Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 256 van de 447 [ 11171 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 253, 254, 255, 256, 257, 258, 259 ... 447  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Topic voor onze oudjes!

 
Profiel   

Ja het jeuken aan manenkam en staart is van de laatste weken. Er zitten hier ook wel veel mugjes maar dat ken ik al langer bij hem. Van knutten krijgt hij plakkaten onder zijn buik. Dus hij kan daar wel eens op reageren maar uitte zich voorheen dus gewoon in dikke jetsers van een bulten haha.

Sweet itch heb ik inderdaad gekocht. Dat is dat spul van vitalstyle. :j
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-21 08:33 



 
Profiel   

hier gaat chico eigenlijk weer goed, na een erge terugval van zijn ESS op 9 juli in combinatie met de kneuzing LV en overbelasting RV is hij weer back on track.
Hij loopt weer rad, is vrolijk en staat weer aardig recht.
Hij krijgt wel weer 4 pillen prednisolon nu voor een tijdje.

Verder was de weegschaal op stal, hij weegt 492 kilo, En eigenlijk is dat hetzelfde wat hij 25 jaar geleden ook al woog. Ben er erg blij mee want ik dacht dat hij aan het afvallen was.... nu schommelt het altijd wel natuurlijk maar destijds was hij volop in training en in de sport. En na 2 jaar niks doen valt dit me enorm mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-21 08:46 



 
Profiel   

Fijn dat Chico het zo goed doet ElCamino!

Ik ben weer een paar grijze haren rijker. Gisteren Chantal puffend en hijgend aangetroffen door het drukkende en benauwde weer. Ik heb toen de dierenarts laten komen, en gelijk met mijn moeder afgesproken dat als ze deze week niet zou verbeteren, ik haar zou laten inslapen omdat ik het niet paardwaardig vond dat ze bij heel koud of heel warm weer zo benauwd wordt en van die aanvallen krijgt. Ze had het gisteren echt even zwaar, ze stond helemaal op mij te steunen met haar hoofd. Ze zit supergoed in haar vel, en haar conditie is dik in orde, maar ja... die longen.

De spoedarts die langskwam was een onbekende, maar een hele vlotte oudere heer. Ik heb toen aan hem gevraagd of hij heel eerlijk wilde zeggen wat hij ervan vond en of hij het nog een paardwaardig bestaan vond. Hij was heel erg optimistisch en gaf aan dat hij veel en veel erger had gezien. Hij heeft een spuit gezet om wat verlichting te geven, en daarna moesten we afwachten. Als het niet met anderhalve dag zou verbeteren zou hij terugkomen en de behandeling aanpassen. Vanochtend is mijn moeder met ietwat knikkende knieën naar stal gegaan om te kijken hoe ze erbij stond. En wat denk je? Alsof er niets aan de hand is. Ze staat lekker gras te eten, en heeft een hele rustige en normale ademhaling. Alsof er niets gebeurd was. Het is in ieder geval nooit saai met die oudjes. :roll:

We kijken deze week hoe het gaat. Wat ik heel erg moeilijk vind is dat ze niet constant slecht is. Als dat het geval was geweest, had ik haar rustig laten gaan. Maar het gaat eigenlijk wel redelijk, met af en toe een terugval. In februari had ze haar vorige laatste 'aanval'. De hele tijd die zorgen, en dat wikken en wegen vind ik moeilijk bij het houden van een ouder paard. Ik merk soms ook dat ik aan mezelf twijfel, of ik wel de juiste keuzes maak. Ik heb een paar hele harde grenzen voor mezelf opgesteld waar ik niet overheen wil (denk aan een paard met pijn/niet kunnen lopen e.d.). Maar omdat het hier om mijn eigen oudje gaat, ben ik bang dat mijn beeld/oordeel soms ook wat vertroebeld is. En dan ga ik weer twijfelen of ik de juiste keuzes maak. Herkennen jullie dat?

Maar goed, voor nu wachten we af en gaan we een worteltaartje maken, want morgen wordt onze patiënt alweer 25! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-21 12:35 



 
Profiel   

Lau07 , hier exact hetzelfde, zolang die terugvallen beperkt blijven met lange periodes ertussen en hij vrij snel weer opknapt durf ik het wel aan..... maar anders moet ik ook een moeilijke beslissing nemen.... WAt een zorgen om ze altijd he!!!
Ik twijfel ook wel eens of ik te lang doorga. En met stalgenoten is het lastig, ene keer gaan ze mee als je zegt dat je ophouden wilt, andere keer vinden ze hem nog veel te goed.
Maar we kennen ons dier het beste.

Gelukkig heb ik een eerlijke arts: als ik zeg dat het genoeg is komt ze kijken gaat ze er direct in mee.
Mijn smid is ook heel kundig en kijkt er nuchter tegenaan, die kent hem ook al 25 jaar.
De stalhouders zien hem meer dan ik, en hopelijk blijven die ook eerlijk....
Met dat team moet ik eruit kunnen komen....hoop ik

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-21 12:56 



 
Profiel   

Fijn ElCamino dat hij weer is bijgetrokken.

Vliegendekens geen ervaring mee. Gelukkig valt het hier nog mee met de beestjes.

Dochter is een weekje weg, dus ik mag Branco doen deze week. Geen straf. Vandaag 2 paarden gereden. Wel even wennen want ze zijn niet alleen qua maat maar ook qua rijden totaal verschillend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-21 16:04 



 
Profiel   

Oh wat vervelend zeg Lau dat moet een pittige dag/dagen zijn geweest. Gelukkig knapt ze zo goed op!

He wat vervelend Susan haha!
Wel leerzaam indd twee paarden rijden. Ik heb toevallig gisteren even op het paard van een stalgenootje gezeten toen ik van de mijne afkwam. Ook zo anders weer inderdaad!
Vroeger reed ik vaak zat meerdere paarden per dag. Reed Peri natuurlijk in de sport, werkte op een dressuurstal en reed soms ook nog paarden voor particulieren tijdelijk bij. Maar daar heb ik nu helaas allemaal geen tijd meer voor. Ik krijg nu net een paard 4x per week rond en mijn eigen paard. Heb een tijdje nog een pony op de stal van bijrijpaard er af en toe bij gereden maar dat was wel echt plannen.

Ik vind hier de vliegen en dazen enorm meevallen maar omdat het zo lang nat is geweest hier veel last van muggen die onder de buik gaan zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-21 16:38 



 
Profiel   

ElCamino, fijn dat hij weer goed gaat!
En dat hij nog goed op gewicht is!

Lau, wat lastig zeg! Snap dat je daar erg van schrok! Wel onwijs knap dat je zo eerlijk naar je paard toe bent.

Susan, ik ken dat inderdaad! Ik heb zelf natuurlijk een verzameling staan, waarvan de meeste door mij zijn opgeleid of doorgereden, maar zelfs dan nog zoo anders. Moet vooral tussen mijn jonge e-pony (klein en heel breed) en grootste (1.74 hoog, en smalste van allemaal) elke keer mega wennen aan hoe ik zit.

Queelens, wij hebben hier wel mega veel vliegen en dazen helaas. Paardjes staan met hun hoofd bij elkaars staart om 'vliegloos' te blijven.

Mijn oude dame begint weer wat in te vallen. Dit doet ze vaker als het gras korter wordt. Mag nu weer lekker biksjes voeren (vet oneerlijk volgens de rest) en ze mag vaker op het lange gras staan (ook erg oneerlijk). Hoop dat het gewicht er wel snel weer bij komt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-21 17:47 



 
Profiel   

Hopelijk trekt ze bij Myrthe. Heeft ze daar in de winter ook last van of dan niet?

Begin me toch wel een beetje zorgen te maken om Peri. Vind hem toch ook ineens wel flink afgevallen. En dat icm met die jeuk die hij normaal nooit heeft.. Nu is dat niet zo erg want hij was echt wel te dik. Maar ineens flink afvallen is ook niet goed. De homeopaat is eindelijk terug van vakantie dus hopelijk kan hij snel komen (dat geeft hij van de week door).

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-21 19:21 



 
Profiel   

Queelens, voorheen wel, afgelopen winter is ze super op gewicht gebleven. Heb ze namelijk sinds vorig jaar augustus volledig in eigen handen, ipv dat ze door anderen worden gevoerd etc. Met haar 4 kilo SP, 2x halve schep merriebrok en 10 kilo hooi op een dag (wat ze niet allemaal op eet) doet ze het goed. Alleen nu het gras op begint te raken wordt het weer wat lastiger voor haar.

Wel rot dat je Peri zo achteruit vindt gaan. Hopelijk kom je er snel uit wat er aan de hand is en hoe het is op te lossen. Is maar niks als ze dunner dan gewenst straks de winter in moeten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-21 07:40 



 
Profiel   

Hopelijk komt de deze winter dan ook zo goed door! Het is wat.

Peri is gelukkig nog niet te dun. Nu juist eindelijk normaal op gewicht. Maar dat er 50? Kilo in zo’n korte tijd vanaf is gevlogen baart me zorgen.
Gelukkig gaat tijdelijk even het hooinet er vanaf en gaan ze even wat meer voordroog krijgen in plaats van armer hooi en er wordt mestonderzoek gedaan vanuit stal.

Heb zelf even weer de oude metazoabrokken besteld. Hij krijgt sinds een tijdje vitalbix maar toen kreeg hij jeuk dus ben ik gewoon gestopt met het voeren van een balancer omdat hij toch te dik was :=
Nog steeds aan het afwachten wanneer de homeopaat komt en ga zo ook even een belletje aan de dierenarts wagen of zij toch wat kunnen betekenen. Ik wil er niet zomaar een cortisonespuit injassen tegen eczeem namelijk maar wellicht kunnen ze bloed en/of huidonderzoek doen zodat ik dat naast de resultaten van de homeopaat kan leggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-21 08:17 



 
Profiel   

Leuk Susan, dat je Branco kan rijden! Uit je verhalen lijkt hij me echt de ideale allround familie pony.

Hopelijk is je oudje snel weer bijgetrokken Myrthe, hier zie je ook dat het gras armer wordt en dat sommige paarden daar last van hebben.

Queelens, 50 kilo in een korte tijd is inderdaad wel veel. Hopelijk is er een verklaring voor te vinden.
Ik heb hier ook een eczeempaard staan en mijn dierenarts zegt altijd dat het heel moeilijk is om te achterhalen wat precies de oorzaak is van het eczeem en dat ze inderdaad liever een spuit zetten en de reactie behandelen i.p.v. een een uitgebreid onderzoek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-21 10:04 



 
Profiel   

Klopt ik heb een paar jaar terug nog met een dierenarts en homeopaat een heel artikel geschreven over eczeem voor Bit (vlogazine juni 2018 voor wie hem heeft liggen haha ;) )Daar ook wel van geleerd dat dierenartsen eigenlijk niet heel veel meer kunnen dan die spuit erin zetten. Maar ik geloof bij dit soort dingen wat meer in de holistische aanpak. Ik vermoed dat Peri door zijn leeftijd kampt met een stofwisselingsprobleem en dat hier al deze dingen uit komen. Daar kan een da weinig mee. De homeopaat hopelijk wel. Die heeft peri een keer eerder goed geholpen toen hij vroeger onverklaarbaar dun was en de dierenartsen ook een beetje uitgespeeld waren met onderzoeken. Maar de dierenarts komt volgende week woensdag toch even langs voor in ieder geval bloedonderzoek. Wie weet komt er wel een enorm tekort uit of iets anders geks.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-21 10:36 



 
Profiel   

Lau dat is hij ook :j

Alleen gisteren schrokken we even. Pus uit zijn oog. Goed schoonmaakt maar vanmorgen was het ooglid ook dik. Dus DA er net bij. Toch een kleine beschadiging op zijn hoornvlies. Nu dus druppelen met AB druppels en metacam. En een vliegenkap kopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-21 11:34 



 
Profiel   

[quote="Lau07"]Fijn dat Chico het zo goed doet ElCamino!

Ik ben weer een paar grijze haren rijker. Gisteren Chantal puffend en hijgend aangetroffen door het drukkende en benauwde weer. Ik heb toen de dierenarts laten komen, en gelijk met mijn moeder afgesproken dat als ze deze week niet zou verbeteren, ik haar zou laten inslapen omdat ik het niet paardwaardig vond dat ze bij heel koud of heel warm weer zo benauwd wordt en van die aanvallen krijgt. Ze had het gisteren echt even zwaar, ze stond helemaal op mij te steunen met haar hoofd. Ze zit supergoed in haar vel, en haar conditie is dik in orde, maar ja...

Lau07, ik heb hier verder geen ervaring mee, maar wellicht iets om te proberen? https://www.boehringer-ingelheim.com/pr ... ma-therapy

Maar de zorgen zijn er altijd, alles draait om mijn knul, maar het is soms moeilijk…….hij had koliek gehad en is mega afgevallen, meteen gaan alle radertjes, is het nu voorbij? Ik ben echt super veel aan het bijvoeren ondanks wei, normaal in het zomer seizoen bijna nooit. Herkennen jullie dit ook?
Maar goed, hij is nu 30 en voor zo‘n groot paard absoluut een respectabele leeftijd <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-21 18:52 



 
Profiel   

Gelderfan, ik ben ook onwijs aan het bijvoeren hoor! Die van mij staat dag en nacht op de wei. Krijg elke dag hooi, dagdeel in lang gras en merriebrok bij.

Ze staat er nu zo bij:
[ img ]

Uiteraard is dat niet het beste stuk land dat ze heeft :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-21 19:09 



 
Profiel   

Bedankt Myrthee, goed om te weten dat ik niet alleen ben.
Zijn tanden zijn 5 jaar geleden, vanwege EOTRH verwijderd, dus we moeten het voornamelijk met geweekt voer, priores en cobs, hebben.
De foto is van 1 week na koliek, er was een weegschaal op stal. 2013 was hij 620 kg, nu 545 kg

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-21 21:21 



 
Profiel   

gelderfan schreef
Bedankt Myrthee, goed om te weten dat ik niet alleen ben.
Zijn tanden zijn 5 jaar geleden, vanwege EOTRH verwijderd, dus we moeten het voornamelijk met geweekt voer, priores en cobs, hebben.
De foto is van 1 week na koliek, er was een weegschaal op stal. 2013 was hij 620 kg, nu 545 kg

[ [url=m/ndRpqH.jpg]Afbeelding[/url] ]


Mijn dame mist inderdaad ook al zo lang haar snijtanden door de EOTRH.
Die van jou mag inderdaad nog wel meer aanzetten, maar als je al zo veel bij voert moet dat vast goed komen! Ze zijn toch vaak sterker/vitaler dan dat wij denken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 08:21 



 
Profiel   

Branco is sinds het trekken van de snijtanden juist veel beter gaan eten, ook ruwvoer :j

Oog gaat vandaag veel beter. Hij staat er nu zo bij:
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 11:38 



 
Profiel   

Hij ziet er goed uit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 11:56 



 
Profiel   

Hij is ook lekker fit momenteel :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 11:58 



 
Profiel   

Mooi marsmannetje nu! Laat hij zijn masker netjes zitten? Hier liggen die dingen er binnen 12u af dus hoop dat Peri nooit wat aan zijn oog krijgt _O-

Ziet er goed uit Myrthe!
Gelderfan, op de ruglijn wel heel erg ingevallen. Maar hij is ook al 30 natuurlijk!

Peri heeft een drukke week komende week en heel veel bezoekjes van mij := normaal ben ik er 1-2 keer per week ivm de afstand. Maar..
Woensdag wordt hij officieel 24 dus dat moet gevierd worden! Donderdag komt de homeopaat dus dan ben ik er ook weer. Hij gaat vast weer heel blij zijn met de druppels die hij gaat krijgen want die vindt hij altijd super lekker :=
En vrijdag komt de dierenarts dus dan ben ik er ook weer. Wat een feest. Voor mij wel spannende en drukke dagen, ben benieuwd wat er allemaal uit gaat komen. Morgen ook weer even langs om zijn oude nieuwe metazoa brokken te brengen dan kunnen de vitalbixbrokken naar bijrijpaard. Die doet het daar wel goed op.


Laatst bijgewerkt door Queelens op 23-07-21 12:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 12:16 



 
Profiel   

SusanH schreef
Branco is sinds het trekken van de snijtanden juist veel beter gaan eten, ook ruwvoer :j

Oog gaat vandaag veel beter. Hij staat er nu zo bij:
[ [url=m/kV4FAH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hij ziet er goed uit zeg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 12:19 



 
Profiel   

Vorige maand 28 geworden *\o/* Y)(^)

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-21 18:44 



 
Profiel   

Pppfff… ondanks dat Brutus maar een jonkie is, wil ik wel zeggen dat Brutus is overleden… hij had een wondje en die hebben we goed en vaak schoongemaakt, maar toch is er een bacterie ingekomen die hem fataal is geworden…
Ben er echt kapot van :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-21 19:37 



 
Profiel   

Ja hij laat hem netjes zitten :j en hij maakt er slim gebruik van want hij kan nu tussen de brandnetels door met zijn hoofd om het riet bij de slootkant te snacken :D . Vandaag heeft de DA nog een keer naar het oog gekeken en het geneest mooi. Plekje op het hoornvlies was veel kleiner geworden.

Gefeliciteerd met alle paardjes die jarig zijn geweest!

Queelens waar komt de DA voor?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-21 19:44 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 256 van de 447 [ 11171 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 253, 254, 255, 256, 257, 258, 259 ... 447  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen