Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 14 van de 18 [ 448 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

hengstkeuze voor AQHA merrie

 
Profiel   

Wildgirl schreef
Een prachtig ei van 2 cm -O- -O-
Zaterdag weer scannen en hopelijk zondag weer insemineren voor de 2e ronde


He wat balen zeg. 't is een heel gedoe vind ik, jammer als het dan niet in 1x lukt.

Waren jullie merries wel braaf met scannen? Die van ons moet wel een klein roesje :o terwijl de dierenartsen heel lief en voorzichtig zijn.

Daihyo wat rottig die blessure. Hopelijk goede foto's dan.. Dat hij iig pijnvrij rondloopt! Onze haflinger heeft jaren geleden ook een fikse blessure opgelopen, daarom rijden we haar aleen nog rustig aan in het bos. Gelukkig heb jij ook nog een paard waar je straks lekker mee aan de slag kan!



[ img ]
Even los laten werken in de bak vandaag , in de regen #) :P
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-21 11:27 



 
Profiel   

Wildgirl, wat balen zeg.....

Ik ben ook niet gerust tot ik ene hartslag zie. En dan eigenlijk nog niet.

Maar ze heeft al een veulen gehad, eerste keer, van eerste raak, dus moet kunnen.

Summerdreams. Tja, ze is niet heel relaxt, maar blijft wel netjes. Ze heeft wat trauma en is erg kieskeurig naar mensen. We scannen thuis en degene die komt neemt de tijd en blijft ook heel rustig.
Ze duwt wel echt de arm eruit, gaat heen en weer, maar na een tijdje ontspant ze wel en lukt het. Ze is wel een keer omhoog gekomen en had ze net op tijd haar arm eruit, maar wij zijn het gewend van haar en blijven rustig.
Zo loste ze eerst alles wel op.
Laatste keer was op 16 dagen en liet ze zich echt niet makkelijk meer scannen, maar lukt uiteindelijk wel.
We pakken soms ook haar broer erbij die echt steun biedt. De rest loopt sws los, maar peert hem soms. Laatste keer stond broer rechts en moeder links. Dat blokkeerde wel lekker. Maar moeder was het zat, dus kon ze die kant weer op draaien.

Als ze eenmaal ontspant is het ook echt een wereld van verschil.

Ik wilde ook weer wat doen. Lekkerder weer dan het hele warme, maar ze kan zo gestoord doen......
Ik ging gister koken, ML was nog buiten bezig en haalde ze uit de wei voor hij binnen kwam. We doen laatste ronde en ik zie overal stop strepen. Ja, ze kreeg het op haar heupen toen ze de wei uit ging. ppffffffff

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-21 11:39 



 
Profiel   

Summerdreams mooie merrie hoor, hoe groot is ze?
Lijkt daar super relaxed!

Ons heksje wilde eerst niet scannen, we kwamen daar aan, meteen in de insemineren box. Ik probeerde haar af te leiden met brokjes maar nee nee, wat gebeurt er achter en in mij!!! Was hele lieve jonge meid van een DA maar die adviseerde toch even praam
Toen praam op en helemaal perfect stil.
Weet niet hoe het insemineren zelf ging toen was ik er niet.

Bij laatste scan, op hartslag, kon ze gewoon zonder praam.
Zijn daar iets van acht van die stands naast elkaar dus wel genoeg afleiding!

Dit weekend gewoon raak en dan nog prachtige tijd v veulen volgend jaar!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-21 12:19 



 
Profiel   

Thnx Symke! Ze is ong 150
Dat klinkt beter dan de mijne die sprong een gat in de lucht de 1e keer, praam is geen optie. En laatste keer sloeg ze uit naar achter, ze vind het gewoon heel eng. Maargoed een licht roesje en dan staat ze perfect stil en heeft ze nergens last van gelukkig.

Superpony Brown geeft zichzelf dus gewoon beweging. Ideaal! :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-21 12:38 



 
Profiel   

Summerdreams, ja heksje heeft eerste keer ook naar achteren getrapt, alweer vergeten.....
Snap ook best dat ze het eng vinden!
Maar het went blijkbaar :)

Hahahaha ja die van superpony traint zichzelf, hoef je niks aan te doen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-21 13:07 



 
Profiel   

Ik ga geen praam op haar zetten. Dan ben ik echt alles kwijt. En eerlijk ben ik nu net zo ver dat ik haar met veel geduld in mn eentje overal kan aanraken op haar hoofd en met name haar mond. Haar mond was echt een no go, dus praam erom was ook niet gelukt en was een drama geworden.

Roesje erin lukt ook nog niemand. Bij eerste sloeg ze achterover en koste me een touwtje. Daarna gelukt met wat rust en naald bleef gelukkig zitten.
Bij 2e, meneer ongeduld, lukte het niet snel genoeg. Hij heeft toen eerst in de bil gespoten en konden we later nog iets bij spuiten. Beiden keren voor tanden.

Maar dit is haar tong, dus het is logisch dat ze wantrouwig is, met name voor.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-21 14:08 



 
Profiel   

Hoe is dat gebeurd superpony?!?
Wat sneu , ja ik snap het wel

Ik had gehoopt het met brokjes te redden maar dat hun helaas niet.
Gelukkig heeft ze er geen vervelende ervaring mee anders zou het niet steeds beter gaan

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-21 14:59 



 
Profiel   

Tja, wie zal het zeggen. Ik ken een deel van haar verleden, maar niemand gaat natuurlijk toegeven dat zij of hij dit heeft aangericht. Ze kwam te koop en zou niet geschikt zijn voor beginners of puur als fokmerrie. Dat was de 2e keer dat ze te koop kwam met zelfde verhaal een beetje.
Wij hebben haar moeder en broer en hebben de 2e keer niet meer getwijfeld. Eerst keer hadden we net een jong hengstje gekocht, dus baalde ik wel.

Haar broer heeft dit ook, maar minder heftig. Is ooit verkocht en ook verschillende eigenaren en trainers gehad, dus tja.....

Je kan wel vermoedens hebben, maar daar heb je niks aan. Als ik zekerheid had, zouden mensen echt nooit meer een dier/paard aanraken. Het zijn alleen echt geen uitzonderingen.

De scan en insemineer mevrouw is vrij relaxt en vraagt ook niet om een praam erop te zetten. Zij heeft vorig jaar en dit jaar nu meerdere keren gescand, gewoon buiten. Maar bij erge onrust pakken we bijv haar broer erbij. En die doet echt heel lief zijn taak. Geeft echt steun.

Ik had een veearts gezocht die thuis kon scannen om haar baarmoeder na te kijken, evt swab te nemen etc. Die heeft te weinig geduld met dieren en komt hier nooit meer. Was met tand behandeling ook naar ruw naar onze hele oude shet, dus dikke doei.

Ik ben zelf ook weleens bang dat ze zou slaan, maar de scan dame staat er heel goed achter, dus kan haast niet. Dat omhoog komen was wel even naar. Scan dame was snel en op tijd, anders had ze haar arm misschien geblesseerd. Maar ook daarna bleef ze rustig en wij ook, dus was gelijk ook weer rust en door.

Maar zoals nu met oog schoonmaken is het echt de eerste keren weer veel geduld hebben en niet mee gaan in haar emoties.
Er zit ook echt ene plekje voor het oog en het doet ook echt zeer, dus ik snap dat. Maar het gaat dan wel steeds beter en geeft ze zich.

Mond kan ik inmiddels openen, lippen kan ik alles mee, maar kan het ook zo weer kwijt zijn. dat is het een beetje bij dat soort paarden. Je bouwt en gaat vooruit, maar kan zo 10 stappen terugvallen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-21 16:04 



 
Profiel   

Bij ons is ook thuis geinsemineerd, ideaal!

Superpony Sierra heeft ook zulk soort plekken op de tong, ineens met gebitscontrole gezien, jaar ervoor had ze dit niet.. En ik heb al 2 jaar ofzo niet met bit gereden (en al reed k met shank of snaffle zou k dit absoluut niet voor elkaar krijgen dan zou ze me de ruimte in schieten :'))
Dierenarts dacht dat ze met haar onderkaak vast heeft gezeten in de omheining of strotouwtje of zo. Of dat ze hard op de tong heeft gebeten. Heel apart. Maargoed kan bij jouw paard natuurlijk ook wel van een bit zijn! Jammer dat ze het je niet kunnen vertellen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-21 16:39 



 
Profiel   

Fijn dat jullie aan huis hebben. De gewone DA scant wel thuis ( zijn er twee, de ene doet dat vrij goeddnde ander minder vertrouwen in) maar die insemineren niet. Dus ik dacht dan maar alles bij die hengsten houder. Op zich prima.maar het is echt lopende band werk.
Ik denk dat jouw rustige scan mevrouw mijn heksje ook zo gedaan zou kunnen hebben. Beetje rust en geduld en klaar. Maar daar was hier geen tijd voor kun je merken. Er staat een rij.

Hier helaas weer regen
Track was net droog.
Ook al.paar dagen niet kunnen rijden ivm werk en nu tijd en dan regen ;(

Onze KWPN merrie is 306 dagen. Krijgt nu beetje uier. Maar heksje is niet aardig tegen haar. Strookje gras erbij, echt groot genoeg voor beide. Maar heksje in midden en die hoeft maar oor te bewegen en die ander schiet weg
Zielig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-21 16:48 



 
Profiel   

Summerdreams, deze tong is echt door en door geweest. En ik ben vroeger ook best stevig geweest, maar is mij nog nooit gelukt om een paard tot bloedens aan toe open te rijden. Bij de sporen niet en bij de mond niet.
Maar ik heb ze echt meegemaakt bloed en emmertje water met spons ernaast.........

Dit is ook niet de enige schade. Dit is wat zichtbaar is. Ze heeft ook bij haar nek wat problemen en aan de onderkant een rare plek.

De ruin heb ik ooit jong gezien hoe die aangepakt werd, dus verbaasd me niks. Er zijn meer mensen die dit soort schade hebben van (ex) getrainde paarden. Maar ook de gedragsproblemen wel herkennen.

Ik wilde haar eerst niet dekken vanwege het karakter en je wil dan daarmee niet fokken. Maar we hebben haar leren kennen en ze is juist super braaf. Ondanks dit krijg ik alle kansen van haar en is ze super nieuwsgierig.
En het is natuurlijk onze familie waar we nog iets van willen. :)

Symke, ja dat was echt geen optie. Ik had ook hengsten bekeken met diepvries, maar ga haar echt niet op een hengsten station zetten.

Maar de veearts die aan huis kwa,, hoeft ook niet meer te komen, in zijn geheel niet, dus je moet het treffen. Maar ik ben wel makkelijk geworden. Als het me niet bevalt, ben je niet meer welkom.

Ik heb oudere, hele brave paarden en je behandelt ze met respect of niet. Zo ruw als die meneer met mijn oude, echt hele brave shet was, ging me echt te ver. Heb hem al 21jr en die heeft nog nooit 1 stal verkeerd gedaan, niemand ooit gebeten of iets.

Maar ik vind het in het Noorden echt 10x moeilijker om een fijne EN betrokken veearts te vinden. Ik had mn veearts graag mee laten verhuizen. En ook al staat die niet bekend als zacht ei en meest vriendelijk, kon ik echt op hem rekenen en was hij gewoon correct.

Maar hij scande ook niet aan huis en ook niet zonder sedatie. Alleen thuis in opevoel box.

Maar goed, het zit erin, dus als het allemaal meezit, hoeft het ook niet 10x en valt het allemaal mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-21 17:26 



 
Profiel   

Ja hoe krijgen ze dat voor elkaar idd?
Zag je dat bij je ruin? Hebben ze draad als bit ofzo?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-21 17:34 



 
Profiel   

Mn ruin is bij ons geboren, maar verkocht. Ik heb hem toen wel gevolgd in zijn leven en altijd enorm veel spijt gehad. Heb dus wel wat gezien, maar je stond toch behoorlijk machteloos. Heb hem 2x geprobeerd te kopen eerder, maar lukte steeds niet.

Toen hij eindelijk bij ons kwam, laten nakijken en mankeerde wel wat. Hij heeft ook een litteken op zijn tong. Dat vond ik toen al erg. Hij heeft ook wel een periode gehad dat hij als niet zo makkelijk bekend stond.

Deze merrie kende we niet, maar is enige dochter van onze merrie. Toen we haar blind kochten, hoorden we wel snel een en ander, maar we zouden wel zien.
Toen de tandarts kwam zagen we dit en toen vielen dingen wel meer op zijn plek. En ipv moeilijk, vind ik haar juist extra lief, want zij heeft elk recht om elk mens het licht in de ogen niet meer te gunnen en ze wil juist echt heel graag. Ze moet alleen echt overtuigd worden.

Ik zag al snel dat anderen dat doen met de harde aanpak en zij dan liever weg is van de mens. Logisch....

Dit soort schade komt niet per ongeluk en zie je vaker. Bij haar zit er ook schade in haar nek. Maar als zoiets gebeurt, merk je dat echt gelijk.

Mijn overleden ruin heeft zelf vast gezeten in ene stro touwtje die voor de stal hing voor dekens en dat is andere schade, maar merk je ook even. Wel korter, want hij associeerde niet de mens met die pijn en het was oppervlakkig.

Er zijn zoveel middelen te koop en zoveel hele nare, vieze maniertjes. Ik ben anti twisted bitten, maar die zijn nog braaf, tegenover wat mensen verzinnen.
Je hebt bijv de fietsketting bitten, ijzerdraad wordt om bitten gedraaid en tongen worden vastgebonden. Maar ze binden paarden ook vast met het hoofd naar beneden, zowel in stal, als in de bak als aan de longe en in de roundpen.

En ik gaf ook toe; Ik ben echt vroeger weleens gefrustreerd geweest tijdens het rijden en heb echt wel veel te hard gereden, maar tot bloedens aan toe is mij nooit gebeurt.

Tevens is dit ook een reden om zelf te fokken en op te fokken. Je combineert zelf je paarden, je zorgt zelf voor de omstandigheden waar merrie en veulen staan en leven, niemand die het veulen kan verkloten, behalve wij en dan kunnen we het alleen onszelf kwalijk nemen, maar weten we wel WAT er is gebeurt. En dan ook zelf de basis leggen.

De markt is nu gek, maar ik weet wel mensen die zoeken en die komen heel weinig tegen wat gezond is, zonder blessures, afwijkingen en normaal gedrag, binnen een redelijke prijsklasse. Maar zelfs in de hogere prijsklasse komen ze niet allemaal door de keuring en hebben ze vaak al bij trainers gestaan die de mest van mijn paarden niet eens mogen scheppen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-21 00:56 



 
Profiel   

Ja de markt is echt overspannen. Het zelf opvoeden en samen opgroeien is voor mij ook reden voor zelf fokken.
Zit nog te twijfelen dus aan opfok, want ben je met je eens dat veulen niet alleen op moet groeien.

Maar we hebben nog eventjes

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-21 09:31 



 
Profiel   

Opfok vind ik ook nog een dingetje. Als je veulen 6-8+ maanden met alleen de merrie heeft gelopen, staat het ook al 1-0 achter. Maar ik wil mn merrie echt niet verplaatsen. Anders zou ze samen met veulen de kudde ergens in gaan.
Ben geen merrie tegengekomen meer, dus 2 tegelijk drachtig, wordt hem ook niet meer.

Dus blijft het afwachten naar geslacht en wie er dan nog zijn en hoe ze reageren. Als een opfok per se September wil inscharen, wordt het hem ook niet.

Misschien bied ik een opfok plekje aan. Kan ook.....Maar moet je ook wachten tot er iets bij staat.

We zullen zien, maar nu nog ruim 10 maanden zijn ook zo voorbij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-21 10:15 



 
Profiel   

Ik zit andersom te denken om juist een opgroei/opfokplek aan te bieden voor 2 merrieveulens van een sober ras. Mijn paint jaarling doet het zo goed in onze gemengde kudde. Ze wordt keurig opgevoed, ze rent en speelt en eet, dat gun ik een ander ook :j
Maar de meningen zijn verdeeld wat betreft opgroeien in een paddock paradise :D
Van mensen die gewoon een grote weide willen ivm draadjes en paden tot pb's waar ik zit omdat ze interesse hebben. Maar goed, ik wil daar nog over nadenken en met mijn stalgenoten bespreken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-21 10:30 



 
Profiel   

Daihyo schreef
Ik zit andersom te denken om juist een opgroei/opfokplek aan te bieden voor 2 merrieveulens van een sober ras. Mijn paint jaarling doet het zo goed in onze gemengde kudde. Ze wordt keurig opgevoed, ze rent en speelt en eet, dat gun ik een ander ook :j
Maar de meningen zijn verdeeld wat betreft opgroeien in een paddock paradise :D
Van mensen die gewoon een grote weide willen ivm draadjes en paden tot pb's waar ik zit omdat ze interesse hebben. Maar goed, ik wil daar nog over nadenken en met mijn stalgenoten bespreken.


Ja, snap de reacties ook niet. Bij niet 24/7 gras, geen interesse zijn antieke gedachtes. Ik denk echt dat er veel vraag naar je plek is en die ook steeds meer zal komen.

Ik weet gewoon nog niet of ze er allemaal zijn volgend jaar. Mijn merrie van 28 is een ervaren moeder en zal vast een lieve oma zijn.
Mijn ruin van 22 is heel goed met mn merrie en soms nog speels, maar wel een flinke kerel/tank.
De shet is oud en kan goed opvoeden, maar zal niet gaan spelen.

Mijn ideaal is dat meer merries met veulens lopen. We hebben toen gezien hoe fijn het voor de merries is en dat veulens steeds een stapje verder gaan, ook opvoeding krijgen van "tantes" en daarna het afspenen ook heel netjes en geleidelijk gaat.

Maar......mn merrie hangt enorm aan de rest en de rest ook aan haar.

En we wachten ook maar af wat eruit komt. Vaak zie je wel dat merrie veulens toch anders zijn qua spel dan hengstjes.
En als het op moeders lijkt wil het vooral hard en hoog.
Haar eerste veulen leek zo klein en teer, maar had ook die momenten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-21 11:24 



 
Profiel   

Het opvoeden lukt denk ik prima met ons stel. Zit meer te denken aan spelen enzo. Dat daar ander jong paardje wel heel fijn voor is.
Heb jij dat idee niet Daihyo? Met Noura? Of daarom juist dat je er twee bij wil?

Ik twijfel dan over er eentje bij kopen ( maar wat kost dat wel niet) of plek aanbieden maar ik vind dat best een verantwoordelijkheid v andermans jong diertje. En wat als die iets heeft en dan heeft mijn paard het gedaan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-21 12:52 



 
Profiel   

Ja, spelen vind ik ook belangrijk.

Maar vaak zie je dat hengstjes wat meer spelen en ook vooral langer spelen dan merries. Maar ja, wat krijg je??

Bij kopen ook aan gedacht, maar dan heb je weer die eerste maanden niet in de hand. Wilde daarom ook een drachtige merrie erbij.

Mn merrie stond in 2019 met 2 andere ervaren merries en veulens. Die trokken wel meer naar elkaar toe, maar ze heeft voor haar eerste veulen er vast steun aan gehad.

Verantwoordelijkheid voor jong paardje van iemand anders is wel een ding inderdaad. + de bezoekjes van de eigenaren...........

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-21 13:00 



 
Profiel   

Spelen vind ik wel belangrijk. Wij hebben hier nog een jongere ruin lopen die heel speels is. Speelser dan mijn jaarling merrie :+
Maar die trekt ook gerust in haar eentje een sprintje over de track. Waarbij mijn haflinger en de jonge ruin dan in paniek raken want ze rent weg en dan moeten ze er achter aan _O-

Ik zou in mijn idee juist de eigenaren erbij willen in het voer en mestrooster. En dan 1 dag in de week. Zo weet ik zeker dat ze betrokken zijn en blijven en er zelf ook zicht op houden. Ik zou die verantwoordelijkheid ook niet helemaal op mijn schouders willen. Wij hebben nu een pensionado staan en de eigenaar komt in ieder geval 2x in de week voor haar mestbeurten. Dan tut ze gelijk met hem, maar ze kan niks met hem verder. Maar zo blijft ze wel betrokken. We zouden beiden niet anders willen. Ik zeker niet in ieder geval. En dat zou ik met een veulen/jong paard ook zo willen :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-21 13:12 



 
Profiel   

Klinkt goed Daihyo maar wordt wel nog lastiger zoeken ben ik bang. Iemand die veulen in de opfok wil in PP ipv grote weide ( wat toch de norm is) en dan ook nog meehelpen dus niet te ver weg wonen

Klinkt lastig!

Wat vraag jij dan aan kosten bijdrage als ik zo vrij mag zijn? En zit daar dan ook brok enzo bij?
Mag ook pb natuurlijk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-21 13:23 



 
Profiel   

Ik betaalde zelf 175 excl brok incl hooi met 2 beurten in de week. Ik vind incl brok wel een lastige, want wat voor brok wordt dat en is dat genoeg? Zo wilde ik die van mij alleen op breed & grow van Vitalbix. Dat is geen goedkoop voer. Maar dat was niet genoeg vanwege achterstand en bleek dat er niet voldoende mineralen en sporenelementen in zaten. Zo is het calcium echt wel te laag, wat je bij een jong paard niet wil. Dus voer ik luzernebrok bij. Dus weer extra kosten.

Het liefst zou ik dan uitgaan van een balancer, gebaseerd op het voordroog dat we voeren, en dat dan in de prijs verrekenen. En dan alle extra's weer voor rekening van de eigenaar. Misschien dat prijzen per leeftijdsjaar dan ook wel een idee zijn. 150 tot 1 jaar, 160 tot 2 jaar en 175 vanaf 2 jaar en ouder, omdat ze dan net zoveel eten als de rest :D
Maar eerlijk gezegd heb ik daar nog niet echt over nagedacht, dus dat is zomaar een gedachtenspinsel. Ik heb ook geen idee wat opfokprijzen tegenwoordig zijn. Dus ik baseer het puur op de pensionprijs die ik zelf betaalde zeg maar.

Ik weet ook niet of dit het wordt of juist pensionado's. Of gewone pensionklant met eenzelfde type paard. We hebben er een bak bij en prima uitrijmogelijkheden. Dus het kan alle kanten op :j
Maar omdat ik zie hoe goed mijn jaarling het doet, kwam ik op dat idee. En echt bedacht vanuit wat ik zelf zou willen. Het is dus niet standaard opfok.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-21 13:46 



 
Profiel   

Ik wist niet dat breed and growneen te laag calcium had, wat raar is dat voor opgroeiende veulens??

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-21 14:22 



 
Profiel   

Ja dat vond ik dus ook. Ik ben bezig met de opleiding paardenvoeding en had dit eigenlijk als test berekend in het rantsoen van mijn jaarling.

Deze tabel is met hooi en gras, zoals ze nu staan dus, en de aanbevolen hoeveelheid Breed & Grow.
[ img ]

Dit was zonder gras. Dan is ook de energiewaarde veel te laag. Dat krijg je niet met hooi bijgevoerd.
[ img ]

Dit is zonder gras, met een halve kg luzernebrok erbij.
Eiwit en energie haalt ze nu uit het gras en dan zit ze goed aan de aanbevolen hoeveelheid. Van de winter krijgt ze een extra voerbeurt voordroog of extra weidegang. Maar dat is hier niet in meegenomen, dus de EWpa en eiwit zijn nog iets te laag.
Maar ben er nog niet helemaal tevreden over, dus ik ga nog even verder rekenen. Want de balancer die ik nu heb sluit eigenlijk nog beter aan qua vitamines, mineralen en sporenelementen dan de B&G. Alleen kom je dan op energie wel fors tekort, dus dat moet sowieso aangevuld worden. Interessante puzzel hoor. Maar daar heb ik heel de zomer nog voor, dus tijd genoeg om dat goed te berekenen.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-21 14:47 



 
Profiel   

Super interessant!

Die laatste is met balancer?
Welke heb je?
Waarom dit er zoveel vitamine E in krachtvoer?
Komt er echt ver bovenuit!
En te weinig vitamine D!
Natrium ook maar dat kan prima met liksteen
Al zie ik dit van mij weinig aan liksteen. Had eerst gewoon wit blok, nu zo'n roze, is dat Himalaya? Daar iets beter aan likken
Ik doe nu ene dag oerbalans en andere dag Marstall force. Met idee dat wat de een misschien net niet voldoende doet dan de ander wel.

Ze zien er mooi glanzend uit

Wat ik dan op dit moment lastig vind is dat de hoog drachtige merrie nu kilo merrie brok krijgt. Ja hoeveel moet er dan bij.....
Doe half bakje

Vult Luzerne brok dan calcium aan Daihyo?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-21 15:45 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 14 van de 18 [ 448 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen