een hele leuke afwisseling. Mijn haflinger zou dit echt fantastisch vinden, in het bos hebben we ook al gekke dingen gedaan. Wie weet kan het aan de hand wel over een tijdje. We gaan het zien :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-21 12:43 



 
Profiel   

Superpony ik denk dat je gelijk hebt dat je zoiets vaker moet doen

Lastig voor mij hier in het hoge noorden, alles is zo vreselijk er weg!

Of is er eentje waar jullie over hebben wat noordelijker?

Kun je die heftige omschrijven? Hoog, eng, diep?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-21 12:45 



 
Profiel   

Deze zit in het noorden, net over de grens in Duitsland: https://www.facebook.com/extremeTrailLoga/
Misschien is dat iets voor je?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-21 12:48 



 
Profiel   

@Daihyo, maar het is ook een stukje van de ontwikkeling, Zowel fysiek als mentaal sterker maken, leren en ontdekken.

Ging daar echt spelenderwijs en weet van die andere dat ze ook niks dwingen. Op de wat moeilijke hindernissen na, zijn het ook gewoon dingen die je in de natuur zou kunnen tegenkomen. Ons veulen volgend jaar moet ook dealen met een poel, heuvel, balken, bochten etc.

@Symke, we hadden een trailtuin in het Noorden, maar die is zover ik weet al even helemaal dicht.

Heftig in de zin dat er een aantal hindernissen zijn die je niet snel tegenkomt, dus echt nieuw zijn en je veel wederzijds vertrouwen moet hebben.

Een brug die beweegt bijv, een loopplank op rollen. En ik kan voor een ander niet oordelen, maar er zijn diverse gradaties wel. Je kan heuvel op en af iets simpeler doen, maar ook wat heftiger met obstakels.
Er was ook een bak met stromend water, een wiebel/balans plank.

Maar echt niks gaat met dwang, er zijn alternatieven om ene tijdje bezig te zijn. En eigenlijk kom je niet eens toe aan alles doen de eerste keer, of je moet alles in 1 keer overwinnen. Het is ook niet 1 route, dat als iets niet lukt, je niet verder kan.

En ze hebben paddockjes om je paard neer te zetten.

Overigens, die waterbak........daar gaan mensen ook lopend doorheen om hun paard toch te begeleiden.

Voorheen waren er ook trail ritten. Wij zijn vrijwilligers geweest bij de farmers field trail bijv. Dat was wel een route met opdrachten en onbstakels.
En je had eentje die wat langer heeft gelopen bij Drents Friese Wold, kom even niet op de naam........Beiden waren dus in het Noorden, maar is gestopt. Vraagt gewoon heel veel werk en vrijwilligers. Maar deelnemers waren altijd enthousiast.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-21 12:57 



 
Profiel   

We pakken buiten wel van alles mee en thuis op de pp ervaart ze natuurlijk ook wel het een en ander.
Maar nu al mee op stap, veel andere paarden, veel nieuwe dingen, fysiek toch wat meer inspanning dan normaal vind ik nu echt nog te heftig :j
Ze zit nu nog te snel mentaal vol en fysiek is ze zo bezig met groeien. Dat doen we wel als ze een jaartje ouder en verder is :D
Ze is pas 1 hè. Dat is best nog jong :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-21 13:02 



 
Profiel   

Daihyo schreef
Deze zit in het noorden, net over de grens in Duitsland: https://www.facebook.com/extremeTrailLoga/
Misschien is dat iets voor je?


Kom.uit Friesland dus dan is Duitsland ook nog best stuk.
Wel lief meegedacht!

Ja één is wel.jong Daihyo, ben met superpony eens dat ze die dingen misschien wel kunnen , zeker als je een keuze hebt voor makkelijke route enzo ( klinkt goed voor mijzelf... :j ) maar inderdaad, het hele pakket, erheen, nieuwe omgeving, nieuwe paarden en dan nog obstakels wel veel v entertje

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-21 13:46 



 
Profiel   

Sowieso zijn die parken voor een eerste keer teveel als je paard het niet dagelijks doet.

Het is echt heel leuk, maar kan echt niet allemaal op 1 dag. Dan moet je al zoveel buiten rijden en veel obstakels geoefend hebben.

En elk paard is anders. Mijn hele brave ruin (22) zou gewoon te moe zijn na wat nieuwe obstakels. Hij zou het doen, maar terughoudender worden, een keer misstappen bijv. Maar alles zonder protest en dan moet je ook dat op tijd stoppen.
Zijn zus (14) zou alles spannend vinden en vollopen. Zou ook vast meer doen dan in 1 keer goed is, maar zou het sowieso daarna thuis merken.

En nee, is soms gewoon nee. Mn oudere merrie is heel makkelijk, maar zou gewoon stoppen. En de shet doet alles, maar wordt echt te oud en gaat slecht zien.

Maar vooral dat nee is een ding. Heel lang dachten mensen dat je niet mag opgeven of toegeven, maar soms moet je juist wel op tijd stoppen of niet doorvragen.

Voor een 1 jarige is het natuurlijk wel een ritje als je daar niet veel kan doen, maar er zijn echt dingen die goed te doen zijn. Alleen niet alles en 2 uur lang. Dan moet je idd overwegen of het de moeite is daarheen te rijden.

Wij wonen ook in ZO Groningen en hier mis je buiten ook wat hoogte verschillen bijv. Nederland is plat, maar er zijn wel gebieden waar je toch wat heuveltjes hebt en zulke dingen al tegenkomt.
Wij hadden vroeger een opsprong op een heuveltje in het bos.

Maar wij gaan onze eigen heuvel binnenkort ook aanpassen omdat ie vrij hoog en steil is. Ze staan er graag op, maar ik zie hem graag wat platter en schuiner.
Ze kunnen er eigenlijk niet in stap vanaf.

Op een stal jaren terug lag een berg waar ik op reed met mn andere ruin. Die deed alles en kon alles. Maar ik durfde dus zelf niet meer naar beneden. Mijn tik; Bergjes op galopperen is super leuk. Eraf aan schuine kant vind ik in stap heel spannend en stoer. Maar te hoog en te steil lijkt het vanuit het zadel 2x zo erg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-21 15:56 



 
Profiel   

Wij hebben veel op de Veluwe gereden. Het deel waar wij stonden was alleen maar heuvels :D
Veel boomstammen onderweg. Op/afsprong hier en daar. Veel boomwortels op de paden. Het eerste half jaar dat we hier stonden wij hij met 5km gesloopt, terwijl we daarvoor rustig 20 km maakten. Maar ja, wel in de platte polder :))
Dat is lichamelijk en mentaal echt wel een verschil.
Empe is bij mijn huidige plek overigens maar iets van 20 min met de trailer vandaan. Dus dat is prima te doen. Maar zoveel ervaring heeft ze nog niet met de trailer. Dat zijn we druk aan het oefenen :j
Ze is nog lang niet zover in haar lijf en hoofd dat ze zo’n uitstapje aan kan. Als ze zover is gaan we eerst eens naar iets dichterbij en overzichtelijker. Bussloo of richting Veluwe ofzo. Ik heb geen haast :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-21 16:00 



 
Profiel   

Oh je hebt gewoon een eigen heuvel superpony?!?

Wat gaaf, zelf gemaakt door vijver?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-21 16:46 



 
Profiel   

Even kijken of het lukt.

Nee, we hebben afgegraven voor de fundering, maar de heuvel is echt best steil en we moeten hem naar iets opzij plaatsen, dus gaat iets platter worden.

Hij is nu wel groen en had er kruiden plantjes op, bessen etc.

[ img ]

We hebben ook een poel, maar alleen foto in aanleg. Deze wordt ook aangepast. Waar de heuvel is komt een nieuwe en deze poel wordt iets anders, maar blijft ook. Is half vol met plantjes nu en dat is afgezet. Van vooraf kunnen ze erin. Ow, ja, zie foto nu zelf goed. We hebben ook tyleen slang vanaf bron om hem bij te vullen.

Die waar de heuvel is, wordt straks gevuld vanaf het dak en de bron. Is laagste punt, dus stond al 3x blank en is een ideale plek daardoor


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-21 17:13 



 
Profiel   

Die heuvel is echt geweldig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-21 17:53 



 
Profiel   

Echt mooi superpony!!
Poel lukt hier niet. Water blijft nu wel staan maar is echt te hoor v woorden, dikke laag algen drab erop en stinkend water.

Gaan het weer dichtgooien helaas. Hebben wel klein heuveltje maar die v jou is super

Wat zijn je kleurkansen? Weet dat niet uitmaakt maar v lol. En voor handig als iemand keertje overneemt.....
Hadden wij vorig jaar ook; de grote bruine met blauwe deken,grote voskleur zonder deken etc. Handig als ze verschillende kleuren hebben _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-21 17:56 



 
Profiel   

Thanx, maar we gaan hem dus iets verleggen en dan iets platter maken. Hij is nu wel groen. Moeten we weer opnieuw beginnen met begroeien, maar ging wel snel.

Poel is daar in voorjaar aangelegd en is grondwater peil, maar wel echt diep. Daarom is een deel afgezet en daarachter staan zuurstof planten enzo.
Hij blijft redelijk, maar peil stijgt en daalt wel steeds. We hebben een tyleen slang gelegd om bij te vullen.

De nieuwe poel komt op diepste punt, maar wordt minder diep. Daar sluiten we de dakgoten op aan en straks evt drainage en ook kunnen we die bijvullen. Maar denk dat die een groot deel van het jaar wel vol blijft uit zichzelf.

Wat we nu hebben is als er water staat dat het vies wordt als het water gaat wegzakken en je te weinig water hebt. Ook veel beestjes dan, dus waardeloos dan. Gaat inderdaad stinken.

Maar wij hebben niveau verschil wat echt niet op te lossen is anders, dus willen toch op de laagste plek ene poel. Dan kunnen we van de plassen daar af komen en op 1 plek de poel schoon gaan houden.

Het leuke is dat de varkens en honden het ook erg leuk vinden. Dus zie echt wel alle dieren plezier hebben van zowel de paden, als de heuvel en de poel.
Hoewel............de honden zijn echt continu nat. Zijn klein en hun onderkant staat al snel in water ook, maar ze zwemmen ook best veel.

En nadeel van de steile heuvel is als ze er mesten, hahahaha

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-21 23:53 



 
Profiel   

Een prachtig ei van 2 cm -O- -O-
Zaterdag weer scannen en hopelijk zondag weer insemineren voor de 2e ronde

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-21 08:30 



 
Profiel   

Hé oliebol wildgirl :n
Balen dat het niet gelukt is!
Wel mooi dat er al nieuw ei is!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-21 09:41 



 
Profiel   

Balen! Duimen voor zondag dan.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-21 10:51 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 13 van de 18 [ 448 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 18  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen