Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 470 van de 510 [ 12728 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 467, 468, 469, 470, 471, 472, 473 ... 510  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

 
Profiel   

Samantha89 schreef
Ik vind het echt heel lastig;
Ik heb wat auto’s op het oog:
Vectra 1.8 nm van 175, kogeldruk 78 140 pk
Ford focus wagon 1.6 ecoboost titanium nm van 240, geen trekhaak die plaatsen we zelf(1 gevonden met kogeldruk van 90) en 150 pk.
Volgens de anwb zou ik uitkomen op de ford, maar ik heb ooit een Vectra 1.8 gehad en die trok de trailer met paard van 700 kilo met gemak!
Wat raden jullie aan?



Ik heb een ford focus met 150 PK en die kan met gemak een 1,5 paards met een paard erin trekken ! Je voelt bijna niet dat er een trailer achter hangt tenminste dat is mijn ervaring :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 17:58 



 
Profiel   

Schakel of automaat?
Zelf zal ik vectra gaan. Die kleine Ford eco blokken kunnen nooit goede economische oplossing zijn op langer termijn als je veel mee wilt gaan trekken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 16:30 



 
Profiel   

Ik had ook de Vectra gekocht, althans we hebben m nu ruim een week. Auto is ook goedgekeurd en afgelopen zondag ook een atec trailer gekocht met max massa van 1600. Ik wil m voor de zekerheid nog terugkeuren naar 1500 aangezien we 15 kilo overhouden op papier max massa samen :').
Vandaag ook gelijk alles op de proef genomen, we zijn naar Klaas feuth geweest en auto trok het met gemak! Auto heeft nog geen halve tank verreden en het was dik 200 km(heen en terug hoor). Trailer is ook heel fijn! Maar ik had al is een atec gehuurd en daar was ik toen al dik tevreden over. Trailer is overigens uit 2011 dus wel een wat hoger en langer model. Al met al was de combinatie echt super!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 18:36 



 
Profiel   

Samantha89 schreef
Ik had ook de Vectra gekocht, althans we hebben m nu ruim een week. Auto is ook goedgekeurd en afgelopen zondag ook een atec trailer gekocht met max massa van 1600. Ik wil m voor de zekerheid nog terugkeuren naar 1500 aangezien we 15 kilo overhouden op papier max massa samen :').
Vandaag ook gelijk alles op de proef genomen, we zijn naar Klaas feuth geweest en auto trok het met gemak! Auto heeft nog geen halve tank verreden en het was dik 200 km(heen en terug hoor). Trailer is ook heel fijn! Maar ik had al is een atec gehuurd en daar was ik toen al dik tevreden over. Trailer is overigens uit 2011 dus wel een wat hoger en langer model. Al met al was de combinatie echt super!

Boeiend die marge. al is die 1kg. Het is maar papier....

Hier een Ifor die op 1580kg staat omdat de vorige eigenaar er dan met B-rijbewijs mee kon rijden. Ik ga geen moeite doen voor die 20kg; zo zwaar zijn ze hier niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 18:58 



 
Profiel   

Blussem schreef
Schakel of automaat?
Zelf zal ik vectra gaan. Die kleine Ford eco blokken kunnen nooit goede economische oplossing zijn op langer termijn als je veel mee wilt gaan trekken.


Schakel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 09:14 



 
Profiel   

Engeltje schreef
Ik heb een tweepaardstrailer met een ledig gewicht van 780, mijn paard is groot en weegt zo rond de 700 kilo.
Ik kijk nu naar CX5's die minimaal 1800 mogen trekken.
Is de Mazda CX5 niet redelijk licht? Je hoort toch wel vaak dat je wel wat gewicht wilt hebben aan auto met een trailer + paard erachter.


Ik heb nu zoiets op het oog, iig deze versie. https://link.marktplaats.nl/m1722607505
Iemand hier ervaringen mee? En is dit een veilige trekauto?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-21 20:54 



 
Profiel   

Ik zit na te denken over een nieuwe auto waar ik een 1.5 paards trailer mee kan trekken. Zelf denk ik aan een VW Caddy of een Berlingo. Dit omdat ik het zelf mooie busjes vind. Deze auto's mogen 1500 trekken. Het nadeel is dat wanneer ik op wedstrijd ga, er maar 1 passagier mee kan. Wat ook een optie is, is een VW Golf 6. Deze mag ook 1500 trekken en is een 5 zitter. Iemand die een advies kan geven ? Zelfde probleem heeft gehad ? :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-21 07:27 



 
Profiel   

VW caddy’s bestaan ook met achterbank hoor :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-21 07:40 



 
Profiel   

Optiwolk schreef
VW caddy’s bestaan ook met achterbank hoor :)

Dat is voor de sukkeltjes :D

Als camper zijn ze goedkoper dan bedrijfsgrijs:
https://www.marktplaats.nl/a/caravans-e ... -zoom.html

of:
https://www.marktplaats.nl/a/caravans-e ... -9tdi.html

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-21 08:56 



 
Profiel   

I know, daarom ook dat ik -ondanks aandringen van mijn man- mijn Mitsubishi Pajero na 17 dienstjaren niet vervang door een VW Caddy maar een Volvo V60. <<)

Was om aan te duiden dat er dan ook meer dan 1 supporter meekan op wedstrijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-21 09:09 



 
Profiel   

Ik vroeg me idd ook altijd af of zulk soort auto's gewoon beschikbaar zijn.
Ik wil wel een Ford Transit oid, heb geen reden voor een achterbank. Wil gewoon laadruimte hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-21 15:47 



 
Profiel   

Hi! Ik kom ook maar even aanwaaien hier..... Kan wel een beetje advies gebruiken.

Onze VW tiguan heeft geen heel lang leven meer helaas. Dus wij gaan op zoek naar wat anders.

Het is een auto die voornamelijk voor de trailer komt. We twijfelen nog tussen benzine of diesel. Merk geen voorkeur. Harde eis 100kg kogeldruk en bijvoorkeur 2000kg lv.

Iemand tips, welke wagen juist wel of juist niet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-21 17:16 



 
Profiel   

Mazda cx5?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-21 17:38 



 
Profiel   

MarjanB schreef
Mazda cx5?

Die weegt dus meer dan mijn oude Range Rover......

Ik had er ook eens naar gekeken of het een alternatief voor de V70 zou kunnen zijn. Nee dus.....

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-21 18:30 



 
Profiel   

Maar is dat erg dan? :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-21 19:10 



 
Profiel   

Cx5 mag geen 100 kg kogeldruk toch? Ik zoek vooral een auto die dat mag, betrouwbaar is, een soort van betaalbaar en 't liefst ook niet al te veel drinkt..... Nu weet ik dat dat niet bestaat dus ik probeer het nog een beetje te benaderen.....

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-21 20:13 



 
Profiel   

Faya__ schreef
Cx5 mag geen 100 kg kogeldruk toch? Ik zoek vooral een auto die dat mag, betrouwbaar is, een soort van betaalbaar en 't liefst ook niet al te veel drinkt..... Nu weet ik dat dat niet bestaat dus ik probeer het nog een beetje te benaderen.....


Denk dat die kogeldruk aan de trekhaak ligt. Zou daar gewoon ff de dealer voor bellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-21 20:22 



 
Profiel   

MarjanB schreef
Maar is dat erg dan? :')

Ik vind 120 euro wegenbelasting per maand toch niet echt een koopje, eerlijk gezegd.
De Range Rover, ook de classic, heeft de naam een dikke, dure bak te zijn maar intussen doet een grotere middenklasser er niet meer voor onder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-21 21:00 



 
Profiel   

Faya__ schreef
Hi! Ik kom ook maar even aanwaaien hier..... Kan wel een beetje advies gebruiken.

Onze VW tiguan heeft geen heel lang leven meer helaas. Dus wij gaan op zoek naar wat anders.

Het is een auto die voornamelijk voor de trailer komt. We twijfelen nog tussen benzine of diesel. Merk geen voorkeur. Harde eis 100kg kogeldruk en bijvoorkeur 2000kg lv.

Iemand tips, welke wagen juist wel of juist niet?


Ja, een nieuwe tiguan :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-21 21:22 



 
Profiel   

ikke schreef
MarjanB schreef
Maar is dat erg dan? :')

Ik vind 120 euro wegenbelasting per maand toch niet echt een koopje, eerlijk gezegd.
De Range Rover, ook de classic, heeft de naam een dikke, dure bak te zijn maar intussen doet een grotere middenklasser er niet meer voor onder.


Das waar :) maar goed heb zelf dat probleem niet in de lease. Maar gok dat een tiguan ook niet goedkoop is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-21 21:39 



 
Profiel   

MarjanB schreef
ikke schreef
Ik vind 120 euro wegenbelasting per maand toch niet echt een koopje, eerlijk gezegd.
De Range Rover, ook de classic, heeft de naam een dikke, dure bak te zijn maar intussen doet een grotere middenklasser er niet meer voor onder.


Das waar :) maar goed heb zelf dat probleem niet in de lease. Maar gok dat een tiguan ook niet goedkoop is.

Maar intussen wordt er wel geklaagd dat een V70 zo'n dure bak is :?
Die is gewoon 250kg lichter, incl 4x4!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-21 21:53 



 
Profiel   

De meeste V70's zijn niet 4x4. Als je dat wil, kun je beter kijken naar de XC70. Zelfde bovenkant, stoerdere onderkant maar met meer dorst.

V70 is geen dure auto. Alleen de mrb is duur.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-21 23:16 



 
Profiel   

Faya__ schreef
Harde eis 100kg kogeldruk en bijvoorkeur 2000kg lv.

Heb je de "Sizzle lijst" al gevonden? Dan heb je een overzicht van wat twee ton of meer mag trekken, kun je daarbinnen gaan selecteren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-21 08:19 



 
Profiel   

Faya__ schreef
(-)
Het is een auto die voornamelijk voor de trailer komt. We twijfelen nog tussen benzine of diesel. Merk geen voorkeur. Harde eis 100kg kogeldruk en bijvoorkeur 2000kg lv.

Iemand tips, welke wagen juist wel of juist niet?


Je zou ook een Skoda Kodiaq kunnen overwegen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-21 12:50 



 
Profiel   

Hallo allemaal, ik heb even zitten scrollen maar kan zo snel geen antwoord vinden op wat ik zoek dus hieronder even puntsgewijs een beschrijving:
- Moet 2000 kilo kunnen trekken
- Tweedehands in aankoop max 10000 euro
- mag ouder zijn maar niet ouder dan 2013
- wordt intensief gebruikt ook voor werk zo'n 1500/2000 km per maand
- goedkoop in verbruik (hoeft niet super zuinig te zijn want dat wordt lastig maar ook geen zuipschuit max 1 op 18? als dat reeel is)
- 5 deurs met ruime kofferbak

Dat was het wel zo'n beetje diesel of benzine maakt niet uit, diesel zou fijn zijn en handgeschakeld of automaat maakt ook niet uit maar automaat zou fijner zijn.
Ik ben heel benieuwd naar jullie tips :) alvast bedankt.
-
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-21 20:27 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 470 van de 510 [ 12728 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 467, 468, 469, 470, 471, 472, 473 ... 510  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen