Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 554 van de 598 [ 14936 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 551, 552, 553, 554, 555, 556, 557 ... 598  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

 
Profiel   

Rambo protector? Heeft geen buikflap maar steekt wel ver onder de buik.

Heb zelf nu deken van wheaterbeeta, kon niks passends meer vinden en deze ligt toch het beste. Is wel met vaste hals en lapt aan de buik zover over dat zelfs mijn tank de gehele buik bedekt heeft en dat red ik niet bij de protector.

Maar mijn paard staat zelfs buiten hieronder te zweten, maar die van mij heeft het heel snel warm (fries x tinker). RSIH was helemaal te warm.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-21 14:53 



 
Profiel   

De Amigo bug buster :) losse hals, buikflap. Lange staartflap lange hals en valt niet smal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-21 14:55 



 
Profiel   

Ik gebruik nu de Master eczeemdeken. Fijne buikflap en mooie lange hals.

https://hypostore.nl/master-zebra-eczee ... BwE#527=17

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-21 15:36 



 
Profiel   

Wat een fijne deken. Oke mag ook wel voor die 2 ribben. Mijn hemel.

[ img ]

Was even bang dat ie te krap was. Maar met lopen zat ruimte. Zeker zonder de hals

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-21 18:38 



 
Profiel   

Hoi, mag ik advies van jullie… Ik ben voor mijn paard op zoek naar een vliegendeken die niet schuurt. Mijn paard heeft een brede borst maar weer geen dikke hals. Het halsstuk is doorgaans veel te groot en de borst juist weer veel te krap. Dekens passen dus op de borst niet en gaan schuren bij de schouders: paard is telkens helemaal kaal! De dekens die ik tot nu toe geprobeerd heb, hebben maar een inimini reepje nylon waardoor dat alsnog niet zit op de plek waar de schuurplekken ontstaan. Word er he-le-maal gek van maar paard heeft echt een vliegendeken nodig. Als hij loopt zie je ook de deken links-rechts gaan. Weet het nu even niet meer… Heb een deken van pfiff gekocht met waterdichte rug en vliegenstof: stond bij de beschrijving dat er een glad stofje aan de binnenkant zit. Is ook zo, maar niet waar ik het nodig heb. Stukje rondom de sluitingen en bij de loopsplitten. Maar daartussen dus niet… Zo frustrerend. Blijf maar kopen en terug sturen … iemand de gouden tip? Het moet echt een deken met vaste hals zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-21 21:08 



 
Profiel   

Shires,, groot stuk gladde voering en breed op de schouder

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-21 06:38 



 
Profiel   

MarjanB schreef
Shires,, groot stuk gladde voering en breed op de schouder


Valt die breder dan de Rambo summer serie?
Die krijg ik namelijk alleen met wat kracht dicht. Is veel te krap terwijl de lengte oké is

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-21 20:49 



 
Profiel   

Werken die dunne elastische eczeemdekens ook tegen dazen?
Aangezien die ook rustig door een broek heen bijten twijfel ik daar aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-21 21:01 



 
Profiel   

Bedankt voor de tip MarjanB. Heb al vaker naar Shires gekeken. Ga ik onthouden.

De Pfiff valt rond de borst een stuk ruimer dan verwacht. Past hartstikke goed dus de deken mag blijven. Blij mee! Lang op zoek geweest naar een waterdichte vliegendeken.

Werkt denk ik niet tegen dazen fransje. Als ik zie hoe makkelijk de mij steken… Die elastische deken, heb er 2 van, zijn ook echt wel dun. Paard had m zo kapot getrokken na t rollen :roll:

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-21 21:01 



 
Profiel   

fransje23 schreef
MarjanB schreef
Shires,, groot stuk gladde voering en breed op de schouder


Valt die breder dan de Rambo summer serie?
Die krijg ik namelijk alleen met wat kracht dicht. Is veel te krap terwijl de lengte oké is


Bij die van mij lag de Shires mooier dan de Rambo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-21 21:34 



 
Profiel   

Bedoel je de highlander van Shires?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-21 21:54 



 
Profiel   

fransje23 schreef
Bedoel je de highlander van Shires?


Hier ligt zowel de highlander als original goed

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-21 05:00 



 
Profiel   

Dekens - drama bij mijn paard!
Als outdoordeken zit de Shires perfect, dus ik dacht die in vliegenversie te kopen, barst haar nek eruit :O

Welke zou het beste zijn voor een korte IJslander met heel brede schouders en nek?
De Amigo Ripstop Hoody of de Amigo Bug Rug XL?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-21 09:23 



 
Profiel   

Wil je een eczeem of een vliegendeken? De Amigo ripstof is meer een eczeemdeken dat is gewoon een dichte stof wat ook wel veel warmer is dan een vliegendeken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-21 12:06 



 
Profiel   

Dat maakt op zich niet uit. Skola heeft gelukkig geen exceem en houd haar dekens altijd in nieuwstaat. Dan kan ik dus beter voor de Bug XL gaan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-21 15:23 



 
Profiel   

Heb vandaag bij EJ een vijftal vliegendekens meegenomen om te passen.

Shires werd hier aangeraden maar was echt veel te smal. Kon amper dicht, hals heb ik niet eens geprobeerd.
Uiteindelijk is het een Weatherbeeta vliegendeken geworden, met hals en dichte buik.
Vind het iets trekken bij de borst toen ze hem wat langer op had maar ze lijkt daar zelf geen last van te hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-21 16:42 



 
Profiel   

Weatherbeeta heb ik ook al gehad, daar kreeg ze schuurwonden van. Bij een stalgenootje idem dito. Hopelijk jouw merrie niet!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-21 17:34 



 
Profiel   

Weatherbeeta is bij mij de enige die goed genoeg ligt. Niet te krap op de borst en valt goed onder der buik. Trekt ietsje naar achteren, maar dat is redelijk oke.

Shires is te krap, rsih ook en protectornis 215 net te groot en 205 net te krap.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-21 18:36 



 
Profiel   

Ze heeft ook een regendeken van Weatherbeeta. Dat is de enige regendeken die überhaupt past en die zit ook echt goed :j Hoop dat de vliegendeken net zo fijn blijft liggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-21 18:51 



 
Profiel   

[ img ]

Net uit de verpakking en met een zweetdeken er onder voor het passen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-21 19:00 



 
Profiel   

Ik vond alleen door de elastische hals de deken wel wat naar achteren uitzakken als ze ze even een tijdje ophadden, maar of dat hierboven ook gebeurd weet je pas zeker als ze hem al draagt.. Nu was de mijne ook smal en liggen de Rambo’s juist heel mooi.
Deze ligt verder wel heel mooi op jouw merrie!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-21 22:07 



 
Profiel   

Saaams schreef
Wat een fijne deken. Oke mag ook wel voor die 2 ribben. Mijn hemel.

[ [url=m/Qahbmz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Was even bang dat ie te krap was. Maar met lopen zat ruimte. Zeker zonder de hals


Ik ben benieuwd hoe die bevalt met buien!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-21 18:11 



 
Profiel   

Ik heb vandaag ook mijn maliënkolder binnen gekregen. _O- Mijn oma heeft helaas wat rainrot plekjes en als er geen wind staat komen er helaas toch wat vliegen op af ondanks de hertshoornolie. Gelukkig staat er komende dagen een briesje en minder last van de vliegen dus hoeft ze haar maliënkolder nog niet aan.

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-21 19:01 



 
Profiel   

Ze heeft de deken sinds zaterdag dag en nacht op gehad en deken bevalt goed. Geen schuurplekken, blijft goed en doet zijn werk. :

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-21 22:04 



 
Profiel   

Zijn er hier mensen die de Amigo Ripstop Hoody hebben? Zit er veel verschil in qua dikte met de Rambo Sweet Itch Hoody? Ik zoek namelijk een degelijke, wat sterkere deken dan de Amigo Mio. Ben het een beetje zat om iedere keer nieuwe daarvan te moeten kopen, omdat het zulke slappe stof is namelijk.

De Amigo Ripstop Hoody is momenteel nog voor een schappelijke prijs te koop en als het ongeveer hetzelfde materiaal is als de Rambo zal hij een stuk langer mee gaan denk ik. De Bug Rug heb ik ook naar gekeken, maar lijkt me een beetje vergelijkbaar met de Mio qua stof en de Bug Buster ken ik.

Mijn paard heeft geen eczeem, dus dat er geen buikflap aan zit is geen drama.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-21 21:41 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 554 van de 598 [ 14936 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 551, 552, 553, 554, 555, 556, 557 ... 598  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen