Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 18 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Vos Frutsel v. Ferguson verwacht (Mei 2022)

 
Profiel   

Na jaren van twijfelen, doe ik het wel of doe ik het niet, zijn we er dit jaar voor gegaan.

Mijn knappe vos merrie is geïnsemineerd door Ferguson.

[ img ]

Zsa Zsa (ster, prok, sport) is een 17 jarige merrie van Scandic x Cabochon. Dit wordt niet haar eerste veulen maar wel het eerste veulen bij mij.
Ik heb haar in 2013 gekocht en ze is voor mij alles. Wedstrijden rijden doen we niet meer maar we gaan regelmatig naar het bos/strand en trainen thuis in de bak. Voorheen deden we ook nog crosslessen en springen maar ze heeft een blessure gehad in 2018/2019 en ik vermijd nu alle risico’s. Het crossen/springen was toch al niet helemaal mijn ding.

Ze had een wat afwijkende cyclus maar 26 mei was het eindelijk zo ver, ze stond hengstig. 30 mei konden we insemineren en toen begon het aftellen naar de 16 dagen scan. Op 15 juni werd ze drachtig gescand en 29 juni bij de tweede scan zagen we ook het hartje kloppen.

Het veulen blijft. Ik hoop nog heel lang van Zsa Zsa te kunnen genieten maar het veulen wordt wel haar opvolger

Ferguson ben ik al gek van sinds de hengstenkeuring. Hopelijk maken ze er samen wat moois van.


[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-21 08:17 



 
Profiel   

Wat een knappe combi, ben ontzettend fan van deze hengst, dat moet wel een knap vossen kind worden! Ik volg :D Mijn merrie is bijna op dezelfde datum uitgerekend.

Leuk dat je het veulen aanhoudt. Heb je zelf al eerder gefokt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-21 19:56 



 
Profiel   

Dank je! Van welke hengst is je merrie drachtig?

Dit wordt voor mij m’n eerste gefokte veulen

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-21 07:00 



 
Profiel   

Wat gaaf! Hele mooie combinatie zo.
Hoop je op een hengstje of een merrietje?

Jullie lopen een week achter op mijn merrie (23 mei geinsemineerd). Des te leuker om te volgen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-21 07:06 



 
Profiel   

Leuk dat je merrie ook redelijk gelijk op gaat!

Zsaas haar bestie is 2 weken eerder uitgerekend, zijn jut en Jul samen dus hopelijk met de veulens straks ook

Ik ben wel echt een merrie-mens dus hoop wel een beetje op een merrie, maar een hengstje blijft toch ook

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-21 07:47 



 
Profiel   

[ img ]

Vandaag 72 dagen drachtig! Ik vind haar toch al bollig er uit zien, maar ze heeft in juli ook 2 weken weinig gedaan door mijn vakantie. En ze houdt ook enorm van eten :’)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-21 16:24 



 
Profiel   

Ik volg!

Wat een mooie merrie. Ik houd echt van vosjes :o

Leuk ook dat het je eerste veulen is. Extra spannend ook!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 12:16 



 
Profiel   

Wauw gave combi! Hoe gaat het nu? Ik volg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 12:55 



 
Profiel   

Mooie merrie en hengst zeg! Daar kan ze niks anders dan een knap veulen van bakken!
Ik ben benieuwd dus ik volg lekker mee!

Is er nog een andere reden dat je de hengst hebt gekozen dan de looks? Hij is wel zeker heel knap <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 13:04 



 
Profiel   

Helaas is ze niet meer drachtig. Na 80 dagen ongeveer heeft ze het afgestoten. Dat was al half augustus dus te laat om nog een keer te proberen en haar cyclus was daarna ook in de war. Ik ga het dit jaar nogmaals proberen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 15:04 



 
Profiel   

Nee! Wat ontzettend vervelend en naar :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 15:11 



 
Profiel   

Ahh nee wat vervelend zeg.. dit jaar nieuwe kansen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 18:25 



 
Profiel   

Wat een aansprekende merrie! Ik volg mee!

Edit, ik lees net je laatste bericht! Wat verdrietig TS,hoop dat het dit jaar snel en goed pakt :knuffel:

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 18:30 



 
Profiel   

Oh wat jammer zeg! Wanneer wou je weer beginnen met scannen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 18:31 



 
Profiel   

Thanks, was echt een tegenvaller vorig jaar. Ik ga in maart weer beginnen, ik denk alleen dat het een andere hengst gaat worden dit jaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 21:52 



 
Profiel   

Mooie merrie, is het een De La Vigne merrie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 22:15 



 
Profiel   

Mag ik uit nieuwsgierigheid weten waarom je een andere hengst kiest? En welke?

Is dat normaal om zo rond maart te beginnen? (Echt een leek in het fokken :') )

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 00:02 



 
Profiel   

Ik wil vroeg beginnen want stel dat het nogmaals fout loopt dan heb ik misschien nog tijd om het in hetzelfde seizoen nog een x te proberen.

Ferguson staat nog steeds erg hoog op m’n lijstje want ik vind het een geweldige hengst en hij zou ook goed passen op mijn merrie, maar mijn merrie is ook vrij klassiek en ik denk dat de hengst die ik nu gekozen heb wat meer luxe kan doorgeven.
Ik wil graag een vrije bloedlijn en met de bloedlijn van mijn merrie kan ik veel kanten op, ook wil ik niet vergroten en ik vind karakter erg belangrijk. Mijn merrie heeft een heel goed karakter en daar wil ik niet vanaf.
Dit jaar ga ik voor McLaren
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 09:05 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 18 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen