Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 7 [ 171 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Dierentuin liefhebbers

 
Profiel   

Goedemorgen,

Gisteren naar Ouwehands geweest, vandaag naar Burgers Zoo.
Bracht me op het idee dat er wellicht meer bokkende dierentuin liefhebbers zijn :D

Ik neem altijd mijn camera mee en geniet als een 5 jarige (en ren ook zo rond _O- )

Wie gaat er gezellig een keer mee (met of zonder camera)?

Baby <3


[ img ]


Laatst bijgewerkt door Bo_San op 24-07-21 07:06, in het totaal 1 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-21 07:05 



 
Profiel   

Het ligt er een beetje aan welke dierentuin het is. Over het algemeen vind ik de dieren er vaak niet zo fijn bij zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-21 07:06 



 
Profiel   

Ik ga regelmatig naar ouwehand of burgers. Op beide abbo.
Meestal ouwehand want daar mogen de hondjes mee haha.
Heerlijk even een rondje eruit.

Meestal gewoon zonder camera want doe er daarna niets mee, maar soms wel met!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-21 07:13 



 
Profiel   

Ik heb er een heel dubbel gevoel bij … Natuurlijk prachtig om een dier wat je anders nooit te zien krijgt, in levende lijve te bewonderen. Ik probeer me te sussen dat een dierentuin helpt bepaalde bedreigde diersoorten toch in stand te houden. Echter mijn overheersend gevoel is dat een zoo dieren tentoonstelt voor commerciële doeleinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-21 07:20 



 
Profiel   

Ja wij!
We gaan graag naar een dierentuin.
Wil binnenkort eigenlijk weer eens een bezoekje brengen maar weet nog niet welke :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-21 07:32 



 
Profiel   

Ik ga héél graag naar dierentuinen, voor veel mensen nog onbekend maar als aanrader... ga een keer naar Pairi Daiza in België. Schitterende dierentuin!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-21 07:53 



 
Profiel   

Ik ben gek op dieren en vind het geweldig om ze te kunnen zien, maar ik krijg er steeds meer besef bij dat ik het toch niet zo oké vind. Als ik de dieren soms zie zitten voel ik ook medelijden vooral als je stereotype gedrag ziet of verblijven die klein zijn. Het is natuurlijk leuk om veel dieren te zien, maar ik vind toch dat de verblijven zo zouden moeten zijn dat ze ook de ruimte hebben om uit beeld te gaan liggen.

Ik ben pas nog bij GaiaZOO geweest en zoals het verblijf van de slingerapen of het bos van de doodshoofdaapjes leken me best oke, maar het verblijf van de leeuwen en bepaalde vogels vond ik bijvoorbeeld erg klein.

Wat ik dan weer wel goed vind is dat sommige dierentuinen ook fokken om soorten in stand te houden om weer uit te kunnen zetten in het wild. En om dat te kunnen doen is er natuurlijk ook geld nodig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-21 08:16 



 
Profiel   

moonsparkle schreef
Wat ik dan weer wel goed vind is dat sommige dierentuinen ook fokken om soorten in stand te houden om weer uit te kunnen zetten in het wild. En om dat te kunnen doen is er natuurlijk ook geld nodig.


Dat hoor je idd vaak als reden, maar ik ben benieuwd hoeveel dieren daarvan ook daadwerkelijk in het wild worden uitgezet ipv verkocht naar andere dierentuinen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-21 08:30 



 
Profiel   

meestal geen. maar dat is ook niet de opzet. meestal heeft uitzetten nog helemaal geen zin omdat de soort in het wild terug loopt en de habitat kleiner wordt. het gaat er dan om de soort voor de toekomst te behouden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-21 08:33 



 
Profiel   

Ik heb me vanochtend heerlijk vermaakt in burgers zoo. Wel aan te raden niet in het weekend te gaan, enorm druk al.

Kijken of we met een stel een volgende dierentuin bezoek kunnen doen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-21 12:27 



 
Profiel   

Deze zou wat mij betreft mogen worden gesloten. Het oude HK topic is weer leven in geblazen (ik wist niet dat er al een was, deze is al heel wat jaren inactief geweest ;) )

[HK] De dierentuinfotografen bende van ellende deel 1

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-21 17:43 



 
Profiel   

Ik bezoek graag dierentuinen, maar ik fotografeer niet. Dus ik zou me niet echt thuis voelen in het hk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-21 18:00 



 
Profiel   

Ik ben woensdag met mijn dochter in Ouwehands Dierenpark geweest. Was erg leuk. We kregen onverwacht een privé rondleiding van een gids dus was helemaal leuk.
Wij hebben zelf een abonnement op dierenpark Amersfoort. Dat vind ik vooral een fijn park als ik even leuk wil wandelen of de kinderen uit te laten. Is veel speelmogelijkheid voor de kinderen.

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-21 18:22 



 
Profiel   

Cayenne schreef
moonsparkle schreef
Wat ik dan weer wel goed vind is dat sommige dierentuinen ook fokken om soorten in stand te houden om weer uit te kunnen zetten in het wild. En om dat te kunnen doen is er natuurlijk ook geld nodig.


Dat hoor je idd vaak als reden, maar ik ben benieuwd hoeveel dieren daarvan ook daadwerkelijk in het wild worden uitgezet ipv verkocht naar andere dierentuinen..


Dieren worden sowieso niet verkocht naar andere dierentuinen. Er vindt geen betaling plaats. Alleen uitruil.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-21 18:48 



 
Profiel   

@Leandra wat gaaf dat jullie een rondleiding kregen. Ik vind ouwehand ook wel echt leuk voor kinderen. Vrijdag waren wij met een vriendin met een zoontje van bijna 4, die heeft zich enorm vermaakt.

@Jorex, daar kan ik me in vinden, dat is echt fotografen klets. Prima laten we deze open :)

Vandaag in Zooparc Overloon, ook echt mega leuk geregeld voor kinderen, met avonturen paadjes :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-21 19:12 



 
Profiel   

Bo_San schreef
@Leandra wat gaaf dat jullie een rondleiding kregen. Ik vind ouwehand ook wel echt leuk voor kinderen. Vrijdag waren wij met een vriendin met een zoontje van bijna 4, die heeft zich enorm vermaakt.

@Jorex, daar kan ik me in vinden, dat is echt fotografen klets. Prima laten we deze open :)

Vandaag in Zooparc Overloon, ook echt mega leuk geregeld voor kinderen, met avonturen paadjes :)



Ja was echt heel gaaf. Ook allemaal namen van dieren gehoord maar die ben ik alweer vergeten :o
Mijn dochter van bijna 7 heeft zich ook heel erg vermaakt.

Ik wil nog een keer naar Burgers en Blijdorp.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-21 19:34 



 
Profiel   

Ik heb een abbo op Burgers, ga binnenkort weer. Ook echt een gaaf park met mooie aparte binnen gedeeltes. Wel altijd goed voor de benen daar, gaat omhoog en omlaag _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-21 19:38 



 
Profiel   

Ik ben in Wildlands, Burgers zoo en Ouwehands dierenpark al eens geweest in het verleden. Volgende week gaan we met de kinderen naar diergaarde Blijdorp in Rotterdam. We wonen allesbehalve in de buurt, dus nacht ervoor daar ook overnachten in een hotel, nooit eerder geweest, lijkt me erg leuk! Iemand hier al eens bij Diergaarde Blijdorp geweest?

Ook hier een klein stukje over de grens Duitsland in heb je nog Tierpark Nordhorn, leuke kleinschalige dierentuin. En een stukje verder de dierentuin in Osnabrück, die is echt heel groot, wel erg mooi gemaakt in de bossen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-21 19:56 



 
Profiel   

Ik vind dierentuinen ook heel leuk! Wel vind ik t belangrijk dat er genoeg leefruimte is.

Ik ben nu op Texel en daar is ook een kleine dierentuin.


[ img ]

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-21 20:02 



 
Profiel   

Ik ben ook dierentuin fan.
Voorheen een Ouwehand jaarkaart gehad omdat de hond mee mocht. Inmiddels hebben we al een aantal jaar geen hond meer en nu ook al een aantal jaar een burgers jaarkaart( dichterbij voor mijn man en mij)
In burgers zijn de ringstaartmaki's, doodskopaapjes en stokstaartjes wel favoriet. Verder vinden we de ocean altijd mooi en de andere dieren natuurlijk ook. Mijn camera gaat ook regelmatig mee.

[ img ]


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-21 20:06 



 
Profiel   

Jaren een abonnement gehad op Blijdorp, als Rotterdammer.
We hebben alle dierentuinen in Nederland sowieso meerdere malen gezien met de kinderen en ook wel wat in het buitenland.
Vorig jaar naar Rhenen geweest met één van mijn dochters, met name voor het Berenbos.
2 weken geleden voor het eerst met kleindochter van 22 maanden naar Blijdorp geweest, ze vond het geweldig, nieuwe traditie. Mooie knuffel en een heel leuk dierenboek gekocht voor haar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-21 20:08 



 
Profiel   

Groot fan van de beekse bergen vanwege het vele ( semi) natuurlijke gedrag dat je daar kan waarnemen...( dieren op de vlakte)
Verder komen wij vaak in blijdorp en amersfoort..wil heel graag ook nog eens naar aquazoo( iemand daar ervaring mee?)

En binnenkort voor het eerst naar ouwehands, we hebben daar een rondleiding achter de schermen gewonnen met een loterij..ben zeer benieuwd..

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-21 20:16 



 
Profiel   

Wat gaaf Vleddertje! Ik heb wel eens een rondleiding achter de schermen gehad in artis maar Ouwehands lijkt me ook heel gaaf!


[ img ]

En dan komt deze reclame onderaan de pagina :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-21 20:22 



 
Profiel   

[ img ]

En dan komt deze reclame onderaan de pagina :j[/quote]

:') erg eigenlijk...alles wat je zegt of doet wordt gevolgd :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-21 20:28 



 
Profiel   

Vleddertje1, ik ben een paar jaar geleden naar aquazoo geweest maar vond het niet zo heeel veel aan. Ik heb ook niet veel vergelijkings materiaal, maar vond het er niet zo bijzonder of mooi uit zien, in ieder geval verre van zo mooi als burger zoo :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-21 20:58 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 7 [ 171 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen