Myler kneveltrens

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Saaams

Berichten: 13267
Geregistreerd: 20-01-10

Myler kneveltrens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-21 20:55

Hoi,

Iemand die mij kan vertellen of de myler kneveltrens level 2 ook gebruikt kan worden zonder de teugels in de sleuven?

Ik zie dat er standaard een sleuf in zit voor een lichte hefboomwerking. Dat vind ik niet nodig.

Ik zou het zonde vinden om naar de paardenschuur te rijden, voor niks als vervolgens blijkt dat de sleuf gebruikt moet worden :Y)

Eventueel ervaringen met bitje zijn ook welkom.


Afbeelding

Capriootje

Berichten: 6764
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 11:06

Misschien kan je het aan de paardenschuur zelf vragen via mail of telefoon? Zij zijn wel behulpzaam volgensmij :j

duikpaardje

Berichten: 1474
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: lekkerkerk

Re: Myler kneveltrens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 11:14

Je kan hem gewoon gebruiken zonder de sleuven, je mag er alleen geen knhs mee starten.
Wij hebben er onze fjord mee gereden maar zijn overgegaan naar comfort bustrens level 2.
Mijn vriendin rijdt nu met de knevel op haar tinker.

Eatshay
Berichten: 684
Geregistreerd: 18-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 11:15

Mij zou het storen, omdat de bitring niet glad is maar verdikt ter hoogte van de sleuven. Daardoor krijg je toch een verstoring in het om de bitring heen liggen en bewegen van de bevestigingslus of -clip van de teugel.

DuoPenotti

Berichten: 29595
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 11:18

Eatshay schreef:
Mij zou het storen, omdat de bitring niet glad is maar verdikt ter hoogte van de sleuven. Daardoor krijg je toch een verstoring in het om de bitring heen liggen en bewegen van de bevestigingslus of -clip van de teugel.

:j

Eens.

Wel jammer dat ze die niet zonder sleuven hebben.

duikpaardje

Berichten: 1474
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: lekkerkerk

Re: Myler kneveltrens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 12:39

Klopt helemaal, ook een reden dat wij zijn overgestapt.
Mijn vriendin heeft de teugels gewoon aan de sleuven.

Saaams

Berichten: 13267
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-21 15:48

Capriootje schreef:
Misschien kan je het aan de paardenschuur zelf vragen via mail of telefoon? Zij zijn wel behulpzaam volgensmij :j


Klopt. Ze zijn sowieso erg behulpzaam.

Maar extra ervaringen zijn altijd fijn


Er mag dus wel KNHS mee gestart worden zag ik vermeld. Vond ik ook al gek.

Dan is het waarschijnlijk geen optie. Want ik heb de sleuven niet nodig. Maar wel de knevel, vind het myler concept wel mooi.

Eatshay
Berichten: 684
Geregistreerd: 18-08-17

Re: Myler kneveltrens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 15:53

Vroeger (jeweetwel toen je Koe nog met een korte oe schreef :-D ) kon je van Myler alle mondstukken ook met alle bitringen en scharen combineren, dus zo je eigen bit samenstellen. Zou er geen leverancier meer zijn waar dat gewoon nog bij kan?

Saaams

Berichten: 13267
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-21 16:03

Eatshay schreef:
Vroeger (jeweetwel toen je Koe nog met een korte oe schreef :-D ) kon je van Myler alle mondstukken ook met alle bitringen en scharen combineren, dus zo je eigen bit samenstellen. Zou er geen leverancier meer zijn waar dat gewoon nog bij kan?


Ik kan me ergens een topic op bokt herinneren (want ik heb wel gezocht) dat iemand er eentje heeft kunnen bestellen met zeer lange levertijd zonder sleuven. Maar zou t eigenlijk wel fijn vinden om hem eerst te testen, dat is zo luxe.

Ik kan er altijd eens achteraan :+

Eatshay
Berichten: 684
Geregistreerd: 18-08-17

Re: Myler kneveltrens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 16:09

Vroeger werd dit merk vooral in de westernsport gebruikt. Misschien daar eens vragen? Dit type bit wordt volgens mij met hunteren ook veel gebruikt. Voor hetzelfde geld heeft daar iemand er eentje liggen.

DuoPenotti

Berichten: 29595
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 16:13

Eatshay schreef:
Vroeger werd dit merk vooral in de westernsport gebruikt. Misschien daar eens vragen? Dit type bit wordt volgens mij met hunteren ook veel gebruikt. Voor hetzelfde geld heeft daar iemand er eentje liggen.

Dit merk of Billy allen?

Misschien kun je daar ook nog kijken wat het assortiment is.

Eatshay
Berichten: 684
Geregistreerd: 18-08-17

Re: Myler kneveltrens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 16:14

Nee Myler.
BA weet ik niet of je die ook zelf samen kon of kunt stellen.

Dabo

Berichten: 11130
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 21:44

Saaams schreef:
Eatshay schreef:
Vroeger (jeweetwel toen je Koe nog met een korte oe schreef :-D ) kon je van Myler alle mondstukken ook met alle bitringen en scharen combineren, dus zo je eigen bit samenstellen. Zou er geen leverancier meer zijn waar dat gewoon nog bij kan?


Ik kan me ergens een topic op bokt herinneren (want ik heb wel gezocht) dat iemand er eentje heeft kunnen bestellen met zeer lange levertijd zonder sleuven. Maar zou t eigenlijk wel fijn vinden om hem eerst te testen, dat is zo luxe.

Ik kan er altijd eens achteraan :+

Ik heb heeeeeel lang geleden eens een Myler besteld bij myler zelf... idd met mondstuk en ringen (in mijn geval een pelham...) Idd wel ff wachten, maar uiteindelijk had ik wel precies wat ik wilde.

Timbers
Berichten: 1398
Geregistreerd: 27-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 23:23

Het is wel geen Myler, maar wellicht is dit iets?

https://dcruitersport.nl/Hipponeiro_pre ... XbA73joIJY

Zit zelf ook steeds te twijfelen want ik heb de Myler versie, maar die sleuven blijven toch wat onhandig. Maar goed op dit moment gebruik ik even helemaal geen bit omdat ik vooral grondwerk doe met mijn jonkie.

Edit: wel minder tong vrijheid zie ik dan bij de Myler.

Tancreda4

Berichten: 24051
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 23:45

Ik volg! Ik heb nu een dubbel gebroken knevel ala Harry's horse, maar het tussenstuk is te breed. Toen viel mn oog op de myler, maar ik wil wel knevel. En die sleuven lijken me toch belemmerend. De roll R van HH (bij agradi o.a) komt in de buurt maar die is er niet in knevel...

Ik volg dus mee. Ik zou dan wel voor een level 1 gaan eerst denk ik.

Die van DCruitersport is misschien nog een optie zie ik nu! Bedankt timbers!

FleurSandro

Berichten: 1804
Geregistreerd: 06-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 00:33

Tancreda4 schreef:
Ik volg! Ik heb nu een dubbel gebroken knevel ala Harry's horse, maar het tussenstuk is te breed. Toen viel mn oog op de myler, maar ik wil wel knevel. En die sleuven lijken me toch belemmerend. De roll R van HH (bij agradi o.a) komt in de buurt maar die is er niet in knevel...

Ik volg dus mee. Ik zou dan wel voor een level 1 gaan eerst denk ik.

Die van DCruitersport is misschien nog een optie zie ik nu! Bedankt timbers!



De BR soft contact lijn heeft ook hee mooi dunne, gevormde kneveltrensen. Ik heb zelf een D trens maar heb wel even getwijfeld om een knevel aan de schaffen, deze kunnen alleen dan niet los van elkaar draaien. Is gewoon een normaal mondstuk zeg maar

DuoPenotti

Berichten: 29595
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 09:14

Timbers schreef:
Het is wel geen Myler, maar wellicht is dit iets?

https://dcruitersport.nl/Hipponeiro_pre ... XbA73joIJY

Zit zelf ook steeds te twijfelen want ik heb de Myler versie, maar die sleuven blijven toch wat onhandig. Maar goed op dit moment gebruik ik even helemaal geen bit omdat ik vooral grondwerk doe met mijn jonkie.

Edit: wel minder tong vrijheid zie ik dan bij de Myler.

dit zou bij Myler de level 1 zijn, ts rijd met de level 2.

Saaams

Berichten: 13267
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Myler kneveltrens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-21 09:19

Bedankt voor alle berichtjes.

Inderdaad level 2 en daarnaast vind ik 10mm echt wel heel dun.

12-14mm is minimum.

Timbers
Berichten: 1398
Geregistreerd: 27-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 18:34

Saaams schreef:
Bedankt voor alle berichtjes.

Inderdaad level 2 en daarnaast vind ik 10mm echt wel heel dun.

12-14mm is minimum.


Ja daar zit ik dus ook mee, mondstuk heeft weinig tong vrijheid en erg dun…helaas :o