Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 11 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Hengst voor Zambuka X Cabochon merrie

 
Profiel   

Ik vind het leuk om een topic voor deze merrie te openen. Het gaat om de merrie Eapolita, een merrie van 12 jaar, Zambuka X Cabochon. Voorheen altijd voor de fokkerij gebruikt en nu sinds kort bij ons onder het zadel. Heeft een stokmaat van 1.66 met veel body. Is als 4 jarige op de keuring geweest waarbij ze voldoende punten op exterieur had maar net te weinig op de galop en zelfhouding om ster te worden. Dit begrijp ik wel want ze is snel gestrest en kende alleen het standjes racen in galop, dit gaat nu veel beter en kan begint ook mooi te dragen.

Verbeterpunten;
- ze heeft een heel lief karakter maar is wel snel in de stress, iets minder gevoelig zou wel mogen
- gezien het commentaar op de keuring, meer zelfhouding/dragen
- langer voorbeen, is iets op de kop gebouwd

Een paar foto's van de merrie;

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Stamboom van horsetelex;
https://horsetelex.nl/horses/pedigree/1568615/eapolita

Komt uit de Nomia-stam, Merrielijn 54, fokfamilie 13.


We hebben haar dit jaar gedekt met onze eigen bonte hengst, waar ze een bont veulen van gaat krijgen. Maar een beetje over volgend jaar nadenken is wel leuk!

Ze heeft bij de vorige eigenaar 3 veulens gekregen, deze zal ik er even bijzoeken.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-21 11:54 



 
Profiel   

[ img ]

3 jarige merrie van Just Wimphof.

[ img ]

2 jarige hengst van Negro

[ img ]

Van vorig jaar een Glamourdale

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-21 11:59 



 
Profiel   

Ook alweer zo n knappe merrie!
Vooral der eerste veulen vind ik prachtig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-21 12:02 



 
Profiel   

Alja schreef
Ook alweer zo n knappe merrie!
Vooral der eerste veulen vind ik prachtig!


Dit is stiekem ook wel een beetje mijn prinsesje hoor. Ik denk dat ze ontzettend veel kwaliteit voor de sport heeft en is op stal de aller liefste.

Ik ben zelf gecharmeerd van het Glamourdale veulen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-21 13:02 



 
Profiel   

Het eerste veulen vind ik ook het best gelukt vanaf de foto, ik denk dat de merrie wel wat bloed kan gebruiken. JW heeft duidelijk het front verbeterd.

Havidoff doet het goed in de moederlijn, ik moet denken aan Desperado voor het verbeteren van het front, model, galop en aansluiting/lijnenteelt op Havidoff. Vivaldi bloed zou sowieso weleens kunnen passen mits de merrie een goed achterbeengebruik heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-21 08:47 



 
Profiel   

Ik ben zelf gek op Dreamboy, dat zou dan geen gek idee zijn. Merrie heeft een goed achterbeen gebruik. Maar om echt bloed toe te voegen ben ik bang dat het een te heet paard gaat worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-21 11:10 



 
Profiel   

Vivaldi en zonen geven goede en brave karakters door, Dreamboy zou een optie kunnen zijn maar niet mijn eerste keuze zijn voor je merrie vanwege de wat strakke lendenen en kortere model. Je merrie lijkt zelf ook vrij strak te zijn op de lendenen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-21 11:38 



 
Profiel   

Wat leuk, de Nomia stam. Daar fok ik ook mee!
Out of the box.. de Gelderse hengst Imposant EM. Zelfde moederlijn, leuk om op terug te fokken. Veel houding, geen stresskip, loopt Lichte tour met maar 2x pw onder het zadel getraind te worden. En veulen kan goed bij de Geldersen. Beetje geluk krijg je een zilverappel uit een bruine merrie.
Heeft een paar bloedjemooie chique veulens gegeven uit een Havidoff merrie

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-21 22:50 



 
Profiel   

Nou dat vind ik eigenlijk geen gek idee! Vind het een erg gave hengst en past er idd mooi mee. Heb een andere merrie drachtig van de hengst white head.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-21 23:15 



 
Profiel   

Leuk om te horen!
Het is heel fijn werkwillig bloed, zowel de stam van White head als van Imposant.
Op FB en de site en EM stables staan meerdere nakomelingen. Die uit Tyorieta geven een mooi beeld wat Imposant op een rijpaard merrie doet. En gister stond er een filmpje van de zoon van Imposant die ook super werkwillig en makkelijk is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-21 12:51 



 
Profiel   

Zou weleens mooi kunnen passen inderdaad en zeker het front verbeteren.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-21 07:49 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 11 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen